Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, potrzebuje opinii speców :D 

 

Potrzebuje gravela do jazdy głównie po mieście - ścieżki rowerowe, czaaaasami ulica. (Mieszkam w Warszawie więc ścieżek jest mnóstwo) 

Średnio mnie interesuje jazda po lesie i godzinne mycie roweru i smarowanie po błocie wszystkiego więc raczej rower na miasto. I nie chcę szosy bo zależy mi na wygodnej pozycji (chyba że sa jakieś szosy z pozycją w miare spoko podobną do gravela to okej), cross też odpada bo podobają mi się gravele. 

 

Hamulce hydrauliczne nie wiem, czy to konieczność, zwykłe tarczówki z dobrym klockami też dadzą radę? 

Rama -  nie lubie eskerów bo rama wygląda jak połączenie 3 prostych rurek z kanalizacji i pomalowanej przez Zbyszka. Więc zależy mi, aby ten rower był przede wszystkim ładny. 

Ilośc przerzutek itp jest mi totalnie obojętna, tutaj postawmy na wydajność bo po mieście raczej nie potrzebuje żadnych specjalnych przerzutek. 

Kolega w gravelu polygon tambora narzekał na skrzypienie w korbie po każdej przejażdżce gdzie droga była świeżo po deszczu w lato. Czy to był jakiś problem z korbą lub suportem? Musiał ją dokładnie czyścić, żeby nie skrzypiało przy następnej jeździe. Z wyglądu mi się on mega podoba, ale to skrzypienie + tarczowe hamulce mnie odrzuciły. 

 

Napisano

Nie wiem którego poligona ma G ile ? Może mieć korbę na kwadrat ona jest słabo uszczelniona i po deszczu będzie skrzypiec 

Hamulce załóżmy że hydrauliczne będą lepsze od mechanicznych a tu zależy z jakimi prędkościami jeździsz i jak szybko się chcesz zatrzymać , 

 

Przerzutki jak przerzutki ilość też ale jak twarde przełożenie by cię interesowało ? Masz Górki w mieście pagórki czy równo jak na stole ? Na Warszawę i ogólnie miasto wziąłbym coś miękkiego , szybko się rozpędzać hamować i znów .

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tambora g4 ma

 

Czyli da sie coś zrobić z korbą na kwadrat zeby nie skrzypiała? Bo on ma taką dziure wycięta i tam zbiera sie piach. Jak da sie cos z tym zrobic to moze bym takiego sobie kupil bo rower fajny

A wyjaśnisz o co chodzi z przerzutkami twarte/miekkie przelozenie? Bo nie ogarniam tak tematu rowerow. 

W Warszawie jest troche gorek i fajnych zjazdow ale tez duzo rownego zalezy od trasy, na pewno bede jezdzil po wszystkim. 

Jesli chodzi o szybkosc jazdy to lubie sobie smigac w okolicach 20-30 kmh w zaleznosci od mozliwosci bo czasem jak jest ruch na sciezkach to ciezko przyspieszyc. 

Napisano

Chodzi o to, że najprościej pisząć twarde przełożenie jest wtedy gdy masz dużo zębów na korbie i mało na kasecie. W tym przypadku najtwardsze to 40 (najwieksza i jedyna zębatka korby) i  11 (najmniejsza zębatka kasety) . Kiedy będziesz zmieniał biegi w góre kasety będziesz wybierał kolejne bardziej miękkie przełożenia. Ten model nie ma suportu na kwadrat.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Okej dzięki, a poleciłbyś właśnei takiego polygona g4? Czy coś innego do 4-6k ? bo w nim fajnie w sumie te przerzutki wchodziły i na najciężej da się nabrać w miare prędkości. 

Najwiekszy jego problem to ta skrzypiaca korba po każdej jeździe po morkym asfalcie i scieżkach, ktora trzeba rozbierać i czyścić co chwile.

Edytowane przez mkmk19
Napisano

Dziwi mnie ten problem bo nigdy sie z tym nie spotkałem jesli jest w miarę świezy. Może kolega przejechał już sporo kilometrów?Możliwe, że pechowy egzemplarz albo bardzo kiepski suport kiepsko uszczelniony. Jak dokładnie kolega eliminuje to skrzypenie?

 

Cytat

Wymienić korbę na łożyska zewnętrze i cieszyć się z jazdy 

tam takie są.

Napisano (edytowane)

Rower ma  z kilka miesięcy zrobił max 800km i to w lato bo teraz poza sezonem nie jeździ. I boryka od od pierwszych dni po zakupie, a w serwisie mu powiedzieli, żeby po prostu czyścił rower 

Musi zdjąć całą korbę, czyści szmatką wraz z otłuszczaczem i śruby oraz otwory odtłuszcza i smaruje ponownie, raz mniej a raz bardziej. Juz roznych patentow probował, ale gdy śruby korby były niedokręcone bardzo mocno to jeszcze bardziej skrzypiało.

Próbował też rozbierać wszystko, zdejmował łańcuch, korbę, wysuwał cały suport, smarował go od nowa.

Te dziurę na zdjęciu  czyści po prostu szmatką owniętą na szczotkę wraz z otłuszczem 

image.png.1d5a1341b31911639c583c98bb8cb8c0.png

Edytowane przez mkmk19
Napisano

Te dziury nie mają znaczenia dla skrzypienia, może za bardzo  smaruje nie to co trzeba i za dużo piachu, brudu z drogi się do tego przykleja. Niby nie wyglada z Twojego opisu na suport. Macie możliwość dla sprawdzenia włożenia innego suportu ?

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Nie mamy niestety innych części, jak kupił rower to po przejechaniu 50km okazało się że oni w ogole korby nie dokręcili, mogło się coś wyrobić tam? Te dwie śrubki mocujące korbę ledwo się praktycznie trzymały, dokręcił to dopiero po 50km bo nie spodziewał się, że w sprint rowery są takie cyrki przy kupnie gotowego roweru wraz z wykonaniem przeglądu. 

Edytowane przez mkmk19
Napisano (edytowane)

Mogło to doprowadzić do wyrobienia osi korby gdzie teraz łatwiej dostaje się brud. Trudno mi coś napisać jak się nie rozbierze i ocenić na odległość.

Edytowane przez Przecietny
Napisano

Hmm skoro martwicie się tą dziurą, to może odpalcie filmy  o suportach i ich serwisowaniu  ma You Tu, albo poznajcie się z mechanikiem rowerowym ,który przejrzy rzetelnie rower....   Piszczenie czasem to to albo tamto . Pękanie ramy, sztyca w ramie, pedał w korbie, śruby trzymające blat, łożyska sterów, osadzenie tylnego koła, jarzmo siodełka. Itp

Gravel nie jest optymalnym, wygodnym rowerem na miasto.  ( tak na marginesie )   :)  

Fitnes albo city bike, treking, flatbar gravel :) błotniki prosta kierownica bagażnik dynamo tanie komponenty aby rower bez bólu przypiąć pod kinem czy spożywczym :) 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie nie, gravel mi się podoba z wyglądu i jest wygodny do jazdy bo już jeździłem pare razy i mi się podoba, fajny zwinny, krotka kierownica, a nad warszawską wisełką w tłumach fajnie można powyprzedzać, niż z długa crossową kierownicą. 

A na zakupy jezdze autem, bagaznikow nie potrzebuje.

Raczej tylko gravelek wchodzi w drogę. Ewentualnie szosa, ale to wątpie, że jest wygodna i na ścieżki rowerowe koła od szosy raczej nie zawsze pasują.

Napisano (edytowane)
Cytat

dzięki, a poleciłbyś właśnei takiego polygona g4?

Wiesz moim zdaniem jesli Ci się podoba to kupować, najważniejsze aby być zadowolonym z zakupu, nie znałem go wcześniej i sam gdy będe chciał kupować rower za rok lub dwa będe brał go pod uwagę dzięki Twoim postom. Na plus dla mnie to mała popularność modelu i dość fajna choć specyficzna rama.

Edytowane przez Przecietny
Napisano

Kiedyś były crossy z kierownicą 60cm, teraz mają po 72cm. Mam ucięta na 62cm, właśnie po to, aby przebijać się przez jakieś chaszcze, czy ludzi na ścieżce rowerowej. No i na takiej mi po prostu najwygodniej 😉

Napisano

@mkmk19 Jeżeli szukasz roweru głównie na miasto, to jak rozumiem będziesz go przypinał w różnych miejscach, czasem pewnie na dłużej. Nie szkoda ci trochę roweru za 4000-6500? Gravele (i w ogóle nowoczesne rowery z barankiem) przyciągają wzrok, nie tylko uczciwych ludzi. A jeżeli będziesz woził na nim potężne zabezpieczenie to ograniczysz dwie cechy na których ci zależy - dynamikę i urodę :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...