Mod Team sznib Napisano 29 Stycznia Mod Team Napisano 29 Stycznia No więc dziś na wypadzie zauważyłem że moje obie klamki się pocą w okolicach tłoka. Nie uśmiecha mi się kupno nowych bo wydatek niemały. Na Ali znalazłem zamienniki tłoka z uszczelkami: https://pl.aliexpress.com/item/1005007450639347.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.13.2dfaGnBNGnBN0N&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40050.354490.0&scm_id=1007.40050.354490.0&scm-url=1007.40050.354490.0&pvid=85b58696-fef3-455e-b4fc-e15fbb7dd891&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.354490.0,pvid:85b58696-fef3-455e-b4fc-e15fbb7dd891,tpp_buckets:668%232846%238111%231996&pdp_npi=4%40dis!PLN!10.43!9.03!!!18.36!15.90!%40211b81a317381576840317296eace7!12000040804582628!rec!PL!6040691246!X&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A i filmik jak wymienić: Bawił się ktoś z Was w taką wymianę? Pomoże na pocące się klamki? Cytuj
marcin_ostrów Napisano 29 Stycznia Napisano 29 Stycznia Nazwa firmy daje do myślenia Ale z drugiej strony 6 $ to nie piniądz .... Przetestuj i daj znać . Cytuj
KSikorski Napisano 29 Stycznia Napisano 29 Stycznia (edytowane) ... a potem okaże się, że to korpus się wytarł. Niemniej wymiany samych uszczelek można spróbować. Edytowane 29 Stycznia przez KSikorski Cytuj
Mod Team sznib Napisano 29 Stycznia Autor Mod Team Napisano 29 Stycznia Ok, kupiłem, zobaczymy... Cytuj
Mod Team sznib Napisano 29 Stycznia Autor Mod Team Napisano 29 Stycznia 1 godzinę temu, KSikorski napisał: ... a potem okaże się, że to korpus się wytarł. Zapewne pijesz do tego filmika: Już go kiedyś widziałem. Ale jemu aż klamka wpadła sama z wytarcia i płyn czarny od opiłków. Ja niedawno wymieniałem zacisk z przodu i jak odessałem stary płyn generalnie był dość czysty. Poza tym podbudowujący jest jeden z komentarzy pod w.w. filmikiem: "Robiłem remont swoim XT M8000 po kilku latach i kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Tłoczki i uszczelki RISK z aliexpress, chodzą doskonale. Przyczyna u mnie - prawa klamka zaczęła się leciutko pocić właśnie z komory tłoka." Cytuj
sky87 Napisano 29 Stycznia Napisano 29 Stycznia Tłok jest taki sam w serii x100? Wszystkie z opisu są do poprzedniej serii. Bo o dziwo dziś też zauważyłem obie klamki spocone w moich 6100. Przebieg 5500km. Cytuj
XYZPV Napisano 30 Stycznia Napisano 30 Stycznia W nowych seriach nie jest blokowany segerem, to na pewno. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 30 Stycznia Autor Mod Team Napisano 30 Stycznia No właśnie, jak widać na filmiku, w serii X000 nie ma segera, w m6100 jest, podobnie jak w najnowszym XTR BTW, tu dostępne części do klamek z najnowszej serii: https://www.aliexpress.us/item/1005004484987476.html?src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&albagn=888888&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=en3256804298672724&ds_e_product_merchant_id=463268612&ds_e_product_country=US&ds_e_product_language=en&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=20123152476&albag=&gad_source=1&aff_fcid=ac77f51d38584ecd962a95ce39b43dc8-1718077723175-09751-UneMJZVf&aff_fsk=UneMJZVf&aff_platform=aaf&sk=UneMJZVf&aff_trace_key=ac77f51d38584ecd962a95ce39b43dc8-1718077723175-09751-UneMJZVf&terminal_id=acb4b009189344e890a3df15e062380f&afSmartRedirect=y&gatewayAdapt=4itemAdapt Ale cena jednego tłoczka 86pln. niemniej taniej niż zakup nowej klamki. Cytuj
KSikorski Napisano 30 Stycznia Napisano 30 Stycznia Seger jest w deore BL-M6000, BL-MT501, BL-M6100. W wyższych seriach tłok blokuje zawias z POM lub innego poliamidu, jako element regulacji "free stroke". Cytuj
sky87 Napisano 30 Stycznia Napisano 30 Stycznia Jednak przedwcześnie zdiagnozowałem problem. Wczoraj po prostu było na tyle ciepło, że zaczęły wypływać resztki płynu, który nie doczyściłem po ostatnim przelewaniu. Obok tłoka sucho. U mnie w 6100 faktycznie jest seger. W wolnej chwili zrobię im serwis i zobaczę jak to wygląda w środku. Mam smar do hamulców na dot, potraktować nimi delikatnie uszczelki na tłoku czy lepiej nie / nie ma sensu? W takiej cenie za tłok to nie opłaca się rzeźbić. Mam drugi komplet klamek, zesikają się to wymienię całe. Warto zostawić sobie same dźwignie, jak w pierwszym tygodniu od założenia tych hamulców skrzywiłem prawą klamkę Cytuj
Mod Team sznib Napisano 5 Lutego Autor Mod Team Napisano 5 Lutego Tłoczki dotarły Uszczelki trzeba samemu naciągnąć na tłok, a łatwo nie jest bo bardzo ciasno wchodzą. Na razie zrobiłem jedną klamkę (czasochłonne to) i chodzi jak na razie jak trzeba. Jutro zabieram się za kolejną. BTW, korpus niewytarty, oryginalny tłoczek też wygląda ok.Ww moim przypadku po prostu zużycie uszczelki. Cytuj
Simple Napisano Czwartek o 22:05 Napisano Czwartek o 22:05 Wymieniałem już kilka kompletów. Dużo zależy też od stanu klamki. W moich m6000 od roku zero problemów działają świetnie. 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 11:18 Autor Mod Team Napisano Piątek o 11:18 Mały update; miałem już wszystko zamontowane, odpowietrzone i działające ale okazało się że regulacja freestroke nie działa. Niestety majfriendy dały ciała w jednej kwestii z tymi tłoczkami. W regulacji freestroke śrubka którą wkręcamy popycha małą plastikową część, a ta popycha tłok. Ta plastikowa część jest dość wąska i naciska na krawędź tłoczka. Oryginalne tłoczki wyglądają tak: Czyli część na którą działa popychacz (na środku) i plastikowa cześć (na krawędzi) jest plaska na krawędzi. W zamiennikach, jak widać na focie z mojego poprzedniego posta, krawędź jest zeszlifowana na stożek. Przez to plastik popychający tłok ześlizgiwał się na bok i regulacja nie działała. rozebrałem klamki z powrotem i tak wydumałem że jakby t am podkładkę jakąś płaską dał... Akurat miałem w szpargałach kilka takich idealnie pasujących. Zamontowałem więc podkładki pomiędzy tłoczkami i plastikiem. No i teraz działa jak trzeba :). 1 Cytuj
TheJW Napisano Piątek o 11:36 Napisano Piątek o 11:36 Poniżej "dumający" @sznib Czyli tak...znalazłeś problem z niedziałającym Free Stroke, wymyśliłeś jego rozwiązanie i to wszystko tylko po to, żeby i tak go nie używać? Bo nikt tego nie używa...😆 Czy poza tymi krawędziami jeszcze coś jest nie tak z tymi tłoczkami z Ali? Bo moje stare XT proszą się o ich wymianę i w sumie to jedyna sensowna opcja. Cytuj
Electronite Napisano Piątek o 12:11 Napisano Piątek o 12:11 No, dopoki ruda nie wezmie tej podkladki. A aluminium ze stala sie nie lubia. Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 12:16 Autor Mod Team Napisano Piątek o 12:16 40 minut temu, TheJW napisał: Bo nikt tego nie używa...😆 Niby tak, ale przy odpowietrzaniu powinno się odkręcić. Poza tym regulacja była w pozycji niekorzystnej, tak jakby śrubka była wykręcona, więc większy skok klamki. 40 minut temu, TheJW napisał: Czy poza tymi krawędziami jeszcze coś jest nie tak z tymi tłoczkami z Ali? Na razie wszystko wygląda ok. Jak coś będzie nie tak dam znać. Cytat A aluminium ze stala sie nie lubia. Tłoczki są z tytanu. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.