tob Napisano Piątek o 19:43 Napisano Piątek o 19:43 Cześć, właśnie zamontowałem nową korbę Shimano M5100 wraz z nowym suportem MT501 i zauważyłem, że jest chyba źle wyważona, po zakręceniu (bez pedałów i łańcucha) prawie ramię zawsze opada (. Nie mam zbytnio doświadczenia z korbami, ale poprzednie korby jakie miałem (na kwadrat z niższej półki) były idealnie wyważone. Czy to jest wada fabryczna, czy tylko (aż?) "nowa, lepsza jakość"? Nie wiem czy powinienem wymienić na inny egzemplarz, czy lepszy model... Cytuj
TheJW Napisano Piątek o 22:12 Napisano Piątek o 22:12 (edytowane) Skręć wszystko w całość i idź na rower. Nie szukaj problemów tam, gdzie ich nie ma. Serio. A jeśli oczekujesz "naukowej" ekspertyzy i odpowiedzi, to jest ona prosta - prawe ramię ma większą masę z wiadomego powodu, a to skutkuje szybszym jego opadaniem. Przyczyna może być też dużo bardziej prozaiczna - w prawej misce suportu może być odrobinę więcej smaru, przez co łożysko obraca się z większym oporem. Chcesz mieć pewność, to załóż korbę odwrotnie - prawe ramię z lewej strony i na odwrót, i spróbuj ponownie. Edytowane Piątek o 22:16 przez TheJW 1 Cytuj
ChuChu Napisano Sobota o 07:25 Napisano Sobota o 07:25 @TheJW co ma ilość smaru w danej misce, do tego jak ustawiają się ramiona? Przecież korby są połączone. Jeżeli zawsze zatrzymuje Ci się w tym samym miejscu, to ja bym się zastanowił czy nie masz totalnie skopanej ramy. Pakiety na kwadrat siedzą w środku ramy, więc nie ma to tak dużego znaczenia. Suporty HT2 opierają się na zewnętrznej ściance mufy. Jeżeli nie jest ona wykonana dokładnie, to w którymś miejscu obrotu wyczuwalny będzie większy opór, bo łożyska są przekoszone. Oprzyj palec o korbę i delikatnie obracaj. Jeżeli poczujesz że w miejscu w którym się zatrzymuje, jest lekko większy opór, to to powyżej może, ale nie musi być źródłem problemu. Cytuj