adamek1 Napisano wczoraj o 09:43 Napisano wczoraj o 09:43 Witam wszystkich. Może ma ktoś jakieś doświadczenie jak można byłoby zbudować taką platformę z dwoma kołami, którą można by montować w rowerze zamiast przedniego koła. W ten sposób powstałby trójkołowy rower z dwoma kołami skrętnymi z przodu i jednym kołem napędowym z tyłu. Mniej więcej coś takiego jak na grafice. Pierwsze zdjęcie przedstawia AddBike, drugie i trzecie to pomysł absolwenta politechniki (niestety nie jest produkowany, nie da się go kupić). Konstrukcja taka miałaby służyć do jeżdżenia rowerem zimą po ścieżkach rowerowych do pracy, gdy jest śnieg bądź lód, bo na zwykłym rowerze dwukołowym łatwo wtedy o poślizg i wywrócenie. Do tej pory udało mi się rozkminić, że potrzebuję osi przelotowej piasty koła, do zamontowania w widelcu, klamki hamulcowej lewej z możliwością podłączenia dwóch linek od lewego i prawego koła, kwadratowych profili stalowych, do których przykręcone zostałyby koła z tarczami hamulcowymi i zaciskiem tarczy i tak jak na zdjęciach widać coś co będzie spełniało rolę wahaczy obracających koła, gdy obracana jest kierownica roweru. Dwa koła, pewnie z piastą tylną, bo wtedy z jedne strony oś piasty jest dłuższa, tam gdzie zwykle montowany jest wolnobieg Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 10:36 Napisano wczoraj o 10:36 Prościej będzie kupić opony schwalbe ice spiker lub ośkę zmieniającą tylną oś w dwukołową. Cytuj
Roballinho Napisano wczoraj o 11:50 Napisano wczoraj o 11:50 Z fizyki jestem d**a, ale zastanowiłym się, co przy większym obciążeniu powie na to główka ramy. Jeśli chodzi o pomysł na układ kierowniczy, to jedyną rzeczą jaka mi przychodzi do głowy, są rowery cargo z dwoma kołami z przodu. Pooglądaj i może wpadniesz na pomysł, jak to przenieść do tradycyjnego dwukołowca. Cytuj
adamek1 Napisano wczoraj o 18:47 Autor Napisano wczoraj o 18:47 Opony z kolcami niestety nie będą dobrym pomysłem w moim przypadku, gdyż tutaj gdzie mieszkam nie jest tak, że śnieg jest cały czas, bywa tak że przykładowo o 7:00 nie ma śniegu wcale, a do 15:00 zdąży dopadać np. 5 cm czy 10 cm. Wożenie ze sobą opon na zmianę i wymienianie ich na zimowe wtedy kiedy akurat jest śnieg jest mało opłacalne. A jazda na oponach z kolcami po asfalcie i kostce pewnie spowoduje że te kolce zużyją się dosyć szybko Cytuj
Stefcshg Napisano wczoraj o 19:28 Napisano wczoraj o 19:28 (edytowane) Czy to nie będzie miało wad pojazdów z napędem na tył, tendencji do zarzucania przodem, czy nie pozamarza, nie zatrze się, nie zapiecze, nie zablokuje; nie pordzewieje, bo ma elementy mosiężne i ze stopów metali kolorowych; jak z trwałością, czyszczeniem, konserwacją, czy nie będzie irytować innych użytkowników dróg i ścieżek swoją szerokością... chyba nie. Granatowy kolor elegancki, biały też. Edytowane wczoraj o 19:29 przez Stefcshg Cytuj
smw44199 Napisano wczoraj o 19:28 Napisano wczoraj o 19:28 Możesz jeździć z kolcami nawet po suchym, jedynie opór rośnie i jest nieco głośniej, ale opory powinny być mniejsze niż takiego trójkołowca. Cytuj
Turysta05 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Taki trójkołowiec to do przewożenia sporych ładunków. Budowa takiego roweru tylko dla ułatwienia sobie jazdy na śliskich drogach zimą, to powiem brutalnie, widzę to jako "chory pomysł" niestety. Jakie to ułatwienie kiedy trzeba wozić taki ciężar (ta stalowa konstrukcja na pewno waży tyle co drugi rower), każde koło toruje oddzielny ślad w śniegu, czyli opory x3, a manewrowość (sterowność) bardzo słaba, a dynamika to już żadna. Ja dużo jeżdżę zimą, śnieg mi nie przeszkadza (bardziej denerwuje sól którą sypią jak szaleni) i właśnie lekkość, zwrotność, możliwość jazdy, gdzie już nic nie wjedzie, zachęca do wypadów zimowych: Może mój optymizm wynika z tego, że jeżdżę dla przyjemności, wybieram ładną pogodę, na śniegu ostrożnie bo nie muszę się spieszyć, tym nie mniej, spore doświadczenie mam: 1) najważniejsze opony, i to wcale nie gruby bieżnik, śnieg dość dobrze trzyma, gorzej na ubitym wyślizganym "lodzie", tu sprawdza się drobny ostry bieżnik i guma zimowa, wiem że to nie samochodowe, ale miękkie uniwersalne opony się sprawdzają, kolce? ..nie widzę sensu, 2) sztuka hamowania, trzeba być ostrożnym, przewidującym, o dziwo lepiej sprawdzają się tarczowe hamulce mechaniczne (na linkę) dzięki miękkiej progresji siły hamowania, hydrauliki hamują ostro nawet latem, a zimą to za bardzo (aż strach😁), zamarznięte, twarde przewody hydrauliki nie akumulują energii, cały układ działa 0/1-kowo, wszystko polega na wyczuciu w palcach zmarzniętych dłoni, nie jest lekko. Cytuj
adamek1 Napisano 13 godzin temu Autor Napisano 13 godzin temu Co do soli na drogach, ścieżkach i chodnikach to pełna zgoda. Aktualnie jak do tej pory w tym sezonie zimowym udawało mi się jeździć na Continental Ride Tour 28 x 1,6", ale nie wiadomo jaka będzie dalej zima. A jakie inne opony bez kolców mogłyby być lepszym rozwiązaniem, coś typu Continental Cross King, SCHWALBE Nobby Nic, SCHWALBE Smart Sam? Cytuj
smw44199 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Kup opony z kolcami, przejeździsz sezon i zobaczysz jakie jest zużycie, tyle pieniędzy chyba możesz wydać? Cytuj
Wojcio Napisano 44 minuty temu Napisano 44 minuty temu Jeśli konstrukcja trójkołowca nie zapewnia pochylenia w zakrętach (jak w trójkołowych skuterach) to skręcanie jest bardzo niepewne i wymaga ostrożności. Dla mnie doświadczenie jazdy nieprzechylającym się ale dość wąskim rowerem było przerażające (co innego rower poziomy). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.