Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

Chciałbym  przerobić swego Gianta z 3x9 na 1x8.  Zainteresowałem się przerzutką Microshift  Acolyte SpringLock RD-M5185M ze sprzęgłem, bo ma dobre opinie.  Zauważyłem, że na mojej kasecie 11-32z nie ruszałem większych koronek niż ta z 24z, więc więcej zębów nie potrzebuję a przerzutka jak w tytule obsługuje 12-42 i 12-46. Mam pytanie, czy ktoś ma tę przerzutkę i próbował  ją sparować z kasetą np. 11-32 czy nawet 11-28z? Czy będzie to  działać jeżeli użyje z manetką  z tej samej serii Acolyte Quick Trigger Pro Shifter? Przednie skrajne blaty wywalam, zostawiam środkowy 36 może 38. N/W

Rower 26"  ma być jak najtańszy w eksploatacji służący  do podjechania po bułki. 

 

  • Mod Team
Napisano

Nie będzie to dobrze działać. Tu masz w filmiku pokazane jak Deorka dedykowana do kasety z największą zębatka min. 50T działa na mniejszej:

I tu będzie podobnie jak zamontujesz przerzutkę dedykowaną do min. 42T z "mniejszą" kasetą.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Przeczytałem komentarze pod filmem i wiele komentarzy  krytycznie podchodzi do filmu i ludzie mówią, że może być łańcuch za krótki, hak krzywy itd.  (na filmie jest potwierdzone), bo u nich to  działa bez problemu. 

Napisano (edytowane)

Nie mogę edytować poprzednego postu. 

Dziwne jest na tym filmie, że właśnie na najmniejszych koronkach a nie  na  największych. tam gdzie jest różnica, kiedy  przerzutka ma  praktycznie  takie samo stopniowanie, taki sam naciąg linki  przesakiwała. o 2 koronki. Coś było nie tak z tą przerzutką, brak tu logiki. 

Edytowane przez morfeusz1805
Napisano

1. Oglądaj szaj-bajka
2. Dziw się, że nic nie ma sensu

Zaiste, wżdy.

16 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Witam, 

Chciałbym  przerobić swego Gianta z 3x9 na 1x8.  Zainteresowałem się przerzutką Microshift  Acolyte SpringLock RD-M5185M ze sprzęgłem, bo ma dobre opinie.  Zauważyłem, że na mojej kasecie 11-32z nie ruszałem większych koronek niż ta z 24z, więc więcej zębów nie potrzebuję a przerzutka jak w tytule obsługuje 12-42 i 12-46. Mam pytanie, czy ktoś ma tę przerzutkę i próbował  ją sparować z kasetą np. 11-32 czy nawet 11-28z? Czy będzie to  działać jeżeli użyje z manetką  z tej samej serii Acolyte Quick Trigger Pro Shifter? Przednie skrajne blaty wywalam, zostawiam środkowy 36 może 38. N/W

Rower 26"  ma być jak najtańszy w eksploatacji służący  do podjechania po bułki. 

 

Zee DH + Kaseta 11-28/30/32 + manetka + N/W 38T do przodu.

Napisano

Myślałem o tym, tylko że ZEE ma 10 rz. napęd a ja nie chcę wchodzić jeszcze wyżej, bo to  nie jest mi do niczego potrzebne. Dlatego zainteresował mnie prosty, tani napęd 8 rz. i dodatkowo ze sprzęgłem. 

Napisano (edytowane)

Chcesz tanio - to wywal trypla z przodu, manetki itd, wstaw zębatkę 38T N/W. Do bułkowozu wystarczy. Ewentualnie zmień przerzutkę na Sunrace RDR8 lub 9 - taką z krótkim wózkiem.

EDIT: te szosowe przerzutki z wózkiem SS sobie poradzą z kasetami 11-25 nawet. Chińskie kasety szosowe są tanie i bardzo dobre. Manetkę już masz.

Edytowane przez uzurpator
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
43 minuty temu, uzurpator napisał:

Chcesz tanio - to wywal trypla z przodu, manetki itd, wstaw zębatkę 38T N/W. Do bułkowozu wystarczy. Ewentualnie zmień przerzutkę na Sunrace RDR8 lub 9 - taką z krótkim wózkiem.

EDIT: te szosowe przerzutki z wózkiem SS sobie poradzą z kasetami 11-25 nawet. Chińskie kasety szosowe są tanie i bardzo dobre. Manetkę już masz.

Chcę wywalić prawie wszystko na napęd 8rz:  stare manetki, przerzutki,  kasetę, łańcuch, ale zostawić korbę SLX (koszt korby jest już znaczny) w której wywalę blaty po skrajnych stronach  i w środku założę  np. 38z N/W (większy chyba już raczej nie wejdzie, bo niebezpiecznie zbliży się do ramy). Więc problemem może być ewentualnie linia łańcucha, kóra będzie iść ze środkowego blatu korby 3x9 i ta nieszczęsna  8rz. kaseta o mniejszej liczbie zębatek niż 42z. 

Uzurpator, W takim układzie który proponujesz korba też musi być wywalona? Linia łańcucha nie będzie się zgadzać? 
Ogólnie chciałbym tani 8rz. w utrzymaniu sztywny napęd bez telepającego łańcucha o ramę, dlatego myślałem też o sprzęgle. Rozumiem ZEE HD z krótim wózkiem i sprzęgłem, ale szosowa Sunrace RDR8? W tej też łańcuch będzie sztywny jak w ZEE? 

panSocjolog Teraz mam starą przerzutkę XT 9rz. z  manetami alivio i korbą SLX 3x9. 

W przerzutce sprężyna do wymiany, bo łańcuch spada z łancucha i dalej nie chce mi sie juz z nią bawić, tym bardziej, że od tego jej odkręcania i kombinowania ze sprężyną, ząbki w malutkiej śrubce zostały zajechane, że teraz magik z odpowiednimi narzędziami musiałby to rozkręcić. Ale nawet jeżeli to zrobi, to nadal nie podaba mi się ten telepający łańcuch  na miejskich krawężnikach  stąd zamysł aby wymienić coś ze sprzęgłem. 

Edytowane przez morfeusz1805
Napisano

8 rzędów nie wychodzi drożej / taniej niż 10. Chyba, że szczypiesz się o 10zł na łancuchu raz na rok. Reszta komponentów kosztuje podobnie. 10 rzędową kasetę kupisz w Chinach za ~70zł. Idziesz w korby SLX itd, więc 20-30zł na całości róznicy Ci nie robi.

Nie będzie problemu ze wstawieniem zębatki do Twojej aktualnej korby - zakładając, że to korba ze zdejmowalnymi blatami. 

Krótki szosowy wózek nie trzyma tak dobrze jak krótki wózek ze sprzęgłem, ale w napędzie 8/9rz innej opcji nie masz bez pójścia w ezoterykę. Krótki wózek z natury trzyma lepiej niż długi i zakładając, że nie trzepiesz roweru w deha, wystarczy do napędu 1xX.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Wielkie dzięki Uzurpator. 
Może rzeczywiście iść w napęd szosowy. Czy jest tak  wytrzymały jak ten w MTB? Ja nie oszczędzam roweru, jeżdzę 12 miesięcy  i nie pucuje go co chwila aby pięknie wyglądał. 

Dobrze  sprawdziłem, Sunrace RDR81 SD ma bezpośrednie mocowanie do ramy?  Moja rama ma wymienny hak, więc chyba jej nie zamocujesz. Czy do tych przerzutek idą tylko takie retro manetki? 

https://rowerplus.pl/klamkomanetki-szosowe/5975-sunrace-slr80-manetki-mocowane-do-ramy.html?ref=crossselling

https://sunrace.com/product/rdr81-sd/

Moja korba SLX oczywiście ma wymienne blaty,  w innym przypadku nie byłoby tematu o zostawieniu  jej. Ale nie jestem pewny czy linia łańcucha podejdzie pod taki układ. 

Edytowane przez morfeusz1805
Napisano

Osprzęt szosowy od górskiego różni się głównie stylistyką i czasem brakiem takich ficzerków jak sprzęgło. RDR81 SD jest najnormalniejszą przerzutką mocowaną do haka na śrubę.

Jaki masz teraz napęd - tzn jakiej marki? Jeżeli to Shimano, to kompatybilne manetki już masz.

Po zamocowaniu blatu N/W na środkowej pozycji na korbie masz odpowiednią linię łancucha. Możesz dla estetyki sobie sprawić zaślepki do korby zamiast dużej zębatki.

  • Mod Team
Napisano
17 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Przeczytałem komentarze pod filmem i wiele komentarzy  krytycznie podchodzi do filmu i ludzie mówią, że może być łańcuch za krótki, hak krzywy itd.  (na filmie jest potwierdzone), bo u nich to  działa bez problemu. 

Jak zamontowałem kasetę 11-42 to na początku miałem przerzutkę SLX dedykowaną 10sp 11-36max. i też w kilku filmikach widziałem że ludzie pisali że taka przerzutka działa ok, że u nich chodzi i wystarczy śrubkę "H" wkręcić na max. I co? Guano. Bo chodzić chodziło, ale problem w tym jak. Po wkręceniu śrubki "H" tak żeby dostosować odległość kółeczka do zębatki 42T to na kilku najmniejszych zębatkach była tragedia z przerzucaniem (opóźnienia, przeskakiwanie łańcucha). A to dlatego bo kółko przerzutki było za daleko od zębatek. Po ustawieniu odpowiedniej odległości przerzutka nie była w stanie wrzucić na 42T. Potem zmieniłem na XT M8000 i działa elegancko. No i widać że to inna konstrukcja, przeprojektowana tak żeby kółko przerzutki było w odpowiedniej odległości zarówno na największej jak i na najmniejszej zębatce. Także nie zawsze wartko ufać komentarzom na YT.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Sznib  Żebym we wszystko wierzył co piszą w komentarach na YT, to bym nie zakładał tu tematu. W filmie Szajbajk nawet pomylił się w specyfikacji przerzutek o których mówił, także hak był skrzywiony, stąd ciężko w tym filmie o pełną wiarygodność.
Więc z tytułową  przerzutką nie będę kombinował z mniejszą kasetą, bo jeżeli wyjdzie dooopa i będę później zmuszony kupować kasety 12-42, to jednak rozstrzał  w różnicy pojemności zębatek w środku kasety myślę że będzie zbyt duży. 

6 godzin temu, uzurpator napisał:

 RDR81 SD jest najnormalniejszą przerzutką mocowaną do haka na śrubę.

Jaki masz teraz napęd - tzn jakiej marki? Jeżeli to Shimano, to kompatybilne manetki już masz.

Po zamocowaniu blatu N/W na środkowej pozycji na korbie masz odpowiednią linię łancucha. Możesz dla estetyki sobie sprawić zaślepki do korby zamiast dużej zębatki.

No właśnie na ich stronie jest napisane "Direct", więc stąd moje obawy,  że nie przypasuje do standardowego haka. Dołączam zdjęcie swego haka. 

1. Jak już pisałem wcześniej mam manetkę  Alivio 3x9rz, dokładnie modelu nie pamiętam, kupiona chyba z 10 lat temu. Więc będzie kompatybilna z  8rz kasetą  i przerzutką RDR81 S? Dla manetki 9 nie za dużą będzie klików na kasecie 8rz?

2. Rozumiem, że miałeś dłuższe doświadczenia z przerzutką Sunrace RDR81 SD,  zaraz  się nie rozpadnie a sprężyna jest sztywna i nie rozciągnie się po roku? 2 z 2 opinii na centrum rowerowym są negatywne.

3. Jak trwałość i kultura pracy w porównaniu z najtańszym Clarisem?

4. Czy obsłuży max 28z, czy jeszcze pociągnie 32-34? 

5. Z tego co wyczytałem niektóre chińskie tanie kasety jak np. Sunshine są całkiem przyzwoite w stosunku jakość/cena. Na jakie sprawdzone tanie azjatyckie marki powinienem zwracać uwagę kupując kasetę, łańcuch i stalową, twardą przednią zębatkę N/W do korby? 

Edit. Zapomniałem zdjęcia. 

 

PXL_20250123_134240963-001.jpg

Edytowane przez morfeusz1805
Napisano

@morfeusz1805

1. RDR81 będzie kompatybilna z manetką. Kaseta zostaje 9rz, to taką masz manetkę.

2. Mam tą przerzutkę w jednym rowerze. Działa jak każda inna przerzutka. Jakichś wielkich przebiegów nie zrobiłem. Spręzyny się nie naciągają, to mit.

3. Nie wiem, nie mam Clarisa. Działa, więcej nie potrzebuję.

4. 28 obsłuży, 32 pewno też, ale nie mam jak sprawdzić.

5. Cało-stalowa, reszta to nie ma znaczenia, bo one są z jednego źródła. Ze sprawdzonych marek - ZTTO i Goldix. Sunshine też w sumie ujdzie.

Zdjęcie - te XT jest źle wyregulowane.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ona jest w ogóle jakoś dziwnie zamontowana. Co Ty kombinowałeś z tą sprężyną - RD-M 772 jest prawie niezniszczalna, którą sprężynę chciałeś podciągnąć - bo do tej od naciągu wózka dostajemy się imbusem i prędzej zniszczysz klucz niż śrubkę. Jak chcesz mieć bezproblemowy napęd a rzeczywiście udało Ci się zniszczyć przerzutkę to kup RD- M 592 , kasetę CS-HG 400  11-32,  nowy łańcuch, manetkę zostaw. Z przodu załóż tylko blat NW w pozycji środkowej i tyle. Lepiej wydać raz 100 PLN więcej niż ciągle potem coś grzebać.

Piszesz że używasz tylko małych zębatek to po co Ci sprzęgło? Ono zapobiega uderzaniu przerzutki o ramę na dużych zębatkach ( powyżej 36), przy mniejszych tylko utrudnienia zmianę biegów, na dodatek występuje to przy jeździe terenowej a nie w mieście, jeżdżę od kilkudziesięciu lat rowerem, od kilkunastu mam największą zębatkę 36 i nigdy nie miałem potrzeby przerzutki że sprzęgłem.

 

 

  • Mod Team
Napisano

Sprzęgło napina bardziej łańcuch na wszystkich biegach. A bez sprzęgła to właśnie na największych zębatkach jest mniejsze prawdopodobieństwo obijania łańcucha o ramę bo wtedy jest on najbardziej napięty.

Jak widać z wyłączonym sprzęgłem łańcuch bardziej skacze, a nie jest na największej zębatce.

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, uzurpator napisał:

@morfeusz1805

1. RDR81 będzie kompatybilna z manetką. Kaseta zostaje 9rz, to taką masz manetkę.

2. Mam tą przerzutkę w jednym rowerze. Działa jak każda inna przerzutka. Jakichś wielkich przebiegów nie zrobiłem. Spręzyny się nie naciągają, to mit.

3. Nie wiem, nie mam Clarisa. Działa, więcej nie potrzebuję.

4. 28 obsłuży, 32 pewno też, ale nie mam jak sprawdzić.

5. Cało-stalowa, reszta to nie ma znaczenia, bo one są z jednego źródła. Ze sprawdzonych marek - ZTTO i Goldix. Sunshine też w sumie ujdzie.

Zdjęcie - te XT jest źle wyregulowane.

Moja przerzutka XT jest źle ustawiona, bo to szrot. Naciągnąłem linkę ręcznie na odpowiednią zębatkę  bez opcji zmiany biegu w czasie jazdy po to tylko, aby móc korzystać z roweru. 

Myślałem że  chodzi ci  o to, że manetka  Alivio 9rz pójdzie na 8rz kasecie. Ok, nadal będę trzymał się układu 8rz, więc trzeba zaopatrzyć się w jakąś manetkę 8rz kompatybilną z  Shimano MTB. Czy w grę wchodzą  tylko Altus i Alivio lub coś z demobilu, czy może są godne polecenia zamienniki innych firm które obsłużą Shimano, tzn. Sunrace RDR81 SD

Przeglądając net rzuciło mi się to w oczy. Ktoś bawił się takimi klasykami? Może nie wyglądają na super ergonomiczne, ale trwałości chyba nie można im zarzucić. 

https://rowerplus.pl/manetki-mtb/3692-sunrace-slm96-manetka.html?s=1

Na  tym filmie ten Sunrace polecają małolaci  do szaleństw i chwalą. W komentarzu pod filmem po tłumaczeniu z portugalskiego na ile dobrze zrozumiałem, można odczytać, że ktoś odwrotnie założył wózek, coś tam przełożył i łańcuch jest jeszcze sztywniejszy. Można tak? 

https://www.youtube.com/watch?v=yOE3G62baYc&t=201s

10 godzin temu, PiotrWie napisał:

Ona jest w ogóle jakoś dziwnie zamontowana. Co Ty kombinowałeś z tą sprężyną - RD-M 772 jest prawie niezniszczalna, którą sprężynę chciałeś podciągnąć - bo do tej od naciągu wózka dostajemy się imbusem i prędzej zniszczysz klucz niż śrubkę. Jak chcesz mieć bezproblemowy napęd a rzeczywiście udało Ci się zniszczyć przerzutkę to kup RD- M 592 , kasetę CS-HG 400  11-32,  nowy łańcuch, manetkę zostaw. Z przodu załóż tylko blat NW w pozycji środkowej i tyle. Lepiej wydać raz 100 PLN więcej niż ciągle potem coś grzebać.

Piszesz że używasz tylko małych zębatek to po co Ci sprzęgło? Ono zapobiega uderzaniu przerzutki o ramę na dużych zębatkach ( powyżej 36), przy mniejszych tylko utrudnienia zmianę biegów, na dodatek występuje to przy jeździe terenowej a nie w mieście, jeżdżę od kilkudziesięciu lat rowerem, od kilkunastu mam największą zębatkę 36 i nigdy nie miałem potrzeby przerzutki że sprzęgłem.

Jak wyżej, przerzutka zamontowana jest prowizorycznie aby  rower mógł sie poruszać z myślą o jej wywaleniu. 

Prawie niezniszczalna? W sumie od około 10 lat ją posiadam od nowości, od połowy tego zauważyłem że z biegiem czasu traciła swoją sztywność. Byłem z tym nawet w serwisie, serwisant przekładał sprężynę, na parę miesięcy trochę pomogło, sam później zmieniałem otwory napięcia sprężyny i tak nic z tego - doooopa blada. Miałem przez długi czas starą oryginalną z tego roweru STX RC 8rz miała się bardzo dobrze, ale zachciało się zmienić na 9rz i stare części chyba wyrzuciłem, bo nie mogłem znaleźć. Wiec może bym uwierzył z tą trwałością czytając ciebie, żebym sam tego nie doświadczył. 

Niestety imbus ma się nadal dobrze, to śrubka zrobiła się od imbusa okrągła. Moja wina, zamiast dobrze wyczyścić, to wkładałem często zapełnioną piachem, więc imbus nie wchodził cały i kręcąc wypadał z śrubki niszcząc w  środku tryby.  

 Mówisz, że  RD- M 592 jest niezniszczalna a RD-M 772 jest prawie niezniszczalna? ;)Z tego co wiem, ta druga jest niby wyżej pozycjonowana dlatego ją kupiłem.

Ja jeżdżę po mieście od kilkudziesięciu lat, nie wiem jak ty się poruszasz, nie wiem czy w twoim mieście są krawężniki, ale przeskakiwanie  przez nie co chwila, nawet wtedy, kiedy są już obniżone, to moim zdanie niczym  się nie różni od jazdy w lesie. Ba, las ma miękką ściółkę i nie ma tam twardych nawierzchni, więc nie ma  aż tak twardego tupnięcia. Od kiedy kupiłem pierwszego górala zawsze jest  problem z tym telepiącym się łańcuchem. Nie miałem  problemu tylko wtedy,  kiedy od rodziców dostałem Rometa Oriona w układzie jednorzędowym. ;)

Link do filmiku z prawie niezniszczalną RD-M 772

https://www.szybkiplik.pl/G35c5sD2bM

szniB Ja jeżdże raczej na mniejszych zębatkach z tyłu,  więc u mnie telepanie  to jak klasyczny dźwięk dla mych uszu ;-). Dziwię sie po co ludzie zakładają blaty 51z z tyłu, przecież człowiek nie nadąży kręcić pedałami aby rower sunął do przodu. 

Edit. Tylko proszę bez komentarzy że rower jest  tak uwalony. Miałem napęd i tak wymieniać,  więc trzeba było go jeszcze porządnie dobić. :D

Zdjęcie śrubki.

2025-1-31 4-55-14.jpg

Edytowane przez morfeusz1805
Napisano

Druciarski sposób widzę taki:  Odnaleźć stx rc lub kupić przerzutke 8 albo 9 rzędów, skrócić łańcuh wg ostatniej używanej czyli pewnie 16 lub 18 zębów tak żeby nie dało się go wyżej podciągnąć i tym samym nie będzie obijał o ramę. Skoro  rower

Cytat

ma być jak najtańszy w eksploatacji służący  do podjechania po bułki. 

a Ty i tak:

Cytat

jeżdże raczej na mniejszych zębatkach z tyłu

 

Napisano
6 godzin temu, sznib napisał:

Sprzęgło napina bardziej łańcuch na wszystkich biegach. A bez sprzęgła to właśnie na największych zębatkach jest mniejsze prawdopodobieństwo obijania łańcucha o ramę bo wtedy jest on najbardziej napięty.

Jak widać z wyłączonym sprzęgłem łańcuch bardziej skacze, a nie jest na największej zębatce.

Owszem, ale sprzęgło wymyślono gdy pojawiły się duże zębatki - gdy największe były 36. to nie było problemów, dopiero jak trzeba było założyć na tyle długi łańcuch by wystarczył na 42 lub więcej zaczęły się problemy z napięciem łańcucha i wprowadzono sprzęgło do przerzutki. Przy prawidłowym dobraniu łańcucha nie powinno nic się telepać przy układzie 1x 9 i kasecie 11-32

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Przecietny napisał:

a Ty i tak:

Cytat

jeżdże raczej na mniejszych zębatkach z tyłu

A to po bułki nie można już  jeździć na mniejszych zębatkach? :D

Niestety,  części wraz z STX RC raczej poszły na wieczny odpoczynek. Łańcuch jest zapasowy nowy więc i tak będzie wymiana, bo  stary nadaje się tylko na złom.  Przerzutkę którą polecił Uzurpatot zamówiłem już na znanym portalu aukcyjnym, zostaje kupno przednego blatu, kasety i manetki. Z blatem i kasetą nie będzie problemu, zamówię pewnie u chińczyka, nie wiem heszcze  jaką manetkę, czy zwykłe altusy, alivio, czy może coś lepszego, bo  moja alivio dooopy nie urywa. 

PiotrWie. W tym temacie mam inne zdanie. Na dużych zębatkach tak nie telepie, bo łańcuch jest daleko od ramy, telepie kiedy jest na mniejszych - logiczne. Więc sprzegło nie wymyślili dlatego, że łańcuch telepie na dużych zębatkach,  ale dlatego, że ciężko wprowadzać  bez konca więcej przełożeń na kasecie i wymyślać coś rewolucyjnego w rowerze (tak jak technologia smartfonów w obecnym kształcie dobija do ściany), więc poszli w kierunku usztywnienia łańcucha z którym zawsze był problem i tu można bylo coś poprawić, coś  co przyniesie zauważalne zmiany.  Jeżeli ktoś może jeździ jak klasyczna kobieta z koszykiem na rowerze,  to może tego nie odczuwa, u mnie zawsze telepał łacuch a był skracany u serwisantów, więc teoretycznie prawidłowo, bo wtedy jeszcze nie dorobiłem się  rozkuwacza.  

Edytowane przez morfeusz1805
Napisano

Piotr Wielką Rację ma. Duże zębatki są winne. Koncepcyjnie.

Dokładniej koncepcja napędów 1rzędowych w mtb  z patelnią na końcu kasety i wizja aby łańcuch nie spadał z blatu.

Sprzęgło i Zęby NW zmniejszają ryzyko pogubienia łańcucha...   W dawnych czasach ramka przedniej przerzutki i możliwie dobra sprężyna w tylnej robiły robotę a rurka ramy była obita łańcuchem. Sam druciarsko zrobiłem wyciąg antenę z linijki do tyłu od osi i cięciwę z gumy wentylowej jako amortyzator dopinacz   tylnej przerzutki ze slabą sprężyną wózka. Prekursor  sprzęgła :) ... 

Zee do roweru po bułki ? To będzie Mercedes :D   Wystrczyło kupić Sorę 3500, stare 105 albo ultegrę z długim wózkiem. ( używane)  do kasety 11-25 jak znalazł :) 

Napisano (edytowane)
12 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Moja przerzutka XT jest źle ustawiona, bo to szrot. Naciągnąłem linkę ręcznie na odpowiednią zębatkę  bez opcji zmiany biegu w czasie jazdy po to tylko, aby móc korzystać z roweru. 

OK. Jak pisałem wyżej - przerzutka jest uszkodzona.

12 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Myślałem że  chodzi ci  o to, że manetka  Alivio 9rz pójdzie na 8rz kasecie. Ok, nadal będę trzymał się układu 8rz, więc trzeba zaopatrzyć się w jakąś manetkę 8rz kompatybilną z  Shimano MTB. Czy w grę wchodzą  tylko Altus i Alivio lub coś z demobilu, czy może są godne polecenia zamienniki innych firm które obsłużą Shimano, tzn. Sunrace RDR81 SD

Jeżeli chcesz wejść na 8rz, to albo godzisz się na manetki z niskich grup, czaisz na nowe-stare na znanym portalu aukcyjnym lub kupujesz trupy. Teraz to chyba nawet Altus jest 9rz. Pozwolę sobie na polemikę - nie rozumiem Twojego uporu do przejścia na 8rz. Tylko to dodatkowe koszta.

12 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Przeglądając net rzuciło mi się to w oczy. Ktoś bawił się takimi klasykami?

Mam tę manetkę w wersji 9rz. Ogólnie to jestem fanem dla takiej obsługi przedniej przerzutki, ale do tylnej to powoduje potężną degradację ergonomii. Teraz ta 9 rzędowa manetka robi mi za cyngiel przedniej przerzutki w endurówce.

12 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Na  tym filmie ten Sunrace polecają małolaci  do szaleństw i chwalą. W komentarzu pod filmem po tłumaczeniu z portugalskiego na ile dobrze zrozumiałem, można odczytać, że ktoś odwrotnie założył wózek, coś tam przełożył i łańcuch jest jeszcze sztywniejszy. Można tak?

To jakaś Brazylia? Chłopaki lepią jak w PL 15 lat temu. Ten sunrace jest prawie nierozbieralny.

 

12 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Mówisz, że  RD- M 592 jest niezniszczalna a RD-M 772 jest prawie niezniszczalna?

Rd-M592 nie różni się funkcjonalnie niczym od tego XTka.

12 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Ja jeżdże raczej na mniejszych zębatkach z tyłu,

Jeżeli notorycznie zajeżdżasz małe zębatki na kasecie, to sugeruje, że masz za małe blaty. To istotne w kwestii telepania, o czym niżej.

Jeździsz głównie na środkowym blacie, czy na dużej tarczy?

22 godziny temu, PiotrWie napisał:

Ono zapobiega uderzaniu przerzutki o ramę na dużych zębatkach ( powyżej 36),

Jest dokładnie odwrotnie. Na im większej zębatce jest przerzutka, tym mniej łańcucha może zluzować wózek i tym bardziej jest napięta sprężyna zawiasu wózka. Z prawidłowo dobraną długością łańcucha na napędzie 1xX podczas korzystania z najniższego biegu łańcuch nie ma prawa prawie wogóle drgać. Poniekąd z tego powodu drzewiej radzono przed zjazdami zapinać największą tarczę na korbie.

8 godzin temu, PiotrWie napisał:

wszem, ale sprzęgło wymyślono gdy pojawiły się duże zębatki - gdy największe były 36....

Pierwsze sprzęgło pojawiło się w grupie XTR 10 rzędowej - RD-M982, zdaje się. Cała generacja 2x10 i 3x10 Shimano miała sprzęgło jako 'killer ficzer'. U SRAMa sprzęgło pojawiło się później, i od razu w 1x11 ( oryginalny XX1 ) oraz 2x10.

Enyłej - sprzęgło głownie pomaga na najmniejszych zębatkach kasety.

4 godziny temu, itr napisał:

Dokładniej koncepcja napędów 1rzędowych w mtb  z patelnią na końcu kasety i wizja aby łańcuch nie spadał z blatu.

Sprzęgło i duże kasety nie są ze sobą powiązane jakoś dramatycznie.

15 godzin temu, sznib napisał:

Sprzęgło napina bardziej łańcuch na wszystkich biegach.

Sprzęgło niczego nie napina. Najlepszą analogią jest to, że sprzęgło to tłumik powrotu wózka przerzutki.

Edytowane przez uzurpator
  • +1 pomógł 1
Napisano
5 godzin temu, itr napisał:

Zee do roweru po bułki ?

Jeżeli OP trzepie te 5-10k po mieście rocznie, to jak najbardziej się kalkuluje. To tylko koszt dwóch biletów miesięcznych, lub miesiąc utrzymania samochodu na ten sam cel.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...