Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Szukałem możliwości upgradu mojego gravela Aspre 2 i ktoś mi rzucił, że koła w nim są beznadziejne i to powinna być pierwsza rzecz do wymiany. 
Są to Ryde DP19 + PIASTA TYŁ Shimano FH-RS470 12 mm / 142 mm + PIASTA PRZÓDShimano HB-RS470 12 mm / 100 mm, a na nich mam opony gravelowe tubeless 40c. Niestety jestem kompletnym laikiem i nie wiem co zmiana obręczy może zmienić i czy naprawdę będzie to najlepszy możliwy upgrade.

Napisano

Moim zdaniem nie ma w tych kołach nic beznadziejnego, obręcze i piasty są po prostu przyzwoite. Ryde robi dobrej jakości obręcze. Piasty można dla świętego spokoju rozebrać i ustawić napięcie łożysk - przy produkcji masowej rzadko jest to zrobione "w punkt".

Do tego taka taśma za 11zł : https://allegro.pl/oferta/tasma-naprawcza-very-best-2-0-20mm-50m-czarna-13855259746 , Jakieś wentyle tubeless za 30zł, uszczelniacz expand za 27zł i wywalamy dętki i jeździć póki koła z jakiegoś powodu się nie rozwalą.

Jak się rozwalą to się wtedy proponuję martwić wymianą.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuję. Założyłem sobie tubelessy jako alternatywe amortyzacji sztycy i siodełka i jest pięknie. 

Po prostu widziałem nie jeden, a kilka komentarzy, że obręcze jak i piasty to podstawa do upgrade. Niestety bez konkretów co by miały dać koła za kilka tysięcy lepszego.
Niby piasty mają jakieś ogromne opory i traci się sporo watów na tym.

 

Napisano

Piasty Shimano w większości mają łożyska stożkowe i tam można sobie regulować naprężenie wstępne łożyska.
Jeśli Twoje mają jakieś dziwne opory to można je reklamować w ramach gwarancji / rękojmi, lub po prostu użyć dwóch kluczy do konusów i je wyregulować, pamiętając że w ich ściśnięciu istotne jest uwzględnienie siły zacisku w ramie/widelcu (co nie występuje w przypadku łożysk kulkowych zwykłych).

  • +1 pomógł 1
Napisano
42 minuty temu, sivesgaard napisał:

Po prostu widziałem nie jeden, a kilka komentarzy, że obręcze jak i piasty to podstawa do upgrade. Niestety bez konkretów co by miały dać koła za kilka tysięcy lepszego.
Niby piasty mają jakieś ogromne opory i traci się sporo watów na tym.

Koła warto wymienić w dwóch przypadkach. 1. Chcesz zyskać 3 sekundy na kilometrze. 2. Chcesz sobie kupić coś fajnego :)

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...