smw44199 Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) Mam starego Gianta X1000 i postanowiłem go zmodernizować montując mu hamulce tarczowe ale mechaniczne. Dlatego, ze chciałbym zachować oryginalne klamkomanetki shimano ef28 (swoją drogą bardzo je lubię) Co mam kupić, żeby to jakoś działało i nie kosztowało "miliona cebulionów" Mam drugiego Gianta i tam mam hamulce mt200 z których jestem bardzo zadowolony więc nie mam jakiś wielkich wymagań. Oryginalnie w tym rowerze były cantilever, które zamieniłem na v-brake. Edytowane 27 Grudnia 2024 przez smw44199 Cytuj
ChuChu Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Cokolwiek od Shimano będzie dobre. Co prawda mają tylko jeden ruchomy tłoczek, ale w praktyce naprawdę nie stanowi to problemu. Natomiast ja mam pewne obawy co do tych adapterów pod hamulce tarczowe. Ja osobiście bym wolał oryginalne rozwiązanie, niż takie adaptery. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Cytat Tektro Spyre Przez pół roku na tym jeżdżę - jakoś to hamuje, może nawet trochę lepiej niż vbrejki. Tak czy inaczej na wiosnę wjeżdżają już normalne hydrauliki. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 Co do adaptera na tył jeszcze muszę pomierzyć czy będzie pasował, ale nie mam co do niego obaw. W ostateczności można go przyspawać, ale tego chciałbym uniknąć Cytuj
leejoonidas Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Na OLX dostaniesz AVID BB7za przyzwoite pieniądze. Z bardzo mocnych hamulców mechanicznych polecam TRP SPYKE, ale używek nie można nigdzie dostać, nowe za komplet przód/tył to jest wydatek sześćset złotych, czyli sporo. Cytuj
zekker Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 1 godzinę temu, smw44199 napisał: Co mam kupić, żeby to jakoś działało i nie kosztowało "miliona cebulionów" A masz jakąkolwiek możliwość montażu tarczówek? Koła, widelec, rama? Jeżeli nic nie ma możliwości założenia tarcz, to tanio nie wyjdzie. Do wymiany koła, widelec, kombinacje z ramą. Cytuj
smw44199 Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 Koła do wymiany, ale to nie problem. widelec już ma możliwość montażu zacisku, a ramę jeszcze będę mierzył, bo na oko to chłop w szpitalu... 😉 Liczę się z wydatkami, ale bardzo lubię ten rower. Cytuj
chrismel Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Kup porządne klocki do V-brake (ewentualnie porządne V-brake). U siebie mam zestaw Deore + Kool Stop i z każdej prędkości blokuję bez trudu obydwa koła w suchych warunkach. W gravelu miałem mechaniczne tarczówki i działały znacznie gorzej nawet w dolnym chwycie. Cytuj
itr Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 O ile nie ma jakiś bezwględnych wskazań do tarczówek, zostawiłbym dobre hamulce obręczowe.... coś musi być nie tak jeśli w tej chwili pracują źle. Czy klamki mają przełącznik cantilever/ v Brake? Sprawdzone Avid Bb 7 lub BB7 road, jeśli klamki są tylko kanti, w avidzie zakładamy klocek metaliczny i tarcze z nim kompatybilne. Nowy porządny pancerz. Avidy nie lubią piaskowych lasów w czasie deszczu . Wada jednego ruchomego klocka - gorzej czyści się zalany ziemią piachem z pod kół. 1 Cytuj
marvelo Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 5 godzin temu, smw44199 napisał: Mam starego Gianta X1000 i postanowiłem go zmodernizować montując mu hamulce tarczowe ale mechaniczne. Dlatego, ze chciałbym zachować oryginalne klamkomanetki shimano ef28 (swoją drogą bardzo je lubię) Co mam kupić, żeby to jakoś działało i nie kosztowało "miliona cebulionów" Mam drugiego Gianta i tam mam hamulce mt200 z których jestem bardzo zadowolony więc nie mam jakiś wielkich wymagań. Oryginalnie w tym rowerze były cantilever, które zamieniłem na v-brake. Te klamkomanetki wychodziły w dwóch wersjach: pod canti (u góry) i pod V-brake (u dołu). Przełącznika ciągu (V/C,R) w nich raczej nie było. Miałem ( i wciąż mam) takie w swoich rowerach i też bardzo je lubię, bo są solidne i mają bardzo wyraźny opór przy wrzucaniu na lżejsze biegi, po którego przełamaniu następuje jakby wspomaganie wciągania linki. Zmieniają tylko o jeden bieg (z wyjątkiem samego końca, gdzie można zredukować o dwa, czyli z 7-ki na 5-kę), ale za to bardzo przewidywalnie. W każdym razie jeśli masz te górne i połączyłeś je z hamulcami V-brake, to taki zestaw nie działa optymalnie, bo klamka ciągnie za mało linki. Siła jest duża, ale zakres ruchu szybko się kończy i klamka może wydawać się trochę miękka. Modulacja hamowania następuje bardziej poprzez ruch niż sam nacisk. Mam takie połączenie w moim Bianchi 26" (tył) i da się jeździć, ale w miarę zużycia klocków trzeba bardzo często podciągać linkę, a koło musi być idealnie wycentrowane. Ja wstawiłem dodatkowo fajkę z regulacją baryłkową i trochę pomaga. Nie próbowałem jeszcze z klockami szufladkowymi, ale pewnie też będzie lepiej, bo lepszy docisk sztywniejszego klocka powinien mniej "zjadać" skok klamki i dawać większą twardość pod palcami. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) Dokładnie mam takie pod canti i właśnie zakres pracy jest niewielki. Mimo to uważam, że te manetki są rewelacyjne i ponadczasowe. Powinno się je dać lepiej zgrać z tarczą niż v-brake. Edytowane 27 Grudnia 2024 przez smw44199 Cytuj
itr Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 No nie, nic się nie zgra z tarczą jeśli nie kupisz BB7 road. Tarczówki mechaniczne dobrze działają z dobrymi klamkami... Cytuj
smw44199 Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 Zobaczymy, na razie zrobię przymiarkę koła z tarczą do ramy. Cytuj
zekker Napisano 28 Grudnia 2024 Napisano 28 Grudnia 2024 18 godzin temu, smw44199 napisał: Powinno się je dać lepiej zgrać z tarczą niż v-brake Jeżeli masz klamki canti, to nie dziwne że ze zwykłymi v-kami kiepsko się zgrały. Jak nie weźmiesz zacisków szosowych, to tak samo kiepsko się zgra. Zamiast tarczówek można pomyśleć o dobrych canti lub mini v. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 28 Grudnia 2024 Autor Napisano 28 Grudnia 2024 Spodobały mi sie hamulce tarczowe w nowym rowerze, do tego chciałem zunifikować koła, tak żeby można było je przekładać między dwoma rowerami. Te szosowe zaciski mają krótszy ruch, żeby zacisnąć klocki? Cytuj
zekker Napisano 28 Grudnia 2024 Napisano 28 Grudnia 2024 Tak, dostosowane do innego ciągu klamek szosowych, canti. 1 Cytuj
smw44199 Napisano 31 Grudnia 2024 Autor Napisano 31 Grudnia 2024 Pomierzyłem tył i wchodzi wszystko elegancko.Kupiłem na ali konwerter do montażu zacisku z tyłu (na przodzie jest amor i on ma już miejsce na mocowanie zacisku). Poczekam jak przyjdzie, zrobię przymiarkę i jak będzie to pasowało zakupię zacisk. Rozumiem, że nie kombinować i brać BB7 road do moich klamko manetek od canti? Cytuj
itr Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) Hej! Może jeden Bb7 road na przód , tak jak pisałem dobra tarcza i klocki metaliczne, jeśli jesteś ciężki i gôry - sam lubię tarcze ażurowe Ashimy albo centerlok Shimano 64 np . No i pancerz nowy, dobry. Przetestuj zrób z 200-300 km .... nie dotarło do mnie czy za całą konwersją stoją nowe koła tylko pod tarcze? Jeśli nie to równolegle można kupić do tyłu współczesny cantilewer pod już nowoczesne klocki ( z nakrętką) na tył. Br R550 jest naprawdę dobry. I wybór klocków się otwiera i regulacja prosta. Edytowane 4 godziny temu przez itr Cytuj
smw44199 Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu (edytowane) Nowe kola, tak żebym mógł między dwora rowerami je w razie czego zamienić. Tarcze przód i tył. Klamko manetki mają koniecznie zostać. Co do kół przeszło ni przez myśl, czy nie kupić jakiegoś taniego chińskiego carbonu na ali (cst, elitewheels), tylko pytanie czy wytrzymają? Edytowane 4 godziny temu przez smw44199 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.