Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Od razu zaznaczę, że w kwestiach technicznych jestem absolutnym laikiem. Chcemy zacząć jeździć dłuższe wyprawy rowerowe - fizycznie jesteśmy w stanie przejechać do 100 kilometrów dziennie. Głównie planuję poruszać się asfaltami i drogami leśnymi, bez żadnych wyczynowych tras po korzeniach czy skałach.

Zastanawiam się między rowerem crossowym (np. cannondale quick) a MTB (np. cannondale trial). Raczej skłaniam się bardziej ku rowerowi crossowemu, chociaż tutaj wydaje mi się, że jest ciężej z dobraniem odpowiedniej ramy dla żony. MTB wydaje się też być wygodnym rozwiązaniem, ale chyba jakoś nie klei mi się to z podróżowaniem z sakwami na dłuższe dystanse.

Głównie mnie nurtuje też kwestia wygody we wspólnych podróżach - rowery mtb z większymi ramami mają koła 29 cali, a z mniejszymi 27,5. Czy połączenie tych dwóch rowerów we wspólnej trasie nie będzie powodowało, że komuś z dwójki będzie się ciężej/mniej komfortowo jeździło? Wszystkie rowery crossowe mają jednakowy rozmiar kół - 28.

Rowery gravelowe odpadają ze względu na niepolubienie się z barankami lata temu.

Kwestie techniczno-osobowe:

Mężczyzna 195cm 85kg

Kobieta 156cm 50kg

Napisano

Cześć, pytanie gdzie chcesz jeździć, dokąd będą te wyprawy itd. W tym roku byłem na trzech wyprawach na rowerze MTB i uważam, że mój rower crossowy nie dałby sobie tam rady z racji nawierzchni po jakich jeździliśmy. Dużo leśnych ścieżek, single, polne drogi i jazda plażą. 

Co do rozmiaru kół to mój rower ma 29", a rower mojej kobiety 27,5". Jakiejś przepaści nie ma w jeździe nie ma. Może dlatego, że nie żyłujemy na tych wyprawach, to często całodzienne szwędaczki, podziwianie widoków itd. Średnia długość trasy 70 km, maksymalnie 121 km.