Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Posiadam ebike duotts c29. Jest to wersja mocno budżetowa jeżeli chodzi o ebike. W tym roku przed sezonem chce wymienić kilka części bo te, które przychodzą z rowerem nie do końca spełniają moje wymagania.

Muszę zaznaczyć, że jestem w tym trochę zielony dlatego wolę o zdanie spytać się tutaj na forum gdzie są doświadczeni ludzie.

Pierwszą rzeczą jaką chce zrobić to wyrzucić przednią przerzutkę oraz dźwignię zmiany tych przerzutek. Spowodowane jest to tym, że jak to w ebike kierownica jest zawalona wszelakimi akcesoriami i chcę ją trochę "odchudzić". Przez ostatni sezon okazało się, że w przednim blacie przez cały czas miałem łańcuch na największej tarczy więc możliwość jej zmiany jest raczej zbędna. Zmiany w przełożeniach dokonywałem jedynie na tylnej przerzutce. Czytałem na tym forum co nie co, ale potrzebuje pomocy w moim konkretnym przypadku. Czy jak usunę przednią dźwignię oraz linkę to czy jest szansa ustawienia szyny przerzutki tak żeby była na stałe w pozycji trzeciej największej tarczy ? Jeżeli nie to znalazłem taką szynę prowadzącą na ali i chce wiedzieć co o tym myślicie. 

https://pl.aliexpress.com/item/1005006177707315.html?spm=a2g0o.best.moretolove.30.4c761e2bpq2eNR&gatewayAdapt=glo2pol

W przyszłości planuję oczywiście zmianę na blat przedni tylko z jednym przełożeniem i tutaj chętnie poznam jakieś budżetowe polecenia z dużą ilością zębów. 

Jeżeli chodzi o tył to ten rower posiada kasetę, którą też chcę wymienić bo najwyższa przerzutka ma 14 zębów. Czy jeżeli chcę zmienić na kasetę, która ma również 7 rzędów tylko powiedzmy najwyższe przełożenie 11 zębów to nie będzie potrzeby wymieniać czegoś więcej ?

Ostatnią rzeczą, którą chce wymienić to dźwignia zmiany tylnej przerzutki. 

https://allegro.pl/oferta/manetka-shimano-sl-m310-tylna-7-prawa-1703

Czy taka z aukcji allegro będzie pasować plug&play ? Niby tyle samo przełożeń, ale nie wiem czy to działa w ten sposób. Z tego co wiem to te, które są już w rowerze to bardzo niska półka plus do tego słabo wyglądają dlatego chce wymienić.

Chętnie też poznam jakieś propozycje jak chodzi o części.

Wrzucam również kilka zdjęć podzespołów roweru bo przecież nikt z fusów nie wywróży co tam siedzi :D

IMG_8394.thumb.jpg.52e560dd6ee106517183a2c5e586cd69.jpgIMG_8393.thumb.jpg.b01c67bcbda9cac9e9ce4105dc6c4268.jpgIMG_8392.thumb.jpg.d677cb6e86e835bd1772e13e22b5772c.jpg

Napisano (edytowane)

mało danych żeby ci poradzić dobrze. przede wszystkim czy jeździsz po górach i z jaką prędkością planujesz się poruszać od tego zależy w którym kierunku trzeba iść.

jak już chcesz  wyrzucić manetkę i linkę to na co ci przerzutka, tez ją odkręć i po problemie z prowadnicą. Z tyłu masz wolnobieg, nie kasetę więc z 14 zębami nic nie wskórasz, chyba że znajdziesz pasujący bębenek na kasetę do twojego silnika.  Na jednym blacie z przodu będziesz musiał iść na kompromis, albo góry, albo prędkość. Nie pogodzisz wszystkiego jak teraz z 7 biegami z tyłu. Zmiana korby na taką z dużą ilością zębów to w MTB nie spotykane z reguły kończą się na 38-40T.  Rozwiązniem może by była korba Claris FC-RS200 46-34 lub 50-34, na co dzień byś jeździł na 46 jak teraz , a sporadycznie, awaryjnie razie potrzeby mógłbyś ręcznie zmienić na blat 34 (bo przerzutki już nie masz:))  To by się mogło sprawdzić przy wspomaganiu silnikiem. Ile teraz masz zębów z przodu. ? Zmanetką z tyłu to na razie poczekaj, póki działa, bo nie wiadomo dokąd zmierzą Twoje modyfikacje. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LARIS FC-RS200 

Edytowane przez Robi68
Napisano (edytowane)

Co do kasety to faktycznie mogłem się pomylić :D Tak jak zaznaczyłem to jestem zielony w temacie i mogę czasami się pomylić jak chodzi o techniczne sprawy.

Z prędkością to może lepiej pisać nie będę bo mnie zjedzą, że to nie forum dla skuterów, a dla rowerów. Ogólnie mam troche km do pracy i ten rower w sezonie właśnie do tego mi służy. Mimo wszystko jeżdżę bezpieczenie po normalnych pustych bocznych drogach dojazdowych (nie ścieżkach rowerowych). Powierzchnia jest raczej płaska, ale są też krótkie odcinki po drogach polnych/utwardzonych gdzie potrafi trochę wytrząsać rower.

Dlatego też mam pytanie o przednią przerzutkę bo słyszałem, że po jej usunięciu łańcuch łatwo spada w warunkach gdzie rower jeździ po nierównościach lub gdy przyciśnie się zbyt mocno pedały. Więc się zastanawiam czy sama prowadnica (np. ta z aliexpres lub ustawiona na stałe prowadnica z przerzutki) wyeliminuje ten problem. 

Taka modyfikacja chodzi mi po głowie bo przy wyższych prędkościach to nie ja pomagam silnikowi, a to on pcha rower, a ja tylko z jakimś tam lekkim oporem kręcę korbą. Dlatego też myślę o wymianie podzespołów pozwalających na lepsze przełożenie (więcej zębów z przodu, mniej z tyłu). 

Jak chodzi o konkrety blatu z przodu to tak jak napisałem problemem są te większe prędkości. Rower jest na tyle silny, że ruszenie z cięższym przełożeniem nie jest żadnym problemem, więc chcę celować w szybkość, a regulacja może być tylko z tyłu. Niestety ilość zębów nie jest mi znana bo nie ma chyba żadnej informacji naniesionej na części, a rower jest teraz w tak ciężko dostępnym miejscu, że policzenie ich ilość jest prawie niemożliwe. Jutro postaram się to dokładnie sprawdzić

Edytowane przez mario323115
Napisano (edytowane)

No to jak idziemy w prędkość to można tez zrobić inaczej. Najprościej chyba bo twoja obecna korba ma odkręcane blaty pewnie 104BCD(trzeba zmierzyć) Zdjąć wszystkie i podmienić  środkowy lub największy na blat typu narrow wide z aliexpress do wyboru i koloru, a wielkość blatu musisz dobrać sobie doświadczalnie. Z blatu NW łańcuch Ci nie spadnie. Jest w czym wybierać.  Jak dasz większy niż obecnie blat to trzeba będzie zmienić lub wydłużyć też łańcuch. 

Przy okazji pomyślałbym przede wszystkim o lepszych hamulcach, bo te na linkę to... do tej masy i prędkości. Od tego zacznij. Dobrze że opony są chociaż 2.1 jakby weszły szersze to śmiało. Łańcuch może Ci spadać też dlatego że przerzutka za słabo go napina na wertepach. 

Edytowane przez Robi68
Napisano (edytowane)

Spokojnie ten setup był tylko na pierwszy sezon. Teraz właśnie się zabieram za gruntowne przerobienie roweru dlatego też i temat napędu poruszam.

Już czekają hydrauliki dwutłoczkowe od shimano, lepsze tarcze, dętki dużo bardziej odporne z schwalbe. Opony akurat będę chciał chyba zmienić na mniejsze jeżeli się da 2.0. Mianowicie myślałem o conti terra hardpack bo mają dużo niższe opory toczenia. Ja głównie jeżdzę jak wspomniałem wcześniej po asfalcie więc jakieś ultra dobre właściwości terenowe wydają się być na wyrost.

A jak się upewnić czy da się od tej korby okręcić blat ? Wystarczy zerknąć na wewnętrzną stronę ? Kupując nowy blat jestem w jakiś sposób ograniczony jeżeli chodzi o ilość zębów ? Rozumiem, że należy wydłużyć łańcuch oraz sprawdzić czy konstrukcyjnie nowy blat nie będzie o nic wadził i tyle wystarczy ? 

Widzę opcję nawet 52T więc pewnie będę starał się celować w te większe rozmiary 

 

Edytowane przez mario323115
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Robi68 napisał:

Z tyłu masz wolnobieg, nie kasetę więc z 14 zębami nic nie wskórasz, chyba że znajdziesz pasujący bębenek na kasetę do twojego silnika. 

Są dostępne wolnobiegi z najmniejszą zębatką o jeden ząbek mniejszą. Zawsze coś, a dużo nie kosztuje. 

Wolnobieg SunRace 7-rzędowy 13-28T srebrny MFM30 - Sunrace 7rz. 13-28T MFM307CS - 11022926292 - Allegro.pl

Jest też wersja 13-34.

1 godzinę temu, Robi68 napisał:

Najprościej chyba bo twoja obecna korba ma odkręcane blaty pewnie 104BCD(trzeba zmierzyć)

Mam (miałem, bo założyłem inną) taką korbę w Madani Cabrero i tam są nitowane zębatki (choć łby nitów nieco imitują śruby). Mi to wygląda na wersję 42/34/24, ale być może były i trekkingowe (48/38/28).

image.thumb.jpeg.f6e235d28a599bc25bd5e4698643fb78.jpeg 

5 godzin temu, mario323115 napisał:

Ostatnią rzeczą, którą chce wymienić to dźwignia zmiany tylnej przerzutki. 

https://allegro.pl/oferta/manetka-shimano-sl-m310-tylna-7-prawa-1703

Czy taka z aukcji allegro będzie pasować plug&play ? Niby tyle samo przełożeń, ale nie wiem czy to działa w ten sposób. Z tego co wiem to te, które są już w rowerze to bardzo niska półka plus do tego słabo wyglądają dlatego chce wymienić.

Będzie pasować plug&play i będzie dużo solidniejsza, wygodniejsza i precyzyjniejsza niż ta co masz obecnie.

Ta aukcja z linka już nie istnieje, ale uważaj na chińskie podróbki i kupuj z pewnego źródła, np.:

Manetka Shimano SL-M310 tylna 7 prawa - ASLM310R7A - 17036271528 - Allegro.pl

A poniżej, dla porównania, bankowo "kitajskie" podróbki:

Manetki przerzutki SL-M310 (3x8)Dźwignia zmia - 2126707 - 17055059874 - Allegro.pl

Edytowane przez marvelo
  • +1 pomógł 1
Napisano

Skoro korba jest nitowana, to trzeba tę korbę zmienić. Ja bym spróbował jednak Clarisa FC-RS200 50-34. Chyba, że chcesz przejść na sztywną oś z kwadratu to poszukać jakiejś korby na aliex z wymiennymi blatami. Może być szosowa GXP lub MTB na 104BCD lub 110BCD. Blat 50 myślę że Ci wystarczy. Porównaj sobie i pokombinuj.

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=22,32,42&RZ=14,16,18,20,22,24,34&UF=2341&TF=80&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=50&RZ2=14,16,18,20,22,24,34&UF2=2341

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, marvelo napisał:

 

image.thumb.jpeg.f6e235d28a599bc25bd5e4698643fb78.jpeg 

 

Dokładnie tak wygląda to u mnie. Tak samo niby ze strony zewnętrznej jest jakaś główka do "dokręcenia", ale po drugiej stronie jest ewidentnie zanitowane.

Dziękuje za doradzenie w kwestii dźwigni przerzutki. Jutro zamówię i ją również wymienię bo ta obecna wygląda tandetnie jak zabawka i tak samo działa.

Nad wolnobiegiem się jeszcze zastanowię jak wymiana przedniej zębatki na powiedzmy 52T nie zadowoli mnie wystarczająco.

 

Dzięki @Robi68 za kalkulator bo już mogę sobie lepiej zobrazować jak wymiana części wpłynie na szybkość. Jutro przysiądę i poszukam jakichś opcji na alie. 

Dziękuje wam za cenne rady

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...