Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Panowie mam notorycznie problem z ocierająca tarcza hamulcowa, jakbym nie ustawił zawsze gdzieś słyszę jakiś szmer i strasznie mnie to wkurza. Nieraz wydaje się że jest ustawione, żadnych dźwięków a gdy wrócę z przejażdżki znowu słyszę ten pieprzony metaliczny podzwiek. Kupiłem specjalnie przyrząd do ustawiania tarcz i dalej to samo, tarcza prosta. Próbowałem już różnych sposobów ale ciągle to samo. 

Czy problemem mogą być nierówno pracujące tłoczki ? Spróbować odpowietrzyć hamulce i przelać płyn hydrauliczny? 

Nawet już szlifowałem trochę klocki ale jak włożę nowe( a niedługo trzeba będzie) to problem ponownie wróci.

Rower już zostaje tylko do jazdy po mieście i na przejażdżki rodzinne bi kupiłem nowy ale problem muszę rozwiązać bo jest irytujący.

Swoją drogą poleci ktoś jakiś zestaw naprawczy, uniwersalny do odpowietrzania układu.

Napisano

To mnie pocieszyłeś. Teraz zauważyłem że tłoczki jednak nierówno pracują i chyba tu będzie problem. Zresztą z tymi hamulcami od początku miałem problem, jest bardzo mało prześwitu, w nowym rowerze  jest o wiele więcej. Chyba będę musiał odpowietrzyć hamulce i przelać nowy płyn hydrauliczny.

 

 

Napisano

Zanim je cofniesz, to najpierw je wysuń trochę, wyczyść dokładnie i posmaruj płynem którym zalewasz hamulec. Dopiero wtedy je cofnij. Rozruszaj je kilka razy, żeby upewnić się że pracują równo. Dopiero wtedy przelej i włóż nowe klocki. Jeśli dalej będzie kiepsko, to trzeba wyjąć tłoczki, uszczelki i wszystko dokładnie wyczyścić i ewentualnie wypolerować tłoczki.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nowe zaciski też nie pracują idealnie równo. Zawsze jest jakaś niedokładność i jeden cylinderek odbija bardziej od drugiego więc nie oczekuj w tym zakresie perfekcji.

Niestety sprawdzone na własnej skórze z GRX 800.

Tak się zaparłem że muszą chodzić równo, że w końcu uszkodziłem zacisk (ukruszył się ceramiczny cylinderek).

Po wymianie zacisku na nowy, pomimo jego rozruszania itp,  nic się nie zmieniło. 

Później w Shimano XT też to zauważyłem. 

Sprawdź jeszcze czy światło zacisku jest równoległe do tarczy, bo coś czuję że tu jest kłopot opisany przez  @KSikorski

 

 

 

Napisano

SKY87

Dzięki za radę, na razie spróbuję jeszcze raz trochę rozruszać te tłoczki zanim zdecyduje się na przelanie płynu. Te zaciski są tak tanie że szkoda mi ich serwisować, to tylko MT 200 bodajże. Najwyżej dwa razy będę musiał przelać płyn hydrauliczny jeśli zdecyduje się na wymianę.

PAWELW84

Sprawdzę ten przeswit, aczkolwiek na oko wydaje się wszystko w porządku. 

KIPCIOR

To ma sens , nie pomyślałem nawet o tym, zaraz zabieram się do roboty i sprawdzę.

Jeszcze zamontuje trytytki i zobaczę czy na pewno tarcze są proste, raz już sprawdzałem ale jeszcze raz nie zaszkodzi.

W nowym rowerze wystarczyło odkręcić lekko zacisk, zacisnąć hamulec i jest idealnie a ten stary doprowadza mnie do szału. To już tylko rower na przejażdżki rodzinne, miasto i do pracy od czasu do czasu ale mimo wszystko nawet najmniejszy szmer mnie irytuje i nie mogę tego tak zostawić.

Dziękuję panowie za rady. 

Napisano

Kupiłem ostatnio nowy rower dla córki i również nie mogłem wyregulować zacisku, dodam że koło jest montowane sztywną osią. Bawiłem się tym godzinę ale bez skutku. Wymieniłem zacisk na nowy  i wyregulowałem to za pierwszym razem. Problem był w zacisku można było zauważyć że tłoczki nie pracowały równo. Teraz wszystko pracuje dobrze. 

Napisano
22 godziny temu, AdrianoPL83 napisał:

Zresztą z tymi hamulcami od początku miałem problem, jest bardzo mało prześwitu,

Tak zasadniczo to napisz jaki model hamulca  i jaki model tarczy. Jak masz takie problemy od początku to może źle dobrana 'gruba tarcza' do zacisku.

Napisano

Była krew, pot i niezłe wkur....

Po trzech godzinach walki udało się ustawić te nieszczęsne hamulce. Z tyłem poradziłem sobie w miarę szybko( jak zawsze bo tam był zawsze mniejszy problem) natomiast przód to dramat. Zobaczymy jak będą po pierwszej, dłuższej jeździe ale mam nadzieję że się nic nie przestawi. Dobrze że zamówiłem ostatnio sprytny klucz do ustawiania tarcz, mega przydatne narzędzie przy większych problemach, polecam swoją drogą.

Wyczyściłem całe zaciski, klocki oraz tłoczki( wypychalem delikatnie raz jednego raz drugiego przytrzymując jeden z nich łyżka do opon) teraz działają trochę lepiej i rowniej.

Tarcza z przodu lekko skrzywiona, dosłownie o kartkę papieru, trzeba kupić klucz i podprostowac ale czy aż tak mały odchyl moze powodować tyle problemów?

Klocki do wymiany w niedługim czasie bo już cienizna, przelać płyn i odpowietrzyć i tak będę musiał niestety. Myślę że po tych zabiegach będzie łatwiej ustawić ta tarcze.

Zacisk z przodu, od góry lekko wytarty od obcierania, zdarty lakier, rysa. W tym właśnie miejscu zawsze ta tarcza mi ucieka, delikatnie obciera i ciężko to ustawić. 

Zaciski mt200 bodajże ale tarcze nie pamiętam, zajrzę następnym razem i napisze. Kurde o tym też nie pomyślałem że tarcza może być za gruba, ale w nowym rowerze przechodzącym przez serwis? W sumie to po zakupie 3 lata temu w serwisie też nie potrafili ustawić aby nie było tego cholernego, metalicznego podzwieku, jak zwykle tak ma być, nie da się. Już mam w mieście sklep który tak nazywam, NIC SIE NIE DA.

Dziękuję panowie za podpowiedzi.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...