Kovic Napisano Wtorek o 15:39 Napisano Wtorek o 15:39 Powoli rozglądam się za nowym MTB. Co prawda w rower włożone 1500 zł na serwis zimowy ( opony, napęd, stery, reg. amortyzatora) ale zawsze można to zmienić na coś innego. Rower mam bodajże od 2017 roku ( czy 18') Giant Talon 0 zbudowany z tyłu na XT, przód plus manetki SLX, amor Suntour Raidon z alu sterówką. I tu smuteczek... szukam, szukam i nic nie mogę znaleźć. Tzn. nie mogę znaleźć niczego o wygodnej geometrii ale na top osprzęcie. Założenia: najlepiej karbon, sztywne ośki i taperowana główka ramy, napęd AXS. Nowa seria Giant Talon to mocne uwstecznienie. Trek Marlin jest dużo gorszy i cięższy. Nowe Pro Calibry geometria do rozważenia... ale o tym poniżej. Spec Chisel w zasadzie to samo co mam więc nie ma sensu... Merida Big Nine XT fajna, ale geo mocno sportowe... Co ciekawe - ostatnio oglądałem chłopaków z podlasia na YT i mocno się zdziwiłem że np. Trek Procaliber 9.5 karbonowy Mka ( który rozważałem) waży ... uwaga bez pedałów i dętek 12.2 kilo! Gdzie rower ze zdjęcia powyżej z pedałami alu platformy, rogami w których są narzędzia Lka ( bez koszyków- przed montażem) 12.7 kilo! Skąd taka różnica w wadze ? Czy ktokolwiek produkuje wygodnickie/emeryckie MTB na top osprzęcie ? Dlaczego taki wybór? Bo tak chcę. Nowe wyciągnięte geometrie nie leżą takiemu staremu grzybowi jak ja. Cytuj
kipcior Napisano Wtorek o 15:57 Napisano Wtorek o 15:57 Ale co Ty chcesz uzyskać nowym rowerem jak szukasz w gruncie rzeczy tego samego co masz? Nowe są często cięższe z okazji większych kół 29". U ciebie są 27,5". Stare topowe 26" bywały jeszcze lżejsze. Dla emeryta to sobie fulla poszukaj, będzie coś innego, nowego, ciekawszego. Może jakiś Supercaliber. Cytuj
Kovic Napisano Wtorek o 16:02 Autor Napisano Wtorek o 16:02 4 minuty temu, kipcior napisał: Ale co Ty chcesz uzyskać nowym rowerem jak szukasz w gruncie rzeczy tego samego co masz? Nowe są często cięższe z okazji większych kół 29". U ciebie są 27,5". Stare topowe 26" bywały jeszcze lżejsze. Dla emeryta to sobie fulla poszukaj, będzie coś innego, nowego, ciekawszego. Może jakiś Supercaliber. Rower jest na kołach 29 cali. Wiem że szukam dziury w całym. Ta sama rama ale karbon, sztywne osie i taperowana była by ideolo. Cytuj
Przecietny Napisano Wtorek o 18:15 Napisano Wtorek o 18:15 Całego rynku na pamięć nie znam ale karbony dziś produkowane są raczej pod wyścig więc geometria nie będzie wygodnicka. Te wygodniejsze rowery są na aluminiowych ramach. Zawsze mozesz kupić taki i wymienić wszystko co potrzebujesz, budzet na to pozwoli. Ty byś chciał karbon więc ten Procaliber plus odważenie jeśli waga Ci przeszkadza skoro bierzesz go pod uwagę. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Wtorek o 19:49 Napisano Wtorek o 19:49 18 tys ? Ło Panie , to super fula kupisz / złożysz I to nie z kategorii xc a bardziej szukałbym w kategorii dc/am/trail , czyli coś z 120-130 skoku . Ale jak ma być HT , to tak jak wyżej napisane , obecne sztywniaki raczej idą w stronę sportu . Więc jak ma być mniej sportowo , to trzeba zerknąć w przeszłość . Zdecydowanie polecam składanie z takimi wymaganiami . Jak zwykle, najtrudniej o ramę . W tym przypadku przychodzą z pomocą sąsiedzi zza Odry . https://www.use-elitebikes.com/hardtail/19409-8795-isaac-baryon-carbon-hardtailrahmen-29er-disc-arctic-blue-neu.html#/1307-grosse-large https://www.use-elitebikes.com/hardtail/20478-10203-felt-doctrine-advanced-carbonrahmen-xc-black-matte-29er-neu-0840077007201.html#/1307-grosse-large Do tego AXS , pierwszy lepszy GX https://www.bike-discount.de/en/sram-gx-eagle-axs-carbon-32t-170mm-52t-boost-groupset Karbonowe kółka od DT https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-xmc-1501-spline-one-30-carbon-cl-boost-29-sram-xd-wheelset Amor https://www.bike-discount.de/en/rockshox-sid-sl-select-race-day-2-29-debonair-100-tapered-boost-remote Do tego hample , tarcze , suport , stery , kokpit . Ceny wzięte z pierwszego lepszego sklepu , nie doktoryzowałem się z obecnych rabatów . 1 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano wczoraj o 01:23 Mod Team Napisano wczoraj o 01:23 Jak nie ma szczególnych wymagań co do niuansów i detali, to brałbym raczej gotowca - czy to HT, czy full XC (jest spora szansa, że w tym budżecie nie trzeba będzie wymieniać kluczowych komponentów już na starcie). Jak nie ma gór w planie, to nie szedłbym w więcej niż 120 mm skoku. Obejrzyj marki wysyłkowe - Radon, Cube (ten jest i u nas), Rose. W kraju też się coś trafi - chyba najlepiej by było się gdzieś przymierzyć, albo nawet wypożyczyć sprzęt na testy. A taki se szaraczek : https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-100-ea-2023/ - lżejsza rama (jednak tylko pod opony 2.25"), lżejsze koła (1325 g), geometria niezbyt wyścigowa (jak na dzisiejsze standardy). Czyli do w/w części dokładasz 1k €, i masz kompletny lekki rower (można przyjąć, że niewiele ponad 9 kg). Tańszy, cięższy, ale teoretycznie bardziej w stronę komfortu niż Radon : https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-slx-liquidred-n-white Dziękuję, dobranoc, ostatni gasi światło - ups, wypadło na mnie PS wizualnie, to Fox z odwróconą podkową wygląda dziwnie... 3 Cytuj
Galvatron Napisano wczoraj o 10:08 Napisano wczoraj o 10:08 Tu masz aluminiowy rower z topowym Foxem i pełną grupą XT: https://nrowery.pl/mtb-29/139-3306-cayon-xt-performante-fox.html#/57-kolor-czarno_szary/101-rozmiar_ramy-185 1 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano wczoraj o 11:08 Mod Team Napisano wczoraj o 11:08 ..., który realnie gotowy do jazdy wyjdzie ok.12 kg, do tego rama pewnie nie Boost, no i obręcze 22 mm... Cytuj
Kovic Napisano wczoraj o 15:16 Autor Napisano wczoraj o 15:16 13 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Jak nie ma szczególnych wymagań co do niuansów i detali, to brałbym raczej gotowca - czy to HT, czy full XC (jest spora szansa, że w tym budżecie nie trzeba będzie wymieniać kluczowych komponentów już na starcie). Jak nie ma gór w planie, to nie szedłbym w więcej niż 120 mm skoku. Obejrzyj marki wysyłkowe - Radon, Cube (ten jest i u nas), Rose. W kraju też się coś trafi - chyba najlepiej by było się gdzieś przymierzyć, albo nawet wypożyczyć sprzęt na testy. A taki se szaraczek : https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-100-ea-2023/ - lżejsza rama (jednak tylko pod opony 2.25"), lżejsze koła (1325 g), geometria niezbyt wyścigowa (jak na dzisiejsze standardy). Czyli do w/w części dokładasz 1k €, i masz kompletny lekki rower (można przyjąć, że niewiele ponad 9 kg). Tańszy, cięższy, ale teoretycznie bardziej w stronę komfortu niż Radon : https://www.bike-discount.de/en/cube-reaction-c-62-slx-liquidred-n-white Dziękuję, dobranoc, ostatni gasi światło - ups, wypadło na mnie PS wizualnie, to Fox z odwróconą podkową wygląda dziwnie... Świetne propozycje - nie wpadłem na nie. Dzięki! Cytuj
filipog44 Napisano wczoraj o 15:55 Napisano wczoraj o 15:55 14 godzin temu, KrissDeValnor napisał: A taki se szaraczek : https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-100-ea-2023/ - lżejsza rama (jednak tylko pod opony 2.25"), lżejsze koła (1325 g), geometria niezbyt wyścigowa (jak na dzisiejsze standardy). Czyli do w/w części dokładasz 1k €, i masz kompletny lekki rower (można przyjąć, że niewiele ponad 9 kg). Ze swojej strony również polecam Radona, ze swojego jestem bardzo zadowolony A wskazany Jealous 10.0 EA wydaje się być świetną propozycją. 1 Cytuj
Przecietny Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu @KrissDeValnorTe podane rowery kategoryzujesz jako wygodne? Ten cube to jeszcze ale ten radon? Myslałem,że o coś innego chodziło autorowi. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 2 godziny temu Mod Team Napisano 2 godziny temu No, Radon to nie bułkowóz, jednak wymiary i geometrię ma jeszcze z tych względnie przyjaznych Jeżeli już, to Rose PDQ jest z innej parafii - dlatego po przyjrzeniu się, już go nie wymieniałem, choć na początku wspomniałem o marce Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.