Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam kierownicę do eskera 6.0 gen1.
Ta która jest fabrycznie mi odpowiada niestety mam problem ponieważ jak zamontują do niej uchwyt na licznik z garmina (lubię mieć licznik na środku mostka) to nie mam jak założyć lemondki ponieważ kierownica się zwężą i mocowanie lemondki wychodzi dokładniej na zwężąjącym się fragmencie. Nie chcę kupować uchwytu na licznik i lampkę mocowanego do śrub mostka, tym bardziej że z drugiej strony mostka mam licznik a'la knog.
Czy kojarzy ktoś jakiś model który ma w szerszym miejscu (31,8mm) minimum 13cm długości oraz szerokość całkowitą 44cm z flarą?

Nie znalazłem nigdzie w internecie stron, na których podawana jest właśnie ta wartość.

Zrzut ekranu 2024-12-22 214212.png

Napisano

No bo to musi ładnie opadać dosc niedaleko od mostka...mostek 31.8 a obejmy klamek 24mm...raczej nikt nie robi kierownicy ktora sie zwęża w miejscu górnego chwytu, tylko przed...czyli blisko mostka. 

Napisano (edytowane)

@mmoorroo Niektórzy producenci podają dokładne wartości także tego elementu... Musisz szukać.

Natomiast dla mnie jest ciekawe, jakiej kierownicy szukasz. Bo 44 cm w dropie dla kierownic z flarą to nie jest zbyt wiele. Taka kierownica w łapach będzie miała ile- 40 cm, 38 cm? To jest wąska, albo bardzo wąska kierownica, a wąskie kierownice będą miały środkową "camp area" często krótsze niż w kierownicach w wyższych rozmiarach. Po prostu nie zrobisz kierownicy, która będzie nie szersza niż np. 40 cm, w której zmieścisz jednocześnie długą "clamp area", łagodne zejścia z rozmiaru 31,8 do 24 mm i gięcie baranka ("ramps"). Np. taka Slasa Cowbell z flarą 12 st. będzie miała rozmiary Width: 380, 400, 420, 440, 460mm / Full Width: 433, 453, 473, 493, 513mm. A clamp area jest tam 120 mm, czym Salsa się chwali, uznając ze to dużo...

Tu masz ciekawe zestawienie kierownic: https://bikepacking.com/index/gravel-bars/ (musisz tylko osobno poszukać w innych źródłach długości clamp area). No i to jest zestawienie z amerykańskiej perspektywy - część kierownic jest u nas w ogóle nieosiągalna... I wreszcie to są takiie kierownice "hard gravel" z flarą nawet pod 30 st., a wówczas żeby uzyskać 44 cm w dropie, to kierownica musiałaby mieć z 36 cm szerokości w łapach...

Na Twoim miejscu szukałbym w następujący sposób - zakładasz szerokość w łapach i wielkość flary (bo to producenci zawsze podają - Ty tego nie napisałeś) i później po sklepach/internetach szukasz informacji, czy ktoś podaje szerokość "clamp area" oraz szerokość w dropie.

Edytowane przez HSM
Napisano

No, tylko że kosztuje tyle co 1/4 tego Eskera :)

@mmoorroo jeżeli kierownica ci pasuje, a jedynym problemem za mało przestrzeni na akcesoria, to może rozważ opcję uchwytu na lemondkę? Jest sporo różnych opcji, drogie oryginały, tanie zamienniki, ultra tanie z Aliexpress. Niektórzy też kombinują żeby sobie dodrutować poprzeczkę do lemondki z jakiejś rurki PCV.

https://tricarbon.pl/K-Edge-Uchwyt-Garmin-Sport-TT-Mount-czarny

 

Napisano
4 godziny temu, Chociemir napisał:

Kierownica Cadex AR na całej  długości ma 31,8 mm: https://www.cadex-cycling.com/pl/kierownica-cadex-ar

Fajna... Tylko jedno 0 za dużo :)

3 godziny temu, chrismel napisał:

Ritchey coś ma.

Możesz coś więcej?

4 godziny temu, zlatan napisał:

No, tylko że kosztuje tyle co 1/4 tego Eskera :)

@mmoorroo jeżeli kierownica ci pasuje, a jedynym problemem za mało przestrzeni na akcesoria, to może rozważ opcję uchwytu na lemondkę? Jest sporo różnych opcji, drogie oryginały, tanie zamienniki, ultra tanie z Aliexpress. Niektórzy też kombinują żeby sobie dodrutować poprzeczkę do lemondki z jakiejś rurki PCV.

https://tricarbon.pl/K-Edge-Uchwyt-Garmin-Sport-TT-Mount-czarny

 

Wolałbym zmienić kierownicę bo nie zawsze jeżdżę z lemondką i za dużo potem do przekładania

Napisano

@chrismel chyba żadna kierownica Ritcheya nie spełnia założeń autora. Beacon ma owszem 120-140 mm clamp area, ale w rozmiarach 42-44, które dają całkowitą szerokość aż 57-59 cm, a to daleko dalekie od oczekiwanych od autora 44 cm (wszystko przez gigantyczną flarę 36 st. Kierownice z malutką flarą 2-5 st  jak Evocurve czy Skyline będą bliżej oczekiwań, bo tam pożądana clamp area 120-140 mm też jest w rozmiarach   42-44, ale one mają w dropach szerokość już tylko 45-47 cm.

Coś mi się wydaje że nie znajdzie się kierownicy z grawelową flara, szerokiej d dropach na max 44 cm i jeszcze 13 cm miejsca na montaż mostka i różnych bajerów. Jak pisałem wcześniej, to musiałaby być kierownica o nominalnej szerokości 36-38 cm i po odjęciu tych 13 cm na clamp area zostaje bardzo mało na gięcie rogów... A jak nawet się znajdzie, to będzie to model jeden na milion - jak ten Cadex AR, który w sumie pasuje, ale tylko dlatego, bo zrobili go nietypowo (pełna rura 31,8 na całej szerokości topu). - no i on nie kosztuje wcale 1900 zł, tylko coś między 260-290 EUR (taka w sumie normalna cena markowej karbonowej kierownicy o wadze poniżej 190 g)...

Dlatego zadałem @mmoorroo pytanie - jakiej w sumie kierownicy szuka (oczekiwana szerokość w łapach, pożądana flara, bo na razie mowa jest tylko o całkowitej szerokości w dropach i wymogu długości clamp area)...

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@HSM  całkowita szerokość w dolnym chwycie to 53cm licząc w najszerszym miejscu.

 

Ten Skyline fajny tylko w zasadzie bez flary 😕

 

 tak myślę że kierownica moglaby też mieć clamp area o szerokości 40-50mm a akcesoria montowalbym z adapterami.

 

 

 

Edytowane przez mmoorroo
Napisano

Z węższych kierownic dość dużo miejsca ma PRO LT Gravel Alloy: https://www.pro-bikegear.com/pl/gravel/handlebars/lt-gravel-alloy-handlebar

10 cm po środku, potem delikatnie się zwęża i w sumie daje to około 12 cm. Ale te ostatnie 2 cm mogą służyć raczej tylko do zamontowania dzwonka, lampki itp.

Druga opcja to montaż nawigacji do mostka. Chińczycy na pewno coś mają. Trzecia, wymiana mostka na Blendr od Bontragera: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/bontrager_blendr_how_to/

Napisano (edytowane)

Możesz stać przed nierozwiązywalnym problemem. Ja u siebie założyłem taką lemondkę: https://tri-magic.pl/produkt/profile-design-lemondka-flip-ergo-50a przez przejściówkę bo nie miałem szans się zmieścić się ze wszystkim. Szersze ustawienie tradycyjnej lemondki powoduje blokowanie dostępu do chwytu na łapach a ta na to pozwala. Przejściówkę można wykonać w zakładzie mechaniki precyzyjnej bo z gotowcem raczej będzie problem. No ale nie jest to rozwiązanie za trzy stówy.

Edytowane przez chrismel
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, mmoorroo napisał:

całkowita szerokość w dolnym chwycie to 53cm licząc w najszerszym miejscu.

Ło Panie! Toż to zmienia postać rzeczy... Do tej pory rozumiałem, że Twoje 44 cm z flarą oznacza 44 cm w dolnym chwycie... Jak to ma być 44 w łąpach i 53 w dolnym chwycie, to rzeczywiście łapie się ten Ritchey Beacon 

094a798574e55eafdbc14945dab9e53e86559711

Możesz też poszukać kierownic takich jak jak ten Cadex AR - czyli z topem o ciągłej średnicy 31,8, ale tańszych bo aluminiowych. Znalazłem dwie:

Thomson Dirt Drop (niekiedy w sklepach opisywana jako cyclocross off-road) - kierownica w rozmiarach 42-44-46 z 25 st. flarą i długą prostą na górze. Ma tylko pewne wady, o których musisz pamiętać - jak to thomson jest raczej drogawa, no i ma zupełnie niegrawelowe parametry dropu i reachu (130mm i 90 mm) - zazwyczaj w grawelowych kierownicach ten drop i reach są mniejsze. No i trzeba też pamiętać, że ten szeroki, prosty odcinek topu w oficjalnym stanowisku producenta nie służy do specjalnego obciążania. Licznik i lampkę spokojnie tam zamontujesz , ale z lemondką bym nie wychodził poza gwarantowaną przez Thomsona środkową część o szerokości 90 mm. Tu masz opis tej kierownicy https://www.bikeperfect.com/reviews/thomson-dirt-drop-gravel-handlebar-review i niemal identycznej wersji karbonowej (ta sama idea):https://road.cc/content/review/thomson-carbon-dirt-drop-handlebar-284195 

Drugą podobną kierownicą będzie Spank Flare 25 Vbrocore ze zdecydowanie bardziej grawelową specyfikacją (drop, reach), tylko produkty Spanka nie są chyba tak popularne w sklepach - przez to ciężej kupić i zazwyczaj drożej (chyba że poszukasz np. u Niemców), ale jak się postarasz to znajdziesz ją w okolicach 100 EUR. Mowa o :https://spank-ind.com/collections/handlebars/products/spank-flare-25-vibrocore™-drop-bar

No i w końcu dobrze przemyśl, czy naprawdę potrzebujesz tych 13 cm na środku. Jakby i wystarczyły 12 cm, to krąg kierownic zdecydowanie się poszerza. Możesz wówczas rzucić okiem na przywoływaną przeze mnie wyżej Salsę:

Cowchipper ma mały drop (116) i reach (68) i 24st flarę (dodatkowo jest 12 st. rozgięcie dolnych chwytów) i jest w rozmiarach od 38 do 46 (co 2 cm),

Cowbell ma niemal identyczny drop (115) i reach (68) ale 12 st. flarę (plus 12 st. rozgięcie dolnych chwytów).

Obydwie mają clamp area opisywany przez Salsę jako szeroki (12 cm), obydwie są stosunkowo tanie (ok. 50 EUR, chyba że wolisz wersję nieco lżejszą - Deluxe, to wówczas z 25-30 EUR więcej).

Edytowane przez HSM
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Na stronie Ritchey masz wszystkie informacje. PRO zmierzyłem sam. Z gotowymi adapterami jest ten problem że są tylko 31,8 - 26 mm a przynajmniej ja nie wiem jaka kierownica ma 26 mm.

Tak przy okazji. Duża flara powoduje duże pochylenie klamek i nie każdemu będzie pasować górny chwyt bo nie jest płaski, dłoń trafia na rant klamki.

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
45 minut temu, mmoorroo napisał:

Skąd bierzesz te wszystkie dane?

Jak to skąd...? Z internetu... 🙂 Przede wszystkim ze strony producentów (lub sklepów, ale to i tak wolę zweryfikować u producenta), czasem z recenzji...

 @chrismel Jak czytam 26 mm, to od razu przed oczami mam kierownice z czasów, kiedy królowały stery skręcane, mostki typu fajka, a 26 mm był takim pół-standardem mocowania kierownic w rowerach szosowych i dzielnie walczył z królującym w mieszczuchach i innych "niepoważnych rowerach" rozmiarem calowym - czyli 25,4 mm. Pewnie te gotowe adaptery służą do mocowania lemondki właśnie na kierownicach w stylu (współcześnie nie ma już ich wiele) Deda Speciale 26, Deda Piega 26, Cinelli Giro d'Italia, wybrane modele Nitto... - bo one mają jeszcze clamp area o średnicy 26 mm. 

Inna sprawa, że jakieś chałupnicze (toczone czy obrabiane ful wypas cnc) adaptery pod mocowanie lemondki gdzie indziej niz na centralnym odcinku pod to przeznaczonym wprowadzają element ryzyka. Kierownica nie musi być projektowana pod obciążenia na całej długości topu (nawet nie musi mieć tej samej grubości ścianek). Tak jak w przywołanym przez mnie Thomsonie - gdzie kierownica rozmiarowo pozwala zamontować rzeczy na całej długości, ale mimo to producent wyraźnie w FAQ zaznacza:

May I use aero bar clip-ons or cyclocross auxiliary brake levers?

Yes. Just keep all accessory clamps inside the area marked on the bar as safe for clamping. There is 90mm total safe clamp area available.
Edytowane przez HSM
Napisano

Z tym całym teoretycznym dobieraniem to jest lekki taki problem że na danym ustawieniu warto zrobić ze 100 km i dopiero wychodzą kwiatki lemondka niby prosta rzecz tylko plecy długość mostka,  rozmiar nóg, i proporcja tyłek główka ramy, rodzaj nawierzchni. W moich rowerach na lemondce nie jeździłem w terenie, pozycja karku była podobna jak dolnym chwycie na baranku, ale podparcie, zamknięcie oddechu i taki kolanowy obrót pod serce już inny.  W zasadzie lemondka jednak sprawdzała się i kończyła z byczymi rogami 40 cm a nie z barankami.   Kierownice z dużą flarą albo baranem z boku jak U, a nie ergo z dziwnym ułożeniem klamki dla mnie nie istnieją.  :) Riczey Ventura Max  to był mi niezbędny do skręcania 3" oponą. W grawelu spokojnie wrócę niebawem do szosowej kierownicy bez flary. Reasumując  jak już miałem Le mondkę nie potrzebowałem dolnego chwytu,  Pracowałem z byczymi rogami  na leżaku, na klamkach pozycja dalej pochylona, albo na chwycie prostym relaksacyjnie wtedy głowa jest wyżej   Wszystko to w dość dobrym nawet poza asfaltem rowerze szosowym. Gdybym dziś robił rower na szerszych od 25 gumach do przejechania przez las, polne drogi czy płyty i na asfaltach na wiatr  typu  trasa etapówki  1200, kombinowałbym chyba z prostą  600  i leżakiem na środku, a nawet krótkimi rogami na krańcach, to tak koncepcyjnie dopisałem,  bo każdy  szuka swojego scenariusza ma inną budowę ciała czy teren do jazdy. Można popatrzeć na galerie rowerów startujących z bagażami Tourdedivide Flat barsy  :) czego to ludzie nie uwieszą :)  Na pewno i tutaj i w czasowych rowerach zawodowców widać że n lemondki poszły do góry. 

 

Napisano (edytowane)

120mm wystarczy. Tej salsa cowbell w Polsce nigdzie nie ma ;/ 

Znalazłem taką kierownicę Pro Discover 20° (ktoś tu wspominał o tej firmie) PRHA0455 ale czekam na info od sprzedawcy allegro ile ma szerokości w dolnym chwycie oraz ile ma clamp area.

Ten Ritchey Beacon na zdjęciach wydaje się że ma ogromną flarę.

 

Edytowane przez mmoorroo

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...