Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja mimo wszystko polecam Canyona. Stosunek jakość/osprzęt/cena jest bardzo dobry. Jeżeli mieszkasz w mieście lub w okolicy w którym jest centrum serwisowe marki to nie ma absolutnie żadnego problemu z naprawami, przeglądami czy reklamacjami. Przećwiczyłem to na sobie, a również byłem sceptycznie nastawiony. Serwis bardzo profesjonalny. Jeździłem do nich z różnymi pierdołami, nawet na regulację przerzutki i przykręcenie pedałów, bo nie miałem akurat smaru do montażu 😄. Nie żałuję ani jednej wydanej złotówki. Bardzo często mają fajne promocje.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Mamy 2 Canyony i mogę polecić pod warunkiem trafienia na promocję - promocje w tej firmie są regularne i wtedy (jak jest jakieś -15%) cena jest super. A jak ktoś niecierpliwy tak jak ja, to kupi według cennika i po miesiącu pluje sobie w brodę, że mógł wydać kilka tysięcy mniej albo kupić lepszy model. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

W cenie do 12 tys. na ten moment ja nie widzę nic ciekawego. 11500 tys za aluminiowego fulla ważącego 14.6 kg to słaba oferta. Carbonowe fulle (te cięższe) zaczynają się od ponad 14 tys.

Canyon stał się jak inny producenci, by się opłacało trzeba czekać na promocję. Różnica taka, że promocje na ich rowery może zrobić tylko producent ;)

  • +1 pomógł 1
Napisano

Też mam dwa Canyony, oba kupione na promocji. Warto poczekać i nie napalać się, wtedy ceny są spoko. W listopadzie kupiłem strive taniej o 6500zł niż teraz jest.

Nie namawiam, ale jak coś mam kod rabatowy 5%, mogę udostępnić ;)

Napisano

@sky87  

Cytat

ale jak coś mam kod rabatowy 5%, mogę udostępnić 

5% to jest odpowiednik minus 500zł za polecenie, które funkcjonowało? Czy to jest coś innego i można obie opcje połaczyć?

Napisano
Godzinę temu, NerfMe napisał:

W cenie do 12 tys. na ten moment ja nie widzę nic ciekawego. 11500 tys za aluminiowego fulla ważącego 14.6 kg to słaba oferta. Carbonowe fulle (te cięższe) zaczynają się od ponad 14 tys.

Canyon stał się jak inny producenci, by się opłacało trzeba czekać na promocję. Różnica taka, że promocje na ich rowery może zrobić tylko producent ;)

Uwierz, że naprawdę warto być cierpliwym i czekać 1,2 może 3 miesiące z przygotowaną gotówką. Ja już prawie kupiłem Scott'a Spark'a, ale ktoś mnie nakierował na Canyona i kupiłem Neurona za 15 tys., a Scott cena wyjściowa 22 tys. po rabacie 18 tys. Canyon carbon, pełna grupa XT, koła DT Swiss carbon, Fox 34.

Napisano
4 godziny temu, Enadxx napisał:

@sky87  

5% to jest odpowiednik minus 500zł za polecenie, które funkcjonowało? Czy to jest coś innego i można obie opcje połaczyć?

Nie wiem czy to się łączy. Ja skorzystałem z 5% bo było korzystniej przy kwocie 15500.

Napisano
3 godziny temu, anbru napisał:

Uwierz, że naprawdę warto być cierpliwym i czekać 1,2 może 3 miesiące z przygotowaną gotówką. Ja już prawie kupiłem Scott'a Spark'a, ale ktoś mnie nakierował na Canyona i kupiłem Neurona za 15 tys., a Scott cena wyjściowa 22 tys. po rabacie 18 tys. Canyon carbon, pełna grupa XT, koła DT Swiss carbon, Fox 34.

Przecież właśnie to napisałem. Cieszę się, że Tobie się udało kupić taki rower w takiej cenie, natomiast obecnie nie mają jakiejś miażdżącej oferty w stosunku do innych producentów. Jak będą mieli taką promocję to myślę, że wtedy warto autorowi tematu ją podsunąć.

Napisano (edytowane)

Po raz kolejny dziękuję za wszystkie sugestie i zainteresowanie tematem.

Cały czas przeglądam i rozważam, zmieniłem faktycznie wymagania co do skoku widelca - max 130-140mm. Co do wagi roweru aż tak bardzo nie mam z tym spiny, chyba dlatego że nie mam porównania.

Ostatnio zastanawiałem sie nad Giantem Trance 1 który w tej chwili jest u nas za 11tyś.

Edytowane przez Jaqbus
Napisano
W dniu 13.01.2025 o 10:19, NerfMe napisał:

W cenie do 12 tys. na ten moment ja nie widzę nic ciekawego. 11500 tys za aluminiowego fulla ważącego 14.6 kg to słaba oferta. Carbonowe fulle (te cięższe) zaczynają się od ponad 14 tys.

To jest sedno sprawy na czym najbardziej mi zależy od samego początku - ocena kogoś kto się zna co można kupić w tej chwili wartego tych pieniędzy.

Napisano (edytowane)

https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Giant-Trance-1-Hematite.htm?a=article&ProdNr=GIA2201042204&p=6

Ciągle dostępny. L powinna być w sam raz. Znajomy, który tam kupował nie miał żadnych problemów, jedynie w serwisie kręcili nosem co do uznania gwarancji na rower kupiony za granicą. Więc jakby co odsyłamy do sprzedaqcy. Chociaż z drugiej strony gianty się rejestruje na stronie i nie powinno być problemu. Na stronie Giant co do gwarancji na rower kupiony za granicą piszą że niby mogą uznać, ale nie muszą i takie nie wiadomo co.

Nie wiem jak z fakturą z tego sklepu, ale nie spotkałem się ze sklepem w UE, który nie wystawi faktury na firmę. Zmieniasz koła i masz super rower, 4 tys taniej niż u nas...

Moim zdaniem to jest obecnie najlepsza opcja na rynku obok Rose Ground Control 3, jak jeszcze jest, jeśli mówimy o aluminiowych trailowych fullach.

Edit:

Tu masz jeszcze w sumie super Focusa, z polskiego sklepu:

https://bikestage.pl/rower-gorski-mtb-focus-jam-6-9-gry

Tylko focusy są ciężkie, ale to ich jedyna wada;)

Edytowane przez NerfMe
Napisano

Jako posiadacz wspomnianego Trance 1 za 1599euro z bynnyhop.de  :

 - co do faktury to nie wiem, nie potrzebowałem - ale obsługa sklepu jest komunikatywna, odpisuje (po angielsku) w przeciągu kilku godzin

- dla porządku przypomnę że hematytowy Trance stamtąd przychodzi zazwyczaj z hamulcami Tektro Orion 4łtoczowymi zamiast shimano MT520, przy tej cenie dla mnie nie problem.

- co do gwarancji to  tutaj akualne warunki (0d 2023) dla Polski: https://www.giant-bicycles.com/pl/warranty-v2 a tutaj dla Niemiec: https://www.giant-bicycles.com/de/warranty-v2

Z tego co czytam i jak ja rozumiem to w PL rejestracja na stronie nic w sensie gwarancji nie daje, a przegląd gwanacyjny do 3 miesięcy od zakupu daje dożywotnią gwarancję na ramę w miejsce 5 letniej (bez przeglądu). Z kolei w Niemczech rejestracja na stronie w przeciągu 90 dni daje dożywotnią gwarancję na ramę... nie widzę wymogów co do przeglądu...

- rower przychodzi złożony i po wstępnym przeglądzie - jest z założonymi kołami (jedynie kierownica zdjęta) w pudełku nie gianta a znacznie większym bunnyhopa.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, wr81 napisał:

Jako posiadacz wspomnianego Trance 1 za 1599euro z bynnyhop.de  :

Bardzo dziękuje za odpowiedź w temacie. Powiedz jeszcze proszę jak z przesyłką, jest w cenie i wysyłają do Polski ?

A jak wrażenia z użytkowania? 

Jeszcze tylko muszę wyjaśnić jak z zakupem na fakture i chyba zamawiam :)

 

7 godzin temu, NerfMe napisał:

Zmieniasz koła i masz super rower,

Na co najlepiej zmienić ? I  czy zmiana kół nie wpływa na gwarancję? 

Focusa nie ma już w eLce, poza tym faktycznie to już waga cięższa.

Edytowane przez Jaqbus
Napisano

Co do wrażeń z użytkowania nie wypowiem się jeszcze gdyż:

- generalnie jestem ciepłolubny i w zimie jeżdżę jeżeli już to krótkodystansowo i miejsko

- jest to mój pierwszy full i nie mam porównania...

Wysyłka kosztuje bodajże 60 euro i wysyłają do Polski. Wysyłka firmą Hellmann (pierwszy raz się spotkałem) , dośc szybka , bodajże 3 dni. U mnie dotarł bez problemów/uszkodzeń itp. Tak to wyglądało:

Tutaj gość składa rower w dokładnie takiej specyfikacji (z tektro) jak przyszedło do mnie (jak wspominałem z bunnyhop przychodzi już złożony.

lakier na żywo wygląda lepiej (głębszy i ciemniejszy) niż na wiekszości filmów i zdjęć.

Koła i opony ja wymieniam na dt xm1700 i lżejsze 2.4 (ja mam maxxisy z szalonej promocji amazona).

 

Tutaj okazje (głównie chodzi o komentarze ze zdjęciami rowerów z prosto z paczki itp) dotyczące tego roweru i sklepu  (jak również wyprzedanej wersji w kolorze zielonym)

https://www.pepper.pl/promocje/giant-trance-1-hematite-931930

https://www.pepper.pl/promocje/rower-full-mtb-giant-trance-1-fox34-fox-dps-928209

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jako poszukiwacz roweru full xc/dc i  były już właściciel roweru trance 1 - ze słynnej  wyprzedaży bunny hop :)  Powiem tylko , że jeżeli na początku myślałeś o rowerze typu chisel full/epic. To wg. mnie i moich preferencji trance się nie nadaje. Można ten rower odchudzić na kołach, dać mniej terenowe opony. Ale to nadal będzie typowa trailówka. Z różnicą , że lżejsza. Przyznam ,ze cena była rewelacyjna i jak ktoś chciałby rower trail, to do tego momentu nie pojawiła się lepsza opcja. 

Edytowane przez Enadxx
  • +1 pomógł 2
Napisano
35 minut temu, Enadxx napisał:

Jako poszukiwacz roweru full xc/dc

Dzięki za nowe sugestie...  ale :) w tym sęk że sam do końca nie wiem czego chcę i co poszukuję bo nie jestem na tyle "objeżdżony". Tyle wiem że nie lubie asfaltu, uwielbiam jeździć po lasach i chcę jeździć komfortowo, czasem lubie się zmęczyć na górkach a czasem po prostu pojeździć po ścieżkach. Kieruje się zatem tym co wyczytam, sugestiami i opiniami innych i próbuję dojść do jakiegoś konsensusu. Abstrakcją jest dla mnie jak ktoś opisuje rower i wrażenia z jazdy i odczuwa różnicę gdy kąt glówki ramy zmienia się o pół stopnia :)

O chiselu wstępnie myślałem owszem bo to była sugestia  m.in. z kanału Punkt Zaczepienia i że to Specialized ale mimo fajnej wagi nie do końca podoba mi się ten typ zawieszenia i żeby mieć przyzwoite komponenty trzeba kupić przynajmniej wersję Comp. 

Godzinę temu, NerfMe napisał:

Ja w swoim Trance też zmieniłem koła na XM1700, ale jak nie jeździsz jakoś bardzo hardcorowo to możesz spojrzeć też w stronę XR1700. 

A tak z ciekawości dlaczego te oryginalne są takie kiepskie i jakie są różnice, głównie chodzi o wagę?

Napisano (edytowane)

Tak, nie jest to rower xc. Takowych dostepnych na rynku aż tak wiele nie ma:

-spec   - cena

-cannondale scalpel - cena i specyficzne cannondalowe wynalazki

-orbea oiz - tu da się slyszeć uwagi o jakości i solidności (wyrywanie mocowania dampera)

-ghost lector fs

-giant anthem - obecnie tylko karbonowe w wysokiej cenie

W trance nie zmieścimy też 2 bidonów.

Z innych opcji jest w tej chwili dodatkowa obiżka na przecenione Rose - przy czym jest to rower tej podobnej kategorii (co prawda mniejszy skok z przodu -120mm, ale nie jest to lekki rower xc)

image.thumb.png.ad705ab93a659f63afa256591f998707.png

Edytowane przez wr81
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Moim zdaniem rower trailowy jest jednak lepszym rozwiązaniem do wycieczek i zwykłej jazdy niż XC. Fakt że pozycja na Trance jest dość wyprostowana i nie jest to ścigacz.

25 minut temu, Jaqbus napisał:

A tak z ciekawości dlaczego te oryginalne są takie kiepskie i jakie są różnice, głównie chodzi o wagę?

Można napisać, że są bardzo solidne:

Tylne koło: 1366 gr, przednie: 1065 gr.

Moje egzemplarze XM 1700: Tył: 986, przód: 902

Z mojego doświadczenia. Co do jakości i wytrzymałości firmowych kół nie miałem zastrzeżeń. Natomiast ta waga dla mnie była nieakceptowalna.

Jeśli chodzi o  Rose Ground Control 3 to niestety już tylko rozmiar XL dostępny.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano

Faktycznie Rose GC3 ma niezłą specyfikacje w tej cenie, jego fenomen to głównie specyfikacja czy rower sam w sobie też?

Tylko tak myślę teraz czy jeżeli do Tranca miałbym od razu dorzucić koła które kosztują ok 2tyś to może lepiej nowy model Ground Control 3 za 2,5tys euro który już ma dobre koła a reszte komponentów chyba jeszcze lepszą niż Trance.

Napisano

@NerfMe Dlatego wkleiłem GC2... wersja 3 byłaby rowerem kompletnym za tę cenę. W 2 w porównaniu do Trance 1 mamy lepsze (moim zdaniem) koła i opony, trochę gorszy napęd za niższą o prawie 200 euro cenę..

@Jaqbus Głównie specyfikacja tj. stosunek cena/ komponenty. Aczkolwiek  marka ma raczej dobre opinie. GC3 posiada np. @sebass52, może On coś napisze.

  • +1 pomógł 3
Napisano

My piszemy jeszcze o starszej wersji Rose Ground Control, który jest tańszy. Ten za 2.5 tys euro już ma nową ramę z dużo bardziej progresywna geometrią.

Czy to źle czy to dobrze to zależy od zastosowania, moim zdaniem w rowerze z tak małym skokiem tak progresywna geometria jest zbędna. Giant kosztuje 1599 euro + obecnie w Bike Discount XM1700 są za 530 euro. Dalej masz 400 euro taniej.  

Giant ma też inny system zawieszenia (zawieszenie z wirtualnym punktem obrotu) ale to raczej ma pomijalne znaczenie w Twoim przypadku.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Wywołany do tablicy przez @wr81 potwierdzam, mam Rose Ground Control 3 z rocznika 2023 czyli tego, który obecnie jest jeszcze na wyprzedaży wspomnianej przez Was. Co do samego roweru to przesiadałem się na niego z typowego Ht XC (swoją drogą też Rose, który jest obecnie na sprzedaż :D ) i na początku musiałem się przyzwyczaić do innej geometrii ramy, do pracy samego zawieszenia itp itd. Nie wiem do czego jest przywyczajony autor tematu ale ja byłem przywyczajony do tego, że na sztywniaku bardzo szybko i w miarę lekko rower nabiera prędkości - w trailówce, nawet tej o skoku 120/120 no jest to odczuwalnie inaczej?/wolniej? Po przyzwyczajeniu się do tego rower jest świetny, zabieram go w góry, na single czy okoliczne wertepy na Roztoczu i Lubelszczyźnie na pół dnia czy nawet cały i bawię się świetnie więc jako "uniwersalny" rower górski jest bardzo ok. Co do pracy samego osprzętu  to wszystko działa bardzo dobrze i szybko. Nie ważyłem go jeszcze ale nie jest jakoś odczuwalnie czy znacząco cięższy niż mój wcześniejszy sztywniak Count Solo z napędem Deore 2x10, kołami Mavic Crossride i Rebą. 

Fajnie gdybyś miał kogoś w okolicy, kto ma trailówkę albo fulla xc, żebyś mógł sobie porównać te typy rowerów i jak się na nich czujesz i wtedy wybrać.

Edytowane przez sebass52
  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 19.01.2025 o 10:51, Jaqbus napisał:

O chiselu wstępnie myślałem owszem bo to była sugestia  m.in. z kanału Punkt Zaczepienia i że to Specialized ale mimo fajnej wagi nie do końca podoba mi się ten typ zawieszenia i żeby mieć przyzwoite komponenty trzeba kupić przynajmniej wersję Comp.

W przypadku specialized cena, w porównaniu z oferowanymi komponentami jest za wysoka -  jak najbardziej się zgadzam.

Natomiast co masz na myśli piszac ,że nie podoba się "ten typ zawieszenia" ?

Napisano (edytowane)

@Enadxx O nic technicznego bynajmniej :) to akurat chodziło mi o aspekt wizualny.

 

@sebass52 Bardzo Tobie dziękuje za obszerny opis doświadczeń. Faktycznie komponenty w Rose są nie do przebicia, na początku byłem nastawiony żeby wysyłkowo roweru nie zamawiać to teraz już zmieniłem zdanie po namowach, ale akurat Rose już nie ma.  Tak jak pisałem ja nie jestem tak objeżdżony żeby móc te wszytkie niuanse wychwycić jak Wy, naprawde mam wielki szacun i podziw do Was że potraficie wyczuć tyle zmiennych w rowerze. Mam nadzieję że kiedyś będę miał więcej czasu żeby choć część tej wiedzy posiąść.

Zaskakuje mnie jednak podejście sklepów, byłem w trzech lokalnych z nadzieją że trafie na kogoś kto pomoże, ukierunkuje, ale niestety się zawiodłem, bo w sklepie tylko pytają jaki rower do jakiego budżetu, ale nikt nie pyta do czego,  czy mam jakies wymagania, jaki skok czy coś już nie mówiąc o tym żeby coś poopowiadali. A na pytanie o jakiś rower można usłyszeć że jest fajny lub spoko.

Także na tapecie pozostaje  na tą chwilę Trance 1. Niezła aktualna cena, przyzwoite komponenty.

Jeszcze mi troche w głowie siedzie Ripley, ale nowy 13k, ewetualnie potestowy 9k, więc spora różnica w cenie.

 

 

Edytowane przez Jaqbus

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...