adamek1 Napisano wczoraj o 20:13 Napisano wczoraj o 20:13 Witam serdecznie. Jakie hamulce do roweru zimowego będą lepsze, v-brake czy tarczowe mechaniczne. Rower ten ma służyć na dojazdy do pracy i wycieczki w sezonie zimowym po utwardzonych terenach nizinnych: asfalt, ścieżka rowerowa, droga, chodnik z kostki Cytuj
Turysta05 Napisano wczoraj o 21:22 Napisano wczoraj o 21:22 @adamek1 Twoje pytanie jest co najmniej dziwne, chyba że nigdy nie jeździłeś z hamulcami szczękowymi. Przecież one nie hamują gdy dostanie się trochę wody, a co dopiero śnieg+woda. O zaletach tarczowych mechanicznych tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/272595-budowa-dwukołowej-platformy-do-roweru-wskazówki-i-porady/?do=findComment&comment=2516907 1 Cytuj
Rafał87 Napisano wczoraj o 22:19 Napisano wczoraj o 22:19 @Turysta05Ty chyba nie jeździłeś na dobrych hamulcach szczękowych. Dobre Vki np. avid single digit i do tego dobre klocki na mokre warunki i to lepiej hamuje niż nie jedne hydrauliki nie mówiąc już o tarczach mechanicznych. Tylko czy jeszcze są do dostania dobre vki. Jak do zimówki to lepiej wziąć hydrauliczne, w mechanicznych tarczówkach woda lubi się dostawać do pancerza i tam przymarznąć. Obecnie klamki z zaciskami hydrauliczne od shimano można wyrwac za 150zł za komplet, mechaniki wiele taniej nie wyjdą. Jak hydraulika odpada to bym postawił na dobre V-ki z dobrymi klockami. 2 Cytuj
grzesiowu Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu To nie jest tak że hydrauliki nie działają zimą - wiem że o to nie pytasz ale może ... te na dot-cie powinny być kompletnie nieczułe na mrozy; te na oleju mineralnymm trochę słabiej ale moje deorki 596 przy minus kilka całkiem działały. Z dwu opcji co wymieniłeś wolałbym mechaniki 1 Cytuj
adamek1 Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu Faktycznie, może źle zadałem pytanie. Zima w tym sezonie jest taka, że jak do tej pory od marca 2024 jeżdżę non stop na oponach 1,6" i hamulcach v-brake. Jak do tej pory nie miałem z tym żadnych problemów. Ale to, że ten rok tak wygląda, nie oznacza, że za rok, 2 lata itd. będzie tak samo, stąd postanowiłem uprzedzić ewentualne przyszłe zimy i zorganizować drugi rower stricte do jeżdżenia w sezonie zimowym Cytuj
ChuChu Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Zaciski tarczowych mechaników, dość szybko zaczną pracować dość kiepsko z powodu wody, brudu i soli. Tak swoją drogą. Jakiś czas temu sprawdzałem i komplet na dwa koła hamulców hydraulicznych Shimano, można kupić za mniej niż 150 zł z przesyłką. Po co sobie zawracać głowę mechanicznymi? 1 Cytuj
zekker Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Jak obecny rower nie kosztuje nastu/dziesięciu tysięcy, to nie wiem czy jest sens składać specjalnie na zimę drugi. Jak już to po prostu konkretnie pod codzienną jazdę po mieście. Tak czy inaczej, ja bym stawiał na tarczówki, ale jak hydrauliczne to minimum SLX: - tarcze są odporniejsze na zachlapanie - hydrauliki działają zdecydowanie przyjemniej i płynniej - SLX bo tłoczki są ceramiczne i bardziej odporne na ewentualną korozję ,z mt500 miałem problemy z leniwymi, gorzej sobie radziły zimą, pchanie się w najtańsze zestawy według mnie nie ma sensu V-ki: - wieczne błoto ze ścierających się obręczy i klocków, koła zimą są czarne - o wiele łatwiej obmarzają i przestają hamować, trzeba pamiętać o dogrzewaniu/docieraniu między skrzyżowaniami (przy tarczówkach jak na razie raz mi się trafiła taka pogoda, że obmarzły, na drogach była warstwa sorbetu, gęstej brei wodno śniegowej) 1 Cytuj
adamek1 Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu Do obecnego roweru maksymalna szerokość opony jaką mogę założyć według producenta to 1,9" dla kola 28". Nie wiem czy pogodziłoby się to z błotnikami, które muszą być obowiązkowo, bo bez chlapałoby się po ubraniach. Nie planowałem kupowania nowego roweru, na portalach aukcyjnych są używane, myślę że do takich celów by się nadał. Stąd właśnie pojawił się znak zapytania w głowie, czy szukać takiego co ma w widelcu i ramie miejsce na hamulce tarczowe, czy zwykły na v-brake Cytuj
michalr75 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu @Turysta05 Jakąś mitologię uprawiasz - mam zimowy rower z V'kami Deore i zwykłymi klockami XLC i zwyczajnie hamują nawet w brei pośniegowej. 1 Cytuj
player123 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) Przez parę lat z rzedu do czasu pandemii dojezdzalem caly rok do robo...i moje najgorsze wspomnienie, to hamulce typu vki...jakie by nie byly, to po paru tyg przestawały odbijac, trzeba było je rizciągac rekami...syf, sól wida mróz i vki przestaja dzialac...jak ktos twierdzi inaczej, to moze jak jezdzi weekendowo to może mu sie wydawac. Proby czasu vki nie zdaja. Druga sprawa to znikanie klockow w vkach....na moje oko znikaja duzo szybciej niz klocki w tarczowkach....ktore tez w przypadku żywicy degraduja sie szybko....mialem kilka zimowych rowerow na vkach, pozniej na mechanicznych tarczach, i na hydraulice....najgorsze byly zdecydowanie vki, pozniej mechaniki, jakoas ostatnia moja zimowka niala hydraulki, zrobilem ze 2 sezony i przeżyly... Chyba te hydrauliki to byly jakies podstawowe tectro draco 2. Na bank byly to fabryczne heble z stevens x5 lite - caly ten rower uwazalem za najlepsza zimowke jaka mialem. Niestety po przejechaniu nieco ponad 3tys km tylko po miescie...steriwka odczepila sie od korony widelca, prawdopodobnie przez 180mm tarcze z przodu i moje pałowanie od swiatel do swiatel. Edytowane 3 godziny temu przez player123 Cytuj
player123 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Mile wspomnienia mam tez z Trek 7.3fx disc z 2007r w ktorym mialem mechaniczne tarcze, na nim po miescie ukrecilem 4.5tys km. Mial jakies okragle klocki w tych mechanikach, nie było to shimano, ale działały ok. Hayes mx2? Jakas taka egzotyka. Edytowane 3 godziny temu przez player123 Cytuj
adamek1 Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Może po prostu różnice w doświadczeniu wynikają z tego, że różne miasta różnie przykładają się do odśnieżania infrastruktury dla rowerzystów😀 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.