Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szosa jak najbardziej jest ponadczasowa i dobrze się starzeje, tylko, że znalazłeś kiepski moment na jej zakup, bo właśnie przechodzi epokową zmianę, a wszystkie wybrane przez Ciebie rowery są "sprzed naszej ery" - to jest sprzed ery hamulców tarczowych. Do niedawna każda szosa mogła np. po 10 latach w sumie uchodzić za lekko przykurzoną, ale niewiele różniącą się od nowych modeli. Mogłeś wymienić osprzęt na najnowszą grupę i tyle... W tych rowerach już nic nie zmienisz na nowsze. Z każdym rokiem będziesz miał malejąca ofertę kół, osprzętu. Możesz kupić, jeździć i się cieszyć, ale z pełną świadomością tej ślepej uliczki szosowego rozwoju.

Natomiast co do konkretów - nie wypowiem się co do cen, a i daleko mi do znawstwa, ale zwróć uwagę na:

1. W obydwu rowerach z elektryką to Di2 jest dla mnie rodzajem wabika na klienta. W Canyonie to mawet jest chyba 10-rzedowa grupa 2 generacje do tyłu w stosunku do aktualnej... Rower na szczękach warto kupić na popularnej grupie mechanicznej z dostępem do części i elementów eksploatacyjnych, żeby nie było problemów z serwisem (w dostępie jak i kosztach) - ot jakaś Ultegra... Wybór starszego Di2 , to trudniejszy dostęp do części (to nie były rzeczy tak powszechne jak teraz) i automatycznie związane z tym wyższe koszty. Chyba bym unikał takich rozwiązań.

2. Propel ma chyba własne hamulce Gianta (w tym ten przedni mocowany za widelcem zamiast przed). Traktuj to jako element nietypowy - tzn. jak się zepsuje, masz większy problem niż przy rozwiązaniach standardowych.

3. Koga - o ile dobrze widzę - ma ciekawą  w sensie współcześnie raczej niespotykaną - korbę trzyblatową i ładnie przytarte powierzchnie hamowania na obręczach 🙂. No i ten udziwniony zacisk hamulca mocowany za suportem (taki sobie patent Shimano wymyśliło) - idealne miejsce na zbieranie syfu . Chyba to  nigdy nie było jakoś wielbione przez użytkowników ani mechaników rozwiązanie...

4. Trek - cena chyba za napis na ramie 🙂 bo jest w sumie na najbiedniejszej w zestawieniu Tiagrze. Sprzedający dorzuca tam wszystko, co ma (w tym nawet polski pomiar mocy w ramieniu korby), ale moim zdaniem, to niewiele zmienia.

5. Stevens - w Polsce mało znany i pewnie przez to najtańszy z całej piątki...

Napisano

Oprócz tego co powyżej, czyli że są to archaiczne rowery za chore pieniądze, nie bardzo wiem co one mają wspólnego z mniej agresywną pozycją.

Za 6k można kupić nowy rower, na hydraulice i napędzie pokroju Tiagra/ 105. Ludzie wciąż jeżdżą na aluminium. Od tego się nię umiera. Nie trzeba mieć karbonu za wszelką cenę.

9 godzin temu, sivesgaard napisał:

MTB to jednak nie moja bajka, bo za dużo kontuzji

1. Jak można dorobić się kontuzji na MTB przez 500 km czy ile tam przejechałeś po polach i lasach?

2. Jak wyłożysz się na szosie, to zobaczysz co to znaczy kontuzja

Napisano
9 godzin temu, HSM napisał:

Szosa jak najbardziej jest ponadczasowa i dobrze się starzeje, tylko, że znalazłeś kiepski moment na jej zakup, bo właśnie przechodzi epokową zmianę, a wszystkie wybrane przez Ciebie rowery są "sprzed naszej ery" - to jest sprzed ery hamulców tarczowych. Do niedawna każda szosa mogła np. po 10 latach w sumie uchodzić za lekko przykurzoną, ale niewiele różniącą się od nowych modeli. Mogłeś wymienić osprzęt na najnowszą grupę i tyle... W tych rowerach już nic nie zmienisz na nowsze. Z każdym rokiem będziesz miał malejąca ofertę kół, osprzętu. Możesz kupić, jeździć i się cieszyć, ale z pełną świadomością tej ślepej uliczki szosowego rozwoju.

Natomiast co do konkretów - nie wypowiem się co do cen, a i daleko mi do znawstwa, ale zwróć uwagę na:

1. W obydwu rowerach z elektryką to Di2 jest dla mnie rodzajem wabika na klienta. W Canyonie to mawet jest chyba 10-rzedowa grupa 2 generacje do tyłu w stosunku do aktualnej... Rower na szczękach warto kupić na popularnej grupie mechanicznej z dostępem do części i elementów eksploatacyjnych, żeby nie było problemów z serwisem (w dostępie jak i kosztach) - ot jakaś Ultegra... Wybór starszego Di2 , to trudniejszy dostęp do części (to nie były rzeczy tak powszechne jak teraz) i automatycznie związane z tym wyższe koszty. Chyba bym unikał takich rozwiązań.

2. Propel ma chyba własne hamulce Gianta (w tym ten przedni mocowany za widelcem zamiast przed). Traktuj to jako element nietypowy - tzn. jak się zepsuje, masz większy problem niż przy rozwiązaniach standardowych.

3. Koga - o ile dobrze widzę - ma ciekawą  w sensie współcześnie raczej niespotykaną - korbę trzyblatową i ładnie przytarte powierzchnie hamowania na obręczach 🙂. No i ten udziwniony zacisk hamulca mocowany za suportem (taki sobie patent Shimano wymyśliło) - idealne miejsce na zbieranie syfu . Chyba to  nigdy nie było jakoś wielbione przez użytkowników ani mechaników rozwiązanie...

4. Trek - cena chyba za napis na ramie 🙂 bo jest w sumie na najbiedniejszej w zestawieniu Tiagrze. Sprzedający dorzuca tam wszystko, co ma (w tym nawet polski pomiar mocy w ramieniu korby), ale moim zdaniem, to niewiele zmienia.

5. Stevens - w Polsce .mało znany i pewnie przez to najtańszy z całej piątki...

Jestem Ci niezmiernie wdzięczny. Tak to jest jak się przeczyta jakieś komentarze i wyciągnie z nich błędne wnioski.

Wyrzucam wszystkie do kosza i wracam do deski kreślarskiej. :)

Napisano

Żadnych corrateców, żadnej kogi, żadnego stevensa ani innych wynalazków, żadnych szczęk, o 15 letnich antykach (koga) nawet nie wspominając. Chcesz kupić pierwszą szosę, nie masz doświadczenia, nie wiesz czy trafisz z rozmiarem, nie wiesz czy trafisz z geometrią, nie wiesz czy ci się to w ogóle spodoba a biorąc taki wynalazek i to w dużym rozmiarze będziesz miał niesprzedawalny sprzęt. Szukaj czegoś popularnego i chodliwego, najlepiej żeby też na części dało się sensownie sprzedać bo rozmiar i tak będzie utrudniał.

Osobiście uważam, że w tym budżecie nie da się kupić nic sensowniejszego niż https://szybkierowery.pl/produkt/cube-agree-c62-disc-carbon-ultegra-di2/ link przykładowy bo kilka firm w pl te rowery sprzedaje, porównaj aktualne ceny

W twoim przypadku zapewne rozmiar 60 choć zmierz jeszcze przekrok. 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Może spodoba Ci się taki Specialized Allez Sport ? Niezła rama, wieczysta gwarancja, możliwość założenia szerszych opon niż w starych szosach.

https://www.specialized.com/pl/pl/allez-sport/p/4221797?color=5368181-4221797&searchText=90025-7456

Dzwoniłem kiedyś do kilku sklepów i otrzymywałem oferty w okolicach 6-6,2 tys. Może by Ci ściągnęli Twój rozmiar w podobnej cenie. Zwróć uwagę na tylny mostek, nie każdemu się podoba ta ukośna rurka.

https://sklep.strefariders.pl/products/allez-e5-sport?variant=48419426533709
 

Edytowane przez Yacko
Napisano

Jak szczęki Ci pasują, to w budżecie masz nowego krossa vento 7.0.
Może technologia stara, ale takiej małej masy nie dostaniesz nigdzie w tym budżecie.

Nie sądzę, że jak złapiesz bakcyla na szosę, to będziesz modernizował ten pierwszy rower za 6k zł - nawet jak polecą Ci tu ultra nowoczesny. W takim budżecie będzie za dużo do wymieniania w nowym rowerze, a w używkę szkoda inwestować przeważnie. Pewnie i tak kupisz nowy.

Cytat

MTB to jednak nie moja bajka, bo za dużo kontuzji. Szukam więc jakiejś szosy żeby spróbować czegoś innego.
Czytałem, że to rowery ponadczasowe i dobrze się starzeją więc pomyślałem o olx.

Mam 192cm wzrostu i szukam czegoś o mniej agresywnej pozycji.

Czytając to, to nie wiem czy nie lepszy byłby gravel typu merida silex i jakieś odpowiednio szerokie opony pod asfalt. Albo rower typu cross i pokrewne.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...