Turysta05 Napisano 16 godzin temu Udostępnij Napisano 16 godzin temu Kilka dni temu zamontowałem.. ..a teraz przetestowałem🙂. Temat amortyzatorów z Ali był omawiany, https://www.forumrowerowe.org/topic/272064-amortyzator-suntour-sf14-xcr-air-29-vs-słynny-bolany-z-ali/?do=findComment&comment=2513469 ale postanowiłem opisać ten konkretny NanLio X7 PRO. Był bezpiecznie zapakowany, dodatkowo z "giftami": gwiazdka pod śrubę mocującą i pierścień sprężysty do stabilizacji górnego łożyska, tak że to miałem załatwione.. .. dokupiłem oczywiście pompkę: Ta pompka ma przewód półsztywny, ale pracuje w dowolnej pozycji, a dobijanie /upuszczanie ciśnienia jest precyzyjne i bardzo wygodne. Na wszelki wypadek dobrałem jeszcze pierścienie regulacyjne, co okazało się praktycznie niezbędne, bardzo ułatwiło zmontowanie. Od razu na nowy amortyzator założyłem harmonijkowe ochraniacze gumowe👍😉. W tym celu go rozebrałem i "wyszedł" serwis zerowy🤣. Smarowany jest wyłącznie smarem stałym (suchy, bez oleju) plus gąbki olejowe. Smar dobrej jakości ale niewiele (może tak ma być, w sam raz?), jak ktoś stwierdzi, że skąpo, też ma rację. Nie dokładałem żadnego smaru, na początku będę jeździł na fabrycznym, tylko staranniej go rozprowadziłem na prowadnicach. Faktycznie są tuleje teflonowe, gąbki nasączone olejem, dobre zewnętrzne uszczelki zgarniające z elastycznej gumy (nie to, co Suntour😡). Pełen skok to faktycznie 140mm do krawędzi, po napompowaniu sprężyny można ugiąć 110-120mm, ale okazało się, że w moim przypadku niewiele wpłynęło to na geometrię roweru. Ja zmieniłem z Suntour XCM 30 którego "zalety" tu opisałem: https://www.forumrowerowe.org/topic/272064-amortyzator-suntour-sf14-xcr-air-29-vs-słynny-bolany-z-ali/?do=findComment&comment=2509608 ..i tak wygląda różnica ich długości: Rury sterowej NanLio ledwo mi starczyło: Czy cel został zrealizowany? Na początek napompowałem delikatnie sprężynę pod swoją wagę (ja 90kg +elektryk 25kg +sakwy ze szpejami 3kg), ...rowerek popłynął!!! Ale żeby nie uginał się zbyt głęboko, bo to szybko zakończyłoby żywot ochraniaczy gumowych, podniosłem ciśnienie o 1,5 bara (ale nadal w zakresie), a dodatkowo "złośliwie" zwiększyłem ciśnienie przedniej opony więcej niż zwykle, niech pokaże co potrafi, i... potrafi😄, szyszki, korzenie i kamienie z leśnych ścieżek znikły, zostały tylko liście😂🤣. Pojeździłem też po dziurach, a wybieram się na Starówkę miasta, tam są brukowane ulice😲. Dla takiej turystycznej włóczęgi sprawdza się znakomicie, jak jest trwały będę widział za rok, a producent ostrzega: ..i ja się z tym zgadzam całkowicie, tylko "spacerki" po lesie, czyli będzie miał u mnie łatwą robotę😉. Czy jeszcze coś podkręcę, wyreguluję? Pewnie tak, ale nie mam szczególnych wymagań. Odbicie ustawiłem na luźno, niech sobie pływa, ale tu jest potencjał, bo działa w szerokim zakresie. Blokada skoku działa pewnie i twardo, żadnego skoku: ..ale mi w zasadzie niepotrzebna, nie po to wożę baterię (serio, niezbyt ją używam) żebym pod górę stawał na pedałach i pompował😰😁. Ten ABS+ jest dla mnie tajemnicą, i pewnie pozostanie, bo podejrzewam, że akurat w tym tłumiku to ściema🤔☹️. Jeśli kogoś to intryguje, to mogę przetestować jak to działa... A na koniec uświadomiłem sobie, jaki jeszcze benefit dostałem do tego amorka, mianowice jest zdecydowanie lżejszy od Suntoura i w tej różnicy mogę zabierać i wozić za friko, dwie puszki "napojów chłodzących"😉😋. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.