Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

Powoli zbliża się moment odświeżenia floty ;) 

Interesuje mnie gravel do niedzielnych wypadów na szutry/do lasu ale z opcją pod sakwy raz czy 2 razy w roku.

Do tej pory rolę te u mnie pełniła Cortinka, zastanawiałem się nad Nicasio 2 (gdyby 56 nie kosztowało 7 000 PLN a 5990 jak trafiają się 54 to nie byłoby tematu), pojeździłem po bieżni w CR na Four Cornersie 1 (trochę ciężki jak się go podnosi) ale z myślą o 4C 2 (nieco lżejsza rama, Sram Apex, sztywne ośki), jednak mimo wszystko kwota 7 250 PLN jest dla mnie trochę zaporowa. 

Rower fajny ale specyficzny, stal ciężka ale ten rower sporo zniesie (chyba 165 kg łącznej masy), więc i bez większego strachu można po lesie, po korzeniach pojeździć, zalety wyprawowe chyba powszechnie znane, chociaż bardziej na szutry niż na asfalt.

Sklep, który ma 4C2 ma też na staie Giant Revolt Advanced 3 2024 za 7 999 PLN. Wydaje mi się, że to całkiem fajna cena jak za carbonik; napęd mi odpowiada, pytanie czy warto?

Mam pewne opory dot. karbonu - Cortina była przeze mnie najczęściej używanym rowerem, sakwy, pociąg itp. Z drugiej strony - takie rowery jak Nicasio 2 to już nie entry level, poziom wyposażenia jak dla mnie akceptowalny (ewentualnie dość łatwa wymiana), nie rujnują budżetu i można je względnie tanio wymieniać :) 

Napinając leciutko budżet mógłbym takiego Gianta kupić tylko czy warto?

 

Dzięki!

 

Edytowane przez spidelli
Napisano

@Mihau_ Dzięki za Eskera; przy okazji - czy D-fuse to jakiś problem tylko chodzi o ograniczony dostęp do części?

Zainteresowałem się tym Revoltem, bo kiedyś tam może jakiś TCR do mnie trafi, z tym że na razie większa potrzeba jest z gravelem.

Napisano

Teraz jest nowe jarzmo w ramie, które działa lepiej niż kiedyś. Wcześniej był problem z syfem dostającym się do środka oraz z odpowiednim dokręceniem sztycy, żeby nie zjeżdżała. Teraz jest lepiej. Mam od kilku miesięcy Gianta z D-Fuse i na razie brak problemów. Ale tak, główny problem to że jesteś zasadniczo skazany na sztyce od Gianta.

  • +1 pomógł 1
Napisano

I jest możliwość zamontowania zwykłej sztycy za pomocą adaptera, kolega który kupił tegoroczny model o tym wspominał.

Napisano

@wolek daj link do tego "adaptera"

 

2 godziny temu, spidelli napisał:

czy D-fuse to jakiś problem tylko chodzi o ograniczony dostęp do części?

Miałem na myśli dostępność sztyc o różnych parametrach jeśli będziesz takich potrzebował. A co do "problemów" to jw. ale zakładam, że zdążyli poprawić przez kilka lat 

2 godziny temu, spidelli napisał:

Zainteresowałem się tym Revoltem, bo kiedyś tam może jakiś TCR do mnie trafi, z tym że na razie większa potrzeba jest z gravelem.

Tylko, że tcr ma jednak świetny stosunek jakości do ceny i tak naprawdę razem orbea orca to najlepsze ściganty za rozsądne pieniądze....a revolt to gravel jak gravel, niczym szczególnym się nie wyróżnia 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Miałem kiedyś Anyroada i tam był D-fuse, rama była z nim spasowana. Teraz np w Revolcie, spojrzałem przed chwilą, rura podsiodłowa wygląda na okrągłą, może obecnie jest jakiś patent, który to umożliwi?

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak spotkam to dopytam, generalnie wkładasz sztyce okrągłą i chyba sam zacisk czy do ścisk wkładany w ramę jest inny, tak to zrozumiałem. 

Napisano

Przeszło przez moje ręce kilka rowerów i jak dotąd nie miałem potrzeby wymieniać jeszcze sztycy, mostki już tasowałem ale sztyc - jeszcze nie. 

36 minut temu, Mihau_ napisał:

revolt to gravel jak gravel

Ok, nie przeczę, że podjarała mnie obniżka, w tym samym sklepie za kilka stów więcej od stalowego kowadła - karbon (na co prawda budżetowym napędzie). Akurat wyjąłem przed chwilą tylną przerzutkę GRX z paczkomatu, trafić ma do Cortiny za zmieloną w kole Tiagrę ale Cortinę mogę sprzedać i z Tiagrą ;) a mam na dobry początek GRX do wymiany :D 

No dobra, wychodzi na to, że można takie pieniądze jeszcze sensowniej wydać niż na tego Gianta.

Kupując rower z karbonu raczej nie bawiłbym się w adaptery do sztycy :) 

 

Napisano (edytowane)

Revolt bez Advanced (czyli aluminiowy) przyjmie sztycę okrągłą / myk - myka:

image.png.7c9e7a5c075bf7eae0fa79b30a3f57d2.png

Jest nawet w tej samej cenie, co Advanced, napęd już lepszy ale wciąż mieszanka:

image.thumb.png.6ff499b9165bb38d210fb3e062aa3370.png

Edytowane przez spidelli
Napisano (edytowane)

@spidelli - stałem przed podobnym dylematem i kupiłem ten sam o którym piszesz, tylko był cały na GRX 400 poza korbą FSA. 

Korbę wymieniłem na GRX + suport ( standard FSA jest inny niż Shimano) i jest tam presfit, ale mozna kupić wkręcanego Tokena.

A sam rower, no cóż jeździ :) i to całkiem fajnie. Nie jest to mój pierwszy Giant więc system D-fuse i mocowanie sztycy tak jak piszą Koledzy poprawiony i działa

Edytowane przez kemot1974
Napisano (edytowane)

@kemot1974 Mnie ten słabszy osprzęt nie przeraża specjalnie, o ile rama jest coś warta. Owszem, za te same pieniądze dostaję mniej (chociaż Kross w moim rozmiarze to już minimalnie ponad 8 000 PLN), nawet aluminiowy Revolt 0 ma lepszy osprzęt ale wciąż się waham :) 

Wracając do D-Fuse - nawet w karbonie jest opcja montażu sztycy okrągłej i myk-myka.

Jakie trasy jeździsz? U mnie coraz częściej zaczął się pojawiać gorszy szuter, lasy, pola, błoto natomiast pod sakwę to i kilometry asfaltu. 

Edytowane przez spidelli
  • +1 pomógł 1
Napisano

@spidelli - ja jestem zadowolony z karbonu Gianta i mam uczciwie porównanie do innych rowerów karbonowych ( miałem Treka, Focusa i Speca w karbonie). Odnośnie montażu okrągłej sztycy to nie słyszałem, ale jeśli to prawda, to fajna opcja w karbonie. A trasy to 80 % lasy/20 % asflat więc zgodnie z przeznaczeniem. Mieszkam pod Poznaniem więc płasko :) 

Jak dla mnie też jest odpowiednia geometria ( rozmiar M) mam bardziej wyprostowaną pozycję na rowerze i ona mi bardzo odpowiada, zresztą podobną miałem w Specu Diverge

I dodam jeszcze że zaliczyłem też kilka razy trasy powyżej 100 km i jest wygodnie, całkiem dobre mają tam siodełko 

  • +1 pomógł 1
Napisano

U mnie płasko nie jest; mimo to chętnie pozbyłbym się fula, bo wykorzystuję go w ułamku %, większość tego co na nim jeżdżę pojadę na gravelu - to co w dół to na pewno wolniej i z rozwagą ale pojadę :) Podjazdy albo włóczęga po okolicy na ciężkim trailu to już masochizm ;) 

Spróbowałbym innego materiału niż amelinium - stalowe kowadełko pewnie więcej może na dziurach ale na mniej wymagające trasy albo na długie przeloty (w tym z bagażem) pewnie karbon fajniejszy :) Pytanie - jak karbonowy gravel zniesie nieco gorszy teren?

Z drugiej strony - wolałbym wydać jak najmniej na gravela, bo w przyszłym sezonie prawdopodobnie będę się ślinił do karbonowej szosy ;) Zatem jeden rower do ciorania, drugi - do szybszego latania.

 

I cytacik z Reddita:

Cytat

 I don't think either bike you want is a bad choice, the only bad choice is no bike because you didn't decide yet :)

 

Napisano

Jestem posiadaczem revolta 2 ( może nie karbon może nie najwyższy model ale ma rozwiązania jak wyżej ) można zamatować okrągłą sztyce w taki sposób że pozbywasz się adaptera  który jest od strony płaskiej sztycy d fuse i można włożyć okrągła sztyce .

Oponka 53 C też wejdzie po odwrotnym założeniu w ramie Flip chipa , baza kół na sportowo lub bardziej rekaracyjnie 😃

 

 

db1eb97f-3026-43f8-93b8-47fd5eacb577.jpeg

  • +1 pomógł 1
Napisano

@revolta Dzięki, sporo ciekawych rzeczy siedzi w tym Giancie, można rower wpiąć do trenażera (wychodzi, że karbon też) fajna gwarancja jest, dokumentacja po polsku, jedyny ból, żeby Chińczyki nie zajęły Tajwanu ;)

Jeśli idzie o karbon to martwią mnie dwie rzeczy:

- mimo przystosowania do montażu bagażnika to tu trochę mój entuzjazm ostygł - bagażnik jednak pracuje i w Cortinie poniszczył mi lakier w punktach montażu, rama karbonowa może to znieść jeszcze gorzej - czy ktoś ma tu doświadczenia w materii bagażnik vs karbon? Mam oczywiście i torby bikepakingowe ale szkoda tych dwóch zestawów sakw :)

- jak sobie odtwarzałem w pamięci moje trasy, to jednak zdarzało mi się, że przy szybkiej jeździe jakiś tłuczeń stuknie nie tylko w obręcz koła ale i w ramę; szczególnie wredne są gałęzie w lesie - co druga najechana oddaje cios :D

Nie jestem pewien czy przy moim sposobie użytkowania, karbonowy gravel to dobry pomysł; no ale w sklepie stoi jeszcze aluminiowy Revolt 0....

 

@revolta A czy korzystałeś z tego Flipa w tylnym widelcu do przesuwania koła? Giant to opatentował ale mam wrażenie, że zapomnieli o przedniej osi, co wykorzystał NS Bikes bo ma podobny patent w widelcu Rondo ;) 

Na takiej drodze kamienie dzwonią po obręczach i czasami ramie...

image.thumb.jpeg.df69c271d603b89033cfe236e27b8a51.jpeg

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie nie korzystałem z flipa bo rowerek mam od dwoch tygodni , podobało mi się to rozwiazanie bo jeździłem dotychczas mtb 2,25 oponki , pomysł był sprzedać mtb i w ramę gianta wsadzić oponki 2.0  bo rama zmieści 53C , ale wyrobiłem się finansowo i Mtb zostaje , i doszedł gravel na razie zostanie opona 38c bo gravel będzie wykorzystywany jako szosa (napęd sora jest 2x9 ) z możliwością zjechania w las a mtb to mtb 😀 ale możliwości daje rama revolta , otworów jest sporo na ramie od góry , dwa bidony , od spodu ramy , na widelcu . Sztywne osie .
 

Dlaczego karbon chcesz ? Bo nie miałeś? Czy chcesz zejść z wagi , mój rower w specyfikacji ma 10,4 kg w aluminium . 

Tu dają w komplecie adapter bagażnika d fuse 

 

 

IMG_3434.jpeg

Napisano

Bo karbonowy Revolt Advanced 3 jest w cenie Revolt 0 :) 

Karbon jednak odpuszczam w gravelu - ja właśnie zacząłem agresywniej jeździć po gorszych drogach i miałbym stres, że ramę uszkodzę.

Dobrze, że wkleiłeś ten adapter, bo właśnie sobie uświadomiłem, że nie widzę tam punktów montażu bagażnika w ramie, a w opisie jest. Ja mam i bagażnik i 2 komplety sakw i strasznie mi się to nie spodobało :) 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Ja byłem i jestem przeciwnikiem gravela 😎

 

W takim sensie że to rower do wszystkiego to to co ludzie robią mtb przejedzie się gravelem i to szybciej 😃

revolta wybrałem świadomie jako rower na asfalt z możliwością zjazdu na idealne szutry , leśne dukty , w że uprawiam kolarstwo romantyczne powinien dać radę .

Na tą chwilę cały czas go ustawiam pod siebie mostek , długość wysokość , siodło przód tył wysokość , zaczyna być dobrze 👍 może coś z tego wyjdzie ,

 

 

2b9830c1-2745-45af-9bed-f5eba29493cb.jpeg

Edytowane przez revolta
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Ja zmieniłem szosę na gravela, bo mnie za bardzo trzęsło. Obecnie mam dwa, jeden na szosowych oponach i szosowym napędzie, jest moją "szosą" (i rowerem do trenażera) i pewnie kiedyś wymienię go na szosę (bo znowu trzęsie, a jak trzęsie to niech chociaż szybciej jeździ ;) )

Drugi jest bardziej szutrowy, wręcz mix gravela z CX ale długo unikałem jazdy po dziurach. Jak kupiłem fulla to zacząłem na nim jeździć po okolicznych pagórkach ale owszem, takie jazdy w dół ścieżkami między drzewami to fajna odmiana ale to nie jest jednak moja bajka. Trailowy full jest jednak za ciężki do 40 - 50 km włóczęgi po okolicy. A gravelem się świetnie jeździ - trzeba bardziej uważać ale rower jest lekki, bardziej uniwersalny. Ileż można jeździć po okolicy asfaltem? W ciepłej części roku można zniknąć na całą niedzielę i pojechać gdzieś dalej ale zimą? 

Mając 2 pełne lata 3 rowery najmniej jeździłem na fullu, dosłownie symbolicznie, potem na szosowym, najwięcej na tym szutrowym ale to dlatego, że raz w roku jest minimum tydzień na sakwach i wtedy na raz wpada kilkaset kilometrów. A tu różnie bywa, bo taka Nysa - Odra to na tym odcinku, który przejechałem - 70% asfaltowe DDR, trochę % po drogach publicznych i reszta szutry albo leśne drogi (ale nie takie jak u nas, zdewastowane przez "leśników". Podobnie trasa naddunajska - to można szosą endurance przejechać.

Ale już takie Mazury i Suwalszczyzna to szutry, bruki i piachy, które trzeba omijać. Dla gravela to już czasami wyzwanie ale wciąż do zrobienia.

 

Czy masz ten adapter? Mocowałeś może bagażnik? Chodzi mi o potwierdzenie, że nie wymaga dedykowanych bagażników.

Edytowane przez spidelli
Napisano

Nie mam tego adaptera , kupiłem ten rower jako używany z symbolicznym przejazdem 400 km sprzedający nie mógł znaleźć go , zdjął bo uważał że źle wygląda jak nie ma bagażnika i gdzieś zapodział , jest w necie do kupienia 40 zł 

 

Moge przymierzyć bagażnik crosso bo mam i zobaczysz gdzie pręty bagażnika sięgają 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jeśli mógłbyś przymierzyć i dać znać czy podejdzie, to będę wdzięczny. Mam bagażnik z pewnym zakresem regulacji prętów przód-tył, góra-dół i pod kątem biorąc pod uwagę umiejscowienie oczek do montażu.

Nie musisz robić zdjęć, wystarczy mi opinia 👍

Dziękuję :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...