Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie

Zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze nowego roweru, gdzie głównym moim problemem jest klęska urodzaju, tyle tego jest, a nie znam się na tyle żeby wyłuskać coś co w tej chwili wypada najkorzystniej cena do marki i komponentów.

Wzrost 181cm, waga ok 82kg 

Nie jeżdzę ekstremalnie, ale zawsze po lasach, górkach, więc raczej kompromis wygodnego podjeżdzania i zjeżdżania, full, 29 cali.

Chciałbym coś dobrego na lata, nie zmieniam co chwilę, marki wysyłkowe odrzucam. Do tej pory od x lat jeżdżę jeszcze na Giant Yukon 26cali.

Myślałem m.in. o Specjalized Chisel ze wzgledu na renome marki ale nie wiem czy komponenty w porównaniu do innych rowerów w tej cenie nie są słabsze.

Będę wdzięczny za chwilę poświęconego czasu na jakieś sugestie od Was ludzi w temacie.

Napisano

Jak marki wysyłkowe odrzucasz to masz póki co na promocji masz  Gianta Trance 1 z Niemiec. Zmieniasz koła na np. Dt Swiss xm1700 i masz kompletny rower na lata. 

Z najnowszym Chiselem kontaktu nie miałem, z recenzji zapowiada się ciekawie, ale tu bym patrzył na minimum Chisela Comp.

Chociaż nie wiem czemu odrzucasz marki takie jak  np. Rose czy Canyon.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dziękuje za zainteresowanie

Odrzucam marki wysyłkowe bo po 1 interesuje mnie zakup na fakturę i nie wiem czy to nie problematyczne przy zakupie z zagranicy

Po 2  ważniejsze: kwestie gwarancyjne/ reklamacyjne ( a z canyonem akurat spotkałen się z kilkoma opiniami że potrafią w nich pękać ramy  a obsługa gwarancyjna jest na fatalnym poziomie)

Napisano

Z doświadczenia napiszę, że z Canyonem na fakturę żaden problem, z Bike Discount żaden problem, z Evolution Bike z Włoch żaden problem, chociaż trochę się ociągają.

Z uznaniem gwarancji za rower z za granicy faktycznie różnie, najczęściej trzeba reklamować u sprzedawcy, ale to sa sporadyczne przypadki pęknięć ramy, co zdarza się rzadko.

Niestety przy różnicy cen rzędu 40 proc. kupowanie tego samego towaru w Polsce jest trochę bez sensu, nawet jak raz na żywot roweru trzeba będzie odesłać.

W Polsce chyba Chisela Comp w tej cenie nie znajdziesz.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie wiedziałem że aż takie duże różnice są w cenie, nawet jeśli brać pod uwagę promocje u nas? 

Kiszące a zarazem otwiera kolejną bazę rowerów z których dla mnie nie wiadomo co wybrać :)

A takie takie opcje:

https://www.wysepka.pl/rowery-gorskie-full/12517-23285-rower-gorski-marin-alpine-trail-carbon-1.html#product-section-specification

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-cannondale-habit-3#additional

 

Napisano
1 godzinę temu, Jaqbus napisał:

Nie wiedziałem że aż takie duże różnice są w cenie, nawet jeśli brać pod uwagę promocje u nas? 

Kiszące a zarazem otwiera kolejną bazę rowerów z których dla mnie nie wiadomo co wybrać :)

A takie takie opcje:

https://www.wysepka.pl/rowery-gorskie-full/12517-23285-rower-gorski-marin-alpine-trail-carbon-1.html#product-section-specification

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-cannondale-habit-3#additional

 

Te rowery są do trochę innych zastosowań niż podałeś w pierwszym poście, mają dość duży skok zawieszenia i geometrię nastawiona bardziej na zabawę w dół. Rozgladaj się za czymś ze skokiem 110-130 mm

Chisel wygląda faktycznie sensownie, jak ta waga jest prawdziwa to jest super opcja jak na aluminiowego fulla:

https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-chisel-comp-29-gx-eagle-2025-rower-gorski/141350362/p?tqw=XL&_gl=1*affqao*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMItKrclsrhigMVM2WRBR0WETbVEAQYASABEgJoBfD_BwE&gclsrc=aw.ds

W innym temacie ktoś kiedyś podrzucił tego Cube:

https://www.bike-discount.de/en/cube-ams-one11-c-68x-pro-29-liquidred-n-carbon

L powinna być rozmiarowo ok, tylko widelec taki bardzo podstawowy.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie mam właśnie takiego doświadczenia i nie wiem czy gdy kupie rower z za dużym skokiem na moje zastosowania to czy jest taka diametralna różnica i dużo gorzej jest podjeżdzać pod górki?

Co do Speca, fajnie że to Spec, tak jak pisałem wcześniej mam tylko wątpliwości co do konfiguracji, większość rowerów gdzie mniej się płaci za samą ramę i firmę ma np lepsze hamulce, czterotłoczkowe - ale tu też pojawia się pytanie czy wypadałoby żeby były lepsze czy te w zupełności wystarczą?

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, KrissDeValnor napisał:

PS  w cenie Speca wolałbym karbonowego BH

Firma mi w ogóle nie znana, ale opcja ciekawa i wygląda zacnie, jedyny minus o którym dużo osób z branży mówi to problematyczne prowadzenie linek przez stery.

Edytowane przez Jaqbus
Napisano (edytowane)

Jak jesteśmy przy karbonowych Hiszpanach:

https://www.ibksport.com/orbea-oiz-m30-2024-chameleon-goblin-green-gloss-black-matt/p?skuId=22124

Generalnie w tym budżecie naprawdę obecnie można zaszaleć. Warto mieć jakieś konkretne wymagania;) 

Nawet w Polsce niewiele drożej:

https://www.greenbike.pl/rower-gorski-orbea-oiz-m30-2024-w-100-gotowy-gratis-p-8100.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIoOfXnOfhigMVLlyRBR2DdAFkEAQYASABEgJfsvD_BwE

Jeszcze Scott Spark RC w super cenie u Włochow, mi kiedyś mignął:

https://evolutionbikes.pl/products/scott-spark-rc-comp?_pos=9&_fid=d22fb1531&_ss=c

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano

Bardzo Wam dziękuję za podpowiedzi, co jedna to ciekawsza, Orbea i to w karbonie wygląda ciekawie.

Co do Scotta oglądałem go swojego czasu nawet w salonie, dość specyficzny i jakoś mi nie pasuje to że nie widać dampera :)

Poczytałem też trochę o Ibisie i bardzo mnie zaintrygował, polski dystrybutor ma tez wystawione na allegro.

Napisano

Faktycznie masz rację, pisałem do dystrybutora w tej sprawie, na oponach Assegai wychodzi 15,5kg ewentualnie na szybszych maxxisach mogą zejść do 15kg.

Musze się dowiedzieć w takim razie ile faktycznie Lka Chisela waży.

Napisano

Dwa pytania

Czy te 2kg robi dużą różnice? Bo nie mam doświadczenia, a spodobała mi się bardzo opcja Ibis Ripmo, coś innego, fajna specyfikacja.

Nie ma problemów z tymi sklepami zagranicznymi? Że coś przyślą nie tak, uszkodzone i co z jakimś przeglądem gwarancyjnym? 

  • Mod Team
Napisano

Co do różnicy masy, to trochę to zależy od stylu jazdy/dynamiki i danego terenu - im ma być szybciej i trudniej, tym lżejszy rower bardziej zyskuje, zwłaszcza przy dobrej kondycji kierującego.

Roweru z zagranicy póki co nie kupowałem, ale koledzy pewnie coś podpowiedzą.

  • +1 pomógł 1
Napisano
18 godzin temu, Jaqbus napisał:

Dwa pytania

Czy te 2kg robi dużą różnice? Bo nie mam doświadczenia, a spodobała mi się bardzo opcja Ibis Ripmo, coś innego, fajna specyfikacja.

Nie ma problemów z tymi sklepami zagranicznymi? Że coś przyślą nie tak, uszkodzone i co z jakimś przeglądem gwarancyjnym? 

Moim zdaniem dwa kilo robi ogromną różnicę, szczególnie na podjazdach. 

Nikt ze znajomych, którzy kupowali w tych sklepach nie musiał jeszcze czegokolwiek ma gwarancję odsyłać. Jak coś doszło nie doregulowane czy krzywe, to oddawali do serwisu i na podstawie rachunku sprzedawca zwracał kasę.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ehh miałem nadzieję na inną odpowiedź :) 

Chociaż moim zdaniem prawda leży pośrodku i ma pewnie też znaczenie to o czym wspomniał Krissdevalnor, kondycja i doświadczenie kierującego.

Bardzo mi podpasował ten Ibis, jedynie wątpliwości rodzi ta wyższa waga i szukam jeszcze informacji na temat DVO - bo jak czytałem recenzje Ibisa  na 1Enduro to autor zachwalał że w tej cenie to rewelacja, ale przez przypadek zauważyłem że na forum DVO nawet nie ma swojej kategorii osobnej w dziale.

Napisano (edytowane)
W dniu 6.01.2025 o 13:27, Jaqbus napisał:

Nie jeżdzę ekstremalnie, ale zawsze po lasach, górkach, więc raczej kompromis wygodnego podjeżdzania i zjeżdżania, full, 29 cali.

Ripleya sam rozważałem, zanim znalazłem świetną ofertę ne Trance swojego czasu, ale Ripmo to już rower z założenia do cięższych zastosowań. Jak zjeżdżasz, przykładowo, czerwone i czarne trasy w takim Bielsku to będzie pewnie super, natomiast jak głównie w grę chodzą wycieczki po górach to moim zdaniem będzie zamulał. 

Może jak nie masz doświadczenia warto rower wypożyczyć i wtedy zdecydować?

Ibis kiedyś miał opcje wypożyczenia roweru na weekend za 200 zł. Nie wiem czy jeszcze mają. Często też Beastie Bikes robi dni testowe, może warto wtedy się przejechać i zdecydować. Wydaje się, że zaczynałeś wątek od fulla do XC, a kończysz na pełnoprawnym rowerze enduro ;)

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano

No tak to jakoś wyszło, łatwo się zagalopować :)

Fakt, powinienem raczej rozważać Ripleya niż Ripmo i w sumie o nim czytałem na samym początku. Ale nowy fakt jest taki że w Beastie Bikes właśnie spadła cena Ripma o 2k ! :)

Jak już wspomniałem na wstępie najgorsza jest klęska urodzaju.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...