Tymek_ Napisano Wtorek o 21:04 Napisano Wtorek o 21:04 Jakie jest wasze top 10 obręczy do kolarstwa grawitacyjnego?🤔 Cytuj
XYZPV Napisano Środa o 10:48 Napisano Środa o 10:48 Podpisuje się pod powyższym ale z naciskiem na FR541. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Środa o 12:08 Napisano Środa o 12:08 E , to skomplikowane Po pierwsze typ kolarsta grawitacyjnego ( Twister też się pod pod liczy ) . Po drugie HT czy FS . Po trzecie waga kierowcy . A po czwarte jakie szprychy i jaki kołodziej Jak dla mnie ( FS , 95 kg na gotowo ) , czerwone i czarne trasy bez długich i wysokich lotów to EX511. Z tym że z tyłu obowiązkowo Maxxis DH Cytuj
XYZPV Napisano Środa o 18:17 Napisano Środa o 18:17 Tylko po co kupować EX511 skoro FR541 jest parę gorszy droższa i parę gramów cięższa? Nie ma sensu się rozczulać, jeśli DT to tylko FR541. A jak ktoś jeździ po twisterze to ma kupić serię XM? zaoszczędzi 100g, źle wjedzie w kamień na flaku i po obręczy, a FR takie rzeczy przeżyje 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 22:39 Napisano Środa o 22:39 Obręcze DT maja przypisaną klasyfikację ASTM: https://www.dtswiss.com/pl/wsparcie-techniczne/astm-klasyfikacja Obręcze XM to 3, E/EX to 4, FR to 5. Przy czym seria E to budżetówka - lichy stop, gnie się od byle czego i rysuje, nie są.spawane. Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 09:33 Napisano wczoraj o 09:33 Księga lasu mówi że jeśli kupować aluminiowe obręcze do MTB za pieniądze to tylko spawane. Obręcze klejone można zaakceptować tylko, jeśli były dostarczone wraz z rowerem. Cytuj
sky87 Napisano wczoraj o 11:41 Napisano wczoraj o 11:41 Nie rozumiem dlaczego producenci wkładają takie same obręcze na przód i tył. Przecież to nie ma sensu. Kupiłem niedawno nowego Strive, obie obręcze EX511. Może okazać się, że przód jest za mocny, albo tył za słaby. Wiem że w enduro waga to margines całości, ale razi trochę składanie bez przemyślenia. Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 12:34 Napisano wczoraj o 12:34 Kto nigdy nie zaliczył dziobaka albo dobicia przodu przy lądowaniu na korzeniu niech pierwszy rzuci kamieniem. 1 Cytuj
sky87 Napisano wczoraj o 16:21 Napisano wczoraj o 16:21 Ja nie mam takiego skilla żeby to połamać chodzi mi o ogólną zasadę, w rowerze xc ht też dają takie same obręcze. A siłą rzeczy tył w xc dostaje zdecydowanie mocniej po dupie. Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 17:13 Napisano wczoraj o 17:13 Jesli ci to przeszkadza to kup sobie szosę. W niektórych jest przód na 18-20 szprychach. Cytuj
itr Napisano wczoraj o 17:52 Napisano wczoraj o 17:52 Temat identycznych obręczy któryś z Ju Tu berów poruszył. Chyba taki nawet fajny, który lubi opowiadać. Tak jest : ludzie mają ciągoty estetyczne , opony i obręcze takie same wentylki przy napisie, broda, tatuaż na łydce, i okulary jak George Michel na nartach w 1986 A tak naprawdę każdemu wg potrzeb. I subiektywny świat - tak fajnie odkrywać swoje własne eldorado. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze poza DT wymieni jakieś obręcze? Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 18:46 Napisano wczoraj o 18:46 DT Swiss serii EX i FR, ZTR Flow MK4. Spawane obręcze robi jeszcze Ryde, lecz nie mam w nich rozeznania. Cytuj
Tyfon79 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Ni ma DT to ni ma jazdy A tak serio racingowo to sporo luda lata na wkładkach to jakie ma niby wielkie znaczenie jakie obręcze? Szlakowo każda dobrze zrobiona obręcz i pozostały szpej tak samo zrobiony styknie. Jak się komuś wydaje, że wszyscy czy nawet połowa ma DT to chyba ma niezłą fantazję. Ja latam na WTB, które mają opinie miękkich ale jakoś daję rady bez wkładki. A najlepsza moja obręcz, koła biorąc pod uwagę moją dawną wagę, umiejętności, ile przeszły to niestety dla wielu fabryczny set w Dżajancie Reignie swego czasu. Drugi set kół mam na DT 1700-kach ale i tak znowu mam wrażenie, że liczy się tu ich fabryczny zaplot a nie sama obręcz. Cytuj
itr Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu U mnie Spank Ozzy, Easton ARC pod 29+, i niestety jedna SunRingle Duroc 30 , to może być słaby punkt. Chyba na insertach. Cytuj
sky87 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 5 godzin temu, Dokumosa napisał: Jesli ci to przeszkadza to kup sobie szosę. W niektórych jest przód na 18-20 szprychach. I po co od razu pocisk? Nie można kulturalnie dyskutować? Jeżdżę szlakowo i trochę enduro po górach, wyraziłem swoje spostrzeżenia i mam kupić szosę? Świetna dyskusja. Cytuj
Dokumosa Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu W cięższych rowerach sensu brak. Różnica w masie obręczy o kategorię niższej będzie znikoma. Dla przykładu wszystkie 30mm wewnętrznie, 29": FR541 605g EX511 590g XM481 550g Cytuj
KSikorski Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu W dniu 29.01.2025 o 23:39, Dokumosa napisał: Obręcze DT maja przypisaną klasyfikację ASTM: https://www.dtswiss.com/pl/wsparcie-techniczne/astm-klasyfikacja Obręcze XM to 3, E/EX to 4, FR to 5. Przy czym seria E to budżetówka - lichy stop, gnie się od byle czego i rysuje, nie są.spawane. Będąc ścisłym: XM to kategoria 4 i 120kg dopuszczalnego obciążenia EX to kategoria 4 i 130kg dopuszczalnego obciążenia FR to kategoria 5 i 140kg dopuszczalnego obciążenia Cytuj
NerfMe Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Jak wyżej, moje XM1700 mają właśnie kategorię 4. Na razie się sprawują bez zarzutu, ale ja nie jeżdżę hardcorowego enduro. Zdecydowanie potwierdzam też opinie @Tyfon79 co do Giantowych obręczy. Może są ciężkie, ale chyba niezniszczalne. Jak komuś nie zależy na wadze... Cytuj
Tyfon79 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) 16 godzin temu, sky87 napisał: Ja nie mam takiego skilla żeby to połamać chodzi mi o ogólną zasadę, w rowerze xc ht też dają takie same obręcze. A siłą rzeczy tył w xc dostaje zdecydowanie mocniej po dupie. A ta zasada nie jest czasem i indywidualnie stosowana? Ja nigdy nie bawiłem się w składanie osobno kół. Dla producenta to dodatkowy kłopot i to nie mały by był jak by coś nie pykło bo dzisiejsze roszczeniowe głąby by go zamęczyły a czemu tak a czemu srak. @NerfMe obręcz to jedno ale ja już miałem tak powykrzywiane szprychy od kamerdolcy i mielonych patyków a koło nadal nie miało bicia. Gdyby tylko dawali ówcześnie jakieś normalne piasty na tył a nie szmelc to nadal posądzam długo bym je jeszcze użytkował. Edytowane 9 godzin temu przez Tyfon79 Cytuj
JWO Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu A ja mam Simano XT (seria 900), do 'niskich lotow' wystarcza Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.