sivesgaard Napisano Sobota o 10:20 Autor Napisano Sobota o 10:20 @leejoonidas w internecie kazali pomnożyć przez 0.66 dla gravela i szosy. Jesli dobrze zrozumiałem wynik to rozmiar ramy jaki potrzebuję, tak? Cytuj
pecio Napisano Sobota o 12:21 Napisano Sobota o 12:21 (edytowane) @sivesgaard bo się patrzy na geometrię i te wszystkie cyferki a nie na to co producent sugeruje . Z drugiej strony te wszystkie cyferki też nic nie powiedzą nowemu / przyszłemu adeptowi kolarstwa. Edytowane Sobota o 12:23 przez pecio Cytuj
uzurpator Napisano Niedziela o 10:26 Napisano Niedziela o 10:26 23 godziny temu, sivesgaard napisał: @leejoonidas w internecie kazali pomnożyć przez 0.66 dla gravela i szosy. Jesli dobrze zrozumiałem wynik to rozmiar ramy jaki potrzebuję, tak? 61cm po przemnożeniu - to wychodzi 92.5cm. Liczmy 92cm. Ustaw taki dystans pomiędzy pedałem w najniższej pozycji a szczytem siodła. Wypoziomuj siodło. Teraz masz punkt wyjścia do tego jak ustawić sobie kierownicę. Generalnie - jeżeli nie jesteś mega giętki, to celować warto w kierownicę na tej samej wysokości co siodło. Wysokość kierownika usiągniesz wzniosem mostka. Ostatnim elementem jest dystans nos siodła<->kierownica. To się osiąga długością mostka i trzeba tutaj pokombinować, bo nie ma zasady. Możesz to 'na oko' określić patrząc gdzie ląują Ci dłonie kiedy naturalnie próbujesz chwycić kierownicę. W przypadku baranka wyjściowym kątem kierownicy jest płaski. Ergonomiczne odgięcie kierownicy służy temu aby w dolnym chwycie dłoń naturalnie ( bez tego przegięcia w nadgarstku które widać na Twoim zdjęciu ) chwyciła dolny chwyt. Ostatecznym krokiem są mikro ustawienia - typu kąt siodła, kąt kierownicy, wysokość siodła itd. Cytuj
sivesgaard Napisano Niedziela o 10:36 Autor Napisano Niedziela o 10:36 @uzurpator bardzo dziękuję za te porady. Pomyśleć, że 3 miesiace temu myślałem, że wystarczy kupić rower patrząc na wzrost podany przez producenta i będzie dobrze. Mam jeszcze pytanie co do pewnego testu ułożenia ciała żeby nie bolały nadgarstki. Chyba chodziło o to, żeby w czasie jazdy puścić kierownicę, ale nie zmieniać położenia tułowia i jeśli się nie poleci do przodu to jest dobrze wszystko ustawione, a jak się poleci to znaczy, że za duży ciężar spoczywa na nadgarstkach. Dobrze pamiętam? Cytuj
kaido2 Napisano Niedziela o 15:57 Napisano Niedziela o 15:57 (edytowane) Bolące nadgarstki to jest kurczowe trzymanie się kierownicy co bardzo często występuje w połączeniu z prostymi łokciami, gdzie w efekcie dostaje i jedno i drugie. Jeżeli Twój core jest słaby to gdzie się nie puścisz polecisz Mogę śmiało postawić twzę, że wszystkie Twoje dolegliwości związane są z brakiem wyjeżdzenia. Edytowane Niedziela o 15:58 przez kaido2 Cytuj
sivesgaard Napisano Niedziela o 16:04 Autor Napisano Niedziela o 16:04 Poszedlem dziś do garażu poprawić swoje maszyny wg Waszych zaleceń i już chyba nic nie wiem... albo jestem skończonym idiotą. Mój przekrok w butach spd to 92cm Zmierzyłem jak są ustawione siodełka we wszystkich rowerach i mam je na wysokości 97cm licząc od środka pedału w najniższym położeniu do środka siodełka w linii prostej. Tylko patrząc na filmik, który wrzuciłem wysokość siodełka w romecie wygląda na dobrą, a nawet ktoś powiedział, że mógłbym je podnieść delikatnie. Cytuj
sivesgaard Napisano Niedziela o 17:24 Autor Napisano Niedziela o 17:24 UPDATE Udało mi się dojść do idealnego ustawienia dzięki GCN. Policzyłem przekrok x 0,883 i tę odległość od środku osi suportu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.