Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cena niezbyt atrakcyjna, ale kolorki kozackie 🙂

 

🇵🇱 Esker Flatbar.

Nowa definicja wszechstronności 🔥

 

️Zadziorny design gotowy na wyzwania miejskiej dżungli.

️Rama generacji 2, dynamiczny charakter i lekka sylwetka.

️Napęd Shimano Cues 1x10, pełna kontrola na każdym szlaku.

️Hydrauliczne hamulce tarczowe, pewne hamowanie w każdych warunkach.

️Opcja zastosowania podpórki i przedniej przerzutki.

https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-flatbar-czarny-zielony-polysk

 

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano

Trzeba wprowadzać coraz to nowe odmiany rowerów, bo towar musi sie sprzedawać i trzeba zarabiać. Za chwilę będzie Esker Flatbar Shock z amortyzatorem z przodu, potem kolejny rower z możliwością założenia błotników, bagażnika itd który będzie sie nazywał Esker Flatbar Bikepacking i historia zatoczy koło 😉 Dotyczy to wszystkich firm produkujących rowery.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Akurat tego typu koncepcja jest najbliższa przeciętnemu Kowalskiemu tylko jak coś nawet fajnego wyjdzie to z tym debilnym napędem 1x i po ptokach. No i jeszcze ten osprzęt za tyle piniędzy... choć tutaj machnął bym osobiście już ręką. Tyle, że jest opcja pod 2x wiec poczekam i może dojdą z szerszą ofertą na tego typu sprzęt nie tylko na płaskie tereny. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
10 godzin temu, smw44199 napisał:

mnowe odmiany rowerów, bo towar musi sie sprzedawać i trzeba zarabiać. Za chwilę będzie Esker Flatbar Shock z amortyzatorem z przodu,

Marin już ma od dawna - DSX - gravel z płaską kierownicą, DSX FS - z amorkiem :D

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
56 minut temu, spidelli napisał:

Marin już ma od dawna - DSX - gravel z płaską kierownicą, DSX FS - z amorkiem :D

Raczej rozchodzi się, że inni też idą tym tropem czyli wielu baranek jest potrzebny jak kij w tyłku. Nadal widzę 1x co jest dla mnie zupełnie nie do zaakceptowania. Jak coś się trafi podobnego w stylu crossa i jest 2x to znowu dowalą amor. Innymi słowy nadal trzeba rzeźbić by chcieć coś fajnego na pełną skalę jazdy od płaskiego po góry. 

Edytowane przez Tyfon79
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ja nie o kolorach, tylko o samym tym marketingowym kicie bazującym na sztucznie wywołanej popularności graveli. Flatbar Gravel. Dwa lata temu to był po prostu rower crossowy. I w praktyce nic się nie zmieniło, tylko ktoś na siłę próbuje udowodnić, że jest inaczej. 

Jak do fulla dc założę baranka, to stanie się on szosą?

  • +1 pomógł 2
Napisano
Godzinę temu, spidelli napisał:

Marin już ma od dawna - DSX - gravel z płaską kierownicą

 

24 minuty temu, Tyfon79 napisał:

Nadal widzę 1x co jest dla mnie zupełnie nie do zaakceptowania. Jak coś się trafi podobnego w stylu crossa i jest 2x to znowu dowalą amor

 

Cube od dawna (więcej niż od dwóch lat, jeszcze przed erą GRX w grawelach, bo sam mam SL Road z 2017 roku) ma SL Road przechrzczony później na Nulane (z karbonowym widelcem i sztywnymi osiami). Co prawa w ostanim roku Nulane w podstawowej wersji, którego nazwali ONE, dostał Cuesa 1xx ale reszta jest "prawilna" 2xx. Szkoda tylko, że w Nulane Pro, który był na GRX-ie 2x10, przeszli na Cues 2x10

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

@Greg1 o widzisz coś w tym stylu tylko na blacie 32T i kasecie też z taką liczbą zębów to dla mnie lipa. Tu pasuje niestety kaseta jak w tym Krossie. 

@TheJW jasne, że masz rację bo kupił bym crossa tylko prawie wszystko ma amor z przodu. Ja potrzebuję bazową wersję mojego obecnego śmieciucha czyli na sztywno z najbardziej uniwersalnym napędem 2x jaki tylko dało by się wsadzić. 

Edytowane przez Tyfon79
Napisano
31 minut temu, TheJW napisał:

samym tym marketingowym kicie

Nie wiem, nie znam się, ale pewnie przynosi to zyski, a o to przecież chodzi 🙂.

Sam mam coś podobnego, Giant Thoughroad, z którego wywaliłem przednią przerzutkę i założyłem szerokie kapcie - to jedyny sztywny rower w domu i tak zapewne pozostanie.

  • +1 pomógł 1
Napisano
37 minut temu, TheJW napisał:

marketingowym kicie bazującym na sztucznie wywołanej popularności graveli. Flatbar Gravel.

A rowery fitness? Też w sumie reklamowano je jako "szosy" z płaską kierownicą. Marketing marketingiem ale nie każdemu pasuje baranek z jednej i amortyzator z drugiej strony.

To też nie jest do końca tak, że producent eksploatuje jedną ramę, która w zależności od osprzętu raz jest szosą endurance - bo ma baranka i Tiagrę, a z GRX staje się gravelem, ewentualnie gravelem z płaską kierownicą.

Jakieś różnice jednak są. 

Zapotrzebowanie pewnie też jest na takie rowery, sam mając 2 gravele z barankiem zastanawiam się nad takim DSX do jazdy po lesie, gdzie full jest przesadą, i do turystyki.

A że się nazywa gravelem z płaską kierownicą? Masz rację markieting. Jeden kupi bo potrzebuje takiego roweru, drugi bo chce gravela ale bez baranka.

Nie sprowadzałbym wszystkiego do marketingu.

@Tyfon79 Akurat wadą Marinów w tym wypadku jest gięta i spłaszczona rura podsiodłowa uniemożliwiająca montaż przedniej przerzutki. I szczerze to takie kastrowanie rowerów bardziej mi przeszkadza niż kreowanie nowych kategorii rowerów :)

Napisano
25 minut temu, Tyfon79 napisał:

Ja potrzebuję bazową wersję mojego obecnego śmieciucha czyli na sztywno z najbardziej uniwersalnym napędem 2x jaki tylko dało by się wsadzić.

Jeszcze da się tego trochę znaleźć: począwszy od wspomnianego przeze mnie Cube Nulane na Clarisie 2x8, Kellysie Soot 20 też na Clarisie 2x8 przez Cube Nulane Pro na GRX-ie 2x10 (najnowsze już na Cuesie 2x10)  do Cube Nulane Race na GRX-ie 2x11. Wszystkie one mają i sztywne osie i karbonowe widelce. Na olx możesz też znaleźć używane Cube SL Road (poprzednia nazwa Nulane) jeszcze na "szosowych napędach: począwszy od podstawowego SL Road na Clarisie 2x8, poprzez SL Road Pro na Sorze 2x9, do Race na Shimano 105 i bodajże SL Road SL na Ultegrze. Miej tylko na uwadze, że te starsze wersje miały osie QR a podstawowy SL Road na Clarisie nie maił karbonowego widelca tylko aluminiowy. Ceny zaczynają się od około 1500-2000 zł za podstawowe wersje. Ja swojego SL Road kupiłem jakieś 4 lata temu na olx za 1500 zł w stanie naprawdę idealnym, nie wiem czy miał przejechane 500 km i wymieniłem Clarisa na Tiagrę 2x10 (koszt części poniżej 1000 zł) - teraz to jest naprawdę fajny rower z fajnym i fajnie działającym napędem. Tak więc za około 2500 zł miałem rower, który wcześniej był kupiony za 3200 zł

Napisano

Warto dodać, że jak coś staje sie gravelem, albo jego "krewnym" to cena od razu skacze w górę. Z drugiej strony co nas to obchodzi, producent wypuszcza rower, jak znajdzie na niego nabywcę to dobrze, ale nikt nas nie zmusza do kupowania tego sprzętu. To marketingowcy zachwalają pod niebiosa każdy nowy produkt, a naszym zadaniem jest nie "łyknąć" tej papki 😉

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ale to forum ma dziwną obsesję na punkcie graweli i innych nazw. O nie! ktoś nazwał rower nie tak jak bym chciał, czas płakać w każdym temacie gdzie pojawi się brzydkie słowo ;(

Całe szczęście że 'fitness' i 'trekking' to nie marketingowe nazewnictwo więc możemy ich używać bez wywoływania apopleksji u TheJW...

Napisano

@Greg1 kurcze fajne propozycje ale widzisz ja mam dość specyficzne wymagania. Od płaskiego po przelot czasem od przysiółka do przysiółka gdzie masz nawet długo ponad 20% nachylenia. Pomijam kwestię w terenie bo tu widzę główny problem i nie mam zamiaru gnieść kapuchy bo o ile z początku dnia jest moc to pod koniec już bywają rezerwy. Nie bez powodu na razie robię trasy na ulepie 26er. Na dziś jedyne co mi pasuje to ten nowy Cues w takim Evado gdzie mam 2x10 z korbą 26T i największą koronką kasety prawie 40 zębów. 

@spidelli dokładnie tak zawsze coś muszą spelić albo coś w stylu chowania linek w sterach bo akurat to jest główny problem tego typu i rowerów i użytkowników. 

Co do nazw to ja mam na to wywalone. Kurtuazyjnie bo takie czasy napiszę, że coś tam graveluje ale faktycznie to jest po prostu szwędanie się tu i tam. Czy to w katalogu nazwali gravelem z prostą kierą, fitnessem czy innym crossem to mi to nie ułatwi jazdy. Ogólnie jestem zniesmaczony tym, że o ile w MTB jest możliwie najbardziej miekko a nawet są tacy co przytulili by z przodu blacik 28T to w tego typu rowerach chyba na złość robią w drugą stronę. Potem jadę choćby niektóre podjazdy czy to na popularnym szlaku Czorsztyńskim czy innym i widzę jak ludziska złażą z roweru bo nie ma szans tego uciągnąć. 

  • Mod Team
Napisano

Dlatego lekki HT z odpowiednio dobranym napędem (aktualnie 2 x jest tu na wymarciu, ale jeszcze kilka modeli zostało), jest rozwiązaniem wielu problemów :

- w grawelu jest problem z szerszymi oponami, a tu nawet można węższe założyć ;)

- w grawelu trzepie cię po łapach, a tu masz amor (lub sztywny widelec i niskie ciśnienie w oponach) :icon_cool:

Główne minusy to ograniczone możliwości zmiany chwytu (co może być odczuwalne przy dłuższych dystansach - powiedzmy 100+), no i mniejsze prędkości na zjazdach (tych asfaltowych, bo w terenie nie sądzę :no:) - także jak nie bijesz rekordów prędkości, a pozycja na prostej kierze jest akceptowalna, to nie widzę sensu posiadania grawela.

PS  pomijam osoby jeżdżące MTB tylko po DDR'ach...

Napisano

Problem z krosami to zwykle badziewne i ciężkie widelce. Można nazwać rower flatbar gravel a można sztywny kros. Mi DSX bardzo podpasował, bo na baranku w terenie czuję się niepewnie. Takich rowerów (sztywny widelec, lekki, przełożenia w zakresie grawelowym i miejsce dla opon w okolicy 2”) jest bardzo mało. Kolejny się przyda - kolor może się podobać. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Pewnie, że taki rower się lepiej sprzeda jako "flatbar gravel" niż "sztywny cross" ale nie zmienia to faktu, że jednak są ludzie, którzy szukają takich rowerów ze względu na specyfikację a nie nazwę :) 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...