gkrz67 Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu Witam. Jak w temacie, szukam roweru w granicach 3-4 tysi, mogą być używane. Mam 170cm wzrostu i ok. 80kg wagi. Rower będzie użytkowany w Pieninach i na Jurze k.cz., bez ciężkiego terenu. Chciałbym aby miał 2 tryba z przodu, pompowany amortyzator i dobry osprzęt, ale bez szaleństw. Pokonuje przeważnie dystans między 30-70km przeważnie po ścieżkach leśnych, szuter, drogi kamieniste no i dojazd asfaltem. Upatrzyłem sobie kilka ofert na OLX i prosił bym o pomoc w wyborze. Niektóre z tych rowerów mają amortyzator z tyłu, czy to znacząco poprawi komfort jazdy ? Na prędkości mi nie zależy. Oto oferty z mojej okolicy: 1.Rower Trek Fuel EX8 / FULL / FOX / Rozmiar L - 2 999 zł 2.Merida big nine 800 - 3 000 zł 3. Kross level A5 rock shox carbonowe dodatki -1 700 zł 4. Rower - Merida - Big Nine 200 - Deore - Alivio - Amor. powietrzny - 1950 5. Merida Big Nine TFS xt edition rozmiar 21 cali - 2 300 zł 6. Rower Cube AMS Pro Series / FULL / FOX / MTB / Rozmair L 3 200 zł 7. KROSS Level 3.0 rower gorski - 1 700 zł 8. Rower Kross Level A10 rozmiar M Stan Idealny - 2 599 zł 9. Rower MTB Merida 18 cali LX XT 2004r. - 1 600 zł Koła nie muszą być modne, tzn 19", mogą być mniejsze, fajnie gdyby była możliwość montażu bagażnika, ale nie koniecznie. Przepraszam z góry za mnogość ofert, ale tak wygląda pytanie człowieka zagubionego w temacie. Do tej pory ujeżdżam jakiś rowerek kupiony z Norwegii za 240zł ;-) Ma swoje zalety, nie muszę go na kłódkę zamykać pod sklepem :-), ale może trzeba na stare lata zafundować sobie trochę komfortu. Co byście wybrali z tej listy ? Pozdrawiam. Cytuj
emski Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu (edytowane) "Koła nie muszą być modne, tzn 19" -może trzeba na stare lata zafundować" 19", 18", 21" - to w tym przypadku rozmiar ramy, standard kół to aktualnie 29" lub 27,5" (dla dorosłego) z tych co wysłałeś to https://www.olx.pl/d/oferta/merida-big-nine-800-CID767-ID10ZISJ.html?reason=observed_ad Edytowane 20 godzin temu przez emski Cytuj
NerfMe Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Za te pieniądze można już kupić nowoczesny rower MTB, nie będzie jedynie miał przedniej przerzutki, która w moim przekonaniu przy amatorskiej jeździe jest zbędna, do tego nowy. Np. https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-2 Ostatnio w Decathlon widziałem Rockridera XC 700 za 3800 zł na przecenie, ale na stronie tej oferty nie ma. Na pewno odrzuć wszystko na 26 calowych kołach - to martwy standard. Szczególnie te stare fulle. Natomiast przy Twoim użytkowaniu, skoro patrzysz na stare MTB to może warto się zainteresować nowoczesnym rowerem crossowym. Cytuj
gkrz67 Napisano 17 godzin temu Autor Napisano 17 godzin temu (edytowane) Dzięki za rady. Z ciekawości poszedłem zobaczyć te koła w moim dziadku ( DBS ALU 7005 INTRUDER 21") i na oponach pisze 26x1....coś tam. Czy możecie mi wytłumaczyć dlaczego te koła 27,5" już są be, a teraz tylko 29", to raptem 4cm różnicy, a ja jeżdżę na kołach 26 i ...jedzie. Nie mam porównania, może mi ktoś wytłumaczy w czym one sa lepsze. Motocykle krosowe i ęduro mają z przodu chyba najwięcej 21 i to jest ok, a rower musi mieć 29 ? Co to daje, lepsze pokonywanie przeszkód ? No nie mam zamiaru jeździć po kartoflisku w poprzek. Jak ktoś ma porównanie to poproszę o + takiego koła, bo trędy i moda mnie nie interesują. Ten rower z poz. 6 kiedyś kosztował ponad 6000zł i teraz potaniał bo ma małe koła ? Edytowane 17 godzin temu przez gkrz67 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 16 godzin temu Mod Team Napisano 16 godzin temu Chodzi właśnie o lepsze pokonywanie przeszkód. Na 26 też się źle nie jeździ (ja do tej pory na tym standardzie pomykam), ale "martwy standard" oznacza że producenci nie oferują dużo lub wcale, części kompatybilnych z danym standardem. Mały wybór opon na 26, zwłaszcza tych lepszej jakości, najbardziej doskwiera w użytkowaniu roweru w starym standardzie. Poza tym jakby np. amor się zepsuł całkowicie to znalezienie nowego sensownego pod koła 26'. Cytuj
Przecietny Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Ja jeżdżę na zmianę rowerami 26 cali i 29 cali. Różnica w pokonywaniu przeszkod jakaś jest ale nie uważam,że ogromna, 29 cali mają szersze kierownice, trcohę łatwiej się manewruje i zgadzam się z tym co można przeczytać, że na rowerze 26 cali się siedzi a w 29 cali siedzi się w rowerze. Moze dziwnie to brzmi i nie umiem tego o końca wyjaśnić ale gdybyś miał porównanie to byś zrozumiał. Na 29 cali jest większa pewność w terenie i na zjazdach. Nowsze rowery są wygodniejsze i być może trochę szybsze na tej samej trasie. Jednak jeżdżąc dłużej na którymś człowiek się przywyczaja i różnice zanikają, najbardziej się je odczuwa po przesiadce w jedną jak i w drugą stronę. Ja ze względu na mocowanie bagażnika które chciałeś poleciłbym tego https://www.olx.pl/d/oferta/rower-merida-big-nine-200-deore-alivio-amor-powietrzny-CID767-ID13FDjA.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=7 ale jest słabszy niż polecany wyżej. Cytuj
NerfMe Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 44 minuty temu, gkrz67 napisał: Ten rower z poz. 6 kiedyś kosztował ponad 6000zł i teraz potaniał bo ma małe koła ? Od momentu jak ten rower tyle kosztował to nastąpiła rewolucja w MTB, standardach a przede wszystkim geometrii. Koła są jednym z kilku aspektów. Jak @sznib napisał, kupując używany rower bez taperowanej główki ramy, na 26 calowych kołach w zasadzie jesteś skazany na osprzęt niższej jakości, bo lepszych opon czy widelców pod ten standard już nie ma. Kup sobie nowoczesny MTB, z obecnymi standardami, a jeśli nie jeździsz w trudnym terenie to przemyśl rower crossowy. Naprawdę obecnie za 3500 zł można kupić wystarczająco dobry rower do amatorskiej jazdy. Mam starą 26, z niezłym osprzętem i jak cokolwiek się popsuje to znaleźć szprychę pod systemowe koła Shimano, czy opony bezdętkowe z dobrej mieszanki graniczy z cudem. Nie chcę myśleć co będzie jak padnie mój widelec Cytuj
wr81 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-15057253848 W zakresie cenowym, 2 tryby z przodu, pompowany amortyzator i osprzęt bez szaleństw - czyli spełnia wszystkie wymagania początkowe 1 Cytuj
emski Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu (edytowane) 4 godziny temu, NerfMe napisał: Za te pieniądze można już kupić nowoczesny rower MTB, nie będzie jedynie miał przedniej przerzutki, która w moim przekonaniu przy amatorskiej jeździe jest zbędna, do tego nowy. Np. https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-2 Ostatnio w Decathlon widziałem Rockridera XC 700 za 3800 zł na przecenie, ale na stronie tej oferty nie ma. Na pewno odrzuć wszystko na 26 calowych kołach - to martwy standard. Szczególnie te stare fulle. Natomiast przy Twoim użytkowaniu, skoro patrzysz na stare MTB to może warto się zainteresować nowoczesnym rowerem crossowym. 90% się zgadzam (poza Deca) dodatkowo Whistler 3.9, tyle że ma QR (nie sztywne osie) i kat.2. Radon Jealous AL 8.0 jeżeli chodzi o cena/osprzęt wydaje się bezkonkurencyjny https://evolutionbikes.de/it/products/focus-whistler-3-9 a i napęd 1x12 znacznieee bardziej wygodny Edytowane 15 godzin temu przez emski Cytuj
gkrz67 Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu Dzięki. To że brakuje części to jest faktycznie argument. Czat GPT powiedział, że na korzyść kół 26 przemawia zwrotność, czy jest to bardzo odczuwalne ? To pytanie do kolegi Przeciętny, jeśli można. Z tego co Podesłał w linku kolega NerfMe :-) to dla mojego wzrostu przy kołach 29 najlepsza będzie rama 16" Jak to się ma w praktyce, czy to zależy od marki roweru bo widzę że te wszystkie ramy są bardzo podobne. Co do tego Whistler 3.9 to czytałem już na forum, często go polecają, ale ja bym wybrał 3.8 ze względu na 2 tryba z przodu i tu się przekonać nie dam, mają być 2 i już :-) Rower crosowy troche nie za bardzo. ma wąskie koła a w najbliższej okolicy jest sporo piachu, czasem wyskakującego znienacka na ścieżce i rzuca mną jak pies flakiem. Ta polecona Merida big nine 800 to model z 2015r, czy to ma jakieś znaczenie ? Ta merida polecana przez kolegę wr81 jest tylko o 800zł droższa i to będzie nowy rower. https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-15057253848 Cytuj
KSikorski Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Cytat Czat GPT powiedział, że na korzyść kół 26 przemawia zwrotność, czy jest to bardzo odczuwalne ? Na zwrotność nie wpływa rozmiar kół tylko stosunek długości tylnego trójkąta do długości przedniego trójkąta. Przód można zrobić niemal dowolnie długi, a długość tyłu ogranicza właśnie rozmiar koła. Choć z tym bywa różnie, bo mam rower na kołach 29" z tylnym trójkątem 425mm, a w przeszłości miałem rower 26" z tylnym trójkątem 440mm (był tak długi, bo miał miejsce do przykręcenia nóżki za suportem). Cytuj
NerfMe Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Godzinę temu, wr81 napisał: https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-15057253848 W zakresie cenowym, 2 tryby z przodu, pompowany amortyzator i osprzęt bez szaleństw - czyli spełnia wszystkie wymagania początkowe Ta Merida w zasadzie rozbija bank. Ma nowoczesne standardy, na osprzęcie da się jeździć. Radon oczywiście bezkonkurencyjny, ale jak potrzebujesz przerzutki z przodu to Merida jest ok. Do nowoczesnych crossów można włożyć szerokie opony, nawet 2 calowe, spokojnie przez piach przejadą. Cytuj
Przecietny Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Raczej nie bardzo, tak jak wyżej inni piszą jeśli jest możliwość kupienia nowego z nowymi standardami to również nie patrzyłbym na koła 26 cali. Musisz zdecydować czy chcesz wydać górną granicę zakładanego budżetu czy zejść nawet poniżej dolnej ale nawet jeśli to także znalazłbyś coś na większym kole. Cytuj
gkrz67 Napisano 13 godzin temu Autor Napisano 13 godzin temu Oczywiście mogę wydać więcej, np. 4500, ale czy w tej cenie będę miał odczuwalnie lepszy rower ? Cytuj
Przecietny Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Jeśli kupisz nowoczesny pojeździsz a później wsiądziesz na stary to na pewno odczujesz różnicę. 1 Cytuj
sebass52 Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Mam do sprzedania swojego Rosę, który spełnia Twoje wymagania: Cytuj
wr81 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu 1 godzinę temu, gkrz67 napisał: Oczywiście mogę wydać więcej, np. 4500, ale czy w tej cenie będę miał odczuwalnie lepszy rower ? To już zależy od konkretnej oferty... w tej chwili jest dużo przecen i wiele od tego zależy, może się nawet trafić że tańszy rower będzie lepszy Na pewno ciężko będzie o lepszej klasy rower z 2 tarczami w napędzie z przodu... proponowana Merida Big Nine Lite 300 (i bliźniacza 500) to rowery z poprzednich roczników, dostępne jeszcze jako nieużywane ale już nieprodukowane.. Cytuj
gkrz67 Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu No to jeszcze mi proszę powiedzieć czy warto dopłacić do sztywnych osiek i czy ciężko zdjąć koło z tym patentem i czy osprzęt Cuse jest dobry, lepszy, gorszy, fajniejszy w używaniu, czy to po prostu "chłyt maketingowy" ? Pozdrawiam. Cytuj
smw44199 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 13 godzin temu, gkrz67 napisał: Dzięki. To że brakuje części to jest faktycznie argument. Czat GPT powiedział, że na korzyść kół 26 przemawia zwrotność Daj sobie spokój z rozmiarem 26 koniec i KROPKA 😉 Cytuj
NerfMe Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 26 minut temu, gkrz67 napisał: No to jeszcze mi proszę powiedzieć czy warto dopłacić do sztywnych osiek i czy ciężko zdjąć koło z tym patentem i czy osprzęt Cuse jest dobry, lepszy, gorszy, fajniejszy w używaniu, czy to po prostu "chłyt maketingowy" ? Pozdrawiam. Z polecanych przez nas rowerów, zarówno Merida Big Nine Lite jak i Radon Jealous mają sztywne osie, więc nie musisz do niczego dopłacać. Napęd wcześniej czy później zmienisz, więc od tego bym nie uzależniał wyboru. Trochę jeździłem na Cues 2x10, w rowerze crossowym działał ok. Na pewno warto kupić rower, który na ten moment nie jest przestarzały, by za kilka lat, jak coś będziesz chciał zmienić móc znaleźć części, szczególnie jak nie przejeżdżasz kilku tysięcy kilometrów rocznie. Cytuj
Przecietny Napisano 19 minut temu Napisano 19 minut temu Skoro były brane pod uwagę używane to dogadałbym się ze sprzedającym @sebass52 fajny,ładny, zadbany rower. Wszyscy będą zadowoleni. Może nie ma boosta i sztywnej osi z tyłu (wygląda na to,że dla autora nie są to istotne elementy) ale za to ma lepszy amor i koła niż nowa merida, ale to moje nic nie znaczące zdanie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.