kafel123 Napisano Środa o 14:48 Napisano Środa o 14:48 (edytowane) Witam wszystkich. Na wstępie chcę się przywitać ze wszystkimi jako nowy członek forum. Przechodząc do tematu. Mam w swoim rowerze Koga Miyata z przodu tarczę 44t, a z tyłu kasetę Shimano 9-speed 11-32t. Moje pytanie brzmi: jaką tylną przerzutkę powinienem zakupić? Mam system 1x9 i według wzoru: przód 0 + największa z tyłu 32 - najmniejsza z tyłu 11 = wychodzi 21. Znaczy się przerzutkę o pojemności 21 zębów powinienem szukać? Największą tarczę mam z przodu z 44 zębami, a z tyłu z 32 zębami. Jak to ogarnąć? Pomoże ktoś? Pozdrawiam Edytowane Środa o 14:58 przez kafel123 Cytuj
marvelo Napisano Środa o 15:01 Napisano Środa o 15:01 (edytowane) Najlepsza z nowych jakie jeszcze można kupić i która będzie kompatybilna w takim układzie: Przerzutka tylna 105 RD-5701 10rz. GS czarna - IRD5701GSL - 17101134508 - Allegro.pl Po taniości: Przerzutka Shimano RD-R3000-SORA Tył 9rz SS - ERDR3000SS - 10639631249 - Allegro.pl Edytowane Środa o 15:01 przez marvelo Cytuj
JWO Napisano Środa o 15:05 Napisano Środa o 15:05 PRZERZUTKA TYLNA SORA Z KRÓTKIM WÓZKIEM 9-RZĘDOWA Cytuj
keltu Napisano Środa o 16:17 Napisano Środa o 16:17 (edytowane) Może być też ten nowy wypust Cues, np. RD-U4000. A nie Cues ma jednak inny ciąg linki nie będzie działał ze starszymi manetkami. Edytowane Środa o 16:37 przez keltu Cytuj
kafel123 Napisano Środa o 18:30 Autor Napisano Środa o 18:30 Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Sprawa wygląda tak, że robię modernizację mojego roweru. Z przodu były trzy tarcze ale z racji, że i tak jeździłem na jednej to zdjąłem dwie zbędne. Przerzutka przednia to Shimano Deore, kolba też Shimano Deore mocowanie w kwadracie. Zmieniam też suport ponieważ po 45-ciu latach coś w nim stukało. Muszę także wymienić manetkę przerzutki ponieważ po tylu latach i mojej kilkukrotnej jej naprawy mam dość i chcę coś nowszego. Tylnia kaseta także po tylu latach zasługuje na wymianę. Jeśli jest jakaś fajna przerzutka która pracuje tylko z jedną manetką to jest to możliwe dla mnie ponieważ obie muszę kupić. Mogę też trochę zmodyfikować modernizację jeśli zaproponujecie mi jakąś inną opcję. Pozdrawiam. Cytuj
JWO Napisano Czwartek o 09:09 Napisano Czwartek o 09:09 Cytat Zmieniam też suport ponieważ po 45-ciu latach Troche stary ten rower Ale jak chcesz go modernizowac na 1xXX, to ja bym wstawil na tyl 105 (1x10). Teraz to chyba grupa R5700 Cytuj
uzurpator Napisano Czwartek o 11:41 Napisano Czwartek o 11:41 17 godzin temu, kafel123 napisał: Muszę także wymienić manetkę przerzutki ponieważ po tylu latach i mojej kilkukrotnej jej naprawy mam dość i chcę coś nowszego. Tylnia kaseta także po tylu latach zasługuje na wymianę. Jeśli jest jakaś fajna przerzutka która pracuje tylko z jedną manetką to jest to możliwe dla mnie ponieważ obie muszę kupić. Mogę też trochę zmodyfikować modernizację jeśli zaproponujecie mi jakąś inną opcję. Jaką masz kierownicę? Baranka czy, nazwijmy to, klaszyczną? Cytuj
JWO Napisano Czwartek o 12:00 Napisano Czwartek o 12:00 Cytat At first Koga Miyata only produced racing bicycles. In 1976 they added a range of randonneurs or touring bicycles, and in 1986 mountain bikes. 17 godzin temu, kafel123 napisał: po 45-ciu latach 2024 - 45 = 1979. Wiec pewnie baranek. Cytuj
PiotrWie Napisano Czwartek o 12:46 Napisano Czwartek o 12:46 A może raczej przesadził z tymi latami - w 1980 chyba nie było 3x, grupy Deore też nie było ( była wtedy przerzutka Shimano Eagle, do 6 rzędów). Jeśli to Deore DX lub XT to może być z samego końca lat osiemdziesiątych, jeśli LX to z początku dziewięćdziesiątych a jeśli samo Deore to dwutysięcznych. W szosówkach raczej nie było nigdy 3x Cytuj
JWO Napisano Czwartek o 12:58 Napisano Czwartek o 12:58 Fakt. Pierwsze Deore 3x to 1982. I Deore to nie szosowa grupa. Poczekamy co powie autor. Cytuj
nctrns Napisano Czwartek o 13:06 Napisano Czwartek o 13:06 18 minut temu, PiotrWie napisał: W szosówkach raczej nie było nigdy 3x Oooo panieeee. Raczej były. Całkiem popularne jeszcze tak jakoś do 2010 w rowerach dla amatorów i wyprawowców. Cytuj
Greg1 Napisano Czwartek o 13:43 Napisano Czwartek o 13:43 52 minuty temu, PiotrWie napisał: W szosówkach raczej nie było nigdy 3x Do tej pory jest jeszcze sporo ogłoszeń na olx szosówek z napędem 3xx, przykładowodwa pierwsze z brzegu: Cannondale caad8 Tiagra 3x10 56 cm Poznań Grunwald • OLX.pl Rower szosowy B'Twin Triban 520 Avi Sport – idealny stan, rozmiar S Czechowice-Dziedzice • OLX.pl Cytuj
kafel123 Napisano Czwartek o 13:43 Autor Napisano Czwartek o 13:43 Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Rower po numerze na ramie pochodzi z 1979 roku. Jest to dawna wersja roweru górskiego. Na zdjęciu jest cały napęd. Tutaj jest cały rower. Tu jest zdjęcie kierownicy. Tu jest zdjęcie klamkomanetki. A tutaj lewa strona. Cytuj
Przecietny Napisano Czwartek o 14:38 Napisano Czwartek o 14:38 A nie może być deore m592, alivio 3100, deore xt 772, z niższych są jeszcze acera m360, m3020 i na koniec altus m310? Te trzy ostatnie 8 rzędów ale na pewno działa na 9 tak dobrze jak dedykowane do 9. Planujesz zostawić przerzutke przód by trzymała łańcuch skoro nie zmieniasz na nw a tylko zdejmujesz mniejsze blaty? Cytuj
kafel123 Napisano Czwartek o 15:20 Autor Napisano Czwartek o 15:20 Klamki hamulców oraz tylną przerzutkę chcę nowe kupić ponieważ hamulce i manetki są zintegrowane, a manetki częściej nie działają niż działają. Z przodu chcę tylko jedną tarczę ponieważ nigdy nie korzystałem ze wszystkich trzech tarczy. Po części dlatego, że trzeba było przednią przerzutkę regularnie regulować, a gdy chciałem zmienić przełożenie to łańcuch ocierał o popychacz. Po części dlatego, że manipulowanie tylną przerzutką w zupełności spełniało moje potrzeby podczas jazdy. Pierwotnie chciałem wymienić klamki hamulców i zakupić manetkę tylniej przerzutki, wymienić tylną prz rzutkę, kasetę oraz suport ponieważ to wszystko wymaga odświeżenia. Do tego łożyska w tylnym kole i konusa. Jednak po godzinach czytania o kompatybilności przerzutki względem kasety oraz przedniej tarczy, a do tego kompatybilność z manetką sprawiły, że totalnie zgłupiałem i zwróciłem się do was o pomoc. Uwielbiam mojego staruszka. Miałem inne, nowsze rowery. Miałem też nowiutką Gazelle z salonu, model 2020 za ale jakość roweru to totalna porażka. Dzięki waszym sugestiom zastanawiam się nad tylną przerzutką z serii Cues RD U4000. To wiąże się z wszystkim nowym co i tak muszę kupić. Pozdrawiam Cytuj
PiotrWie Napisano Czwartek o 16:31 Napisano Czwartek o 16:31 (edytowane) To piękny klasyk - aż szkoda go przerabiać. Na zdjęciach nie widać wszystkiego i dlatego trudno ustalić który to Deore DX. Na pewno ma klamkomanetki więc jest to no najmniej M-735 z 1996 roku, chociaż sądząc po srebrno - czarnym kolorze klamkomanetki, 9 biegach z tyłu i ( chyba) v-brakeach jest to co najmniej M 750 z 1990 roku. Osobiście radzę Ci zacząć od zdjęcia klamkomanetki, otwarcia ich, umycia benzyną ekstrakcyjną i zobaczenia co będzie dalej. Jeśli mimo wszystko będziesz chciał go przerabiać to pamiętaj o odpowiednim dobraniu klamek - inne są do cantileverów a inne do v-brakeów i nie licz na to że cokolwiek co kupisz dziś z napędu 9 rzędów będzie działać tak precyzyjnie jak stare Deore XT. Obecnie to bardzo podstawowy standard. A szczególnie Cues RD- U 4000 - bo on ma być trwały kosztem kultury pracy. Zdemontuj jakiś podzespół na każdym znajdziesz numer oznaczający co to za seria Deore XT. Jaka rama jest w tym rowerze - jeśli stal to czy Cro- Mo Butted tuning Tange czy zwykłe Alu. Ja mam w domu między innymi rower firmy Anlen model Sable z 1991 roku z osprzętem Deore DX i żaden inny jaki mi się przewinął od tego czasu ( a było ich sporo - moje, mojej żony i trójki dzieci) nie był tak wyważony i wygodne do jazdy - ale myślę że jakbym zaczął przy nim kombinować coś ze zmianą osprzętu to by już nie działał tak precyzyjnie. Edytowane Czwartek o 16:34 przez PiotrWie Cytuj
kafel123 Napisano Czwartek o 18:23 Autor Napisano Czwartek o 18:23 Chcę zmodyfikować właśnie z powodu problemów z manetkami. Kilkukrotnie je rozbierałem, czyściłem i smarowałem i po jakimś roku, a ostatnio już przy każdej próbie zmiany biegu nie ma oporu i dopiero po kilkukrotnej próbie zmiany biegu w końcu zaskakuje i działa. Kaseta też już ma zadziory na ząbkach, a sama przerzutka ma luzy na kółkach zębatych oraz sprężyna już tak dobrze nie trzyma i zdążyła złapać rdzę. Modyfikacja podyktowana jest ze względów użytkowych. Szczerze to nie wiem czy to stal czy alu, jutro przyjrzę się oznaczeniom na ramie. Rozmiar to 57 cm, zaopatrzyłem też w retro siodło od Brooks. Na ramie siedzi oryginalna pompka która faktycznie nadaje się do pompowania, a tylnie światło zostało sprytnie zasilone z dynama w przednim kole za pośrednictwem dwóch blaszek w tylnim błotniku. Cytuj
itr Napisano Czwartek o 18:27 Napisano Czwartek o 18:27 1979 ? Coś jednak to nie ta stylistyka. To zwykły Trekking. Na zdjęciu jest przerzutka na wymiennym haku aluminiowym ? Rower złożony na LX ( a nie DX) i V kach? Spójna konstrukcja tylko z innej dekady Co tu się dzieje? Ten rower jest fajny ale ma żółtych tablicach go nie widzę... Katalog 1979 Siostra z Olx Kupić blat 44 deckas NW, zostawić korbę, zlecić w serwisie taki montaż suport plus korba aby blat wypadał z linią łańcucha na środku kasety. Serwis oceniania stan kasety i łańcucha, sprawdza stan linek pancerzy , prostuje hak przerzutki jeśli skoszony ( czy manetka na 8s nie zmienia teraz biegów z problemami na kasecie 9s?!!!!? Jeśli się da to zostawić przerzutkę LX ( po zmianie kóleczek) jeśli nie kupić Xt dla 9 biegów. Nie shadow. Czarna sora też ogarnie 32 zęby. kupić manetkę 9s jakieś deore itp dwie klamki hamulcowe Avid fr 5 Opcja wariacka - zrobić napęd 1/10 1/11 1/12 z dużą kasetą, manetką i kompatybilną przerzutką ze sprzęgłem, ( blat, łańcuch też dopasowany) Shimano albo Microshift co się podoba 1 Cytuj
PiotrWie Napisano Czwartek o 19:45 Napisano Czwartek o 19:45 (edytowane) Tyle że nie kupisz nowej przerzutki Deore XT czy manetki Deore 9 rzędów. Ja bym proponował pójść w 1x10 - z przodu tarcza NW 38 lub 40, z tyłu kaseta CS-M 771 11-34 lub 11-36, przerzutka RD-M 781 i do tego manetka SL- M 780 bądź SL- T8000 - to się da kupić nowe. Klamki Avid bądź Shimano Deore BL-T 610 czy LX BL-M 601. Sądząc po rowerze właściciel nie jeździ po trudnym górskim terenie - więc tarczę 32 czy 34 raczej nie mają większego sensu. Edytowane Czwartek o 19:48 przez PiotrWie Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 09:49 Napisano wczoraj o 09:49 (edytowane) 20 godzin temu, kafel123 napisał: Jeszcze raz bardzo dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Rower po numerze na ramie pochodzi z 1979 roku. Ten rower to dużo bardziej pochodzi z roku 2009 niż 1979. Chociażby dlatego, że posiada aluminiową ramę. Osprzęt też jest z okresu przełomu wieków. @itr Ten rower to germański emerytojazd. Od wuja pana tego tam jest. Złota grupa LX na klamkach sugeruje rok 2003-2005 lub okolice, ale to raczej nie są oryginalne klamki. @PiotrWie Ta grupa to mix Deore LX 570 z Deore 510. Suport pewno Octalink 2 generacji. Rocznik 1999-2003, jeżeli dobrze widzę. Edytowane wczoraj o 09:56 przez uzurpator 2 Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 10:09 Napisano wczoraj o 10:09 18 godzin temu, kafel123 napisał: Dzięki waszym sugestiom zastanawiam się nad tylną przerzutką z serii Cues RD U4000. To jest odpowiedni kierunek. Cues to właśnie grupa do takich rowerów. 1x9 lub 1x10, czy co tam CIę bawi. Do tego blat N/W do istniejącej korby ( deckas czy co tam z chin ). Generalnie - i tak wymieniasz w sumie wszystko, to opcji jest mnóstwo. Cytuj
kafel123 Napisano wczoraj o 15:55 Autor Napisano wczoraj o 15:55 Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Dziękuję za podpowiedzi rozwiązań. Zakupię serię Cue RD U4000. Jeśli chodzi o sam rower to dzięki wam sporo się o nim dowiedziałem. Nie jestem pierwszym jego właścicielem nie znam też modyfikacji jakie po drodze mogły się pojawić ani jakie było oryginalne wyposażenie. Rower zakupiłem od siwego dziadeczka który był właścicielem od nowości i uznałem go za stan oryginalny. Rower w takim stanie użytkowałem od zakupu, czyli jakieś 10 lat. Po numerze seryjnym ramy wyszedł mi rok 1979, a że na rowerach nie znam się tak, że generacja poszczególnego osprzętu mówi mi przedział czasowy to i uznałem ją za prawdopodobną. Rowerami zainteresowałem się w okolicach 2000 roku. Wcześniej nie był mi ani potrzebny ani nie mieścił się w granicach moich zainteresowań. Widzę po czasie, że sporo straciłem. Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i propozycje oraz do następnego tematu gdzieś kiedyś w przyszłości. Pozdrawiam. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.