Messerke Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia Witam, Wystąpił u mnie problem z ładowaniem. Dziś wyskoczyła mi informacja o niskim poziomie prawej klamki. Po jeździe podłączyłem kabel ładowania i zauważyłem, że po chwili +- 30 sekundach niebieska dioda znika, a ładowarka zaczyna „piszczeć/syczeć” w momencie gdy jest podpięta i w tym momencie przestaje ładować. czy ktoś miał podobny problem, czy wina leży w kablu do ładowania czy może jest jakaś inna przyczyna? Dodam, że rower kupiłem używany i nigdy wcześniej nie ładowałem napędu, a kabel otrzymałem od sprzedającego. Cytuj
kaido2 Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia (edytowane) Typowy objaw uszkodzenia układu ładujacego akumulatora w każdym urządzeniu elektronicznym . Syczenie i zapewne szybkie nagrzewanie się głównej przetwornicy impulsowej step/down ( ładowarki sieciowej) jest spowodowane dużym poborem prądu ( zwarciem) układu ładujacego bezpośrednio baterię, bądź jednego z elemetöw zabezpieczającego lub wysterowyjacegi ten układ ( często zwarty kondensator do masy). Albo wizyta u elektronika, albo ładowanie akumulatora w zewnętrznej ładowarce choć? Przychylił bym się aby jednak usunąć usterkę w klamce, bo nie wiadomo co pociągna za sobą uszkodzone elementy. Edytowane 26 Stycznia przez kaido2 Cytuj
Messerke Napisano 26 Stycznia Autor Napisano 26 Stycznia 2 godziny temu, kaido2 napisał: Typowy objaw uszkodzenia układu ładujacego akumulatora w każdym urządzeniu elektronicznym . Syczenie i zapewne szybkie nagrzewanie się głównej przetwornicy impulsowej step/down ( ładowarki sieciowej) jest spowodowane dużym poborem prądu ( zwarciem) układu ładujacego bezpośrednio baterię, bądź jednego z elemetöw zabezpieczającego lub wysterowyjacegi ten układ ( często zwarty kondensator do masy). Albo wizyta u elektronika, albo ładowanie akumulatora w zewnętrznej ładowarce choć? Przychylił bym się aby jednak usunąć usterkę w klamce, bo nie wiadomo co pociągna za sobą uszkodzone elementy. Czyli od czego najlepiej zacząć poszukiwania wadliwego podzespołu? Generalnie wszystko działa sprawnie, chociaż wyglądało na to, że bateria w tej klamce wylądowała się do krytycznego stanu po +- 200km. Oczywiście trochę zmieniałem tych biegów, bo sprawdzałem jak to działa i jeździłem w grudniu/styczniu, więc pogoda pewnie która mogła się przyczynić do krótszej żywotności baterii. Cytuj
szajbna Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia (edytowane) Klamka ma osobne baterie. Edytowane 26 Stycznia przez szajbna Cytuj
Messerke Napisano 26 Stycznia Autor Napisano 26 Stycznia Sorki, ale pierwszy raz mam do czynienia z Di2. Ja próbuje naładować je z tyłu, na przerzutce kablem. Dobrze rozumiem, że może te fizyczne baterie po prostu padły? Cytuj
nctrns Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia Po pierwsze, jak powiedział szajbna - w 105 klamki mają baterie zegarkowe, do wymiany, nie ładowania. Klamki z resztą nie są połączone żadnym kablem z resztą układu (chyba że poprzedni właściciel coś modyfikował) Po drugie, sprawdź kabel i ładowanie z inną ładowarką. Najlepiej jak najsłabszą, 5V 1A, żadne Quick Charge 60W itp. Cytuj
Messerke Napisano 27 Stycznia Autor Napisano 27 Stycznia W dniu 26.01.2025 o 19:56, szajbna napisał: Klamka ma osobne baterie. Dzięki kolego, wymieniłem baterie i problem został rozwiązany. Byłem święcie przekonany, że manetki są scalone z systemem przerzutek i lądują się również pod kablem. Pierwsze di2 i nowe doświadczenie. Dziękuję! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.