Skocz do zawartości

[zakup roweru] Esker 5.0 krzywy tylny trójkąt


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o pomoc przed chwilą przyszedł do mnie rower. Nie jestem specjalistą, ale na oko widać, że coś jest nie tak. Widełki trójkąta są w dwóch różnych płaszczyznach - te połączenie ich chyba do mocowania błotnika jest tak krzywe, że to szok. 5cm różnicy miedzy jedną a drugą stroną.

Czy to ma tak być a ja jestem czepialski? Proszę o pomoc

3.jpg

4.jpg

5.jpg

22.jpg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nic! Zobacz jakie krzywe sprzedaje Decathlon! I jeszcze się tym na zdjęciach chwalą. ;)
 rower-gorski-mtb-cross-country-rockrider-race-700-aluminiowa-rama.thumb.jpg.052ed7ae4d4a82a82d17a64eb3abdc61.jpg
rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29.thumb.jpg.175ee92ff7d224ced5d8b66dfdb48881.jpg 

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066
https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414

Tak ma być. "it's not a bug, it's a feature"

rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29.avif

Edytowane przez TheJW
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, widzę o czym piszesz i tak ma być - jakiś chiński inżynier właśnie tak to zaprojektował i wyliczył, że w ten sposób skonstruowana rama będzie najszybsza i najsztywniejsza we wsi.

Powiem ci coś więcej - obecnie mało który rower ma symetryczne widełki. W jednych jest to bardziej widoczne, w innych mniej, ale (pomijając rowery z marketu) zdecydowana większość ma rurki w innym kształcie po jednej i drugiej stronie tylnego koła. ;)

Jeśli mi nie wierzysz, proszszsz, tu masz zdjęcia na stronie "producenta":
https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/esker-5-0-apex-turkusowy-grafitowy-polysk

P.S. "kątem", nie "kontem"

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh...no nie wiem, w moim poprzednim rowerze wszystko miałem prosto, tutaj wygląda to tragicznie pod tym względem. Różnica poziomów miedzy jedną a drugą stroną jest ogromna...wygląda jak źle pospawany rower. Do tego przy obracaniu jedno i drugie koło obciera o tarcze hamulcowe,  delikatne szuranie jest słyszalne...to też jest normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież wszystko wyraźnie ci wyjaśniłem. Tak ma być i nic z tym nie zrobisz. Mogą przysłać ci 5 innych egzemplarzy i każdy będzie wyglądał dokładnie tak samo. TAK MA BYĆ. Mój MTB za 30tys. też ma asymetryczne tylne widełki, bo tego wymagała konstrukcja.
Tu masz karbonowego gravela Treka za 38 tys., bo przecież Trek jest wyznacznikiem klasy i jakości, nie?
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravel/checkpoint/checkpoint-slr/checkpoint-slr-6-axs/p/35293/?colorCode=yellow_bluedark obraz.thumb.png.94fc8dcc9dda352d62141de6feab81c6.png
 

A tu aluminiowego za 11:
https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravel/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/41640/?colorCode=tealdark
obraz.thumb.png.dba714c128a964f5b6b4947a7dac11b0.png

 

W kwestii hamulców są dwie opcje:
1) Jeśli kupiłeś rower z opcją złożenia, to tarcze nie powinny ocierać. Wszystko powinno być wyregulowane i wyprostowane. Jednak ten element jest na tyle delikatny i wrażliwy, że nawet prawidłowo wyregulowane, mogły się lekko wykrzywić przy ponownym pakowaniu w karton do wysyłki i będą dzwonić. Możesz zażądać od sklepu pokrycia kosztów regulacji w serwisie (o ile regulamin sklepu/umowa nie stanowi inaczej).
2) Jeśli kupiłeś rower w stanie "fabrycznym" do samodzielnego montażu, to jest to normalne i rzadko zdarza się, żeby obydwa hamulce były dobrze wyregulowane, a tarcze proste. W fabryce nikt się nad tym, kolokwialnie mówiąc, specjalnie nie spuszcza, bo zakładają, że poprawi to sklep składający rower przed sprzedażą.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obcierających tarcz:

Normalne - Tak

Pożądane - Nie

Można to szybko naprawić luzując i ponownie dokręcając zaciski hamulcowe. Niby powinni to zrobić w fabryce/sklepie ale rzadko się zdarza żeby zrobili to porządnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jeszcze jedna sprawa, czy w tym miejscu nie brakuje jakiejś śruby? Albo czegoś? Jest Gwint, lakier przy nim jest jakis zarysowany jakby coś bylo wkręcane a jest pusto. To jest przy ośce z tyłu

Zdjęcie 9.12.2024, 17 07 25.jpg

Zdjęcie 9.12.2024, 17 07 13.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór do montażu prętów błotnika albo innego akcesorium. Z drugiej strony masz identyczny w tym samym miejscu, ten zaślepiony gumką również. Jeden jest do błotników, drugi do bagażnika, zależy co i jak chcesz sobie założyć. 

Zarysowany pewnie w transporcie, przy przenoszeniu, składaniu itd., nic wielkiego, możesz dla estetyki bezbarwnymi lakierem maznąć. 

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fittime napisał:

Ehhh...no nie wiem, w moim poprzednim rowerze wszystko miałem prosto, tutaj wygląda to tragicznie pod tym względem. Różnica poziomów miedzy jedną a drugą stroną jest ogromna...wygląda jak źle pospawany rower. Do tego przy obracaniu jedno i drugie koło obciera o tarcze hamulcowe,  delikatne szuranie jest słyszalne...to też jest normalne?

"Ale producent wie najlepiej i bez problemu miła pani wytłumaczy w sekund 5" ;) Sekunda użycia googla :)

46334.webp

 

46332.webp

46337.webp

 

Edytowane przez kaido2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asymetria widełek wynika z potrzeby zmieszczenia szerokiej opony przy jednoczesnym zachowaniu miejsca na korbę z dużym blatem oraz sensownej długości tylnego trójkąta. Przy okazji pomaga to w prewencji obijania się łańcucha o ramę na wybojach.

Edytowane przez KSikorski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, TheJW napisał:

Jeden jest do błotników, drugi do bagażnika, zależy co i jak chcesz sobie założyć.

Te dwa otwory na małe śrubki to nie są punkty mocowania błotnika/bagażnika, są za małe pod standard. Ten jest obok pod zaślepką, na prawo na zdjęciu.
To wygląda bardziej na mocowanie haków pod sztywną oś. Może źle pamiętam, ale Kross miał jakieś wynalazki w tym stylu. Były chyba nawet tematy o luzowaniu się tych śrubek, ewentualnie zasłyszane w trasie jak ratowałem trytytkami, bo ktoś zgubił śrubkę (teraz nie pamiętam, czy hak przerzutki, czy osi, pasowała śrubka z innego miejsca, gdzie dało radę złapać zipem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No są 3 otwory:
- 2 na małe śrubki przy osi (jedna wkręcona)
- 1 na rurce (zaślepiona)

Pytanie było o te małe, dlaczego tylko jedna śruba wkręcona, dlaczego przy drugim otworze obtarte.
Są dwa otwory, bo pewnie były różne adaptery.
Dlaczego jest tak przetarte można jedynie zgadywać, czy w transporcie czymś zahaczone, czy coś tam było wcześniej przykręcone i doszło do zerwania. Na pewno nie są to ślady normalnego przykręcania, bo by były okrągłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2024 o 17:13, fittime napisał:

Panowie a jeszcze jedna sprawa, czy w tym miejscu nie brakuje jakiejś śruby? Albo czegoś? Jest Gwint, lakier przy nim jest jakis zarysowany jakby coś bylo wkręcane a jest pusto. To jest przy ośce z tyłu

Zdjęcie 9.12.2024, 17 07 25.jpg

No nie wiem, ja zrozumiałem, że pytanie dotyczyło wyłączenie otworu wokół którego jest przytarty lakier, zaznaczyłem na zielono. Nie wydaje się mieć on żadnego związku ani wpływu na montaż osi.
Do montażu adaptera jak na mój gust jest tylko ten otwór gdzie wkręcona jest już śrubka (czerwony), zresztą sam adapter ma specjalne wycięcie w tym miejscu.
obraz.png.4d0a421dfdb1db9ba12c07b8f4106dce.png

Jak dla mnie otwór ewidentnie pod błotniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak samo na M3, to jeszcze się z takim montażem pod błotnik/bagażnik nie spotkałem.
M4/5 jest pod tą gumową zaślepką z prawej, spokojnie da się zamocować jednocześnie błotnik i bagażnik na jednej śrubie.

Wycięcie (na żółto) wydaje się być częścią adaptera, a nie ramy czy osi.

W tej ramie prawdopodobnie siedzi coś takiego: https://kross.eu/pl/akcesoria/komponenty/haki/hak-przerzutki-rowerowej-dp-46
Ale mają też montowane na w sumie 4 śruby: https://kross.eu/pl/akcesoria/komponenty/haki/hak-przerzutki-rowerowej-dp-79
Jeszcze taki, gdzie oczko bardziej pasuje do tego zielonego otworu: https://kross.eu/pl/akcesoria/komponenty/haki/hak-przerzutki-rowerowej-dp-71

Trzeba by się dogrzebać do spisu części do tego modelu Eskera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano ten DP71 faktycznie zdaje się tam pasować. Wątpliwości rozwiała by pewnie instrukcja. Gdyby istniała... 😆
Myślę, że i tak nie ma się co rozwodzić nad tematem, autor i tak już tu raczej nie zajrzy, a kolejni i tak założą nowe wątki. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...