Skocz do zawartości

[do 5000zł] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Wybacz, emotki to jeszcze jakoś toleruję, ale jak pojawia się XD to już kończę dyskusję - bo mam obraz typu człowieka po drugiej stronie, z którym nie mam ochoty rozmawiać. Ja napisałem swoje zdanie, poparte własnym doświadczeniem i jazdą na wielu rowerach. Kto chce sobie wnioski wyciągnie albo chociaż przemyśli i sam przetestuje. Życzę Ci Zdrowych Wesołych Świąt, jesteś najlepszy i wiesz wszystko najlepiej. Wybacz, że ktoś może mieć inne zdanie.

Aby jakieś głupie przepychanki i niepotrzebne dyskusje, w które też dałem się wciągnąć nie przeważały w tym temacie, to kilka nowych okazji:


https://velodet.com/product/focus-atlas-6-7-2023/

https://gravelmotion.com/product/vitus-substance-vrs-gravel-2023/

https://gravelmotion.com/product/orbea-terra-h30-disc-gravel-bike-2021/

Edytowane przez Yacko
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup Focusa musi być świadomym, trzeba sobie zdawać z innego standardu sztywnych osi. Orbea Terra H30 za 1200 eur? Sprawdzałeś te strony? Coś tam kupowałeś? Świadomie je polecasz? Ja jak widzę płatność tylko kartami to strona jest dla mnie podejrzana. Zresztą ScamScanner potwierdza moje podejrzenia:

Screenshot_2024-12-23-23-18-20-438_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.785d75ebaa593ccf2ea688c3eb0faf60.jpg

Screenshot_2024-12-23-23-22-53-709_com.android.chrome-edit.thumb.jpg.1e139357533016fc79a582d818d9d00c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Focus ma nieco inny standard, ale cena naprawdę niezła. Co do tych stron to wydaje mi się, że velodet przewijała się na różnych forach i ludzie kupowali. Co do reszty do sprawdzenia. Ten ScamScanner to nie ten, co BikeIn też klasyfikował ? Ogólnie różne opinie o tego typu skanerach, ale oczywiście ostrożności nigdy za wiele, to nie małe kwoty.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie się temat rozwinął, rzekłbym - klasycznie - jakbym tu nie zaglądał od lat, tylko przyszedłbym jako nowy forumowicz, to po tym temacie bym stąd uciekał gdzie pieprz rośnie ;)

Autorze wątku - spróbuj znaleźć jakiś sklep który ma te wszystkie wymienione tu rowery - przejedź się, dobierz ten który będzie Ci najlepiej pasował. Ludzie jeżdżą i na Eskerach i na Silexach, jeżdżą również na tych rowerach szybko i wyczynowo, startują w ultra i nie płaczą że geometria dziadkowa albo że rower waży o kg więcej niż inny rower. Głównie ważna jest geometria, pozycja i wygoda na rowerze a póki nie pojedziesz, to nie będziesz wiedział który dla Ciebie będzie najlepszy. Wagę zawsze możesz zbijać później jak Ci będzie za ciężko. Na rowerze 11-12kg też da się szybko jechać, więc to ma jakieś tam znaczenie ale nie kluczowe.

Powodzenia w wyborze docelowej maszyny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Yacko napisał:

Różnica pomiędzy Silexem 400 a Eskerem w tej cenie to prawie 1kg a nie 300g. Schodzić z wagi można wyobraź sobie z tego lżejszego również

Pytanie z czego wynika ta różnica. Rama Silexa waży ok. 1900 gram (zdaniem producenta), a rama Eskera ok. 2000 gram (info z grupy na facebooku). Więc wina leży chyba po stronie innych komponentów. Sam mam podobny dylemat co autor tematu, ale mi bardziej zależy na dobrej aluminowej ramie. Ta od Meridy jest  zrobiona ze "stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach", rama Krossa to stop 6061. Nie wiem czy to daje jakieś odczuwalne różnice w jeździe.

Edytowane przez nakama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według moich informacji różnica w wadze ram Eskega Gen 2 i nowego Silexa o podobnej wielkości to powyżej 300g. Merida jest dość duża przy tym samym rozmiarze innych producentów. Tak jak Esker M pasował mi przy 180cm to nowy Silex 400 wybrałbym S. Patrząc na technologię cieniowania i rodzaj aluminium Merida dla mnie wypada lepiej. Inna sprawa, że to różnice mało odczuwalne dla kogoś jeżdżącego dla przyjemności. Najbardziej wybija się wśród aluminiowych ram Specialized Diverge, ale cena niestety minimum tysiąc w górę i to w dobrych promocjach. Moim zdaniem różnicy wielkiej nie odczujesz jeśli nie bawisz się w rekordy na Stravie i chcesz poprawiać czasy o sekundy czy jeździsz całodniowe wyprawy z dużą ilością wzniesień, przenoszenia roweru itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2024 o 19:55, Mihau_ napisał:

Więc po co w ogóle to przywołujesz? Rower o rozmiar/dwa mniejszy + mostek 140 mm zamiast 80 km robi z tego zupełnie coś innego niż zakłada producent. 

No przecież @Yacko napisał Ci, że dla amatora mierzącego 180cm, najlepszy będzie rozmiar S. Do tego pewnie mostek 140mm i sztyca z offsetem 30mm 😅. Na karykaturalne małej ramie, w stosunku do właściwego rozmiaru, zyskujesz jakieś 50 gramów, i już możesz wygrywać jak Mohoric a na podjazdach kasować wszystkich jak leci. 

🤣

18 godzin temu, Yacko napisał:

Moim zdaniem różnicy wielkiej nie odczujesz jeśli nie bawisz się w rekordy na Stravie i chcesz poprawiać czasy o sekundy czy jeździsz całodniowe wyprawy z dużą ilością wzniesień, przenoszenia roweru itp.

I co ? Ty tym aluminiowym klocem, na terenowych przełożeniach, trzaskasz jakiekolwiek "rekordy" na Stravie. Nie wiem co te rekordy, ale jeśli chodzi ci o KOM to winszuje. Strach pomyśleć co zdziałasz jak kiedyś dorobisz się karbonowej maszyny na lekkich kołach...

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, michalr75 napisał:

Pięknie się temat rozwinął, rzekłbym - klasycznie - jakbym tu nie zaglądał od lat, tylko przyszedłbym jako nowy forumowicz, to po tym temacie bym stąd uciekał gdzie pieprz rośnie ;)

Ten temat powraca jak niechciana pora roku, tyle że z większą częstotliwością i większość traktuje go w sposób humorystyczny 😁.

Bo gravel za 5000zł, to gravel za 5000 i nie ma co oczekiwać że  ktoś będzie się tym ekscytował. To zawsze będzie ciężki, aluminiowy klocek który ma tyle wspólnego z lekkością co świnia z galopowaniem. Trzeba kupić coś co ma sztywne osie i hydraulikę. A głównym zagadnieniem do rozważenia jest to czy chcemy 1x czy 2x.

Ale żeby się tego dowiedzieć wystarczy użyć forumowej przeglądarki, tyle tylko że ludzie, którzy zadają takie banalne pytania, mają to w głębokim poważaniu, bo ich obecność na forum zaznacza się tym jednym tematem, i rejestrują się tutaj oczekując gotowej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KNKS napisał:

No przecież @Yacko napisał Ci, że dla amatora mierzącego 180cm, najlepszy będzie rozmiar S. Do tego pewnie mostek 140mm i sztyca z offsetem 30mm 😅. Na karykaturalne małej ramie, w stosunku do właściwego rozmiaru, zyskujesz jakieś 50 gramów, i już możesz wygrywać jak Mohoric a na podjazdach kasować wszystkich jak leci. 

🤣

I co ? Ty tym aluminiowym klocem, na terenowych przełożeniach, trzaskasz jakiekolwiek "rekordy" na Stravie. Nie wiem co te rekordy, ale jeśli chodzi ci o KOM to winszuje. Strach pomyśleć co zdziałasz jak kiedyś dorobisz się karbonowej maszyny na lekkich kołach...

Może najpierw zapoznaj się z długością górnej rury rozmiaru S nowego Silexa zanim zaczniesz  pisać o karykaturalnie za małej ramie. Strava to nie tylko komy ale pobijanie własnych rekordów i tutaj waga roweru robi różnicę o te sekundy. Na resztę zaczepek nie mam ochoty odpowiadać, wyrosłem już  z bezsensownych kłótni i udowadniania swoich racji, skoro jakiś teoretyk wie lepiej, co ja na własnej skórze sprawdziłem i co jest lepsze dla mnie. Tylko wspomnę, że karbonowe rowery też miałem,  różnymi jeździłem i bywało, że miałem 5 rowerów jednocześnie, aktualnie tylko 3.

Jeżeli ktoś jest naprawdę zainteresowany Silexem to proponuję jeszcze raz wspomnianą wcześniej grupę na FB, tam można porozmawiać z praktykami a nie teoretykami.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2024 o 10:11, michalr75 napisał:

Pięknie się temat rozwinął, rzekłbym - klasycznie - jakbym tu nie zaglądał od lat, tylko przyszedłbym jako nowy forumowicz, to po tym temacie bym stąd uciekał gdzie pieprz rośnie ;)

 

Niestety szambo wybija - ale pseudo znawców nie brakuje, a groteskowe już staje się to, że niektórym wydaje się, że wiedzą lepiej nawet to co ktoś sam przetestował i sprawdził i tylko ich racja jest jedyna możliwa. Do tego zwroty rodem z gimbazy no i mamy to co mamy. Niepotrzebnie wdałem się w tą dyskusje zniżając się do podobnego poziomu, gdzie już powinno się odpuścić, gdy ktoś sugeruje, że prawie 1kg wagi to żadna różnica, w końcu ludzie czytający taki wątek mając do wyboru w podobnej cenie rower z podobnym osprzętem będą kupować te 1kg cięższe, bo tak na forum pisali, że bez różnicy. Potem u niektórych nadejdzie chęć odchudzania roweru i spore wydatki, aby ten 1kg zyskać.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silex to ewenement i ludzie o wzroście 180 rozważają między S a M. Nowa rama wygląda inaczej ale nie ma tam dużych różnic, trochę inna geo ale to nadal duży rower w porównaniu do konkurencji. 

1 kilogram to nie jest niewiadomo ile dla kogoś kto zaczyna albo jeździ rekreacyjnie. Więcej różnicy zrobi zrzucenie kilku kilo albo zbudowanie lepszej formy.

Esker to akurat dobry wybór za 6 tysięcy można wyrwać 6.0 bo są promocje - pewnie będzie ich więcej za chwilę. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,  nowy Silex to długa rura górna, dlatego S jak najbardziej na 180cm może się sprawdzić, czego niektórzy nie pojmują i jeszcze dym z tego robią ośmieszając się w oczach tych co znają temat. Jasne, że 1kg to nie żadna przepaść, ale w podobnej cenie jednak lepiej mieć lżejszy rower niż ciężki. Esker 6.0 to całkiem niezły rower, można było nawet za 5600 kupić, ja wybrałbym coś lżejszego na starcie jak wspomniany Silex 400, ale jeśli ktoś woli napęd 2x12 to całkiem dobra cena:

 

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • sznib zamknął ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...