Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuje zmienić mój obecny Scott Scale 950 (rama aluminiowa) na lekkiego karbonowego fulla. Przeznaczenie:
- dłuższe ~50-70 km spokojniejsze wycieczki. Taka szybsza turystyka lekkim i wydajnym rowerem
- krótsze mocno intensywne trasy ~20 km. Charakter mocno treningowy.
- przypuszczalnie za jakiś czas start w lokalnych zawodach (bez oczekiwań na pudło :) )
Wszystko w terenie górskim (Masyw Śnieżnika i okolice), trasy to raczej drogi pożarowe, single i inne raczej łatwe technicznie szlaki. Na pewno nie będę się zbliżał do tras choćby podobnych do enduro. Mocno zależy mi na wadze roweru. Stąd wniosek że szukam fulla o skoku 100/100 na karbonowej ramie. Wszystko co ma więcej skoku nie zostanie wykorzystane a niepotrzebnie zwiększy wagę. Planuję wydać około 18 tys. (gdyby mocno się opłacało to zwiększę do 20 tys). Jednak zaczynam rozważać też rowery downcountry - podobna geometria do xc a wyższy skok przy zachowaniu niższej wagi. 

Wymagania:
- Karbonowa rama
- Waga maksymalnie do 11,5-12 kg
- Osprzęt Shimano

Co będzie dodatkowym plusem:
- Lakier połysk
- Suport BSA
- Prowadzenie linek nie przez główkę ramy
- Możliwość zamocowania 2 bidonów dla małej ramy (rozmiar 171 cm)

Moje typy
1. KTM Scarp master - koszt około 17,2 tys. 
+ Cena
- Gwarancja tylko 3 lata

2. Orbea OIZ M10 lub  M-PRO- koszt około 20 tys. 
+ Dożywotnia gwarancja
- Cena

3. Canyon Lux World Cup CF 8 - 16,4 tys.
+ Cena
+/- Gwarancja 6 lat
- Najgorszy osprzęt (grupa SLX)
- Sprzedaż wysyłkowa

4. Canyon Lux Trail CF 8 - obniżka na 16,8 tys. (normalnie 22 tys.)
+ Cena
+/- Gwarancja 6 lat
+ Przydatny schowek w ramie
- Sprzedaż wysyłkowa

5. Cube AMS ZERO99 C:68X RACE 29 - Cena około 18,5 tys.

Może macie jakieś swoje propozycje? Czy rezygnować z KTM (który chyba jest mi najbliżej) z racji najkrótszej gwarancji? Warto iść w 120/120 skoro trasy będą łatwe technicznie i spokojnie 100/100 da radę?

Napisano

 CF8 dodatkowy plus: koła DT karbon,

jeden minus to przewody przez stery, reszta top. Sprzedaż wysyłkowa to nie jakiś duży minus, możesz odesłać 30dni. Tyle, że pudło wypada trochę przetrzymać - a do małych nie należy

Napisano
14 godzin temu, przemeg napisał:

A ktm to nie ogłosił bankructwa? 

To są dwie niezależne firmy. KTM BI (czyli ta od rowerów) wydała oświadczenie, bo faktycznie dużo osób łączy te dwie firmy.

Napisano

Jak miałbym mieć jeden rower do wszystkiego, to brałbym Lux Trail'a

Na YT jest fajny film o nim na kanale Bushcrafowy albo MikroPrzygody - to ta sama osoba, ma 2 kanały, nie pamietam na ktorym jest ten materiał o Lux'ie
(wiem, to jutuber, kt ten rower dostał, ale jezdził na nim dosyc długo i gada z sensem, bez koloryzowania - mozna obejrzec, nie trzeba od razu kupować;)  

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nauczony doświadczeniem, obecnie kupując fulla nie przywiązywałbym największej uwagi do relacji cena/osprzęt, a do ogólnej konstrukcji roweru, zastosowanych rozwiązań i dostępności oraz ceny elementów eksploatacyjnych. Wymieniona Orbea OIZ, chociaż prowadzi się genialnie, jest pod tym względem fatalna. Prowadzenie przewodów, łożyska w nietypowych wymiarach, do tego sposób ich montażu, to serwisowy koszmar...

  • +1 pomógł 1
Napisano
Godzinę temu, Serbi napisał:

Jak miałbym mieć jeden rower do wszystkiego, to brałbym Lux Trail'a

Na YT jest fajny film o nim na kanale Bushcrafowy albo MikroPrzygody - to ta sama osoba, ma 2 kanały, nie pamietam na ktorym jest ten materiał o Lux'ie
(wiem, to jutuber, kt ten rower dostał, ale jezdził na nim dosyc długo i gada z sensem, bez koloryzowania - mozna obejrzec, nie trzeba od razu kupować;)  

Dostał na jakiś czas, w ramach promocji marki. Przy okazji pokazał jak ten rower dostosować do warunków wyprawowych, bo jak się okazuje nawet takie rowery da się wziąć na wyprawę. Materiały były na kanale Mikroprzygody.

Napisano

MikropPzygody jeździł na starszym lux trail '22, nowsze są bardziej dopracowane ;). W nowych nie ma pressfit, a damper to 115mm i trochę geo zmienione. Ja z  lux trail'a '24  jestem mega zadowolony, kierownicę zmieniłem na giętą, wznios 35. jak dla mnie rower kompletny.

  • Mod Team
Napisano

@Pazuzu zerknij jeszcze na ofertę Mondrakera. Są jeszcze modele z 2023 roku F-Podium DC (skok 120/115) lub bieżące F-Podium (skok 120/110).

DC mam osobiście i jeździ się na nim bardzo przyjemnie. Jedyne czego może Tobie brakować w wersji DC to brak drugiego mocowania na koszyk na bidon.

Napisano
12 godzin temu, sky87 napisał:

A zgubiłeś już zaślepkę w ramie? ;)

Nie,  nie zgubiłem. Po zamontowaniu/dociążeniu  CO2, wydaje się, że klapka/zaślepka jest stabilnie zatrzaśnięta 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...