Messerke Napisano Niedziela o 12:55 Napisano Niedziela o 12:55 Witam, Wystąpił u mnie problem z ładowaniem. Dziś wyskoczyła mi informacja o niskim poziomie prawej klamki. Po jeździe podłączyłem kabel ładowania i zauważyłem, że po chwili +- 30 sekundach niebieska dioda znika, a ładowarka zaczyna „piszczeć/syczeć” w momencie gdy jest podpięta i w tym momencie przestaje ładować. czy ktoś miał podobny problem, czy wina leży w kablu do ładowania czy może jest jakaś inna przyczyna? Dodam, że rower kupiłem używany i nigdy wcześniej nie ładowałem napędu, a kabel otrzymałem od sprzedającego. Cytuj
kaido2 Napisano Niedziela o 15:45 Napisano Niedziela o 15:45 (edytowane) Typowy objaw uszkodzenia układu ładujacego akumulatora w każdym urządzeniu elektronicznym . Syczenie i zapewne szybkie nagrzewanie się głównej przetwornicy impulsowej step/down ( ładowarki sieciowej) jest spowodowane dużym poborem prądu ( zwarciem) układu ładujacego bezpośrednio baterię, bądź jednego z elemetöw zabezpieczającego lub wysterowyjacegi ten układ ( często zwarty kondensator do masy). Albo wizyta u elektronika, albo ładowanie akumulatora w zewnętrznej ładowarce choć? Przychylił bym się aby jednak usunąć usterkę w klamce, bo nie wiadomo co pociągna za sobą uszkodzone elementy. Edytowane Niedziela o 15:48 przez kaido2 Cytuj
Messerke Napisano Niedziela o 18:35 Autor Napisano Niedziela o 18:35 2 godziny temu, kaido2 napisał: Typowy objaw uszkodzenia układu ładujacego akumulatora w każdym urządzeniu elektronicznym . Syczenie i zapewne szybkie nagrzewanie się głównej przetwornicy impulsowej step/down ( ładowarki sieciowej) jest spowodowane dużym poborem prądu ( zwarciem) układu ładujacego bezpośrednio baterię, bądź jednego z elemetöw zabezpieczającego lub wysterowyjacegi ten układ ( często zwarty kondensator do masy). Albo wizyta u elektronika, albo ładowanie akumulatora w zewnętrznej ładowarce choć? Przychylił bym się aby jednak usunąć usterkę w klamce, bo nie wiadomo co pociągna za sobą uszkodzone elementy. Czyli od czego najlepiej zacząć poszukiwania wadliwego podzespołu? Generalnie wszystko działa sprawnie, chociaż wyglądało na to, że bateria w tej klamce wylądowała się do krytycznego stanu po +- 200km. Oczywiście trochę zmieniałem tych biegów, bo sprawdzałem jak to działa i jeździłem w grudniu/styczniu, więc pogoda pewnie która mogła się przyczynić do krótszej żywotności baterii. Cytuj
szajbna Napisano Niedziela o 18:56 Napisano Niedziela o 18:56 (edytowane) Klamka ma osobne baterie. Edytowane Niedziela o 18:58 przez szajbna Cytuj
Messerke Napisano Niedziela o 19:01 Autor Napisano Niedziela o 19:01 Sorki, ale pierwszy raz mam do czynienia z Di2. Ja próbuje naładować je z tyłu, na przerzutce kablem. Dobrze rozumiem, że może te fizyczne baterie po prostu padły? Cytuj
nctrns Napisano Niedziela o 19:04 Napisano Niedziela o 19:04 Po pierwsze, jak powiedział szajbna - w 105 klamki mają baterie zegarkowe, do wymiany, nie ładowania. Klamki z resztą nie są połączone żadnym kablem z resztą układu (chyba że poprzedni właściciel coś modyfikował) Po drugie, sprawdź kabel i ładowanie z inną ładowarką. Najlepiej jak najsłabszą, 5V 1A, żadne Quick Charge 60W itp. Cytuj
Messerke Napisano Poniedziałek o 19:21 Autor Napisano Poniedziałek o 19:21 W dniu 26.01.2025 o 19:56, szajbna napisał: Klamka ma osobne baterie. Dzięki kolego, wymieniłem baterie i problem został rozwiązany. Byłem święcie przekonany, że manetki są scalone z systemem przerzutek i lądują się również pod kablem. Pierwsze di2 i nowe doświadczenie. Dziękuję! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.