Peterus Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia Cześć, chciałbym w moim starym Marinie Four Corners zmienić napęd z Shimano Claris 3x9 na coś 2x (lub ewentualnie 1x). Ważne dla mnie jest, by zachować spory zakres przełożeń, zwłaszcza pod kątem podjazdów z sakwami. Widzę, że model tego roweru na 2025 ma Microshift 2x8. A porównywalny (?) i chyba zgodnie (?) zachwalany Esker 2.0 gen.2 też ma Microshifta 1x10. Więc zacząłem się zastanawiać, czy nie lepiej tamten opchnąć, a kupić któryś z tych. Miałbym zatem do szanownych forumowiczów trzy pytania: 1) Czy warto upgrade'ować napęd w starym Marinie 4C, a jeśli tak, to na co? 2) Jeśli lepiej kupić nowy, to który z tych dwóch ma lepszy zakres przełożeń? 3) A jeśli Esker, to czy jego geometria jest bardzo różna od Marina? Z góry dziękuję za podzielenie się Waszymi opiniami, wiem, że to wszystko można pewnie jakoś nawet matematycznie poprzeliczać, ale się w tym nie łapię. Cytuj
Miro1970 Napisano 10 Marca Napisano 10 Marca (edytowane) Ja bym kupił Cues 1x11 lub 1x10, niedawno wyszła wersja na klamkomanetkach. Microshift ma stopniowanie 11-13-15-18-21-24, a Cues 11-13-15-17-20-23. Czyli mniejsze dziury, to jest mocno odczuwalne w jeździe asfaltowej, szutrowej. Cues ma też spory zakres (11-45, 11-48 i 11-50) i rozłożenie biegów wolnych też lepsze do jazdy gravelowej niż Microshift, który ma stopniowanie terenowe, MTB. Ja bym dał do jazdy sakwowej Cuesa 8000 , ale tu jest problem z korbą, bo najmniejsza fabryczna ma 40t, czyli za dużo, trzeba by kombinowac z alternatywną korbą albo zębatką, chyba że masz silne nogi na sakwowej podjazdy z 40x50. Rzecz też w cenie. Edytowane 10 Marca przez Miro1970 1 Cytuj
krakonos Napisano 13 Marca Napisano 13 Marca Klamkomanetkowe kjuisy mają być podobno dostępne na wiosnę, najlepiej poczekać z decyzją na ceny. Korba nie powinna być problemem, akurat z tego co kojarzę to łańcuch linkglide jest kompatybilny z technologią hyperglide, więc będzie normalnie działać z korbą mtb pod 11s, starego typu. Pod sakwy, przy jednorzędowym napędzie, celowałbym w zębatkę 36t. Chyba, że trasa ma być prawie kompletnie płaska. Albo mniejszą, jeśli płasko ma nie być w ogóle Cytuj
Peterus Napisano 14 Marca Autor Napisano 14 Marca Dzięki Panowie. Trochę się obawiam tych Cues, bo z tego co czytam, to jest to całkiem nowy system i z niczym prawie nie kompatybilny. A wolałbym nie mieć problemów w trasie z naprawą, gdyby była taka konieczność. Dzięki @Miro1970 za wskazówkę, że Microshift ma przełożenia bardziej pod MTB, nie patrzyłem na to z tej perspektywy. Zaczyna się dziać jak zwykle - im dalej w las, tym więcej drzew i tym trudniejszy wybór Jeszcze zostanę przy starym 3x9... Cytuj
krakonos Napisano 18 Marca Napisano 18 Marca Cues ma być kompatybilne same ze sobą, w obrębie grupy. Ale to sprzęt który ma lądować docelowo na rowerach z niższej półki, zastąpi wszelkie atlusy, acery, alivio, sory, tiagry itd - a więc pod kątem dostępności w różnych regionach raczej nie powinno być problemu, przynajmniej w bliższej przyszłości. Ten sezon pewnie jeszcze będzie przejściowy. Zaletą Cuesa mają być klamkomanetki hydrauliczne, oraz możliwość dowolnego żonglowania napędem (czyli w końcu klamkomanetki z kasetą 11-50 bez kombinowania). Otwartym pytaniem pozostaje czy faktycznie zostanie to wycenione jakoś konkurencyjnie. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.