Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Założenia i pierwotny wątek:

www.forumrowerowe.org/topic/271790-obręcze-28-otworów-28-29-622-na-szosę-ścieżki-i-lekki-teren-rodi-airline-corsa-i-cyclone/

Dodaję wymagania:

- dla przypomnienia TYLKO 28 otworów, bo takie mam piasty !

- 70-80 % przebiegu to ulice i chodniki miejskie/podmiejskie

- miejsce oryginalnej piasty zastąpi sprawdzona torpedo Velosteel lub Sram Automatix, zatem mniejsze momenty obrotowe przy hamowaniu

- pożądana możliwość zamontowania dętek z wentylem samochodowym (inaczej AV, Schrader) , tym samym wydaje mi się, że raczej nie wysoki stożek, a najbezpieczeniej felga o kanciastym przekroju, z wyraźną szerokoką płaską powierzchnią jak w dotychczasowym retro MTB z budżetowymi obręczami Accent Airplane (https://imgur.com/a/OEU0Haw) , na których bezawaryjnie jeżdżę cały rok od ok 8 lat

Mając jednak na uwadze moje nie górnolotne potrzeby, częste pozostawianie roweru bez zabezpieczenia oraz szeroką ofertę rynkową doszedłem do wniosku, że lepiej kupić gotowe koła z drugiej ręki niż kompletować zestaw od podstaw.

Stąd też nowy temat i zapytanie o Shimano 171,  które ważą akceptowalne ok 1950 gram, bez tarcz. Ale jeśli możecie polecić coś lżejszego (TYLKO popularne modele) nadającego się pod wspomniane wymagania w zbliżonej cenie to czekam na info. Z tego co gdzieś czytałem zawodnicze szosowe kpl ważą ok 1,1-1,5 kg., zatem pewnie wiele się nie zejdzie z waga w tkim budżecie. Pamietam jakiś wpis, że ktoś kupił o 200 gram lżejsze od 171-ek, ale cena 2300 pln :)  Podsumowując na spokojnie rower ma służyć głównie do przemieszczania.

Edytowane przez szybszy
Napisano

Jeśli głównie do przemieszczania się i nie ważysz 120 kg to się nie przejmuj i kup proste kompletne koła.