Dokumosa Napisano Czwartek o 11:07 Napisano Czwartek o 11:07 Stopy z grupy 6 to bieda-stopy. Stopy 7 są "szlechetne" ale trudnospawalne. Spec ma rzekomo swój stop M5 (ale śmiem twierdzić, że to w rzeczywistości jakaś powszechna wariancja grupy 7 np. 7075 albo 7050). 7 są cięższe niż 6 ale wytrzymałość ~2x większa więc mniej "mięsa" można dać. 1 Cytuj
XYZPV Napisano Czwartek o 17:36 Napisano Czwartek o 17:36 W dniu 8.01.2025 o 15:04, KSikorski napisał: https://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-mtb-xc-maraton/peak-boost-29-v2 https://accent-bikes.com/produkty/czesci/ramy/ramy-mtb-xc-maraton/peak-boost-29 Krószy tył, dłuższy przód, rozmiarówka została dociągnięta do normalnych wartości. Generalnie to nie widzę tego wydłużenia przodu - wręcz przeciwnie, reach został skrócony o 2mm. Podniesiony został Stack i skrócona podsiodłówka - szczególnie podsiodłówka to korzystna sprawa bo umożliwi uzycie sztycy o większym skoku. Z absurdalnie wysokich podsiodłówek zmieniły się na po prostu wysokie. Krótki tył to nieszczególny powód do zachwytów, wbrew utartym schematom, nie poprawia zwrotności, nie poprawia prowadzenia, wręcz odwrotnie. Cytuj
Dokumosa Napisano Czwartek o 18:21 Napisano Czwartek o 18:21 V2 są wydłużone i to bardzo , gdyż V1 są wręcz karykaturalnie krótkie. Zwróć uwagę żeby porównywać ten sam rozmiar ramy określany przez ST c-t. Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 19:31 Napisano Czwartek o 19:31 Peak V1 przy rurze podsiodłowej 445mm ma reach 407mm. (i jest Ską dedykowaną dla 165-175cm wzrostu) Peak V2 przy rurze podsiodłowej 445mm ma reach 435mm (i jest Mką dedykowaną dla dla 167-176cm wzrostu). Cytuj
XYZPV Napisano Czwartek o 19:41 Napisano Czwartek o 19:41 Te dedykacje to wiecie... ja porównuję M do M, dla mnie skróciła się jedynie podsiodłówka. Czasy kiedy rozmiar ramy dobierało się długością ST minęły 10 lat temu. Kupując taką ramę trzeba brać poprawkę na to, że zaprojektowane to jest na kolanie i rozmiar trzeba wybrać samemu a nie sugerować się tabelką producenta. 445mm ST dla wzrostu 165-175 to i tak za dużo. 400-420 było by okej. Co do samej ramy żeby nie robić offtopu - nie bardzo ma konkurecję bo nikt już prawie samych ram nie sprzedaje. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Czwartek o 21:58 Mod Team Napisano Czwartek o 21:58 @michalr75 Twoja Kona była pod 27.5" chyba... Czyli moja 25 letnia Merida Matts Viper na 7005 trzymała poziom , choć przez lata stopy/technolgie pewnie ulepszano. Przy 180 cm mam ramy z ST 44 i 43 cm - ta druga ma reach 435 mm (albo nawet 448), i mimo że pod ściganie, a ja się nie ścigam, to większych ram póki co nie potrzebuję. Cytuj
michalr75 Napisano Czwartek o 22:01 Napisano Czwartek o 22:01 @KrissDeValnor Tak, Kona to 27,5, model Cinder Cone, rocznicowy, stąd taki niestandardowy stop. Cytuj
Dokumosa Napisano Czwartek o 23:10 Napisano Czwartek o 23:10 3 godziny temu, XYZPV napisał: Te dedykacje to wiecie... ja porównuję M do M, dla mnie skróciła się jedynie podsiodłówka. Czasy kiedy rozmiar ramy dobierało się długością ST minęły 10 lat temu. Kupując taką ramę trzeba brać poprawkę na to, że zaprojektowane to jest na kolanie i rozmiar trzeba wybrać samemu a nie sugerować się tabelką producenta. 445mm ST dla wzrostu 165-175 to i tak za dużo. 400-420 było by okej. Co do samej ramy żeby nie robić offtopu - nie bardzo ma konkurecję bo nikt już prawie samych ram nie sprzedaje. Moja żona jeździ na 17" peaku co ma ST 445 i przy 172cm wzrostu jest OK tyle że mogłaby być dłuższą. Będzie przesiadka na V2. Porównywanie M do M w tym przypadku bezcelowe ponieważ w peakach V2 przesunięto rozmiarówkę o 2" dostosowując ją do niepisanego standardu. 1 Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 08:19 Napisano Piątek o 08:19 (edytowane) 21 godzin temu, Dokumosa napisał: Stopy z grupy 6 to bieda-stopy. Stopy 7 są "szlechetne" ale trudnospawalne. Spec ma rzekomo swój stop M5 (ale śmiem twierdzić, że to w rzeczywistości jakaś powszechna wariancja grupy 7 np. 7075 albo 7050). 7 są cięższe niż 6 ale wytrzymałość ~2x większa więc mniej "mięsa" można dać. Dla przykładu 6061 ma wytrzymałość na rozciąganie 280-300 MPa, a 7075 już 480-540 MPa. Dokładne wartości zależą od stopnia wystarzenia. Różnica w gęstości to 2,7 g/cm^3 dla 6061 i 2,8 g/cm^3 dla 7075. Niemniej nie nazwałbym 6xxx "bieda stopem". Po prostu dostosowuje się stop do zastosowania i potrzeb. 6xxx są bardziej odporne na korozję od 7xxx i lepiej nadaje się do obróbki plastycznej i spawanie. Dla przykładu, w 2017 roku prowadziłem wdrożenie do produkcji drona podwodnego i kadłub sztywny ostatecznie wyszedł z trzech spawanych elementów z 6xxx, jeden ekstrudowany profil i dwie tłoczone kopuły. Nie był to "bieda" produkt. Edytowane Piątek o 08:46 przez KSikorski 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Piątek o 09:20 Napisano Piątek o 09:20 (edytowane) Chodziło mi o rowerówkę - 6061 stosowany jest w mięsie armatnim. Ramy alu premium zwykle są robione ze stopów 7xxx. Podobnie jest z kołami, korpusami piast, osiami, sztycami, dropperami, kierownicami itd. Rozważałeś zastosowanie takiego drona do przemytu? Zakładam, że boje sonarowe go nie widzą i ma zasięg pozwalający na przerzucenie kilku kg paczki np. kanałem LaManche Edytowane Piątek o 09:23 przez Dokumosa 1 Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 09:33 Napisano Piątek o 09:33 Można sobie go kupić, kierunek Norwegia, wpisz w wyszukiwarkę "niebieskie oko" w języku anglosasów. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.