sivesgaard Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Cześć. Szukałem możliwości upgradu mojego gravela Aspre 2 i ktoś mi rzucił, że koła w nim są beznadziejne i to powinna być pierwsza rzecz do wymiany. Są to Ryde DP19 + PIASTA TYŁ Shimano FH-RS470 12 mm / 142 mm + PIASTA PRZÓDShimano HB-RS470 12 mm / 100 mm, a na nich mam opony gravelowe tubeless 40c. Niestety jestem kompletnym laikiem i nie wiem co zmiana obręczy może zmienić i czy naprawdę będzie to najlepszy możliwy upgrade. Cytuj
ChuChu Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Koła jak koła. Żeby kupić coś wyraźnie lepszego, trzeba wydać około 2k. A coś Ci w nich nie pasuje, czy ktoś Ci powiedział że są kiepskie i tyle? Cytuj
KSikorski Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Moim zdaniem nie ma w tych kołach nic beznadziejnego, obręcze i piasty są po prostu przyzwoite. Ryde robi dobrej jakości obręcze. Piasty można dla świętego spokoju rozebrać i ustawić napięcie łożysk - przy produkcji masowej rzadko jest to zrobione "w punkt". Do tego taka taśma za 11zł : https://allegro.pl/oferta/tasma-naprawcza-very-best-2-0-20mm-50m-czarna-13855259746 , Jakieś wentyle tubeless za 30zł, uszczelniacz expand za 27zł i wywalamy dętki i jeździć póki koła z jakiegoś powodu się nie rozwalą. Jak się rozwalą to się wtedy proponuję martwić wymianą. 1 Cytuj
sivesgaard Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu Dziękuję. Założyłem sobie tubelessy jako alternatywe amortyzacji sztycy i siodełka i jest pięknie. Po prostu widziałem nie jeden, a kilka komentarzy, że obręcze jak i piasty to podstawa do upgrade. Niestety bez konkretów co by miały dać koła za kilka tysięcy lepszego. Niby piasty mają jakieś ogromne opory i traci się sporo watów na tym. Cytuj
KSikorski Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Piasty Shimano w większości mają łożyska stożkowe i tam można sobie regulować naprężenie wstępne łożyska. Jeśli Twoje mają jakieś dziwne opory to można je reklamować w ramach gwarancji / rękojmi, lub po prostu użyć dwóch kluczy do konusów i je wyregulować, pamiętając że w ich ściśnięciu istotne jest uwzględnienie siły zacisku w ramie/widelcu (co nie występuje w przypadku łożysk kulkowych zwykłych). 1 Cytuj
ArtGD Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 42 minuty temu, sivesgaard napisał: Po prostu widziałem nie jeden, a kilka komentarzy, że obręcze jak i piasty to podstawa do upgrade. Niestety bez konkretów co by miały dać koła za kilka tysięcy lepszego. Niby piasty mają jakieś ogromne opory i traci się sporo watów na tym. Koła warto wymienić w dwóch przypadkach. 1. Chcesz zyskać 3 sekundy na kilometrze. 2. Chcesz sobie kupić coś fajnego 1 Cytuj
sivesgaard Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu To za zaoszczędzone pieniądze kupię sobie porządny zestaw opon 3 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.