Skocz do zawartości

[do 5000zł] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć szukam roweru do 5000 góra 6000zł. Dopiero zaczynam przygodę z jazdą, ale wolę kupić coś w miarę lepszego na początek. Wiem, że są rowery duże droższe ale na aktualny moment dysponuje takim budżetem. 

Kompletnie się nie znam na rowerach, chce po prostu kupić „gotowca” i nie musieć wymieniać opon czy innych rzeczy.

 

aktualny wzrost to 190cm i waga -/+ 80kg. 
 

z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mihau_ co Cię tak śmieszy ? Naprawdę tak wygląda Twój poziom merytoryki i dyskusji, czy masz zły dzień ? Post zgłoszony do moderatora, to forum rowerowe a nie jakiś wykop. Silex 400 to aluminiowy rower z oponami 45 ważący w rozmiarze M (który jest stosunkowo duży - bliski L innych producentów) około 10,8kg. Taki Esker 5.0 gen 2 z napędem 1x prawie 1kg więcej, Superior również ponad 11kg. Oczywiście są lżejsze jak Specialized Diverge, ale Merida Silex 400 w swoim przedziale cenowym rowerów aluminiowych nie jest ciężkim rowerem.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Yacko Przepraszam, że wcinam się między wódką a zakąskę, ale użytkownika @Mihau_ najprawdopodobniej  śmieszy to, że przywiązujesz wagę do nic nie znaczącego szczegółu jakim to, w wypadku aluminiowego, klockowatego gravela, jest różnica wagi na poziomie kilkuset gramów. Najprawdopodobniej wynikająca z użycia cięższych opon bądź obręczy. Pomijanie istotnych kwestii jak klasa osprzętu, geometria czy hydraulika świadczy o niczym innym jak o twoim @Yacko poziomie wiedzy merytorycznej. Rzucasz jakies wyświechtane komunały i oczekujesz poklasku. Mnie też to śmieszy. Możesz zgłaszać do moderacji 🤣. Leć biegiem, bo moderator na 100% ma wolne w wigilię 🤣.

A co do merytoryki, to na ten temat wszystko już zostało powiedziane po tysiąckroć i miałem nadzieję że poniższy, lekko prześmiewczy temat, zakończył plagę postów z pytaniem o "gravel do 5000zł" 🙄.

 

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie Ciebie o zdanie nie pytałem, ale chociaż przedstawiłeś w jakiś kulturalny sposób swój punkt widzenia, z którym kompletnie się nie zgadzam. Jeden kilogram wagi to naprawdę odczuwalna różnica, szczególnie na dłuższych dystansach w zmiennym terenie. Ramy Krosa ważą dużo, według moich informacji powyżej 2kg, Specialized Diverge musiałbym odszukać, ale około 1500-1600g. Ja poklasku nie oczekuję, tylko staram się doradzać bo trochę najeździłem długich tras 300+ i wiem, że tak bagatelizowana waga ma jednak znaczenie. Jednak Ty chyba za tym poklaskiem tęsknisz skoro nie pytany wtrącasz swoje widzimisię, które oczywiście szanuję, choć się nie zgadzam. Jednak od tego jest właśnie forum aby dyskutować nie zawsze trzeba mieć takie same poglądy czy doświadczenia. Ja nie pomijam kwestii osprzętu, więc nie gadaj bzdur i nie zarzucaj mi braku merytoryki, porównując wagę porównywałem rowery podobnej klasy a nawet Eskera z wyższej klasy napędem 1x , który mimo tego jest dużo cięższy.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradzanie Silexa, roweru często uznawanego za dziadkowóz na karykaturalnej ramie, często wiąże się z silną, krytyczną reakcją. Piszesz, że Silex w rozmiarze M waży wg producenta "tylko" 10,8 kg - mój Kellys Soot 50 wg producenta też waży 10,84 kg w rozmiarze M. Ale autor wątku ma 190 cm wzrostu więc w M się nie wpasuje 😁. Jak już to w L. No i taki np. Soot 50 (zresztą tak samo jak Kross Esker 4.0 GRX czy Romet Aspre 2), przy generalnie identycznym osprzęcie ma bardziej klasyczny, nie wzbudzający kontrowersji kształt ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Greg1 napisał:

Doradzanie Silexa, roweru często uznawanego za dziadkowóz na karykaturalnej ramie, często wiąże się z silną, krytyczną reakcją. Piszesz, że Silex w rozmiarze M waży wg producenta "tylko" 10,8 kg - mój Kellys Soot 50 wg producenta też waży 10,84 kg w rozmiarze M. Ale autor wątku ma 190 cm wzrostu więc w M się nie wpasuje 😁. Jak już to w L. No i taki np. Soot 50 (zresztą tak samo jak Kross Esker 4.0 GRX czy Romet Aspre 2), przy generalnie identycznym osprzęcie ma bardziej klasyczny, nie wzbudzający kontrowersji kształt ramy

Nowy Silex ma mniej dziadkową pozycję. Rama długa, względem rozmiarówki innych producentów. Jeździłem, wcale nie czułem dziadkowej wyprostowanej pozycji. Podałem jako przykład wagi rozmiar M i porównywałem z innymi również M. Dla pytającego jeśli chodzi o nowego Silexa to rozmiar L jeśli standardowy przekrok, tułów itp. Soot miałem ale 30, gorzej wykonany rower (rocznik 2019).

19 minut temu, Oleisty napisał:

No właśnie nie zakończył bo nic się z tamtego tematu nie dowiedziałem. Pytam kogoś kto ma pojęcie o rowerach bo ja nie mam w ogóle. Zadałem proste pytanie i oczekuję prostej odpowiedzi. 
Tak ciężko podlinkować dobre rowery i napisać czemu są dobre? 

Może wypunktuj sobie najistotniejsze wymagania dla Ciebie. W kwocie około 5 tys. ja bym sugerował:

1. Hamulce hydrauliczne.

2. Sztywne osie.

3. Jeśli estetyka istotna to pochowane linki (trochę gorzej w serwisie).

Jeśli bardziej teren mniej szosa to może warto przemyśleć napęd 1x ?

Planujesz długie trasy ? Przyda się więcej uchwytów na bidon, torby itp. Wtedy np. taki trochę udawany gravel jak Superior X-road może nie być najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Twoje zdanie. Dla mnie różnice wagi ponad pół kilograma nie są pomijalne. Lecz mam na tyle szacunku do innych, że się z Ciebie nie śmieję, choć totalnie się nie zgadzam. Silex 400 bywał po 5200zł z wagą 10,8kg, Esker 5.0 niewiele taniej a prawie 1kg więcej. Dla mnie ogromna różnica. Mam prawo do własnego zadania, które popieram doświadczeniem. Czuję tą różnicę 1kg i ktoś inny również może na to patrzeć. Skoro Tobie nie przeszkadza, to nikt nie broni, możesz nawet jeździć na 15kg Gazeli. Ja mając do wyboru w podobnej cenie podobnej klasy sprzętowej rower wybiorę ten lżejszy i ładniej wykonany. Dlatego stawiam Silexa 400 dość wysoko jeśli chodzi o rowery w okolicach 5 tys. zł. W cenie sugerowanej oczywiście bym nie kupił, ale mało który rower ma ta cenę rozsądną

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, clavdivs napisał:

Kto tak uważa i jakie to środowisko reaguje tak krytycznie?

Pewnie najwięcej Ci, którzy nie jeździli, albo nie zauważyli, że wyszła nowa wersja ramy i na podobnej geometrii Mohoric zdobył gravelowe mistrzostwo świata. Jeśli kogoś interesuje ten rower, to najlepiej popytać tych, którzy nimi jeżdżą zamiast teoretyków. Spora grupa na FB:

https://www.facebook.com/groups/meridasilexpl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Yacko napisał:

Jeden kilogram wagi to naprawdę odczuwalna różnica, szczególnie na dłuższych dystansach w zmiennym terenie.

1 kg wagi to 1% generowanej mocy. Czyli jak jedziesz z mocą 200W to zyskujesz 2W. A 200W to już sporo dla amatora. Większość jeździ pewnie gdzieś w przedziale 120-170W. Czyli zyski są na poziomie 1.2-1.7W.

Znacznie większy wpływ na prędkość mają opony oraz aerodynamika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

15 minut temu, chrismel napisał:

1 kg wagi to 1% generowanej mocy. Czyli jak jedziesz z mocą 200W to zyskujesz 2W. A 200W to już sporo dla amatora. Większość jeździ pewnie gdzieś w przedziale 120-170W. Czyli zyski są na poziomie 1.2-1.7W.

Znacznie większy wpływ na prędkość mają opony oraz aerodynamika.

Na podjazdach, których bywa sporo na trasach przy całodniowej wyprawie dla mnie ten 1kg to odczuwalna różnica. Teoria teorią, najlepiej niech każdy się sam przekona. Ja przekonałem się wielokrotnie, że waga ma znaczenie. Można to w bardzo prosty sposób zweryfikować nawet robiąc krótkie segmenty na stravie z podjazdem.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Yacko napisał:

Nowy Silex ma mniej dziadkową pozycję

I pewnie znalazłeś Silexa na nowej ramie za 5200? Czekam na link.

Godzinę temu, Yacko napisał:

wyszła nowa wersja ramy i na podobnej geometrii Mohoric zdobył gravelowe mistrzostwo świata

I zapewne uważasz, że jechał na fabrycznym secie?

Godzinę temu, Yacko napisał:

Pewnie najwięcej Ci, którzy nie jeździli

Moja siostra ma Silexa, szwagier karbonowego Cube a ja, jak już wspomniałem, Soot 50 i zdecydowanie ten Silex wyróżnia się wyglądem ramy spośród tych trzech rowerów.

2 godziny temu, Oleisty napisał:

Pytam kogoś kto ma pojęcie o rowerach bo ja nie mam w ogóle. Zadałem proste pytanie i oczekuję prostej odpowiedzi. 
Tak ciężko podlinkować dobre rowery i napisać czemu są dobre? 

Wymieniłem Ci w swoim poście trzy rowery, kolega @Yacko dołożył Silexa, wszystkie te towery w tym przedziale cenowym będą miały sztywne osie, karbonowy widelec, napęd grx i hydrauliczne hamulce. Wygląd i wygoda to kwestia indywidualna. Szukaj czegoś co ma te wymienione minimum, podeślij linka to podpowiemy czy jest o.k. czy nie. Pytanie typu grawel za 5 tys. zł pojawia się średnio raz w tygodniu więc nie dziw się, że stali forumowicze reagują jak reagują na następne tego typu pytania

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Kto tak uważa i jakie to środowisko reaguje tak krytycznie?

 

Tak, wiem, też jest spore grono zadowolonych użytkowników i sympatyków tego modelu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na nowej ramie, dokładnie za 5109zł, kupiłem z wysyłką za 5189zł, były wszystkie rozmiary. Niestety sprzedałem, gdyż chcę mniejszy.

https://www.pepper.pl/promocje/rower-gravel-merida-silex-400-925490

To chyba oczywiste, że Mohoric nie jechał na fabrycznym secie, pisałem wyraźnie tylko o podobnej geometrii:

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/news/detail/1396/Zwycięski+Silex+Mateja+Mohorica+-+zobacz+szczegóły

https://etnh.cc/bikecheck-etnh-06-zwycieska-merida-silex-mateja-mohorica/

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/news/detail/1460/Wyjątkowy+Silex+Mateja+Mohorica%2C+gravelowego+mistrza+świata

https://mcg-ms.pixieset.com/silex-matej-mohoric/

Jeździłem na wielu gravelach i naprawdę uważam Silexa 400 za bardzo dobry wybór jeśli uda się kupić w okolicach 5 tys. Jedynie trzeba zwrócić uwagę na górną rurę i brać rozmiar niższy niż u większości innych producentów. Na 180cm nawet rozmiar S sprawdzi się dobrze.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Yacko napisał:

Na podjazdach, których bywa sporo na trasach przy całodniowej wyprawie dla mnie ten 1kg to odczuwalna różnica.

Nie wierzę żeby była w ogóle wyczuwalna. Przyjmijmy wagę zawodnika + roweru na około 85 kg. Jesteś w stanie w ogóle wyczuć czy zestaw waży 84 czy 85 kg ? Ja wyczuwam różnice w oporach toczenia dopiero na poziomie około 5W i to tylko wtedy kiedy występują one bezpośrednio po sobie. A dla Ciebie 1-2W to odczuwalna różnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz wierzyć, kupuj ciężkie rowery, po co przepłacać, ja jednak zostanę przy kupowaniu jak najlżejszych w podobnej cenie. Chciałbym nie czuć tej różnicy, byłoby taniej.

5 minut temu, Mihau_ napisał:

Więc po co w ogóle to przywołujesz? Rower o rozmiar/dwa mniejszy + mostek 140 mm zamiast 80 km robi z tego zupełnie coś innego niż zakłada producent. 

Po to, że podobna geometria, którą niektórzy klasyfikują jako jakiś nietypowy wytwór a jednak nadaje się nawet do wygrywania w wysokiej rangi zawodach. Trzeba tylko dobrać odpowiednio.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zrozum, że nie jesteś pępkiem świata i Twoje zdanie to jest Twoje zdanie a nie wszystkich. Myślę, że większość wybierze lżejszy rower z podobnym osprzętem niż cięższy w tej samej cenie. Różnica pomiędzy Silexem 400 a Eskerem w tej cenie to prawie 1kg a nie 300g. Schodzić z wagi można wyobraź sobie z tego lżejszego również.

Edytowane przez Yacko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Yacko napisał:

Po to, że podobna geometria, którą niektórzy klasyfikują jako jakiś nietypowy wytwór a jednak nadaje się nawet do wygrywania w wysokiej rangi zawodach.

XD

Weź mi znajdź rower o zbliżonych wymiarach sprzedawany z 14 cm mostkiem, to było pudrowanie trupa i próba wyciągnięcia z tego maksimum możliwości. Poza tym jakie ma znaczenie rama kiedy kupuję cały rower? Producent przewidział mostek 80 km, przewidział jak ma wyglądać dobór rozmiaru i te kwestie nie mają niczego wspólnego ze sportem.

Mohoric nie został mistrzem świata dzięki temu, że silexem jechał. Był w ten dzień najmocniejszy, na canyonie czy treku też by wygrał.

 

Przestań się zachowywać jakby ta merida ci płaciła. Rozumiem, że dorwałeś się pierwszy raz w życiu do roweru lepszego niż komunijny góral ale bez jaj, wybór jakiego dokonałeś nie jest jedynym słusznym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • sznib zamknął ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...