Skocz do zawartości

[bębenek] bębenek dt swiss 340,MTB


swimfan

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,chciałem wymienić łożyska w bębenku, piasta dt swiss 340.Bliźniaczo podobny do 440 z tym że od strony capa znajduje sie przed lożyskiem podkładka metalowa.Próbowałem wybijać uderzajając od strony rachet (ale nie drgnie) i nie wiem czy ta podkładka nie blokuje.Mam pytanie moż ktoś kojarzy czy w tych bębenkach nie trzeba odkrecac pierścienia od rachet (próbowałem go odkrecić ale zapieczony na maxa) i tą stroną wybijać łozyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Nie ma tam pierścienia osadczego np. Sugerowany albo druciaka?

W większości bębnów łożysko wyłazi od strony korpusu piasty, czasami nad tym głębszym też jest pierścień mocujący.

cos takiego,a ktos ogolnie odkrecal pierscien od strony racheta w bebenku

20241222_123300.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestetety nawet połmetrowa grzechotka nie daj rady🤔(mam nadzieje zw tam jest prawy gwint).Najbardzej logicznie byloby odkrecic nakretke ratchet i tamtedy wybijac.Na wszystkich filmach przy wyjmowaniu lozysk widzialem ze wybijane sa w strone capa.I  tak bym wybijal z tym ze metalowa podkladka przy wybijaniu raczej zniszczy gwint kasety przy wybijaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymacaj czy w środku, między łożyskami jest tulejka którą da się przesunąć względem osi. Jeśli tak, to odsłania Ci to bieżnię wewnętrzną łożyska. Do zewnątrz ewidentnie się nie da wybijać (w stronę endcapa), ale moim zdaniem zdecydowanie wielowypust ratcheta jest monolitem z korpusem bębenka i niczego się nie rozkręca. Po prostu wybijasz najpierw wewnętrzne łożysko a potem to bliższe endcapowi - obydwa przez otwór od strony ratcheta.

Myślę, że to dobre pytanie dla @Punkxtr - jesteś w stanie pomóc?

 

EDIT:

Tak wygląda Twój bębenek od wewnątrz? No to moim zdaniem jest tak jak napisałem, walisz do środka. Widać na łożysku metalowo-gumową wargę, która wyskoczy razem z łożyskiem bez odkręcania ratcheta. Może być problemem jej ponowne wciśnięcie w idealnej kondycji na miejsce. 

 

5f217fd63bf513c81d67b6b02f024b4f.jpg

 

Edytowane przez cervandes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cervandes napisał:

Wymacaj czy w środku, między łożyskami jest tulejka którą da się przesunąć względem osi. Jeśli tak, to odsłania Ci to bieżnię wewnętrzną łożyska. Do zewnątrz ewidentnie się nie da wybijać (w stronę endcapa), ale moim zdaniem zdecydowanie wielowypust ratcheta jest monolitem z korpusem bębenka i niczego się nie rozkręca. Po prostu wybijasz najpierw wewnętrzne łożysko a potem to bliższe endcapowi - obydwa przez otwór od strony ratcheta.

Myślę, że to dobre pytanie dla @Punkxtr - jesteś w stanie pomóc?

 

EDIT:

Tak wygląda Twój bębenek od wewnątrz? No to moim zdaniem jest tak jak napisałem, walisz do środka. Widać na łożysku metalowo-gumową wargę, która wyskoczy razem z łożyskiem bez odkręcania ratcheta. Może być problemem jej ponowne wciśnięcie w idealnej kondycji na miejsce. 

 

5f217fd63bf513c81d67b6b02f024b4f.jpg

 

Bębenek z zewnatrz taki sam z tym ze siedzi w nim lożysko 6902 a nie 6802 jak w tym przypadku.Wszystko jak piszesz jest tulejka ktora sie da przesunac.

tego nie rozumiem

edit:

Po prostu wybijasz najpierw wewnętrzne łożysko a potem to bliższe endcapowi - obydwa przez otwór od strony ratcheta.

nie ma szans od strony racheta nie wyjdzie🙄.Chyba że Ci chodzilo ze wybijam od strony racheta najpierw to bliższe endcapowi🤔to bym się zgodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie czystego bębenka od strony ratcheta.

 

Masz użyć jakiegoś przyrządu do stukania w wewnętrzną bieżnię. Wsadzasz przyrząd przez otwór po stronie endcapu ale tłuczesz głęboko, w łożysko po stronie ratcheta. Tak myślę - nie znam konstrukcji. No i tak wynika z fotki którą znalazłem w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dobrze😊odskoczyla podkladka metalo-gumowa .To raczej wyjdzie standardowo pierwsze lozysko bliskie endcapowi👍.Zmylio mnie ,bo myslalem ze w 340 w bebenku jest tzw. ratchet nut taki sam jak w korpusie piasty (a tu mowicie ze to monolit ,ciekawe). Ups patrze na to lozysko blozsze endcapowi i ma luz do wymiany a to blizsze ratchwtowi jeszcze smiga😁.Kiedys to robili bebenek lekko 150tys nalatane kosmos🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...