Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry Państwu, 

Chciałbym zacząć swoją rowerową przygodę, jestem o krok od zamówienia roweru przez internet (nie mam możliwości udania się do punktu stacjonarnego w najbliższych dniach), natomiast czuję pewne obawy co do rozmiaru ramy. Jeżeli chodzi o tabelę producenta, to jestem "na styk", mam 181cm wzrostu, Kross w swojej tabeli sugeruje, że od 180cm wzrostu powinienem wybrać rozmiar L (19cali), 172-180 rozmiar M - (17 cali). Dokonałem również sugerowanego pomiaru od podłogi do krocza, wychodzi mi 83,5/84cm, więc po przeliczeniu x 0,57/2,54 daje mi to sugerowany rozmiar ramy 18,7-18,8. Natomiast naczytałem się w internecie opinii, że te modele są dosyć duże, a ze względu, że jestem w temacie ZIELONY, mam niewielkie obawy. Z góry dziękuję za pomoc.

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kross-level-4-0-cues-pd41468/?v_Id=226264

Napisano

Wiem że co producent to inna geometria itp. Ale mam Accenta Point Deore 19", ostatnio kupiłem Krossa Level 6.0 17". Mam 175 cm wzrostu i często jestem na granicy rozmiarów. Wszystko wskazywało na to, że Accent jest za duży. Ale przejeździłem na nim dwa sezony, Pomorska500, Wanoga 350, Harpagany i kilka wycieczek z sakwami. Tempo turystyczne. Skróciłem mostek o 20 mm na 80 mm i 17 stopni na plus. Pozycja jak dla mnie była zbyt agresywna.

Ale że gdzieś z tyłu głowy było ze Accent jest za duży, chciałem sprawdzić jak będzie z ramą 17". I tak jak Accenta skróciłem, tak Krossa musiałem wydłużyć. Ale tego się spodziewałem, tzn że 19" jest za duże, a 17" za małe. Ale na Krossie nie robiłem jeszcze dłuższych dystansów.

• Jeżeli masz zamiar jeździć typowo rekreacyjnie, nawet dłuższe dystanse to brałbym 19", ale jak bardziej ambitnie to 17";
  • pamiętaj że zawsze masz jakie pole manewru, jak rama trochę za duża możesz skrócić mostek, ale chyba łatwiej mniejszą ramę "wyciągnąć";