spidelli Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) Cześć, Powoli zbliża się moment odświeżenia floty Interesuje mnie gravel do niedzielnych wypadów na szutry/do lasu ale z opcją pod sakwy raz czy 2 razy w roku. Do tej pory rolę te u mnie pełniła Cortinka, zastanawiałem się nad Nicasio 2 (gdyby 56 nie kosztowało 7 000 PLN a 5990 jak trafiają się 54 to nie byłoby tematu), pojeździłem po bieżni w CR na Four Cornersie 1 (trochę ciężki jak się go podnosi) ale z myślą o 4C 2 (nieco lżejsza rama, Sram Apex, sztywne ośki), jednak mimo wszystko kwota 7 250 PLN jest dla mnie trochę zaporowa. Rower fajny ale specyficzny, stal ciężka ale ten rower sporo zniesie (chyba 165 kg łącznej masy), więc i bez większego strachu można po lesie, po korzeniach pojeździć, zalety wyprawowe chyba powszechnie znane, chociaż bardziej na szutry niż na asfalt. Sklep, który ma 4C2 ma też na staie Giant Revolt Advanced 3 2024 za 7 999 PLN. Wydaje mi się, że to całkiem fajna cena jak za carbonik; napęd mi odpowiada, pytanie czy warto? Mam pewne opory dot. karbonu - Cortina była przeze mnie najczęściej używanym rowerem, sakwy, pociąg itp. Z drugiej strony - takie rowery jak Nicasio 2 to już nie entry level, poziom wyposażenia jak dla mnie akceptowalny (ewentualnie dość łatwa wymiana), nie rujnują budżetu i można je względnie tanio wymieniać Napinając leciutko budżet mógłbym takiego Gianta kupić tylko czy warto? Dzięki! Edytowane 11 godzin temu przez spidelli Cytuj
Mihau_ Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Osobiście bym go raczej nie chciał. Na minus "tylko" 2x10, przerzutki tiagra, korba fsa no i trochę d-fuse. Za podobne pieniądze masz np eskera 8.0 na pełnym grx 2x11 i kołach vision. Do tego kolorek fajny https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-80-2024-w-100-gotowy-licznik-p-8433.html 1 Cytuj
spidelli Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu @Mihau_ Dzięki za Eskera; przy okazji - czy D-fuse to jakiś problem tylko chodzi o ograniczony dostęp do części? Zainteresowałem się tym Revoltem, bo kiedyś tam może jakiś TCR do mnie trafi, z tym że na razie większa potrzeba jest z gravelem. Cytuj
nctrns Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Teraz jest nowe jarzmo w ramie, które działa lepiej niż kiedyś. Wcześniej był problem z syfem dostającym się do środka oraz z odpowiednim dokręceniem sztycy, żeby nie zjeżdżała. Teraz jest lepiej. Mam od kilku miesięcy Gianta z D-Fuse i na razie brak problemów. Ale tak, główny problem to że jesteś zasadniczo skazany na sztyce od Gianta. 1 Cytuj
wolek Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu I jest możliwość zamontowania zwykłej sztycy za pomocą adaptera, kolega który kupił tegoroczny model o tym wspominał. Cytuj
chopmaz Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Miałem kiedyś Gianta i sztcę D-fuse. Fajnie to działa. @wolek Jak to niby możliwe? Cytuj
Mihau_ Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @wolek daj link do tego "adaptera" 2 godziny temu, spidelli napisał: czy D-fuse to jakiś problem tylko chodzi o ograniczony dostęp do części? Miałem na myśli dostępność sztyc o różnych parametrach jeśli będziesz takich potrzebował. A co do "problemów" to jw. ale zakładam, że zdążyli poprawić przez kilka lat 2 godziny temu, spidelli napisał: Zainteresowałem się tym Revoltem, bo kiedyś tam może jakiś TCR do mnie trafi, z tym że na razie większa potrzeba jest z gravelem. Tylko, że tcr ma jednak świetny stosunek jakości do ceny i tak naprawdę razem orbea orca to najlepsze ściganty za rozsądne pieniądze....a revolt to gravel jak gravel, niczym szczególnym się nie wyróżnia 1 Cytuj
chopmaz Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Miałem kiedyś Anyroada i tam był D-fuse, rama była z nim spasowana. Teraz np w Revolcie, spojrzałem przed chwilą, rura podsiodłowa wygląda na okrągłą, może obecnie jest jakiś patent, który to umożliwi? 1 Cytuj
wolek Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Jak spotkam to dopytam, generalnie wkładasz sztyce okrągłą i chyba sam zacisk czy do ścisk wkładany w ramę jest inny, tak to zrozumiałem. Cytuj
spidelli Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Przeszło przez moje ręce kilka rowerów i jak dotąd nie miałem potrzeby wymieniać jeszcze sztycy, mostki już tasowałem ale sztyc - jeszcze nie. 36 minut temu, Mihau_ napisał: revolt to gravel jak gravel Ok, nie przeczę, że podjarała mnie obniżka, w tym samym sklepie za kilka stów więcej od stalowego kowadła - karbon (na co prawda budżetowym napędzie). Akurat wyjąłem przed chwilą tylną przerzutkę GRX z paczkomatu, trafić ma do Cortiny za zmieloną w kole Tiagrę ale Cortinę mogę sprzedać i z Tiagrą a mam na dobry początek GRX do wymiany No dobra, wychodzi na to, że można takie pieniądze jeszcze sensowniej wydać niż na tego Gianta. Kupując rower z karbonu raczej nie bawiłbym się w adaptery do sztycy Cytuj
spidelli Napisano 56 minut temu Autor Napisano 56 minut temu (edytowane) Revolt bez Advanced (czyli aluminiowy) przyjmie sztycę okrągłą / myk - myka: Jest nawet w tej samej cenie, co Advanced, napęd już lepszy ale wciąż mieszanka: Edytowane 54 minuty temu przez spidelli Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.