Ryjobogins Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 Jak w temacie szukam dla siebie roweru do jazdy. Na początek będą to trasy do 50km wokół miasta. Później planuje ruszyć z sakwami w trasy. Wolałbym rower z mniejszą ilością dodatków. Nie wiem czy serwis np amortyzatorów będzie prosty w warunkach wypraw kilkudniowych. Dotychczas jeździłem na romecie z "rogami" z 2005 roku i nie było tragedii. Co do wzrostu to 178 cm i na chwile obecna waga to 100kg, ale do wiosny to bedzie kolo 85-90kg. Poczytałem poprzednie posty na rowery do trzech tyciecy, ale jak możecie to podeślijcie jakies ciekawe linki. Jeżeli potrzebujecie jeszcze jakis danych to pytajcie. Cytuj
Galvatron Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 Po jakich nawierzchniach planujesz głownie jeździć? Asfalty/szutry czy korzenie/kamienie? Przy Twojej wadze przydałyby się sztywne osie (110x15 mm z przodu, 148x12 mm z tyłu), ale w tym budżecie chyba nie uda się dostać sensownego roweru z takimi osiami. Cytuj
Ryjobogins Napisano 9 Grudnia 2024 Autor Napisano 9 Grudnia 2024 (edytowane) W wiekszosci asfalt i szutry. Nie planuje zadnych ekstremów. Maks to chyba leśne szlaki i troche piachu prrzy prrzyszłych wyprawach. Cene moge troche podniesc (300-400 złotych). W salonie rowerowym dostałem taka propozycję: Kross Hexagon 7.0 w ramie 19 cali. Cena katalogowa 3299, po rabacie 2800 PLN. Dodam że przez stawianie stop na zewnętrznej krawędzi pedałów powinienem miec wzmacniane bo istnieje ryzyko wyłamania. Poniżej oferta ze sklepu. Hexagon stanowi ściany różnych wielościanów. Ma też dwa koła i jest rowerem. KROSS Hexagon 7.0 to propozycja nie tylko dla matematyków, ale przede wszystkim dla osób, które nie lubią być ograniczane. Chcieliśmy, żebyś to Ty decydował, gdzie ma cię zabrać KROSS Hexagon7.0, a nie on sam. Dlatego jest praktycznie pozbawiony ograniczeń i równie dobrze poradzi sobie w mieście, jak i w terenie. Pamiętaj, że to ty kreślisz trasę wycieczki. KROSS Hexagon 7.0 w 2021 roku to kontynuacja myśli przyświecającej nam przy projektowaniu poprzednich generacji tego roweru. To nie tylko nowy lakier położony na ramie – zoptymalizowaliśmy wiele drobnych detali, które jednak przekładają się na przyjemność oraz komfort płynące z jazdy. KROSS Hexagon 7.0 to doskonały wybór jeśli szukasz roweru uniwersalnego, który sprawdzi się zarówno w mieści jak i w terenie. Sprawdzony napęd Shimano z 18 przełożeniami zapewnia bezproblemową i tanią eksploatację. Zbudowaliśmy go w oparciu o komponenty z grup Altus oraz Deore zapewnia wysoką precyzję zmiany przełożeń przy wysokiej odporności na eksploatację. By zapewnić pewność hamowania w każdych warunkach wyposażyliśmy KROSS Hexagon 7.0 w hydrauliczne hamulce tarczowe JAK-Y2 NUTT. Zapewniają one dużą większą siłę hamowania niż klasyczne hamulce v-brake. To także dużo większa i precyzyjniejsza modulacja siły hamowania niż w przypadku mechanicznych hamulców tarczowych. Amortyzowany widelec SR Suntour XCR RLR ze skokiem 100 mm pomoże w pokonaniu nawet trudniejszego terenu, zapewniając doskonałe tłumienie wszelkich nierówności – niezależnie od rodzaju nawierzchni. Dodatkowo, na kierownicy znajduje się manetka blokady amortyzatora, która umożliwia zwiększenie efektywności pedałowania na płaskich odcinkach, czy zjazdach. KROSS Hexagon 7.0 dostępny jest w dwóch rozmiarach kół – 27,5 cala oraz 29, we wszystkich rozmiarach ramy. Niezależnie jednak, który rozmiar wybierzesz, znajdziesz na nich przystosowane do lekkiego terenu opony Mitas Ocelot o szerokości 2,1 cala. SPECYFIKACJA Marka: Kross Wykończnie lakieru: Połysk Materiał ramy: Aluminium Performance Widelec: SR SUNTOUR XCM RL Skok widelca: 100mm Tylny amortyzator: Brak Skok tylnego amortyzatora: Brak Przerzutka przód: SHIMANO ALTUS M2020 Przerzutka tył: SHIMANO DEORE M592 Manetki: SHIMANO ALTUS M2010 Korba: SHIMANO MT101-2 Koronki: 36T-22T/175MM Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO HG200 Zakres kasety / Wolnobiegu: 11-36T Ilość przełożeń: 18 Suport: SHIMANO BSA BB-UN101 Łańcuch: SHIMANO HG53 Piasta przód: GL-B43F-DS Piasta tył: GL-B43R-DS Obręcze: KROSS Opony: MITAS OCELOT V85 29x2.1 Hamulec przód: JAK-Y2 NUTT Hamulec tył: JAK-Y2 NUTT Dźwignie hamulca: JAK-Y2 NUTT Tarcze hamulca: DISC (160) Kierownica: ALUMINIUM 680 MM 31.8 Wspornik kierownicy: ALUMINIUM/31,8/ 7°/ (S- 75MM, M- 90MM, L- 105MM, XL- 105MM) Siodło: KROSS Wspornik siodła: ALUMINIUM 27,2x350 Stery: 1-1/8" Chwyty: KROSS SCALE Pedały: TWORZYWO/STAL Edytowane 9 Grudnia 2024 przez Ryjobogins 1 Cytuj
Galvatron Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 Na asfaltach i szutrach typowy rower górski, do tego z ciężką atrapą amortyzatora w rodzaju tego XCM-a, będzie bardziej przeszkadzał niż pomagał. Raczej dozbieraj do sprzętu tego typu: https://www.decathlon.pl/p/rower-podrozny-riverside-touring-520/_/R-p-332407 Niestety mnie wiem, jak ten napęd Microshift wypada na tle konkurencji, ale ogólnie rowery z Decathlonu są dobrej jakości. Cytuj
keltu Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 (edytowane) Ten Kross jest warty z 2000 nie więcej. Radon z niemiec: taper, sztywne osie, Cues 1x11, powietrzny Judy i całkiem fajna waga. (z minusów Pressfit) https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-6.0 Edytowane 9 Grudnia 2024 przez keltu Cytuj
Ryjobogins Napisano 9 Grudnia 2024 Autor Napisano 9 Grudnia 2024 Pytam z ciekawości, czemu proponujecie mi mtb zamist krosa lub trekinga? Mam na mysli tego jealousa. Cytuj
Ryjobogins Napisano 9 Grudnia 2024 Autor Napisano 9 Grudnia 2024 Polecił mi go sprzedawca w sklepie, dlatego szukam porad na forum. Cytuj
Greg1 Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 A ja z innej beczki, dlaczego stawiasz stopy na zewnętrznej krawędzi pedałów? Przez tuszę i grube uda? Jak masz za szerokie siodełko, z szerokim noskiem (ludzie myślą, że szerokie to wygodne) to będziesz obcierał uda o siodełko i to może być powodem stawiania stóp na zewnętrznych krawędziach pedałów Cytuj
Ryjobogins Napisano 9 Grudnia 2024 Autor Napisano 9 Grudnia 2024 Raczej problemy zdrowotne i kręgosup. Konkretnie wykrzywienie kolan i chodze jak marynarz :). Niestety to sie nie zmieni i musze w miare odporne pedaly kupić, ale mam w starym rrowerze takie co mi sie sprawdzają to po prrostu przelożę. Cytuj
Greg1 Napisano 9 Grudnia 2024 Napisano 9 Grudnia 2024 Ja bym też polecał coś w stylu tego linkowanego powyżej Riverside Touring z Decathlonu - solidny, wytrzymały, przystosowany do wypraw z kupą bagażu, więc spoko wytrzyma Twoją wagę, hydrauliczne hamulce, nieskomplikowany napęd 1x11. Na trekkingach i crossach się nie znam więc nie polecę 1 Cytuj
burz Napisano 12 Grudnia 2024 Napisano 12 Grudnia 2024 (edytowane) Masz gigantyczny budżet - 3000 tys., czyli 3000000 (słownie: trzy miliony) zł - możesz kupić każdy rower Edytowane 12 Grudnia 2024 przez burz Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.