fittime Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Witam, proszę o pomoc przed chwilą przyszedł do mnie rower. Nie jestem specjalistą, ale na oko widać, że coś jest nie tak. Widełki trójkąta są w dwóch różnych płaszczyznach - te połączenie ich chyba do mocowania błotnika jest tak krzywe, że to szok. 5cm różnicy miedzy jedną a drugą stroną. Czy to ma tak być a ja jestem czepialski? Proszę o pomoc 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) To jeszcze nic! Zobacz jakie krzywe sprzedaje Decathlon! I jeszcze się tym na zdjęciach chwalą. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066 https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 Tak ma być. "it's not a bug, it's a feature" rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29.avif Edytowane 9 Grudnia przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fittime Napisano 9 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia Chyba nie o to mi dokładnie chodzi - tutaj masz cały trójkąt krzywy - w takim kształcie zrobiony. U mnie jedna strona jest całkowicie inna od drugiej Dodaje fote z opisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) Tak, widzę o czym piszesz i tak ma być - jakiś chiński inżynier właśnie tak to zaprojektował i wyliczył, że w ten sposób skonstruowana rama będzie najszybsza i najsztywniejsza we wsi. Powiem ci coś więcej - obecnie mało który rower ma symetryczne widełki. W jednych jest to bardziej widoczne, w innych mniej, ale (pomijając rowery z marketu) zdecydowana większość ma rurki w innym kształcie po jednej i drugiej stronie tylnego koła. Jeśli mi nie wierzysz, proszszsz, tu masz zdjęcia na stronie "producenta": https://kross.eu/pl/poprzednie-kolekcje/esker-5-0-apex-turkusowy-grafitowy-polysk P.S. "kątem", nie "kontem" Edytowane 9 Grudnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fittime Napisano 9 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia Ehhh...no nie wiem, w moim poprzednim rowerze wszystko miałem prosto, tutaj wygląda to tragicznie pod tym względem. Różnica poziomów miedzy jedną a drugą stroną jest ogromna...wygląda jak źle pospawany rower. Do tego przy obracaniu jedno i drugie koło obciera o tarcze hamulcowe, delikatne szuranie jest słyszalne...to też jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) No przecież wszystko wyraźnie ci wyjaśniłem. Tak ma być i nic z tym nie zrobisz. Mogą przysłać ci 5 innych egzemplarzy i każdy będzie wyglądał dokładnie tak samo. TAK MA BYĆ. Mój MTB za 30tys. też ma asymetryczne tylne widełki, bo tego wymagała konstrukcja. Tu masz karbonowego gravela Treka za 38 tys., bo przecież Trek jest wyznacznikiem klasy i jakości, nie? https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravel/checkpoint/checkpoint-slr/checkpoint-slr-6-axs/p/35293/?colorCode=yellow_bluedark A tu aluminiowego za 11: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-gravel/checkpoint/checkpoint-alr/checkpoint-alr-5/p/41640/?colorCode=tealdark W kwestii hamulców są dwie opcje: 1) Jeśli kupiłeś rower z opcją złożenia, to tarcze nie powinny ocierać. Wszystko powinno być wyregulowane i wyprostowane. Jednak ten element jest na tyle delikatny i wrażliwy, że nawet prawidłowo wyregulowane, mogły się lekko wykrzywić przy ponownym pakowaniu w karton do wysyłki i będą dzwonić. Możesz zażądać od sklepu pokrycia kosztów regulacji w serwisie (o ile regulamin sklepu/umowa nie stanowi inaczej). 2) Jeśli kupiłeś rower w stanie "fabrycznym" do samodzielnego montażu, to jest to normalne i rzadko zdarza się, żeby obydwa hamulce były dobrze wyregulowane, a tarcze proste. W fabryce nikt się nad tym, kolokwialnie mówiąc, specjalnie nie spuszcza, bo zakładają, że poprawi to sklep składający rower przed sprzedażą. Edytowane 9 Grudnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Talrand Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Co do obcierających tarcz: Normalne - Tak Pożądane - Nie Można to szybko naprawić luzując i ponownie dokręcając zaciski hamulcowe. Niby powinni to zrobić w fabryce/sklepie ale rzadko się zdarza żeby zrobili to porządnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia 🤣 …a wystarczyło użyć szukajki: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fittime Napisano 9 Grudnia Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia Panowie a jeszcze jedna sprawa, czy w tym miejscu nie brakuje jakiejś śruby? Albo czegoś? Jest Gwint, lakier przy nim jest jakis zarysowany jakby coś bylo wkręcane a jest pusto. To jest przy ośce z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) Otwór do montażu prętów błotnika albo innego akcesorium. Z drugiej strony masz identyczny w tym samym miejscu, ten zaślepiony gumką również. Jeden jest do błotników, drugi do bagażnika, zależy co i jak chcesz sobie założyć. Zarysowany pewnie w transporcie, przy przenoszeniu, składaniu itd., nic wielkiego, możesz dla estetyki bezbarwnymi lakierem maznąć. Edytowane 9 Grudnia przez TheJW 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia (edytowane) 3 godziny temu, fittime napisał: Ehhh...no nie wiem, w moim poprzednim rowerze wszystko miałem prosto, tutaj wygląda to tragicznie pod tym względem. Różnica poziomów miedzy jedną a drugą stroną jest ogromna...wygląda jak źle pospawany rower. Do tego przy obracaniu jedno i drugie koło obciera o tarcze hamulcowe, delikatne szuranie jest słyszalne...to też jest normalne? "Ale producent wie najlepiej i bez problemu miła pani wytłumaczy w sekund 5" Sekunda użycia googla Edytowane 9 Grudnia przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joker86 Napisano 9 Grudnia Udostępnij Napisano 9 Grudnia Nie martw się mój kross esker 2.0 , tyż tak ma pokrzywioną ramę 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia (edytowane) Asymetria widełek wynika z potrzeby zmieszczenia szerokiej opony przy jednoczesnym zachowaniu miejsca na korbę z dużym blatem oraz sensownej długości tylnego trójkąta. Przy okazji pomaga to w prewencji obijania się łańcucha o ramę na wybojach. Edytowane 10 Grudnia przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia 15 godzin temu, TheJW napisał: Jeden jest do błotników, drugi do bagażnika, zależy co i jak chcesz sobie założyć. Te dwa otwory na małe śrubki to nie są punkty mocowania błotnika/bagażnika, są za małe pod standard. Ten jest obok pod zaślepką, na prawo na zdjęciu. To wygląda bardziej na mocowanie haków pod sztywną oś. Może źle pamiętam, ale Kross miał jakieś wynalazki w tym stylu. Były chyba nawet tematy o luzowaniu się tych śrubek, ewentualnie zasłyszane w trasie jak ratowałem trytytkami, bo ktoś zgubił śrubkę (teraz nie pamiętam, czy hak przerzutki, czy osi, pasowała śrubka z innego miejsca, gdzie dało radę złapać zipem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 10 Grudnia Udostępnij Napisano 10 Grudnia (edytowane) To o czym piszesz to chyba jest obok, tam gdzie jest wkręcona śruba. Też coś o tym słyszałem i wydaje mi się, że to właśnie to gdzie ta śrubka na imbusa 3 jest widoczna. Edytowane 10 Grudnia przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia No są 3 otwory: - 2 na małe śrubki przy osi (jedna wkręcona) - 1 na rurce (zaślepiona) Pytanie było o te małe, dlaczego tylko jedna śruba wkręcona, dlaczego przy drugim otworze obtarte. Są dwa otwory, bo pewnie były różne adaptery. Dlaczego jest tak przetarte można jedynie zgadywać, czy w transporcie czymś zahaczone, czy coś tam było wcześniej przykręcone i doszło do zerwania. Na pewno nie są to ślady normalnego przykręcania, bo by były okrągłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia W dniu 9.12.2024 o 17:13, fittime napisał: Panowie a jeszcze jedna sprawa, czy w tym miejscu nie brakuje jakiejś śruby? Albo czegoś? Jest Gwint, lakier przy nim jest jakis zarysowany jakby coś bylo wkręcane a jest pusto. To jest przy ośce z tyłu No nie wiem, ja zrozumiałem, że pytanie dotyczyło wyłączenie otworu wokół którego jest przytarty lakier, zaznaczyłem na zielono. Nie wydaje się mieć on żadnego związku ani wpływu na montaż osi. Do montażu adaptera jak na mój gust jest tylko ten otwór gdzie wkręcona jest już śrubka (czerwony), zresztą sam adapter ma specjalne wycięcie w tym miejscu. Jak dla mnie otwór ewidentnie pod błotniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia Jeżeli jest tak samo na M3, to jeszcze się z takim montażem pod błotnik/bagażnik nie spotkałem. M4/5 jest pod tą gumową zaślepką z prawej, spokojnie da się zamocować jednocześnie błotnik i bagażnik na jednej śrubie. Wycięcie (na żółto) wydaje się być częścią adaptera, a nie ramy czy osi. W tej ramie prawdopodobnie siedzi coś takiego: https://kross.eu/pl/akcesoria/komponenty/haki/hak-przerzutki-rowerowej-dp-46 Ale mają też montowane na w sumie 4 śruby: https://kross.eu/pl/akcesoria/komponenty/haki/hak-przerzutki-rowerowej-dp-79 Jeszcze taki, gdzie oczko bardziej pasuje do tego zielonego otworu: https://kross.eu/pl/akcesoria/komponenty/haki/hak-przerzutki-rowerowej-dp-71 Trzeba by się dogrzebać do spisu części do tego modelu Eskera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 11 Grudnia Udostępnij Napisano 11 Grudnia Ano ten DP71 faktycznie zdaje się tam pasować. Wątpliwości rozwiała by pewnie instrukcja. Gdyby istniała... 😆 Myślę, że i tak nie ma się co rozwodzić nad tematem, autor i tak już tu raczej nie zajrzy, a kolejni i tak założą nowe wątki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.