Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Wystąpił u mnie problem z ładowaniem. Dziś wyskoczyła mi informacja o niskim poziomie prawej klamki. Po jeździe podłączyłem kabel ładowania i zauważyłem, że po chwili +- 30 sekundach niebieska dioda znika, a ładowarka zaczyna „piszczeć/syczeć” w momencie gdy jest podpięta i w tym momencie przestaje ładować.

 

czy ktoś miał podobny problem, czy wina leży w kablu do ładowania czy może jest jakaś inna przyczyna? Dodam, że rower kupiłem używany i nigdy wcześniej nie ładowałem napędu, a kabel otrzymałem od sprzedającego.

Napisano (edytowane)

Typowy objaw uszkodzenia układu ładujacego akumulatora w każdym urządzeniu elektronicznym . Syczenie i zapewne szybkie nagrzewanie się głównej przetwornicy impulsowej step/down ( ładowarki sieciowej) jest spowodowane dużym poborem prądu ( zwarciem) układu ładujacego bezpośrednio baterię, bądź jednego z elemetöw zabezpieczającego lub wysterowyjacegi ten układ ( często zwarty kondensator do masy). Albo wizyta u elektronika, albo ładowanie akumulatora w zewnętrznej ładowarce choć? Przychylił bym się aby jednak usunąć usterkę w klamce, bo nie wiadomo co pociągna za sobą uszkodzone elementy.

Edytowane przez kaido2
Napisano
2 godziny temu, kaido2 napisał:

Typowy objaw uszkodzenia układu ładujacego akumulatora w każdym urządzeniu elektronicznym . Syczenie i zapewne szybkie nagrzewanie się głównej przetwornicy impulsowej step/down ( ładowarki sieciowej) jest spowodowane dużym poborem prądu ( zwarciem) układu ładujacego bezpośrednio baterię, bądź jednego z elemetöw zabezpieczającego lub wysterowyjacegi ten układ ( często zwarty kondensator do masy). Albo wizyta u elektronika, albo ładowanie akumulatora w zewnętrznej ładowarce choć? Przychylił bym się aby jednak usunąć usterkę w klamce, bo nie wiadomo co pociągna za sobą uszkodzone elementy.

Czyli od czego najlepiej zacząć poszukiwania wadliwego podzespołu? Generalnie wszystko działa sprawnie, chociaż wyglądało na to, że bateria w tej klamce wylądowała się do krytycznego stanu po +- 200km. Oczywiście trochę zmieniałem tych biegów, bo sprawdzałem jak to działa i jeździłem w grudniu/styczniu, więc pogoda pewnie która mogła się przyczynić do krótszej żywotności baterii.

 

Napisano

Sorki, ale pierwszy raz mam do czynienia z Di2.

Ja próbuje naładować je z tyłu, na przerzutce kablem. Dobrze rozumiem, że może te fizyczne baterie po prostu padły? 
 

Napisano

Po pierwsze, jak powiedział szajbna - w 105 klamki mają baterie zegarkowe, do wymiany, nie ładowania. Klamki z resztą nie są połączone żadnym kablem z resztą układu (chyba że poprzedni właściciel coś modyfikował)

Po drugie, sprawdź kabel i ładowanie z inną ładowarką. Najlepiej jak najsłabszą, 5V 1A, żadne Quick Charge 60W itp.

Napisano
W dniu 26.01.2025 o 19:56, szajbna napisał:

Klamka ma osobne baterie.

1.png

Dzięki kolego, wymieniłem baterie i problem został rozwiązany. Byłem święcie przekonany, że manetki są scalone z systemem przerzutek i lądują się również pod kablem.

Pierwsze di2 i nowe doświadczenie. Dziękuję!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...