Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chciałem zasięgnąć Waszych opinii o oponach Vittoria Syerra 2.4" - ktoś ujeżdża?.

PS. Obecnie mam T - Schwalbe Racing Ralph SR TLE EVO 2.35" / P - Schwalbe Wicked Will SR TLE EVO 2.4" - kilka razy się uślizgnęły. P na wilgotnych korzeniach i kamieniach (jeleniowskie ścieżki) , T na mokrym szutrze.

Napisano (edytowane)

Zostawię komentarz by temat nie uciekł, bo też kiedyś nad nimi rozmyślałem, ostatecznie wybrałem Forekastery 2.4. Natomiast nie ma opony która się nie uślizgnie na wilgotnych korzeniach i kamieniach. Wczoraj mi się Assegai uślizngął na korzeniu w warszawskim lesie, a koledze tył w fatbike.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano

Co prawda nie miałem ale mocno się interesowałem na co zmienić Wicked Will (beznadziejne opony). Syerra podobno jest kiepska lubi się ślizgać, Barzo jest lepszym wyborem. Dlatego jak WW zmieniam na Barzo 2,35. Miałem kiedyś z tyłu 2,25 i była super, ale jak zacząłem jeździć w góry na solidne trasy to zmieniłem na opony do tego celu stworzone.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Co prawda nie jeździłem na syerra, ale miałem je w ręku.

Bieżnik bardziej agresywny niż barzo. Karkas mocniejszy niż barzo.

Producent i mieszanka ta sama jak barzo TNT.

Dlaczego więc miałaby być mniej przyczepna niż barzo?

 

Pozostając w temacie opon "Downcountry" osobiście polecam specialized ground control grid T7.

Przejechałem na takich sudety Divide i się nie zawiodłem.

Podobno maxxis forekaster 3c maxxterra to też dobra propozycja z tej kategorii.

Edytowane przez KSikorski
  • +1 pomógł 1
Napisano
12 godzin temu, NerfMe napisał:

. Natomiast nie ma opony która się nie uślizgnie na wilgotnych korzeniach i kamieniach.

to może nie ma co wymyślać z wymianą ?

Napisano (edytowane)

Jeżeli jeździsz na Jeleniowskich Ścieżkach to oczywiście, że jest. Zależy co robisz na rowerze. Forekastery sobie kupiłem na Mazowieckie lasy. W góry, czy na Jeleniowskie zakładam Dissectora na tył, Assegaia na przód. Różnica jest kolosalna.

Z zwiazku z tym, skoro już masz komplet w miarę lekko toczących się opon, a chcesz mieć bardziej terenowe, może warto rozważyć opony do cięższych zastosowań, niż iść w półśrodki.

Nie mam porównania do Schwalbe.

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Jak opony nie są zużyte to obiektywnie nie ma po co.
Ja oponę "downcountry" stosuję latem.
Na zimę zakładam opony enduro.

Do końca listopada jeździłem na 2x ground control. Na jednym z lokalnych singli mam dropa z wejściem w zakręt tuż po lądowaniu. Zawsze trochę mną tam zamiatało.
W grudniu założyłem zestaw butcher / eliminator. Pierwszy zjazd, lądowanie i... rower pojechał jak po szynie, żadnego zamiatania.

Na Jeleniowskie zimą widziałbym zdecydowanie opony enduro.

Zatem opona robi różnicę, pytanie czego oczekujesz. Duże różnice będą między kategoriami opon. Różnice między oponami wysokiej jakości różnym producentów, ale z jednej kategorii, będą prawdopodobnie subtelne.

Edytowane przez KSikorski
  • +1 pomógł 1
Napisano
13 godzin temu, KSikorski napisał:

Co prawda nie jeździłem na syerra, ale miałem je w ręku.

Bieżnik bardziej agresywny niż barzo. Karkas mocniejszy niż barzo.

Producent i mieszanka ta sama jak barzo TNT.

Dlaczego więc miałaby być mniej przyczepna niż barzo?

 

 

Podobno ze względu na wzór bieżnika i jego rozmieszczenie / odstępy. Fajnie jakby wypowiedział się ktoś kto je miał.

Napisano

Wbiję się wam w wątek z pytaniem do @KSikorski ze względu na jego oblatanie w temacie (odpowiedzi innych użytkowników też mile widziane):

Jakbyś miał wybierać między Vittoria BarzoSpecialized Ground Control Grid T7, to... ?

Dlaczego pytam - plan był przejść na kpl Barzo (obecnie Barzo/Mezcal), ale że cena laczków Speca podobna... Jak jeżdżę: XC cały rok - sucho/mokro mam czas idę na rower, ciuchłam się po lasach - różnorakie nawierzchnie, czasem płasko, czasem górę i  czasem w dół, asfaltów unikam, ale bywa ,że trzeba się w teren dokulać, plus kilka razy w roku BikeMaraton lub podobne klimaty.

 

Napisano

Bezpośrednie porównanie bieżnika barzo i ground control: https://photos.app.goo.gl/wRp9Po1XCr1FNHmM7

Perspektywa nie jest 1:1, ale widać że ground control ma znacznie groźniejsze boczne klocki i szerzej rozstawione klocki centralne.
Barzo ma mało groźne klocki boczne i środkowe ustawione "jeden za drugim".
Zatem ground control lepiej się oczyszcza z błota i lepiej trzyma w pochyleniu. Barzo będzie szybsza na ubitym podłożu.
Różnica w masie nie jest porównywalna, bo barzo na zdjęciu jest w wersji TLR z bokami bez wzmocnień, żeby było porównywalne to trzeba by było referować do wersji TNT.

Osobiście wybrałbym ground control grid T7 jako bardziej uniwersalną oponę od barzo TNT. Lubię gdy rower trzyma się jako tako gleby idąc w przechyle/
Można rozważyć też ground control control T7 (w sensie karkas control a nie grid) jako lżejszą alternatywę, jeśli wytrzymałość na dobicie opony i boczne rozcięcia nie jest priorytetem.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@KSikorski dzięki za info. Vittoria jak najbardziej TNT. Jakiego laczka bym nie wybrał, to kosztem masy (w ramach rozsądku) bardzo akceptuję "pancerność" opony. No mam teraz zagwozdkę z wyborem. Przyznam, że te centralne klocki w GC mnie trochę zastanawiają - jakoś przyzwyczajony jestem do rozstawu jak w Barzo. No, nie wiem...

Jeszcze jedno: miksujesz modele/grubość na przód/tył (np. Barzo/Mezcal, Ground Control/Fast Trak), czy jeden model tej samej szerokości?

Napisano
9 godzin temu, KSikorski napisał:

Na jednym z lokalnych singli mam dropa z wejściem w zakręt tuż po lądowaniu. Zawsze trochę mną tam zamiatało.
W grudniu założyłem zestaw butcher / eliminator. Pierwszy zjazd, lądowanie i... rower pojechał jak po szynie, żadnego zamiatania.

Na Jeleniowskie zimą widziałbym zdecydowanie opony enduro.

 

OK, dzięki. Eliminator dajesz na przód?

 

Wracając do lata i Syerra :) ktoś coś ?

Napisano
Godzinę temu, CoolBreezeOne napisał:

Jeszcze jedno: miksujesz modele/grubość na przód/tył (np. Barzo/Mezcal, Ground Control/Fast Trak), czy jeden model tej samej szerokości?

MTB błoto i śnieg:
Przód Specialized butcher grid trail T9 29x,23
Tył Specialized eliminator grid trail 29x2,3

MTB uniwersalne:
Przód/tył Specialized Ground Control grid T7 29x2,35

MTB-gravel błoto i śnieg:
Przód Specialized fast trak grid T7 29x2,2
Tył Specialized renegade control T5 29x2,2

MTB-gravel uniwersalne:
Przód/tył Michelin Wild Race`R Ultimate Advanced 29x2,25

Te komplety to mieszanka doświadczenia, preferencji i promocji aktualnych w chwili zaistnienia zapotrzebowania.

  • +1 pomógł 3
Napisano

Ja bym chętnie przetestował Specialized Ground Control grid T7 29x2,35. Jeśli znajdę w podobnej cenie do Barzo. Wygląda na ciekawą opcję do testów. Nic gorszego niż Wicked Will mnie chyba nie spotka :)

Napisano (edytowane)

Dzięki, wezmę na testy ;)

Znalazłem wcześniej na olx nowe w dobrej cenie. Zadałem sprzedającemu pytanie jaka mieszanka, na co odpisał:

"Dobry wieczór. Przepraszam, a co to ma wspólnego z zakupem tych opon? To chyba nie jest Formuła 1. Nie bardzo w ogóle nie wiem o co Pan pyta."

Nie miałem ochoty na durne dyskusje, ale łaskawie sprawdził (T5) i zmienił opis aukcji wraz ze zdjęciem. Rozbawiło mnie to ;)

Edytowane przez sky87
  • Haha 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...