m83s7 Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Cześć wszystkim, chciałbym wymienić amortyzator SR Suntour NEX 4610 HLO, skok 63mm fabrcznie montowane w Giant x-cross 2.0 na coś innego, niesprężynowego. Jedyny o takich lub zbliżonych parametrach jaki udało mi się znaleźć to Rock Shox Paragon Gold RL 28" 65mm. Czy ktoś może potwierdzić, że ten amorek jest OK lub jeśli jest coś ciekawszego do roweru crossowego to proszę o info. dzięki Cytuj
chudzinki Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Podeślij link do Twojego roweru i do Paragona. Bez porównania specyfikacji nikt Ci nie powie czy będzie pasował. Cytuj
wr81 Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Wybór amortyzatorów do rowerów crossowych jest generalnie ograniczony. Z powietrznych mamy Paragona i Suntoura NCX air. W przypadku zamiany pod uwagę wziąć trzeba następujące kwestie: - wysokość (odległość oś główka ramy - axis to crown) -ale tutaj generalnie RS o skou 63 mm powinien być zamiennikiem NEXa 63mm (tak było w Marinie San Anzelmo małżonki) - rura sterowa - prosta czy taper.. 90% crossów zwłaszcza przynajmniej kilkuletnich ma prostą (a promocje i przeceny na Paragona są często na taper) - hamulce - czy potrzebne są piwoty czy nie (są tylko na tarczę i z piwotami i mocowaniem na tarczę jednocześnie. Jeszcze jedna uwaga, dość rzadko ale pojawiają się wersje Silver, wyraźnie cięższe. Czy ten rower to na pewno Giant? Google sugeruje model X-Cross 2.0 marki Indiana... Cytuj
zekker Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 Jak już porównywać Paragona, to z NRX, a nie NCX. Paragon Gold jest ok, bez rewelacji ale po prostu działa i robi co do niego należy. Także główne zmartwienia, to: - czy rura sterowa jest prosta czy taperowana (na dole szersza), o coś węższego niż 1 1/8" raczej nie posądzam - mocowanie hamulców, raczej są pod tarcze ale możesz mieć IS, Paragon ma PM i może być ciężko z adapterem, być może będzie trzeba zmienić hamulec Wysokością amortyzatora, lekką zmianą skoku bym się nie przejmował. Gdyby to było przejście z 40mm na 65mm to można by się zastanawiać. Alternatywa to wspomniany NRX. Powinien podobnie chodzić, z plusów to zdaje się, że ma regulację tłumienia odbicia, co może pomóc w ustawieniu pod siebie. Na minus, to chyba ciężej dostać z prostą rurą sterową. Zwróciłbym też uwagę, czy nie jest pod sztywną oś. Cytuj
Turysta05 Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 Kolejny raz czytam obawy, że nowy amortyzator zrujnuje geometrię roweru. Moje spostrzeżenia temu przeczą, a jest to dla mnie świeży temat i dobrze pamiętam jak się jeździło na starym. Oczywiście uwarunkowania techniczne przede wszystkim, u mnie wygląda to tak: Różnica długości nowego powietrznego 120/140mm do starego sprężynowca 65mm, jak widać niewielka. Trzeba jeszcze uwzględnić większe wstępne ugięcie (sag) powietrznego, a to zgodnie z zasadami 20-25% jeśli ma być wygodnie😉. Na przeszkodach powietrzny "nurkuje"😂 dalsze 60mm, tak że rower mi sie obniżył i serio myślę o podniesieniu kierownicy, ma być max wygodnie🙂. Cytuj
szczupak56 Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 (edytowane) Ile jest różnicy pomiędzy bieżniami pod łożyska? 30mm? Zainteresowałem się tematem. Idę zmierzyć wysokość manitou 100mm i paragona 65mm. Edytowane 24 Grudnia 2024 przez szczupak56 Cytuj
szczupak56 Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 (edytowane) Moje pomiary od środka osi do bieżni łożysk. Rockshox Paragon 65mm-48cm Manitou Markhor 100mm -51cm Rockshox Judy 100mm - 51cm Wychodzi 30mm różnicy. Ja u siebie mam 45mm podkładek pod mostkiem. Czyli jak zamontuje amortyzator ze skokiem 100mm i odejmę 30mm podkładek pod mostkiem to powinno coś z tego być? Z drugiej strony jakieś kąty w geometrii ulegną zmienia. Siodełko można pochylić. Tak mi przyszło do głowy. Czy przy zmianie skoku można przywalić ramą w przednie koło? Edytowane 24 Grudnia 2024 przez szczupak56 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Grudnia 2024 Mod Team Napisano 24 Grudnia 2024 Nie patrz w ogóle na kierownicę, która jest elementem dodanym - tabelki z geometrią jej nie uwzględniają 30 mm to sporo - moim zdaniem 20 to jest max... Cytuj
zekker Napisano 25 Grudnia 2024 Napisano 25 Grudnia 2024 20 godzin temu, szczupak56 napisał: Tak mi przyszło do głowy. Czy przy zmianie skoku można przywalić ramą w przednie koło? A jak miałoby to się stać? Zmiana skoku nie jest powiązana ze zmianą wysokości korony amortyzatora. Jeżeli +/- jest taka sama, to czy amor ma skok 40mm czy 200mm, to na maksymalnym ugięciu koło będzie tak samo oddalone od ramy. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 25 Grudnia 2024 Mod Team Napisano 25 Grudnia 2024 Jeżeli już, to czasami istniał problem potencjalnego przywalenia koroną widelca w ramę - stąd był ogranicznik pod dolną rurą w Specu Epic sprzed kilku lat (jednak skręt musiał być duży - np. podczas gleby). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.