patrykpatryk Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Witam grupę. Postanowiłem się przesiąść z mojego Cannondale Synapse 105, na gravela. Wybór pomiędzy] Jeżdżę głównie w długie trasy 150/250km i szukam czegoś wygodnego, zależałoby mi na delikatnie bardziej wyprostowanej przyschli względem mojego Synapse. Aktualnie wybór zawęziłem do Meridy Silex 400 oraz Gianta Revolt 1. Mam 184cm i przekrok około 87/88cm, w obu przypadkach mieszczę się po środku rozmiarówki. Silex M/L, a Revolt M/L / L. Z tego co czytam w takim przypadku lepiej jest wziąć mniejszy rozmiar? Czy jeśli chodzi o wygodę jednak większy? Merida M i Silex M/L mają wyżej główkę od mojego Synapsa i są delikatnie dłuższe co by mi odpowiadało. Czekam na jakąś podpowiedz i dyskusje, pozdrawiam Cytuj
spidelli Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Gdybyś się zdecydował na Revolta, to tu jest w całkiem dobrej cenie: GIANT REVOLT 1 Cordovan 2024 - Rowery Bielany Ja się skusiłem Cytuj
Enadxx Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Silex rozważasz poprzednia generację? Czy chciałbyś nową i analizowanie geo starego modelu to pomyłka? Cytuj
spidelli Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Na tym bikeinsights mogą być błędy, w każdym razie mój stary rower miał rozjechane wartości względem strony producenta, dopiero zejście z rocznika 2020 na 2019 na bikeinsights pokazało prawidłowe... Cytuj
patrykpatryk Napisano 20 godzin temu Autor Napisano 20 godzin temu 20 minut temu, spidelli napisał: Gdybyś się zdecydował na Revolta, to tu jest w całkiem dobrej cenie: GIANT REVOLT 1 Cordovan 2024 - Rowery Bielany Ja się skusiłem Mam właśnie zamiar w tygodniu pojechać, jak wrażenia, jaki rozmiar przy jakim wzroście? 5 minut temu, Enadxx napisał: Silex rozważasz poprzednia generację? Czy chciałbyś nową i analizowanie geo starego modelu to pomyłka? Myślę właśnie o starszej generacji Przeglądam jeszcze teraz oferty i ciekawym podobnym rozwiązaniem wydaje się Felt Broam 40 Cytuj
Enadxx Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu (edytowane) Mam 182 cm wzrostu, 85 przekroku i zasięg ramion 181. Mam poprzednia generacje silexa (rozmiar m). Przymierzałem się też do rozmiaru L, był za duzy, jakbym na trapezie siedział. W domyślnym ustawieniu jaki rower miał po wyjęciu z kartonu pozycja była zbyt wyprostowana. Musiałem przerzucić wszystkie podkładki nad mostek. Jakbym teraz miał kupować grawel i porównywałbym tylo geometrię nowego i starego , to z silexow wybrałbym obecną generację. Reach jest odrobinę dłuższy, a stack niższy. Minus to prowadzenie kabli mostkiem. Edytowane 19 godzin temu przez Enadxx Cytuj
spidelli Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu (edytowane) Ja wziąłem M przy 176 i 82 przekroku, na razie zrobiłem 27 km na raz i nie jest źle, myślałem że siodło od razu do wymiany ale nie ma dramatu, a jechałem specjalnie bez wkładki, żeby sprawdzić. Chcę ten rower na szutry, na oponie jakieś 45 i raz w roku kilka dni z sakwami, do asfaltu mam coś innego. Tak na szybko, to jak wyjmowałem przednie koło z kartonu to sobie zważyłem - koło na mleku przy oponie 38 wyszło mi jakieś 1,9 kg, a ponieważ stary rower mam na haku bez kół, to zważyłem przód i wyszło 1,5 kg przy oponie 32 i dętce Z minusów to w ramie jest mało miejsca bo górna rura jest nisko poprowadzona, więc nie przełożę torby Topeak Midloader średniej, bo będzie się gryźć z bidonami ale to akurat żadne zaskoczenie, już po zdjęciach można było nabrać wątpliwości Pierwszy Giant i trochę mnie ta sztyca zastanowiła - jest D-Fuse ale rama jest owalna, trzeba zastosować taki adapter. No i nie ściska się obejmą a rozpiera tak jak w starszych sterach. Troszkę oczek na bidony - dwa klasyczne mocowania z tym że jedno trzyrzędowe, jedno pod ramą, jedno na górnej rurze. Giant ma trochę swoich toreb i sakw, między innymi płetwę na górną rurę można wkręcić w te otwory na bidon. No ale ja mam sporo szpeju ze starego roweru, więc tu chyba nic nie będę kombinował. Kierownica też jest D-Fuse i ta płaska część jest trochę wygięta do tyłu, niby ergonomicznie ale za mało jeździłem, żeby to docenić albo skrytykować. Osprzętowo to widziałeś - GRX poza korbą (FSA, 48/32) i przednia przerzutka Tiagra, nawet się zastanawiałem, dlaczego nie GRX, skoro w detalu GRX tańszy ale pewnie chodzi o linię łańcucha (Tiagra i GRX mają inne) i zastosowanie tej korby. Pewnie wymiana na GRX musiałaby dotyczyć i korby i przerzutki. Ale to już moje spekulacje. Koła są już zamleczone na starcie, chociaż opony są... po prostu są Są do wymiany Edytowane 19 godzin temu przez spidelli 1 Cytuj
patrykpatryk Napisano 19 godzin temu Autor Napisano 19 godzin temu No ja właśnie będę wybierał pomiędzy M/L a L, podjadę zobaczę na żywo, co do opon to czytałem, że słabe właśnie. Cytuj
spidelli Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Opony i koła; ja tam jeszcze kiepskich kół od bardzo kiepskich nie odróżniam ale co do opon to już lepiej mi idzie Cytuj
chrismel Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Godzinę temu, spidelli napisał: Ja się skusiłem Szybko Ci poszło z nowym rowerem. Jaki planujesz następny ? 1 Cytuj
spidelli Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Na razie nic już nie planuję 😎. Ale będzie ciekawie 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.