chudzinki Napisano 20 godzin temu Udostępnij Napisano 20 godzin temu Czy ktoś przerabiał temat usunięcia insertu w takiej ramie? Pomijam całkowicie temat późniejszej odsprzedaży. Interesuje mnie tylko i wyłącznie ewentualna metoda bez skutków ubocznych 🙂. Ktoś coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 20 godzin temu Udostępnij Napisano 20 godzin temu A moglbys jasniej? Masz insert na bidon zintegrowany z rama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 20 godzin temu Udostępnij Napisano 20 godzin temu Pewnie całkowicie wykonalne - o ile rozumiem zamiar - a ponieważ mowa o insercie na bidon, czyli rzeczy, która potrafi się zepsuć, to metody naprawcze powinny być znane różnym specjalistom od napraw karbonowych. Dla nich bez różnicy, czy trzeba ten insert wymienić, czy - jak chcesz Ty - po prostu usunąć i zamaskować ślad po nim... Pozostaje pytanie, czy to ma być zrobione metodami na wpół chałupniczymi - co pociąga za sobą takież ostateczne rezultaty estetyczno-wizualne, czy raczej full profeska - ale wówczas wchodzą w grę zupełnie inne pieniądze, bo np. dobrze byłoby przemalować ramę. Najlepiej dopytać w jakimś Cyklonie czy u innego speca od karbonu Tu https://www.youtube.com/watch?v=HYtn5m0V6vE jest przykład zabaw w karbonie. Człowiek prowadzi dosyć ekstrawagancki kanał z rozmaitymi przeróbkami czy dream buildami za naprawdę ciężkie pieniądze. Na filnie jest część prac nad przerobieniem Speca Cruxa na w pełni wewnętrzne prowadzenie przewodów, co oznacza m. in. pozbycie się insertów wprowadzających pancerze do ramy z boku główki ramy. Od ok. 3:05 jest frezowanie insertu, a potem widok tego miejsca z naklejonymi, zalaminowanymi łatkami karbonowymi. Tylko on idzie po całości, bo zdziera też oryginalny lakier z ramy i widelca i ostatecznie maluje całość w niefabryczne kolory (łącznie z mostkiem i sztycą pod kolor)... W efekcie (w innym filmie) wychodzi najlżejszy Crux na świecie i jedyny z pełnym wewnętrznym prowadzeniem pancerzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 19 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 19 godzin temu @HSM, mnie chodzi o samodzielną pracę. Efekt wizualny nie ma znaczenia. Jeżeli chodzi o alu to bym się nie zastanawiał, ale karbon mam pierwszy raz w ręce 🙂. @JWO, szczerze to nie mam pojęcia... Wczoraj tylko go wypakowałem z pudła i zmierzyłem ile jest miejsca na droppera 🙂. Scalpel HT jeżeli coś Ci to powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu @chudzinki OK. Chcesz zrobic miejsce na myk-myka? Jak samo wykrecenie srub nie pomaga, to obawiam sie ze bedzie ciezko. A ile tego miejsca jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu @chudzinki Jak chcesz się ograniczyć do usunięcia, a dziury nie zamierzasz maskować (bo jednak trzeba by nieco zeszlifować lakier, coś nakleić i ponownie pomalować), to zatrzymujesz się po 1:20 tego filmu https://www.youtube.com/watch?v=yw6NsmAqpV4 🙂 Tylko nie wiem, czy jednak ten otwór może zostać w nieobrobionej postaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 19 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 19 godzin temu @JWO, 230 mm. Wiem już, że OneUp V3 najprawdopodobniej by się zmieścił (jeszcze nie patrzyłem dokładnie), ale mam KS i chciałbym go wykorzystać. Drugi koszyk jest młodej niepotrzebny, a rower wychodzi na tą chwilę (nie podejmuję pochopnych decyzji), że zostałby z nami na wieki 🙂. @HSM, czyli procedura identyczna jak alu... A dlaczego nie mógłby zostać nieobrobiony? Coś się może dziać z karbonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smw44199 Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu Brzegi zeszlifowanego karbonu, możesz zakroplić cjanoakrylem i ponownie przeszlifować do gładkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HSM Napisano 19 godzin temu Udostępnij Napisano 19 godzin temu (edytowane) @chudzinki W alu pozostanie Ci po prostu dziura (w jednorodnym materiale) i może poza minimalnym osłabieniem samej rury (po chwili namysłu: osłąbienie jest ale nie większe niż oryginalne, bo otwór był przed operacją taki sam jak po) nic się nie będzie z tym działo. W karbonie dochodzi niebezpieczeństwo strzępienia się włókien i rozwarstwienia materiału. Z jednej strony miejsca takie gdzie będą te inserty powinny być fabrycznie strukturalnie wzmacniane, z drugiej zaś fabryka wierci w tym otwory i raczej nie zabezpiecza niczym naruszonych krawędzi, ale z trzecie 🙂 strony tam wchodzi podklejany insert, więc jednak fabrycznie istnieje wzmocnienie tych krawędzi i zabezpieczenie przed rozwarstwianiem. U Ciebie wszystko zależy od tego, jak precyzyjnie i czysto pozbędziesz się tego insertu (na filmach z YT zawsze wszystko idzie gładko i bezproblemowo) i jak mocno będziesz się obawiał podatności tej dziury na strzępienie/rozwarstwianie już bez osłony w postaci insertu. Edytowane 18 godzin temu przez HSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 godzin temu Autor Udostępnij Napisano 18 godzin temu @HSM, na filmikach nie zawsze idzie gładko 😀 Podziękował! Przemyślę sobie to na spokojnie. @smw44199, hmmm... Poczytam sobie o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.