sivesgaard Napisano 25 Stycznia Autor Napisano 25 Stycznia @leejoonidas w internecie kazali pomnożyć przez 0.66 dla gravela i szosy. Jesli dobrze zrozumiałem wynik to rozmiar ramy jaki potrzebuję, tak? Cytuj
pecio Napisano 25 Stycznia Napisano 25 Stycznia (edytowane) @sivesgaard bo się patrzy na geometrię i te wszystkie cyferki a nie na to co producent sugeruje . Z drugiej strony te wszystkie cyferki też nic nie powiedzą nowemu / przyszłemu adeptowi kolarstwa. Edytowane 25 Stycznia przez pecio Cytuj
uzurpator Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia 23 godziny temu, sivesgaard napisał: @leejoonidas w internecie kazali pomnożyć przez 0.66 dla gravela i szosy. Jesli dobrze zrozumiałem wynik to rozmiar ramy jaki potrzebuję, tak? 61cm po przemnożeniu - to wychodzi 92.5cm. Liczmy 92cm. Ustaw taki dystans pomiędzy pedałem w najniższej pozycji a szczytem siodła. Wypoziomuj siodło. Teraz masz punkt wyjścia do tego jak ustawić sobie kierownicę. Generalnie - jeżeli nie jesteś mega giętki, to celować warto w kierownicę na tej samej wysokości co siodło. Wysokość kierownika usiągniesz wzniosem mostka. Ostatnim elementem jest dystans nos siodła<->kierownica. To się osiąga długością mostka i trzeba tutaj pokombinować, bo nie ma zasady. Możesz to 'na oko' określić patrząc gdzie ląują Ci dłonie kiedy naturalnie próbujesz chwycić kierownicę. W przypadku baranka wyjściowym kątem kierownicy jest płaski. Ergonomiczne odgięcie kierownicy służy temu aby w dolnym chwycie dłoń naturalnie ( bez tego przegięcia w nadgarstku które widać na Twoim zdjęciu ) chwyciła dolny chwyt. Ostatecznym krokiem są mikro ustawienia - typu kąt siodła, kąt kierownicy, wysokość siodła itd. Cytuj
sivesgaard Napisano 26 Stycznia Autor Napisano 26 Stycznia @uzurpator bardzo dziękuję za te porady. Pomyśleć, że 3 miesiace temu myślałem, że wystarczy kupić rower patrząc na wzrost podany przez producenta i będzie dobrze. Mam jeszcze pytanie co do pewnego testu ułożenia ciała żeby nie bolały nadgarstki. Chyba chodziło o to, żeby w czasie jazdy puścić kierownicę, ale nie zmieniać położenia tułowia i jeśli się nie poleci do przodu to jest dobrze wszystko ustawione, a jak się poleci to znaczy, że za duży ciężar spoczywa na nadgarstkach. Dobrze pamiętam? Cytuj
kaido2 Napisano 26 Stycznia Napisano 26 Stycznia (edytowane) Bolące nadgarstki to jest kurczowe trzymanie się kierownicy co bardzo często występuje w połączeniu z prostymi łokciami, gdzie w efekcie dostaje i jedno i drugie. Jeżeli Twój core jest słaby to gdzie się nie puścisz polecisz Mogę śmiało postawić twzę, że wszystkie Twoje dolegliwości związane są z brakiem wyjeżdzenia. Edytowane 26 Stycznia przez kaido2 Cytuj
sivesgaard Napisano 26 Stycznia Autor Napisano 26 Stycznia Poszedlem dziś do garażu poprawić swoje maszyny wg Waszych zaleceń i już chyba nic nie wiem... albo jestem skończonym idiotą. Mój przekrok w butach spd to 92cm Zmierzyłem jak są ustawione siodełka we wszystkich rowerach i mam je na wysokości 97cm licząc od środka pedału w najniższym położeniu do środka siodełka w linii prostej. Tylko patrząc na filmik, który wrzuciłem wysokość siodełka w romecie wygląda na dobrą, a nawet ktoś powiedział, że mógłbym je podnieść delikatnie. Cytuj
sivesgaard Napisano 26 Stycznia Autor Napisano 26 Stycznia UPDATE Udało mi się dojść do idealnego ustawienia dzięki GCN. Policzyłem przekrok x 0,883 i tę odległość od środku osi suportu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.