Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Szukałem możliwości upgradu mojego gravela Aspre 2 i ktoś mi rzucił, że koła w nim są beznadziejne i to powinna być pierwsza rzecz do wymiany. 
Są to Ryde DP19 + PIASTA TYŁ Shimano FH-RS470 12 mm / 142 mm + PIASTA PRZÓDShimano HB-RS470 12 mm / 100 mm, a na nich mam opony gravelowe tubeless 40c. Niestety jestem kompletnym laikiem i nie wiem co zmiana obręczy może zmienić i czy naprawdę będzie to najlepszy możliwy upgrade.

Napisano

Moim zdaniem nie ma w tych kołach nic beznadziejnego, obręcze i piasty są po prostu przyzwoite. Ryde robi dobrej jakości obręcze. Piasty można dla świętego spokoju rozebrać i ustawić napięcie łożysk - przy produkcji masowej rzadko jest to zrobione "w punkt".

Do tego taka taśma za 11zł : https://allegro.pl/oferta/tasma-naprawcza-very-best-2-0-20mm-50m-czarna-13855259746 , Jakieś wentyle tubeless za 30zł, uszczelniacz expand za 27zł i wywalamy dętki i jeździć póki koła z jakiegoś powodu się nie rozwalą.

Jak się rozwalą to się wtedy proponuję martwić wymianą.

• +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuję. Założyłem sobie tubelessy jako alternatywe amortyzacji sztycy i siodełka i jest pięknie. 

Po prostu widziałem nie jeden, a kilka komentarzy, że obręcze jak i piasty to podstawa do upgrade. Niestety bez konkretów co by miały dać koła za kilka tysięcy lepszego.
Niby piasty mają jakieś ogromne opory i traci się sporo watów na tym.

Napisano

Piasty Shimano w większości mają łożyska stożkowe i tam można sobie regulować naprężenie wstępne łożyska.
Jeśli Twoje mają jakieś dziwne opory to można je reklamować w ramach gwarancji / rękojmi, lub po prostu użyć dwóch kluczy do konusów i je wyregulować, pamiętając że w ich ściśnięciu istotne jest uwzględnienie siły zacisku w ramie/widelcu (co nie występuje w przypadku łożysk kulkowych zwykłych).

• +1 pomógł 1
Napisano
42 minuty temu, sivesgaard napisał: