patrykpatryk Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Witam grupę. Postanowiłem się przesiąść z mojego Cannondale Synapse 105, na gravela. Wybór pomiędzy] Jeżdżę głównie w długie trasy 150/250km i szukam czegoś wygodnego, zależałoby mi na delikatnie bardziej wyprostowanej przyschli względem mojego Synapse. Aktualnie wybór zawęziłem do Meridy Silex 400 oraz Gianta Revolt 1. Mam 184cm i przekrok około 87/88cm, w obu przypadkach mieszczę się po środku rozmiarówki. Silex M/L, a Revolt M/L / L. Z tego co czytam w takim przypadku lepiej jest wziąć mniejszy rozmiar? Czy jeśli chodzi o wygodę jednak większy? Merida M i Silex M/L mają wyżej główkę od mojego Synapsa i są delikatnie dłuższe co by mi odpowiadało. Czekam na jakąś podpowiedz i dyskusje, pozdrawiam Cytuj
spidelli Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Gdybyś się zdecydował na Revolta, to tu jest w całkiem dobrej cenie: GIANT REVOLT 1 Cordovan 2024 - Rowery Bielany Ja się skusiłem Cytuj
Enadxx Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Silex rozważasz poprzednia generację? Czy chciałbyś nową i analizowanie geo starego modelu to pomyłka? Cytuj
spidelli Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Na tym bikeinsights mogą być błędy, w każdym razie mój stary rower miał rozjechane wartości względem strony producenta, dopiero zejście z rocznika 2020 na 2019 na bikeinsights pokazało prawidłowe... Cytuj
patrykpatryk Napisano 21 Stycznia Autor Napisano 21 Stycznia 20 minut temu, spidelli napisał: Gdybyś się zdecydował na Revolta, to tu jest w całkiem dobrej cenie: GIANT REVOLT 1 Cordovan 2024 - Rowery Bielany Ja się skusiłem Mam właśnie zamiar w tygodniu pojechać, jak wrażenia, jaki rozmiar przy jakim wzroście? 5 minut temu, Enadxx napisał: Silex rozważasz poprzednia generację? Czy chciałbyś nową i analizowanie geo starego modelu to pomyłka? Myślę właśnie o starszej generacji Przeglądam jeszcze teraz oferty i ciekawym podobnym rozwiązaniem wydaje się Felt Broam 40 Cytuj
Enadxx Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia (edytowane) Mam 182 cm wzrostu, 85 przekroku i zasięg ramion 181. Mam poprzednia generacje silexa (rozmiar m). Przymierzałem się też do rozmiaru L, był za duzy, jakbym na trapezie siedział. W domyślnym ustawieniu jaki rower miał po wyjęciu z kartonu pozycja była zbyt wyprostowana. Musiałem przerzucić wszystkie podkładki nad mostek. Jakbym teraz miał kupować grawel i porównywałbym tylo geometrię nowego i starego , to z silexow wybrałbym obecną generację. Reach jest odrobinę dłuższy, a stack niższy. Minus to prowadzenie kabli mostkiem. Edytowane 21 Stycznia przez Enadxx Cytuj
spidelli Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia (edytowane) Ja wziąłem M przy 176 i 82 przekroku, na razie zrobiłem 27 km na raz i nie jest źle, myślałem że siodło od razu do wymiany ale nie ma dramatu, a jechałem specjalnie bez wkładki, żeby sprawdzić. Chcę ten rower na szutry, na oponie jakieś 45 i raz w roku kilka dni z sakwami, do asfaltu mam coś innego. Tak na szybko, to jak wyjmowałem przednie koło z kartonu to sobie zważyłem - koło na mleku przy oponie 38 wyszło mi jakieś 1,9 kg, a ponieważ stary rower mam na haku bez kół, to zważyłem przód i wyszło 1,5 kg przy oponie 32 i dętce Z minusów to w ramie jest mało miejsca bo górna rura jest nisko poprowadzona, więc nie przełożę torby Topeak Midloader średniej, bo będzie się gryźć z bidonami ale to akurat żadne zaskoczenie, już po zdjęciach można było nabrać wątpliwości Pierwszy Giant i trochę mnie ta sztyca zastanowiła - jest D-Fuse ale rama jest owalna, trzeba zastosować taki adapter. No i nie ściska się obejmą a rozpiera tak jak w starszych sterach. Troszkę oczek na bidony - dwa klasyczne mocowania z tym że jedno trzyrzędowe, jedno pod ramą, jedno na górnej rurze. Giant ma trochę swoich toreb i sakw, między innymi płetwę na górną rurę można wkręcić w te otwory na bidon. No ale ja mam sporo szpeju ze starego roweru, więc tu chyba nic nie będę kombinował. Kierownica też jest D-Fuse i ta płaska część jest trochę wygięta do tyłu, niby ergonomicznie ale za mało jeździłem, żeby to docenić albo skrytykować. Osprzętowo to widziałeś - GRX poza korbą (FSA, 48/32) i przednia przerzutka Tiagra, nawet się zastanawiałem, dlaczego nie GRX, skoro w detalu GRX tańszy ale pewnie chodzi o linię łańcucha (Tiagra i GRX mają inne) i zastosowanie tej korby. Pewnie wymiana na GRX musiałaby dotyczyć i korby i przerzutki. Ale to już moje spekulacje. Koła są już zamleczone na starcie, chociaż opony są... po prostu są Są do wymiany Edytowane 21 Stycznia przez spidelli 1 Cytuj
patrykpatryk Napisano 21 Stycznia Autor Napisano 21 Stycznia No ja właśnie będę wybierał pomiędzy M/L a L, podjadę zobaczę na żywo, co do opon to czytałem, że słabe właśnie. Cytuj
spidelli Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Opony i koła; ja tam jeszcze kiepskich kół od bardzo kiepskich nie odróżniam ale co do opon to już lepiej mi idzie Cytuj
chrismel Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Godzinę temu, spidelli napisał: Ja się skusiłem Szybko Ci poszło z nowym rowerem. Jaki planujesz następny ? 1 Cytuj
spidelli Napisano 21 Stycznia Napisano 21 Stycznia Na razie nic już nie planuję 😎. Ale będzie ciekawie 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.