Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Macie może pomysł, jak naprostować korbę z pogiętym pająkiem? Pogięty to może zresztą nieco na wyrost, ale mocowania blatu nie trzymają płaszczyzny - jest ponad milimetr różnicy. Czy da się to jakoś chałupniczo wyprostować, albo może ktoś to może fachowo zrobić tak, żeby było idealnie równo? Korba to Shimano GRX FC-RX810

 

Napisano (edytowane)

Na pewno pająk, nie blat - poszukam podkładek i zobaczę (dziwnie to będzie wyglądało, ale może faktycznie zadziała...)

Opcja z zeszlifowaniem podoba mi się bardziej, ale musiałbym znaleźć kogoś kto to zrobi dobrze. Nie mam pomysłu nawet, kto to mógłby być... No i jak dłużej nad tym myślę, to po zeszlifowaniu zmieni się linia łańcucha i będzie kiszka. i odległość między blatami się rozjedzie.

W zasadzie, każde rozwiązanie oprócz wyprostowania sprawi, że zmieni się linia łańcucha i/lub odległość między blatami...

Wydaje mi się, że poprawnie byłoby to przykręcić do jakiejś idealnie równej płaszczyzny i potem podgrzać tak, żeby naprężenia puściły i odkształciło się z powrotem. Jakiś rzemieślnik do tego potrzebny (trzeba zachować osiowość i prostopadłość płaszczyzn) i nie wiem, czy nie weźmie za taką robotę więcej niż ta korba warta...

Edytowane przez grissley
  • +1 pomógł 1
Napisano

W "dawnych czasach" różne rzeczy przerabiało się pilnikiem i młotkiem, ale nawet wtedy nie podjąłbym się grzania aluminium tylko po to, żeby próbować go w jakikolwiek sposób zginać / prostować. Nie mówiąc już nawet o zniszczeniu lakieru, co będzie z wytrzymałością? I czy element nie odkształci się bardziej? Bo to prosto brzmi: położyć na równej powierzchni, zagrzać, przygiąć i poczekać, aż wystygnie. I tylko brzmi.

 

Ja bym się zorientował, w ilu ramionach pająka jest problem. Co innego naprawa jednego, a co innego dwóch czy trzech. Jak jeden, można delikatnie spróbować czy pójdzie na zimno (potrzebne będzie duże imadło) i/lub czy lekkie podszlifowanie pilnikiem bardziej odstających miejsc nie pomoże. Bo tu podegniesz pół milimetra, tam zeszlifujesz kolejne pół, a resztę zrobi elastyczność blatu i już będzie nówka sztuka :)

PS Trzymanie się linii łańcucha co do ułamka milimetra, który wyjdzie z obliczeń na na kartce, jest przereklamowane. 

Napisano
22 godziny temu, grissley napisał:

Wydaje mi się, że poprawnie byłoby to przykręcić do jakiejś idealnie równej płaszczyzny i potem podgrzać tak

W imadło i odginać na zimno, bez podgrzewania. Alufelgi robią w 90% przypadkach na zimno to i ramię korby też przeżyje.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...