Piotr1969 Napisano Niedziela o 20:41 Napisano Niedziela o 20:41 Hej. Może ktoś przerabiał temat (nie mogę znaleźć w specyfikacji) Czy wie ktoś czy Alfine di2 obsługuje automatyczną zmianę biegów i czy do tego trzeba programować napęd czy to działa plug-in ??? Cytuj
HSM Napisano Poniedziałek o 13:39 Napisano Poniedziałek o 13:39 Hej, przeróbka tego Unibike'a na Alfine jest na tyle skomplikowana i kosztowna, że moim skromnym zdaniem powinieneś raczej znaleźć kontakt do najbliższego centrum serwisowego Shimano i tam pytać. Poprzedni wątek pokazał, że my możemy w zasadzie gdybać, bo szanse, że ktoś będzie miał dokładnie taką samą konfigurację są naprawdę nieduże... Ktoś może się z Tobą podzielić doświadczeniami z samym Alfine 11, ale niekoniecznie w wersji Di2, a jeśli już Di2, to niekoniecznie w połączeniu z silnikiem. A jak nawet znajdziesz kogoś takiego, to szanse, że używa aktualnie Alfine 11 i dokładnie w tym samym rowerze miał wcześniej Nexusa 5E, są zerowe. Nigdzie nie znalazłem nawet wzmianki o Auto Shift w Alfine 11. W Nexusie 5E oraz Alifine 8 - jak najbardziej. W wesji 11-rzędowej niestety nie... Jak poszukasz w zestawieniach kompatybilności komponentów (aktualna https://productinfo.shimano.com/pdfs/product/thisyear/2024-2025_Compatibility_v029_en.pdf), to znajdziesz, że dla różnych zestawień, gdzie pojawiają się mechanizmy przełączające do tych piast (Motor Unit) masz uwagi: Automatic gear shifting is available only with 8-speed internal geared hubs (Not available with rear derailleurs). albo Automatic gear shifting is available only with 8 speed and 5 speed internal geared hub system. (Not available with Rear Derailleur). Dlatego zakładam, że po prostu Alfine 11 nie pozwala ustawić tej funkcji w E-tube. Co do konieczności przeprogramowania - też pytaj u nich. Tu masz linki do instrukcji E-Tube zarówno w wersji Professional jak i Cyclist https://si.shimano.com/en/pdfs/um/7J4MA/UM-7J4MA-016-ENG.pdf https://si.shimano.com/en/pdfs/um/7J4MW/UM-7J4MW-004-ENG.pdf Tylko niewiele z nich wynika, bo i tak nie wiesz, co będziesz mógł wyklikać, jak już podepniesz komputer pod rower z podmienioną piastą. Cytuj
Piotr1969 Napisano Poniedziałek o 16:22 Autor Napisano Poniedziałek o 16:22 Dzięki za odpowiedź. Powiem szczerze, że objechałem całą Łódź i nikt nawet nie podchodził do tematu. Dopiero w serwisie Ecobike ogarnięty chłopak zagłębił się w temat i ma dowiedzieć się w shimano czy to w ogóle może działać. Raczej automat nie bedzie chyba z tym współpracował. Jak będę wiedział coś więcej to się odezwę. Generalnie nawet nie jest pewne czy da się to połączyć z shimano steeps 6100 bez zewnętrznej baterii co już na pewno mija się kompletnie z celem. Nie śądziłęm ze to tak skomplikowany temat raczej liczyłem że plug in robię i do przodu Cytuj
HSM Napisano Poniedziałek o 18:34 Napisano Poniedziałek o 18:34 (edytowane) @Piotr1969 E no tak źle, żeby w ogóle nie działało, to na 100% nie będzie... 🙂 W Łodzi status Shimano Service Center mają Exim-Bike i Be-Bike. Jeżeli w którymś z nich nie potrafiono Ci pomóc, to baardzo źle o nich świadczy... 😞 Dlaczego zakładam, że to da się zrobić? Po prostu są takie rowery. Zobacz na przykład tego Superiora https://superiorbikes.com/pl/2021/e-urban/ssc-460/matte-titanic-green (nie żebym wybierał specjalnie; po prostu wyskoczył pierwszy z brzegu w Google). Ma silnik e6100 i piastę Alifine 11 (dokładnie SG-7051-11), w której biegi nastawia elektryczny mechanizm (Motor Unit) MU-UR500, a całość jest sterowana jednostką kontrolna (wyświetlaczem SC-E6100. Nie chwalą się tylko, jaki tam jest pstryczek do przełączania biegów..., ale wszystko wygląda, jak na stronie 82 tego pliku https://productinfo.shimano.com/pdfs/product/thisyear/2024-2025_Compatibility_v029_en.pdf A co do konieczności zaprogramowania/przeprogramowania silnika/sterownika pod nową piastę, to niestety nie wiem... Mam za to pomysł. Zamiast dowiadywać się w przypadkowych warsztatach, dowiedz się u producenta roweru. Unibike nie jest firmą krzak i myślę, że jak juz znajdziesz dojście do jakiegoś wsparcia serwisowego, to powinni Ci odpowiedzieć: 1. Czy w tym modelu da się podmienić koło z Nexusem na koło z Alfine 11; 2. Czy przeprogramowanie układu będzie w ogóle potrzebne, a jeśli tak, czy to jest zadanie wykonalne dla Ciebie osobiście z wykorzystaniem E-Tube Project Cyclist, czy potrzebny jest warsztatowy E-Tube Project Professional. No i w końcu, jeśli okaże się, że to zadanie jest zastrzeżone tylko dla producenta roweru, to czy pomogą w tej zmianie... Możesz też w tej chwili zobaczyć, co jest dla Ciebie dostępne z poziomu oprogramowania Shimano. Rower masz. Wystarczy, że zainstalujesz sobie tego E-Tube i zobaczysz, co tam widać. Różnice miedzy jedną a drugą wersją na pewno są w ilości dostępnych opcji, ale także w sposobach połączenia, Nie chce już teraz grzebać, ale ten Cyclist da się połączyć z rowerem za pomocą bluetooth. Natomiast Professional wymaga chyba interfejsu kabelkowego, który sam w sobie jest cholernie drogi..., a może też pozwala na połączenie bluetooth... Zobacz, sprawdź... Dużo o tym oprogramowaniu oraz Di2 (niestety głównie w wersjach przerzutkowych) znajdziesz (poza Shimano) tu: https://bettershifting.com/ - w tym pliki instalacyjne kolejnych generacji E-Tube. W każdym razie życzę Ci powodzenia, bo wiem, że ta konfiguracja jest na naszym rynku rzadko spotykana, więc masz dodatkowo pod górkę. Żeby było śmieszniej, to w poszukiwaniach odpowiedzi na Twoje pytania, znalazłem dzisiaj jeden rower Z Alfine 11, którego producent chwalił się działaniem systemu automatycznego przełączania biegów - to model E11 niemieckiego Stevensa. Tylko tam siedzi silnik Boscha nie eSteps od Shimano i ten boschowski silnik steruje piastą Alfine 11 Di2 według własnych algorytmów - w tym potrafi sam decydować o przełączaniu biegów. To w ramach ciekawostki... Edytowane Poniedziałek o 19:01 przez HSM Cytuj
Piotr1969 Napisano Poniedziałek o 21:52 Autor Napisano Poniedziałek o 21:52 Dziękuje za wnikliwą odpowiedź. Czekam na info z serwisu. Koleś miał napisać do shimano jak i czy można to skonfigurować. W sumie to już na tej automatycznej skrzyni aż tak mi nie zależy bo żonka powiedziała że i tak większość używa manuala. Mam nadzieję, że wtedy nie będzie problemów, a jak będą to w desperacji chyba wrzucę tradycyjne alfine 11 bo na tym zakresie 408% najbardziej mi zależy, Zakłądam jednak, że da się to zrobić najwyżej bez automatu. Dzisiaj w jednym z salonów premiium w Łodzi na ulicy Żeromskiego sprzedawca pokazał mi taki rower https://gobikes.pl/riese-muller-charger-4-gt-rohloff-p-1280.html , Miał chyba z tyłu 22 T a z przodu 55 T przy momencie obrotowym 85 NM, więc zakłądam że jak założę 22 lub 24 / 42 to będzie to normalnie hulać, Wiadomo ze tam piasta Rohloff i to już jest kosmos ale moment obrotowy to moment obrotowy Generalnie mam zajawkę na tą zmianę i ulepszenie roweru. Dodatkowo zamierzam wrzucić rock shox paragon gold. Mam taki w moim Kross evado 6 hybrid i to jest w ogóle nie do porównania z tym seryjnym santurem w unibike Jak coś ogarnę i napiszę jak się to skończyło i w razie czego wrzucę zdjęcia. Pozdro Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.