Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znajoma kupił w tym roku Levela (jeżeli dobrze pamiętam damskiego 6.0). Nie minąło pół roku a już dwa razy prostowałem hak i raz wymieniałem. Teraz znowu hak wymaga wymiany. Poza jednym przypadkiem kiedy ktoś w Nią wjechał reszta powstała właściwie od samego patrzenia na nie. 

Wyglada, że te haki są zrobione z plasteliny i gną się dosłownie przy minimalnej sile. To popularne modele więc może znacie jakieś alternatywy dla oryginalnego haka? Nie sądzę żeby jakaś firma robiła tytanowe elementy do rowerów tej klasy ale może jest coś bardziej odpornego? 

Napisano

Coś musi być nie tak bo haki są z aluminium i ich zadaniem jest pękać w pewnych warunkach. Skoro się gną to jakaś siła musie na nie działać i skupił bym się na tym żeby to zdiagnozować. Bo może kolejnym razem stanie się tak, że pęknie rama, a nie hak tak jak to powinno być.

Napisano

Pytam o alternatywę do oryginalnego haka i nie chce żeby ten wątek się niepotrzebnie rozciągał. Wiem czemu ma hak służyć i nie jeden rower w życiu przerobiłem, ale jeżeli hak gnie się przy delikatnej glebie (lub nawet gołą ręką) to trochę przesada. Dlatego proszę o nie analizowanie sytuacji i niepotrzebne szukanie powodów bo to nie jest moja potrzeba. 

Jeżeli ktoś posiada wiedzę o solidniejszej alternatywie (ze stali lub tytanu) to będę wdzięczny za podrzucenie namiarów. 

Napisano (edytowane)

 @Lextalionis to jakaś dziwna, nietypowa sprawa (przynajmniej dla mnie) żeby ten hak, kolejne haki, były aż tak awaryjne, przecież Kross to popularna marka i gdyby to było powszechne, to jaki dym!!!  Wybadałeś dokładnie przyczynę?

Z drugiej strony, jak widzę że "blaszka" haka kosztuje połowę ceny skomplikowanej przerzutki, to można podejrzewać jakąś zmowę producentską🤪😡Co się dzieje? 

Edytowane przez Turysta05
Napisano

Trudno podejrzewać cokolwiek innego niż wysoką plastyczność samego materiału. Ostatnią glebę widziałem na własne oczy wczoraj. Prędkość max 10km/h, skręt 45* wyjeżdżając z jezdni na ścieżkę rowerowa, było mokro i ślisko i dziewczyna się przewróciła. Hak się zginął na tyle mocno że było to widoczne gołym okiem. Co więcej na miejscu byłem wstanie go delikatnie odciąć ręką żeby przerzutka jako/tako działała. Poprzednie przypadki były bardzo podobne, gleba na światłach czy przy minumalnej prędkości. 

Ja wiem, że hak ma się zgiąć ale to jest przegięcie. W swoich rowerach zaliczałem większe gleby i zdążyło mi się siebie złamać ale haka nigdy. 

Więc jeżeli sprawa wygląda tak, że źle oprę rower i mam hak do wymiany to jest coś nie do końca halo. 

Napisano (edytowane)

A jednak, niestety przewrotki🙁, pociesz Dziewczynę żeby się nie przejmowała, że ok., najważniejsze że jej nic się nie stało.

W moim starym góralu (full stalowy) miałem przerzutkę osłoniętą fabrycznie uformowanym prętem stalowym, coś jak szczęka kasku bejsbolisty. To było łatwo tam przykręcić bo oś z nakrętkami. Może dasz radę coś takiego zastosować? To była blacha z dospawanym prętem. 

Edytowane przez Turysta05
Napisano (edytowane)

Kiedyś tutaj na forum ktoś polecał takiego gościa:

Blackbird - Mechanik Rowerowy

ma profil na fb, m.in. dorabia wszystkie haki (do Krossów szczegolnie, bo oryg. są do d...) 

Edytowane przez Serbi
  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...