Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. Może ktoś przerabiał temat (nie mogę znaleźć w specyfikacji)  Czy wie ktoś czy Alfine di2 obsługuje automatyczną zmianę biegów i czy do tego trzeba programować napęd czy to działa plug-in ???

Napisano

Hej, przeróbka tego Unibike'a na Alfine jest na tyle skomplikowana i kosztowna, że moim skromnym zdaniem powinieneś raczej znaleźć kontakt do najbliższego centrum serwisowego Shimano i tam pytać. Poprzedni wątek pokazał, że my możemy w zasadzie gdybać, bo szanse, że ktoś będzie miał dokładnie taką samą konfigurację są naprawdę nieduże... Ktoś może się z Tobą podzielić doświadczeniami z samym Alfine 11, ale niekoniecznie w wersji Di2, a jeśli już Di2, to niekoniecznie w połączeniu z silnikiem. A jak nawet znajdziesz kogoś takiego, to szanse, że używa aktualnie Alfine 11 i dokładnie w tym samym rowerze miał wcześniej Nexusa 5E, są zerowe.

Nigdzie nie znalazłem nawet wzmianki o Auto Shift w Alfine 11. W Nexusie 5E oraz Alifine 8 - jak najbardziej. W wesji 11-rzędowej niestety nie... Jak poszukasz w zestawieniach kompatybilności komponentów (aktualna https://productinfo.shimano.com/pdfs/product/thisyear/2024-2025_Compatibility_v029_en.pdf), to znajdziesz, że dla różnych zestawień, gdzie pojawiają się mechanizmy przełączające do tych piast (Motor Unit) masz uwagi: Automatic gear shifting is available only with 8-speed internal geared hubs (Not available with rear derailleurs).  albo Automatic gear shifting is available only with 8 speed and 5 speed internal geared hub system. (Not available with Rear Derailleur).  Dlatego zakładam, że po prostu Alfine 11 nie pozwala ustawić tej funkcji w E-tube.

Co do konieczności przeprogramowania - też pytaj u nich. Tu masz linki do instrukcji E-Tube zarówno w wersji Professional jak i Cyclist 

https://si.shimano.com/en/pdfs/um/7J4MA/UM-7J4MA-016-ENG.pdf

https://si.shimano.com/en/pdfs/um/7J4MW/UM-7J4MW-004-ENG.pdf

Tylko niewiele z nich wynika, bo i tak nie wiesz, co będziesz mógł wyklikać, jak już podepniesz komputer pod rower z podmienioną piastą. 

Napisano

Dzięki za odpowiedź.  Powiem szczerze, że objechałem całą Łódź i nikt nawet nie podchodził do tematu. Dopiero w serwisie Ecobike ogarnięty chłopak zagłębił się w temat i ma dowiedzieć się w shimano czy to w ogóle może działać. Raczej automat nie bedzie chyba z tym współpracował. Jak będę wiedział coś więcej to się odezwę. Generalnie nawet nie jest pewne czy da się to połączyć z shimano steeps 6100 bez zewnętrznej baterii co już na pewno mija się kompletnie z celem. Nie śądziłęm ze to tak skomplikowany temat raczej liczyłem że plug in robię i do przodu :)

 

Napisano (edytowane)

@Piotr1969 E no tak źle, żeby w ogóle nie działało, to na 100% nie będzie... 🙂 

W Łodzi status Shimano Service Center mają Exim-Bike i Be-Bike. Jeżeli w którymś z nich nie potrafiono Ci pomóc, to baardzo źle o nich świadczy... 😞

Dlaczego zakładam, że to da się zrobić? Po prostu są takie rowery. Zobacz na przykład tego Superiora https://superiorbikes.com/pl/2021/e-urban/ssc-460/matte-titanic-green (nie żebym wybierał specjalnie; po prostu wyskoczył pierwszy z brzegu w Google). Ma silnik e6100 i piastę Alifine 11 (dokładnie SG-7051-11), w której biegi nastawia elektryczny mechanizm (Motor Unit) MU-UR500, a całość jest sterowana jednostką kontrolna (wyświetlaczem SC-E6100. Nie chwalą się tylko, jaki tam jest pstryczek do przełączania biegów..., ale wszystko wygląda, jak na stronie 82 tego pliku https://productinfo.shimano.com/pdfs/product/thisyear/2024-2025_Compatibility_v029_en.pdf

A co do konieczności zaprogramowania/przeprogramowania silnika/sterownika pod nową piastę, to niestety nie wiem... Mam za to pomysł. Zamiast dowiadywać się w przypadkowych warsztatach, dowiedz się u producenta roweru. Unibike nie jest firmą krzak i myślę, że jak juz znajdziesz dojście do jakiegoś wsparcia serwisowego, to powinni Ci odpowiedzieć:

1. Czy w tym modelu da się podmienić koło z Nexusem na koło z Alfine 11;

2. Czy przeprogramowanie układu będzie w ogóle potrzebne, a jeśli tak, czy to jest zadanie wykonalne dla Ciebie osobiście z wykorzystaniem E-Tube Project Cyclist, czy potrzebny jest warsztatowy E-Tube Project Professional. No i w końcu, jeśli okaże się, że to zadanie jest zastrzeżone tylko dla producenta roweru, to czy pomogą w tej zmianie...

Możesz też w tej chwili zobaczyć, co jest dla Ciebie dostępne z poziomu oprogramowania Shimano. Rower masz. Wystarczy, że zainstalujesz sobie tego E-Tube i zobaczysz, co tam widać. Różnice miedzy jedną a drugą wersją na pewno są w ilości dostępnych opcji, ale także w sposobach połączenia, Nie chce już teraz grzebać, ale ten Cyclist da się połączyć z rowerem za pomocą bluetooth. Natomiast Professional wymaga chyba interfejsu kabelkowego, który sam w sobie jest cholernie drogi..., a może też pozwala na połączenie bluetooth... Zobacz, sprawdź... Dużo o tym oprogramowaniu oraz Di2 (niestety głównie w wersjach przerzutkowych) znajdziesz (poza Shimano) tu: https://bettershifting.com/ - w tym pliki instalacyjne kolejnych generacji E-Tube.

W każdym razie życzę Ci powodzenia, bo wiem, że ta konfiguracja jest na naszym rynku rzadko spotykana, więc masz dodatkowo pod górkę. Żeby było śmieszniej, to w poszukiwaniach odpowiedzi na Twoje pytania, znalazłem dzisiaj jeden rower Z Alfine 11, którego producent chwalił się działaniem systemu automatycznego przełączania biegów - to model E11 niemieckiego Stevensa. Tylko tam siedzi silnik Boscha  nie eSteps od Shimano i ten boschowski silnik steruje piastą Alfine 11 Di2 według własnych algorytmów - w tym potrafi sam decydować o przełączaniu biegów. To w ramach ciekawostki...

Edytowane przez HSM
Napisano

Dziękuje za wnikliwą odpowiedź. Czekam na info z serwisu. Koleś miał napisać do shimano jak i czy można to skonfigurować. W sumie to już na tej automatycznej skrzyni aż tak mi nie zależy bo żonka powiedziała że i tak większość używa manuala. Mam nadzieję, że wtedy nie będzie problemów, a jak będą to w desperacji chyba wrzucę tradycyjne alfine 11 bo na tym zakresie 408% najbardziej mi zależy,  Zakłądam jednak, że da się to zrobić najwyżej bez automatu. Dzisiaj w jednym z salonów premiium w Łodzi na ulicy Żeromskiego sprzedawca pokazał mi taki rower https://gobikes.pl/riese-muller-charger-4-gt-rohloff-p-1280.html , Miał chyba z tyłu 22 T a z przodu 55 T  przy momencie obrotowym 85 NM, więc zakłądam że jak założę 22 lub 24 / 42 to będzie to normalnie hulać, Wiadomo ze tam piasta Rohloff i to już jest kosmos ale moment obrotowy to moment obrotowy :) Generalnie mam zajawkę na tą zmianę i ulepszenie roweru. Dodatkowo zamierzam wrzucić rock shox paragon gold. Mam taki w moim Kross evado 6 hybrid i to jest w ogóle nie do porównania z tym seryjnym santurem w unibike :)  Jak coś ogarnę i napiszę jak się to skończyło i w razie czego wrzucę zdjęcia. Pozdro

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...