Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mój pierwszy poważny rower i niestety wtopa. Przejechałem na nim ponad 1k jednak tylko trasy max 40km. Jest zbyt agresywny i niewygodny. Na zdjęciach siodełko było na poziomie kierownicy, jednak u mnie musiałem je podnieść o 12cm. Niestety człowiek nie wiedział co to geometria i jak to czytać...

Czy zakup przedłużenia mostka o np 10cm i mostka o większym kącie nachylenia to dobry pomysl? Czy lepiej go sprzedać i szukać czegoś bardziej endurance? Szukając na googlach widziałem kilka opinii, że takie zabiegi są strasznie obciachowe i lepiej nie wyjeżdżać na miasto na takim rowerze, ale nie było żadnych konkretów.
 

Rower: https://romet.pl/rower-gravelowy-romet-aspre-2-6
Moj wzr
ost 192cm
Rozmiar ramy 56 (xl)

Problemy: wiotczenie i mrowienie w dłoniach jakby krew nie dopływała, za bardzo skulona pozycja i za nisko tors w czasie jazdy w dolnym chwycie, prawie uderzam kolanami w klatkę piersiową, mam przekręconą kierownicę na zdjęciu po glebie, poprawilem w domu :)
Beznazwy.thumb.jpg.3df86072776618372a4cbd8944d9a801.jpg

Edytowane przez sivesgaard
Napisano

Przedziwne ustawienie.. Krótki mostek "in plus", sztyca z dużym offsetem + siodło przesunięte do przodu.

Poza tym 56 to L a nie XL. To jak to w końcu jest ? L (56) czy XL (58) ? Przy 192cm łapiesz się na XL.

Napisano

Wy macie jakiś problem z czytaniem tabeli z geometrią i rozpoznawaniem rozmiarów?

To, że nie ma standardu nazewnictwa to ok ale powinniście w miarę ogarniać temat.

 

Napisano

Rozmiar 56 (xl) wg producenta WZROST 188-198.

Czyli mimo tego co pisze producent rower jest dla mnie za mały?

@KNKS 

Cytat

Przedziwne ustawienie.. Krótki mostek "in plus", sztyca z dużym offsetem + siodło przesunięte do przodu.

Poza tym 56 to L a nie XL. To jak to w końcu jest ? L (56) czy XL (58) ? Przy 192cm łapiesz się na XL.

Znajomy mi doradził (który widać chyba się nie zna), że moja niewygodna pozycja to za duży reach i podpowiedział, żeby kupić najkrótszy mostek i dać go do góry oraz przesunąć siodło.

Napisano (edytowane)

Zmierz jeszcze przekrok. Kosmicznie wysoko masz to siodełko

Rozmiar roweru jest w teorii ok ale to co z nim zrobiłeś już nie. Załóż tam oryginalny, wydłuż pozycję, zmieni się kąt ułożenia nadgarstków i powinno być lepiej jeśli chodzi o dłonie.

Edytowane przez Mihau_
Napisano
Godzinę temu, sivesgaard napisał:

Jest zbyt agresywny i niewygodny.

Nie znam Twoich możliwości fizycznych ale jest szansa że nawet na rowerze z barankiem o bardzo łagodnej geometrii i dobrze dobranym rozmiarze będzie Ci niewygodnie. Tego typu rowery wymagają pracy nad sobą (czyt. rozciągania). Gravele są teraz kupowane niejako z automatu. Bardzo dużo osób w ogóle nie powinno myśleć o takim rowerze bo zyski z aerodynamiki nie są aż tak duże żeby rekompensować utratę mocy z powodu niewygody. Może zmienisz rower/rozmiar/ustawienie i problemy znikną. A może warto spojrzeć w stronę "dziadkowozów"  w stylu Marina Four Corners czy Salsy Fargo jak koniecznie chcesz baranka. Sam musisz ocenić swoje możliwości.

  • Mod Team
Napisano

Jeżeli siodełko jest na odpowiedniej wysokości, to rama wydaje się być za mała - na pewno nie jest to ustawienie/pozycja pod rekreacyjną jazdę, tym bardziej na dłuższych dystansach, bo normalnie, czyli przed glebą, kierownicę miałeś jeszcze niżej... 

Napisano
13 godzin temu, sivesgaard napisał:

Beznazwy.thumb.jpg.3df86072776618372a4cbd8944d9a801.jpg

1. Rower tyci. Patrząc na wysunięcie siodła. Do 192cm wzrostu to potrzeba ramy ~60cm, te 610-620mm górnej i 20cm główki. Dramatu _jeszcze_ nie ma, ale już jest ponuro.
2. Siodło nie wypoziomowane, ale noskiem w dół, to spowoduje przeniesienie ciężaru ciała do przodu na ręce.
3. Klamkomanetki nie wypoziomowane, to spwooduje ucisk pomiędzy kciukiem na wskazującym i ostatecznie obrzęk.
4. Jeżeli nie chcesz roweru sprzedawać, to zainteresuj się mostkami Ergotec - są dostepne z kątem wzniosu 35*. Ja bym tutaj spróbował 120-130mm i właśnie 35* wzniosu.

Mam 196cm i za malych rowerów niestety kilka przetrenowałem.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Musisz mieć bardzo długie nogi, czyli przekrok u Ciebie będzie dużo większy niż u kogoś innego o podobnym wzroście, tułów pewnie krótki i rączki też nieco krótsze niż standardowo przy tym wzroście. Spróbuj mostka Ergotec Barracuda

https://allegro.pl/oferta/wspornik-kierownicy-mostek-ergotec-barracuda-i-31-8x90mm-uchwyt-lampa-ahed-16652185042?reco_id=db29ddc9-d9a5-11ef-be27-9676807dc1f6&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Ewentualnie mostek Trek.

https://allegro.pl/oferta/wspornik-trek-komfortowy-55mm-wysoki-35-stopni-wznios-czarny-matowy-15641302661?reco_id=0b1a5c47-d9a6-11ef-a9f9-721586d80ba4&sid=1147bbb04b955b96a226cab2e664258d9124ef0862320b2d7366fdd6604cf017

Edytowane przez leejoonidas
Napisano (edytowane)

Wszystko powyżej może trochę pomoże. Natomiast na pewno pomoże rama w odpowiednim rozmiarze :D 

EDIT Wróć . Toto ma 592 TT . W teorii powinno pasować , tylko trzeba zrobić porządek z kokpitem . 

Edytowane przez marcin_ostrów
Napisano
20 godzin temu, sivesgaard napisał:

Szukając na googlach widziałem kilka opinii, że takie zabiegi są strasznie obciachowe i lepiej nie wyjeżdżać na miasto na takim rowerze, ale nie było żadnych konkretów.

Trudno w to uwierzyć ale...nikogo to nie interesuje i nikt nie zwraca uwagi na czym jeździsz ;)  A jak przeszkadza Ci taki wyższy mostek wizualnie to w maskowaniu mogą pomóc 'paśniki' z Deca . Wiem bo przerabiałem to samo , póki nie rozciągnąłem pleców i  dolny chwyt z czasem okazał się już za wysoko. Wtedy zmieniłem ponownie na mostek 'płaski'.

Rzeczone paśniki z mostkiem 30st/100mm

IMG_20240515_182043.jpg

IMG_20240515_182054.jpg

  • +1 pomógł 1
Napisano
3 godziny temu, sivesgaard napisał:

@uzurpator

a jeali mogę spytać nie jest lepsze podniesienie mostka kierownicy ? 
szukając innego mostka znalazłem właśnie takie rozwiązanie. Ewentualnie i mostek i przedłużenie.

Przedłużki są generalnie wujowe. Po pierwsze dodają dodatkowe elementy, są dość wiotkie i przybliżają kierownicę do siodła i żeby to skorygować trzeba dłuższego mostka tak czy inaczej. I jeżeli martwisz się wyglądem - mostek i przedłużka wyglądają ekstra paskudnie.

Tak - miałem kilka.

Na początek sugeruję rozwiązać problemy oczywiste. Wypoziomuj siodło i kierownicę.

Potem warto sprawdzić ile masz przekroku - czyli długości nogi od krocza do podłogi po wewnętrznej stronie. Bo pewno masz za wysoko siodło. Głownie dlatego, że większość ludzi ma za wysoko - zwłaszcza nowicjuszy.

Niżej masz foto jednego z moich ulepów. Abstrahując od tego faktu - jest geometrycznie całkiem znośny, chociaż do zdjęcia dałem mostek 'na minus', normalnie jest w drugą stronę. Zauważ jak długa jest głowka ramy, jak wysoka jest sama rama. Mam 92cm przekroku.

cube1.jpg

Napisano

Nie jestem aż tak gruby, ale jeszcze kilka kg muszę zrzucić. Po prostu mam luźny golf bo już 15kg zrzuciłem ;)
 

Kupiłem dwa mostki, jeden 35 stopni i 100mm i drugi 110mm i regulowany. 
zobaczę czy to coś pomoże, dodatkowo rozciąganie przed i po każdej jeździe 

Niezmiernie dziękuję za poważne potraktowanie i poświęcenie swojego czasu. 

Napisano

A ja dalej swoje... Ten rower jest za mały... 🙄

Rozumiem że założyłeś sztycę o zwiększonym offsecie żeby "wydłużyć" rower (widoczna na wcześniejszym zdjęciu z 3stawów) ale po jaka cholerę skróciłeś mostek ?

Proponuje wrócić do pierwotnej konfiguracji i zacząć od ustawienia wysokości siodła. Następnie trzeba wypoziomować kierownicę i poprawnie ustawić klamkomanetki. A dalej się zobaczy.

BTW Fajny pies 👍

  • +1 pomógł 1
Napisano

@KNKS sztyca jest oryginalna jaką dostałem. Kupiłem ten mostek z treka 55mm do góry i 90mm do przodu.

Jak to nie pomoże to mam tylko 2 opcje:
- kupić nową ramę i przenieść wszystkie graty na nią

-sprzedać aspre 2 i kupić nowy rower

Niestety to mój pierwszy poważny rower i kupowałem go bez odpowiedniej wiedzy i gdy trasa 25km wydawała mi się szczytem moich możliwości, ale po 2 miesiącach ciągłego jeżdżenia już myślę o pierwszych 100km, a ten rower na pewno się do tego nie nadaje :(

Napisano

To raczej się skończy sprzedażą tego Aspre - najprostsze rozwiązanie. W trakcie tego proponuję udać się na bikesizing do jakiejś polecanej firmy. Wydasz co prawda kilka stów ale przy braku doświadczenia unikniesz kolejnego rozczarowania. Dobiorą Ci nie tylko rozmiar ale też geometrię odpowiednią do Twojego poziomu wysportowania. Potem wybierz rower niekoniecznie jak najtańszy ale taki który spełnia w 100% Twoje oczekiwania.

Wydasz trochę więcej na początku ale potem już będziesz miał spokój na długie lata.

Napisano

Zmierzyłem przekrok i wynosi on 61cm
Czyli rozumiem, że dałem po prostu się nabić w butelkę kupując rower rozmiar 56 mimo, że romet napisał, że będzie idealny dla mojego wzrostu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...