wr81 Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Hmmm wygląda jakbym spamował ten wątek ale napiszę i tak ,bo byłem w podobnej sytuacji niedawno (hamulce tektro orion zamiast m520 w Trance z bunnyhop). Podstawowym pytaniem chyba powinno być czy jesteś (lub chyba w tym przypadku jesteście) ogólnie zadowoleni z roweru - tzn. czy rozmiar pozycja, masa itp (kolor w realu ;)) jest ok. czy też jednak coś (innego niż piasty i korba) co przeszkadza budzi wątpliwości - w takim wypadku dzięki tej macie bezkosztowy zwrot (wysyłka).. W przypadku gdy rower jest ok to generalnie pytanie czy da się coś więcej wyszarpać. Można próbować aczkolwiek nie stawiałbym specjalnie na to. W mojej dyskusji z bunnyhop w którymś momencie postawili sprawę jasno, tektro i pedały albo zwrot. Ja dużych wątpliwości nie miałem ale wymiana hamulców jest w miarę łatwa, no i mam na półce 2 komplety + 1 komplet klamek do wykorzystania (kontrowersyjny outlet RCZ kłania się ). 100 euro to nie ekstremalnie duże alo i nie tak mało, i to realnej kasy - powinno wystarczyć na mniejszą zębatkę do korby + piasty. Pytanie czy piasty ruszać/przeplatać, itp. Ja chyba zmieniłbym zębatkę jeżeli rzeczywiście 34t to stanowczo za dużo (starą może dałoby się sprzedać ).Na kołach bym jeździł i obserwował a to co zostanie wrzucił na fundusz, nowych lżejszych kół (tutaj znów pytanie ile ważą obecne). Oczywiście jeżeli pod choinkę wpadną dodatkowe środki to wymiana kół od razu też jest jakąś opcją Cytuj
chudzinki Napisano 23 Grudnia 2024 Autor Napisano 23 Grudnia 2024 @wr81, jaki spam? 😏 11,1 kg bez pedałów, kolor córce bardzo się podoba, pozycję zawsze się dopasuje. Wiadomo - idealnie nigdy nie jest np. sztyca mogłaby być większej średnicy żeby włożyć więcej niż 120 mm, ale nie można mieć wszystkiego. @wr81, @KSikorski, zębatka to najmniejszy problem. Teraz to najbardziej chodzą mi po głowie te piasty... O zmianie kół nie myślę. A czy takie rozwiązanie mocowania osi to częsty przypadek czy to patent Cannondale... ? 1 Cytuj
KSikorski Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Nie ma się co martwić piastami na zapas moim zdaniem. Nie wiem co to za patent z tym hakiem. Nominalnie sztywna oś, ale sztywność jednakowa jak w QR 😄 Cytuj
wr81 Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Mi chodziło o masę samych kół - tzn. czy jest potencjał na odjęcie 200g czy 0.5kg w sensownym koszcie (co znaczy sensowny to wtórna sprawa). Co do wymiany piast to kluczowa chyba jest znajomość sprawdzonego i nie zdzierającego kołodzieja do ew. przeplatania. Co do haków to powiem szczerze że mnie nieźle zaskoczyło to zdjęcie. Chyba za mało widziałem, no i w sumie ze rowerów ze sztywną osią to mam Meridę i Gianta czyli marki "ludowe" że tak powiem... Cannondale chyba naprawdę chce być "inny" za wszelką cenę.. Cytuj
NerfMe Napisano 23 Grudnia 2024 Napisano 23 Grudnia 2024 Ja bym tymi piastami też się za bardzo nie przejmował, rozumiem jakbyś miał w specyfikacji DT swiss 350 i dostał jakiś badziew, a tu to w zasadzie każde będą działać podobnie. Natomiast to mocowanie tylnej osi to mnie zaskoczyło. Nie spodziewałem się po Canonndale czegoś takiego. Chociaż nie sądzę by to miało jakikolwiek wyczuwalny wpływa na sztywność. Cytuj
chudzinki Napisano 24 Grudnia 2024 Autor Napisano 24 Grudnia 2024 10 godzin temu, NerfMe napisał: Natomiast to mocowanie tylnej osi to mnie zaskoczyło. 10 godzin temu, wr81 napisał: Co do haków to powiem szczerze że mnie nieźle zaskoczyło to zdjęcie A jak mnie zaskoczyło! Myślałem, że urwałem kawałek ramy 😆. W dniu 22.12.2024 o 23:54, wr81 napisał: jaki kolor ma bębenek, w oryginalnym mt410 jest czarny.. Czarny. 11 godzin temu, KSikorski napisał: sztywna oś, ale sztywność jednakowa jak w QR 😄 Pewnie coś pośrodku... Ogólnie to jestem trochę zniesmaczony 😑. Cytuj
KSikorski Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 Ja bym nie chciał ramy z takim rozwiązaniem. Miałem kiedyś ramę, w której gwint sztywnej osi był w całości zintegrowany z hakiem przerzutki. Natomiast hak wraz z tym gwintem do ramy trzymał się na dwóch śrubkach M4, pracujących na ramieniu około 30mm. Luzowało się to regularnie, musiałem skręcać na klej, finalnie sprzedałem rower. Wiem że to nie jest 1:1 ten przypadek, ale unikam takich patentów. Haki mają być zamkniete i być monolitem z ramą lub wahaczem. Jeśli nie są monolitem to mają być dwuczęściowe i skręcone przelotowo na wysokosci środka osi. Otwarty hak nigdy nie będzie działać jak zamknięty. Jaki to rower? 1 Cytuj
chudzinki Napisano 24 Grudnia 2024 Autor Napisano 24 Grudnia 2024 https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gorskie/xc-race/scalpel-ht/scalpel-ht-carbon-4-c25401u https://www.ibksport.eu/scalpel-ht-carbon-4-cannondale-2024-viper-green/p Cytuj
wr81 Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 Gdyby to było problematyczne to by od razu wyskakiwały narzekania w sprawie "awaryjności i problemów z Cannondale Speed Release" a jakoś ich nie widać specjalnie. Generalnie chyba niewiele to wnosi, ułatwienie w wyjmowaniu tylnego koła chyba średnie. Przynajmniej koła są standardowe , gdyby wymienić tę pocienioną (stepped - jak widać na wklejonym w poprzednim poście screenie) oś to stracimy tylko tę nie do końca oczekiwaną funckonalność. Wygląda trochę jakby to projektował przysłowiowy "niemiecki inżynier". Czy ewentualna utrata jakiego procenta sztywności (o ile występuje) w rowerze wybitnie xc ma znaczenie ? (o masę użytkowniczki nie pytam bo nie wypada).. https://www.cannondalebikes.pl/o-marce/technologie/speed-release Cytuj
chudzinki Napisano 24 Grudnia 2024 Autor Napisano 24 Grudnia 2024 (edytowane) Waga piórkowa, a nawet gdybym ja miał "odziedziczyć" to też w granicach 80 kg, ale mimo wszystko bardzo dziwne to jest 🤔. Mam rozkminkę... EDIT. A widzisz @KSikorski, o tym nie pomyślałem... Edytowane 24 Grudnia 2024 przez chudzinki Cytuj
KSikorski Napisano 24 Grudnia 2024 Napisano 24 Grudnia 2024 To nawet nie chodzi o procenty sztywności, tylko o nasmarowaną oś o dużej powierzchni wystawioną centralnie na nawalające błoto... chrup chrup. Cytuj
chudzinki Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) W dniu 22.12.2024 o 09:36, marcin_ostrów napisał: problem jest z suportem PF30A , czyli 46x83mm. Ta mufa wymaga dłuższej osi i jakiegoś bardzo wysokiego q factor. Sram np robi specjalne korby pod AI . Nie mam pojęcia jak oni upchmęli tam korbę Shimano , całą reszta modeli ma albo korby Cannondale albo Srama . Nie zdziwiłbym się jakby ta korba Shimano nie do końca była standartowa. A powiedźcie mi taką rzecz, bo czegoś nie ogarniam, a nie będę zakładał nowego tematu. Trek Procaliber z suportem 92 mm i korbą MT512 - tu też coś jest nie tak? Edytowane 27 Grudnia 2024 przez chudzinki Cytuj
wr81 Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) Wygląda na to że w aktualnym modelu zmienili linię łańcucha z 52 na 55mm (czyli z "uniwersalnej" 142-148 - przynajmniej wg Shmano ) na typowo pod Boost 148mm. Starszy model z chainline 52mm i pressitem 92 https://rower-sport.pl/pl/p/TREK-PROCALIBER-9.6-2022-Blue-Carbon-Smoke/7392 Obydwa rozwiąnia powinny działać, Z czego wynika ta zmiana? Dostępność korb, więcej miejsca na oponę (łąńcuch bardziej na zewnątrz), mniejszy przekos łańcucha przy statystycznie częściej używanych przełożeniach? Edytowane 27 Grudnia 2024 przez wr81 1 Cytuj
chudzinki Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 A jak się to wszystko ma do specyfikacji tej korby https://productinfo.shimano.com/en/product/FC-MT512-1 ? Tu w ogóle nie ma takich suportów... 🤔 Cytuj
wr81 Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Link mi coś nie działa. Tutaj: https://bike.shimano.com/en-NZ/products/components/pdp.P-FC-MT512-1.html https://www.bike-components.de/en/Shimano/BB-MT500-PA-Hollowtech-II-Press-Fit-Bottom-Bracket-41-x-89-5-92-mm-p48626/ 1 Cytuj
chudzinki Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 Wszystko jasne! Nie przetłumaczyłem sobie jednego słowa, czepnąłem się 73 mm i cały czas coś mi nie pasowało 😁. Cytuj
wr81 Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 Nie dokończyłem myśli bo teściowa na bigos wołała To press -fit jest, generalnie korba shimano z suportem shimano (tzn to i to w wersji mtb) w ramie mtb raczej działa bez problemu. Bardziej ciekawe jest jak to zostało rozwiązane w scalpelu gdzie wg. specyfikacji powinna być rzeczona korba i jest ta "dziwna mufa suportowa"... jakiś w pełni customowy suport Cannondale???? Sama korba MT512-1 w sumie też jest dość nietypowa i/lub nowa bo np. w: https://si.shimano.com/en/pdfs/dm/MAFC002/DM-MAFC002-10-ENG.pdf nie jest ujęta. Generalnie strony techniczne Shimano coś słabo u mnie dzisiaj działają, a przynajmniej wyszukiwanie.. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 PF92 mm 55 cl jest całkowicie normalnym standartem . U srama to dub wide , w shimano to wszystko z serii x130 / x120. Na moje oko w scalpelu nie ma cl 55 z tą korbą Cytuj
chudzinki Napisano 27 Grudnia 2024 Autor Napisano 27 Grudnia 2024 @marcin_ostrów, temat Scalpela w zasadzie mam załatwiony tzn. jak nie sprzedam do niedzieli to zgłaszam zwrot. Chociaż... im więcej przeglądam tym większe mam wątpliwości czy aby na pewno 😏. Ale fakt - bardzo to dziwne z tą specyfikacją... Cytuj
wr81 Napisano 27 Grudnia 2024 Napisano 27 Grudnia 2024 (edytowane) 3 godziny temu, marcin_ostrów napisał: PF92 mm 55 cl jest całkowicie normalnym standartem . U srama to dub wide , w shimano to wszystko z serii x130 / x120. x130 cl 56.5 -superboost.. jak w Pivotach ( z wyłączenie Mach 4 SL ) @chudzinki Czyżby również porcja bigosu wpłynęła na uspokojenie i refleksję że w sumie źle nie jest a z innym wariantem może być nie lepiej? Edytowane 27 Grudnia 2024 przez wr81 Cytuj
chudzinki Napisano 28 Grudnia 2024 Autor Napisano 28 Grudnia 2024 No jest i czeka sobie w niepewności 🙂. @wr81może nie bigos, a dużo wolnego czasu 🙂. Za chwilę założę nowy temat, bo różne głupie pomysły chodzą mi po głowie... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.