mkmk19 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) Hej, mam pytanie odnośnie roweru Polygon Tambora g4. Miałem przyjemność nim jeździć, a zabieram sie do kupna jakiegoś gravelu w okolicach 5k i ten mi się bardzo podoba. Jednak kolega ktory go ma narzeka na skrzypienie w korbie po każdej jeździe po wilgotnych ścieżkach po deszczu. Musi rozebrać korbę i przeczyścić wszystko dokładnie i dobrze skręcić i znow może jechać do następnej traski. Dźwięk takiego typowego skrzypienia jak w starym składaku przy każdym naciśnięciu pedała tak jakby gdzieś kurz lub piasek się gromadził. Byłoby to problematyczne bo nawet otwory na śruby korby czyści wykałaczkami z odtłuszczaczem i ponownie je smaruje. Pomoże ktoś co z tym zrobić? Nie znam się na rowerach, więc kopiuje info ze strony producenta: Korba ALLOY 40T Suport Threaded bsa 68mm A tu wkleje całą specyfikacje, może komuś będzie to potrzebne. Rama: Aluminiowa rama ALX GRAVEL, wewnętrzne prowadzenie kabli Widelec: CARBON RIGID Suport: THREADED BSA 68mm Mechanizm korbowy: ALLOY 40T Manetki: MICROSHIFT ADVENT X SB-M100, 1x10-SPEED BRIFTER Przerzutka tylna: MICROSHIFT ADVENT X M6205GM 10-SPEED Łańcuch: KMC X10 Kaseta: MICROSHIFT ADVENT X CS-H104 10 SPEED 11-48T Hamulce: TEKTRO MD-C550 MECHANICAL Obręcze: ALLOY DOUBLE WALL FV H: 19 622X23 32H TLR Piasty: F: ALLOY DISC BRAKE 12x100mm 32H 6B / R: ALLOY DISC BRAKE 12x142mm 32H 6B FOR SPROCKET Opony: VEE RAIL 700x40C 622x40 TLR Wspornik kierownicy: ALLOY STEM, EXT: 90mm (S, M) / 100mm (L, XL), BB: 31,8mm, R/D: 7degree Kierownica: ALLOY FLARE 16degree, W: 420mm (S, M) / 440mm (L, XL), BB: 31,8mm, R/D: 125mm, B/R: 77mm Wspornik siodła: ALLOY SEATPOST, DXL: 27,2 x 350mm Edytowane 11 godzin temu przez mkmk19 Cytuj
revolta Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Pisałeś o tym w innym wątku a może to nie korba tylko pedaly trzeszczą ? Czasami z różnych miejsc może dochodzić taki dźwięk . Cytuj
KSikorski Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Korba no name, suport no name, więc kto wie czy są tam jakieś sensowne uszczelnienia. Cytuj
mkmk19 Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Czyli wymiana korby i suportu? Pedałów nie czyścił, więc na pewno to nie one poniewaz przy kazdym czyszczeniu korby pomagało na jakieś 30km Cytuj
Turysta05 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu (edytowane) Przepraszam, ale pozwólcie że się uśmieję 😂🤣🤣 Godzinę temu, mkmk19 napisał: ...bo nawet otwory na śruby korby czyści wykałaczkami z odtłuszczaczem i ponownie je smaruje... Czy to o taki suport chodzi: ??? Zresztą nieważne, istotne że wkręcany na gwint do ramy. Woziłem się z tym skrzypieniem, dosłownie😁, ja jeździłem, a to skrzypiało😡, ale dopóki tylko przy dużym obciążeniu, to przymykam ucho. Od początku domyślałem się "co", ale nie chciało mi się grzebać, do czasu, kiedyś trzeba: to mikro luzy na gwintach suportu, gdy jest wkręcony na sucho, z czasem się wyrabiają i gorzej, coraz gorzej, no i w końcu trzeba zrobić. Ja tylko poluzowałem i zaaplikowałem specjalny olej maszynowy CNC który spenetrował połączenie, Ty prawdopodobnie nie masz takich możliwości, trzeba rozkręcić i nasmarować smarem, najlepiej wapniowym lub grafitowym. Ktoś może doradzać Loctite, ale ja nie, prawdopodobnie takiego wkładu już by nie można było zdemontować bez palnika🥴. Edytowane 9 godzin temu przez Turysta05 1 Cytuj
mkmk19 Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Okej, zaprowadzimy rower na wymiane suportu, z tego co widzę suport to raczej nie jest duzy koszt, shimano bsa sa po 50-60zl na allegro + wymiana. Myslalem ze kilka stowek trzeba będzie rzucić. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.