uzurpator Napisano Niedziela o 08:11 Napisano Niedziela o 08:11 10 godzin temu, kaido2 napisał: aż ktoś się wreszcie zlitował i rzucił koła, a potem poszło jak z płatka, bo mądrości dotarły Z tym nastawieniem dziwię się, że jeszcze nie masz kół na piastach Gokiso. Ja rozumiem, że to trochę droga zabawa, znaczy się dla takiego biedaka jakim jesteś, ale dopiero na tym da się jeździć, a nie na plastikowym szajsie mavica. Cytuj
kaido2 Napisano Niedziela o 09:10 Napisano Niedziela o 09:10 (edytowane) Tia, bo 10 lat temu Mavic plastikowy , wszyscy adepci zaczynają od najwyższej półki karbą tytą. Cieszę się, że wszystko potoczyło się jak się potoczyło, bo człowiek nie jest bucem, a wiedza i doświadczenie nieocenione w porównaniu do wielu miszczy. Czy jestem biedakiem? Nie sądzę zwłaszcza przy tym co mam, natomiast wiem czego mi potrzeba i pod to dobieram sprzęt. Odnoszę wrażenie, że chyba zbyt dużo osób się z Ciebie podśmiechuje skoro przyjmujesz tak buracką prostacką postawę typowego jak to określileś hetero w kryzysie wieku średniego. Żal.mi Ciebie chłopie. Myślę , zę na tym etapie mogę zakończyć dalsze dyskusje z Panem Panie Uzurpator, bo swoim poziomem naukowca dobijasz Pan do dna. Edytowane Niedziela o 09:14 przez kaido2 Cytuj
uzurpator Napisano Niedziela o 09:16 Napisano Niedziela o 09:16 Oj tam. Po prostu przyznaj, że Cię nie stać na sprzęt którym jeźdżą doświadczeni rowerzyści, którzy wiedzą czego chcą, podpierają się doświadczeniem i nie idą na kompromisy. Zgrzytający, kuposzajs Mavica tylko marnuje energię i wszyscy wieloletni, doświadczeni i najszybsi rowerzyści to wiedzą. Gadka jak z audiofilem. Cytuj
spidelli Napisano Niedziela o 09:26 Napisano Niedziela o 09:26 No dobra ale w końcu wymieniać te koła czy nie? 😎 Cytuj
kaido2 Napisano Niedziela o 09:31 Napisano Niedziela o 09:31 (edytowane) Ale człowieku jakie nie stać hahahaha. Czy u każdej osoby z którą rozmawiasz uruchamiasz beczkę śmiechu? Macica dokładnie Cosmic Elite kupiłem jakieś 10 lat temu i owszem mam po dziś dzien te kola, bo po pomimo przejechaniu na nich dość ostro jakieś 40 tys km nie zdolalem ich rozwalić. Nawet nie wymieniałem w nich jeszcze żadnej szprychy, łożysk, ślizg też jest cały. Więc jaki plastikowy?Obecne może i tak , nie wiem , nie mam, bo mam inne lepsze kola.Tym starym modelom, bodajże z 2010 r( musiałbym sprawdzić po serialu) nie mogę nic zarzucić jako podstawowym kołom treningowym. P.S. Doświadczony rowerzysta wie czego mu trzeba , niekoniecznie tego co Ci się wydaje @spidelli wymieniać Edytowane Niedziela o 09:35 przez kaido2 Cytuj
uzurpator Napisano Niedziela o 09:34 Napisano Niedziela o 09:34 (edytowane) @spidelli Jeżeli OP ma hajs i chęć to niech sobie kupi co tam chce. Przy tym budżecie to raczej na minę nie wkroczy. Reszta to dyskusja filozoficzna. Ja bym wydał na materiały eksploatacyjne oraz wycieczki jak kraj długi i szeroki. Lub na miernik mocy, bo o ile koła to różnicy nie dają, to współczesny trening bez miernika mocy to... no można, ale większość współczesnych metod treningowych opiera się na pomiarze. No i, dobrze skierowany trening daje dramatycznie większe benefity niż jakakolwiek inwestycja w sprzęt. @kaido2 Nie zakopuj się głębiej. Jeżeli takiego szajsu jak Mavic nie rozwaliłeś, to nawet nogi nie masz aby to pociągnąć. Może czas przestać jeździć na kole kolegów? 13 godzin temu, spidelli napisał: Przepraszam, że bocznikuję wątek ale skoro mowa o zmianie opon to sobie taki narzędź specjalny do zakładania zamówię, bo te X-One nie są na moje palce Pieściłem, marszczyłem, ugniatałem, pudrowałem a i tak kończyłem łyżką Taki trochę lajf hack - nie wiem czy przydatny. Uszczelniacz TL "Mariposa Vegelatex" - czyli te eko friendly - jest kiepskim uszczelniaczem, a rewelacyjnym smarem do zakładania opon. Edytowane Niedziela o 09:35 przez uzurpator 1 Cytuj
marvelo Napisano Środa o 17:16 Napisano Środa o 17:16 (edytowane) W dniu 10.01.2025 o 13:09, uzurpator napisał: Mit masy rotującej jak Lenin, wiecznie żywy. Nie ma żadnego mitu masy rotującej, są tylko fakty. A fakty są takie, że aby rozpędzić koło o masie m do prędkości liniowej V potrzeba mniej energii niż do rozpędzenia tego koła do prędkości liniowej V i dodatkowo prędkości kątowej odpowiadającej ruchowi obrotowemu tego koła wynikającemu z toczenia się tego koła po nawierzchni. Koniec, kropka. Z wyhamowaniem takiego rozkręconego koła też jest trudniej niż z odpowiadającym wagą elementem poruszającym się tylko z prędkością liniową. W realnych warunkach takich rozpędzeń i hamowań, zwłaszcza w terenie (ale i w jeździe sportowej na szosie) jest wiele, więc to wszystko pochłania dodatkową energię, bo zwykle nie ma czasu na to, aby odzyskiwać cały wkład pracy poprzez toczenie się (wybieg) i naturalne zwalnianie. A to w realnych warunkach i tak jest zawsze proces stratny, bo opory powietrza nie wzrastają liniowo. A poza tym jest jeszcze kwestia masy nieresorowanej (nawet w całkowicie sztywnym rowerze). W żaden sposób nie można traktować masy kół w taki sam sposób jak np. masy kolarza czy nawet ramy roweru. Żaden rowerzysta nie jest na sztywno przyspawany do roweru i w wielu sytuacjach znaczna część roweru bez amortyzacji stanowi masę nieresorowaną. Koła są skrajnymi punktami roweru, więc ich masa najbardziej wpływa na to, jak taki rower się będzie prowadził i jak chętnie skręcał, a nawet ile wysiłku będzie wymagało wygaszanie jego drgań w trakcie przejazdu po nierównościach. W sportach motorowych masa rotowana i nieresorowana ma ogromne znaczenie i nie da się pominąć jej wpływu na osiągi. Edytowane Środa o 17:18 przez marvelo Cytuj
uzurpator Napisano Środa o 20:04 Napisano Środa o 20:04 @marvelo "A fakty są takie, że aby rozpędzić koło o masie m do prędkości liniowej V potrzeba mniej energii niż do rozpędzenia tego koła do prędkości liniowej V i dodatkowo prędkości kątowej odpowiadającej ruchowi obrotowemu tego koła wynikającemu z toczenia się tego koła po nawierzchni. Koniec, kropka. Z wyhamowaniem takiego rozkręconego koła też jest trudniej niż z odpowiadającym wagą elementem poruszającym się tylko z prędkością liniową. " Zależności bez podanej magnitudy są bezwartościowe. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.