Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuję wymianę paru zużytych części w  rowerze Author Compact z 2009 roku.
http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/885/Author.Compact/
Zamierzam zakupić następujące części:
1. Koło za 459 zł
https://rowerek.pl/product-pol-29646-Tylne-kolo-rowerowe-28-36-szprych-Shimano-Cues-DT-Swiss-535-Sapim-pod-tarcze-V-brake.html?query_id=3
2. Przerzutka tylna za 100,90 zł
https://rowerplus.pl/przerzutki-tylne-mtb-cross-trekking/4780-shimano-acera-rd-t3000-przerzutka-tylna.html?search_query=Acera+9&results=13?s=0
3. Kaseta 9s 11-34T za 112,90 zł
https://rowerplus.pl/kasety-9-rzedowe/296-sram-pg-970-kaseta.html
4. Manetki 3x9 za 125,90 zł
https://rowerplus.pl/manetki-mtb/2712-sram-manetka-centera.html
5. Mechanizm korbowy 44-32-22T 175 mm za 149.99 https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-acera-fc-t3010-pd925/?v_Id=215225
Czy to ma szansę zadziałać? Na co zwrócić uwagę przy doborze części. Czy mechanizmem 44-32-22 można bez problemu zastąpić obecny mechanizm 48-38-28? Czy będzie konieczna wymiana przedniej przerzutki? Czy manetki będą współdziałać z przerzutkami? Proszę o opinię. Trochę poczytałem to i owo, ale chyba nadal jestem zielony.

Napisano

Ja bym się zastanowił nad zmianą napędu na 2x10, nawet najtańsze współczesne Deore 4100 czy 5100 będzie lepsze niż Acera. Korbę 2x też da się dość tanio kupić.

P.S. za 1000 PLN nie kupisz nic wartego uwagi, jak sugeruje kolega wyżej, więc jak masz sentyment do obecnego roweru (a znam to z własnych doświadczeń, restaurowałem swój 25-cio letni rower i kosztowało to w okolicach 1000 złotych - jedne z najlepiej wydanych środków na rower) to zamiast tam pakować przeciętne komponenty, trzeba by tam zapakować coś lepszego i prostszego.

Napisano (edytowane)
14 godzin temu, michalr75 napisał:

Ja bym się zastanowił nad zmianą napędu na 2x10, nawet najtańsze współczesne Deore 4100 czy 5100 będzie lepsze niż Acera. Korbę 2x też da się dość tanio kupić.

No i w czym taki napęd będzie lepszy od 3x9 (lub nawet 3x8)? Bo że będzie miał węższy zakres przełożeń to jest pewne (w obie strony). No i będzie droższy. 

W oryginale tam był napęd 3x7 (48/38/28, 14-28), więc najszybsze przełożenie z korbą 36/26 (4100 lub 5100) i kasetą 11-34 będzie nawet wolniejsze niż z tym wolnobiegiem z oryginału. To jest rower crossowy i możliwość szybkiej jazdy szosowej chyba powinna być tu brana pod uwagę. Oczywiście zależy to od oczekiwań autora tematu, ale ja bym nie zniósł crossa którym nie można szybko pocisnąć po asfalcie. Z drugiej strony, z korbą 3x(44/32/22) nie wiem, czy jest potrzebna aż tak szeroka kaseta jak 11-34. Ja mam w swoim (z taką samą korbą pod względem wielkości zębatek) kasetę 11-30 (8rz) i na 22/30 to już można atakować naprawdę strome podjazdy. Chyba że autor ma zamiar jeździć też w bardzo trudnym terenie poza asfaltem, ale wtedy to i opony pewnie będą ograniczeniem.

Manetki obrotowe Sram Centera (według opisu) są kompatybilne z przerzutkami Shimano. Ja bym wolał cyngle (rapidfire) Shimano, ale co kto woli.   

Edytowane przez marvelo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...